اخبار عمومی
اعلام وصول 2
31733
تاریخ انتشار: 1395/04/22 16:21
در نشست خبری فرماندار هندیجان با اصحاب رسانه عنوان شد؛
سید مهران رفیعی: ما به دنبال توسعه بندر هندیجان و بنادر صیادی بحرکان و بندر تجاری سجافی و به فعل درآوردن قابلیت های این بنادر هستیم.

به گزارش ناصر حکیمی خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان،در اولین نشست خبری فرماندار هندیجان  با اصحاب رسانه سید مهران رفیعی فرماندار هندیجان گفت شما خبرنگاران چشم و گوش و پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستید خبرنگاران امین مردم و امانتی که به شما محول شده در کم و کاست ها باید انتظارات و مشکلات را با حرف و جمله  و کلمه عوض نکنید که این موضوع باعث شود که خدمتگزاران نظام را به چالش بکشد خبرنگار باید صادق و امین باشد و صادقانه کار کند اگر خبرنگاری بخواهد خبری را بر عکس کار کند اصل امانت داری را رعایت نکرده است.
 فرماندار هندیجان در ادامه افزود باید مردم از عملکرد مسئولین راضی باشند بنده سالها در استان خوزستان در پست های متفاوت مشغول انجام وظیفه بودم و بدون حاشیه در سطح استان کار کردم خدمت به مردم از وظایف اصلی من بوده و هست شما خبرنگاران باید دست به دست من دهید تا بتوانیم با تدبیر خوبی چهره شهرستان را عوض کرده و به استان معرفی شود.


رئیس شورای اشتغال شهرستان ادامه داد: با دعوت از سرمایه گذاران در سطح کشور در تلاشیم تا بتوانیم  در خصوص اشتغال و پیشرفت قدم های موثری برداریم.
نماینده عالی دولت عنوان کرد: بندر هندیجان با توانمندیهای خوبی از لحاظ صیادی،تجاری،کشاورزی و دامداری که دارد می تواند در جذب سرمایگزار موفق عمل نماید
 رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان در خصوص  قاچاق کالا ادامه داد: موضوع ورود و خرید و فروش قاچاق کالا گریبانگیر شده و تولید داخلی و اشتغال را به مخاطره جدی انداخته است و در سال اقدام و عمل که از سوی دستورات مقام معظم رهبری که نامگذاری شده باید از استفاده از ظرفیت های این بندر با 95 کیلومتر مرز آبی  در راستای رشد صادرات،حمایت از تولیدات داخلی و اشتغال استفاده بهینه شود و از قاچاق کالا جلوگیری گردد.و در صددیم در دولت تدبیر امید اسکله های جدیدی برای صادرات ایجاد نمائیم.
سید مهران رفیعی در خصوص رفع مشکلات صیادان گفت: جلسات خوبی و متعددی در استان با حضور دهقان معاونت امنیتی استانداری خوزستان و سردار نظرپور فرماندهی مرزبانی و مدیریت شیلات استان برگزار شد و در تلاشیم لیستی از صیادان فاقد مجوز  تهیه و به فرمانده مرزبانی و شیلات بدهیم و از طرق قانونی مجوز لازم صادر گردد تا این قشر زحمتکش صیادان که زندگی خود را از طریق صید در دریا سپری می کنند به چرخه اقتصاد برگردند
 وی ادامه داد بر این اساس مذاکرات و با جلسات با مقامات ذی ربط و ذیصلاح در تلاشیم که حدود 267 قایق صیادی در مرحله اول و مرحله دوم 341 نفر مجوز دریافت نمایند.
فرماندار هندیجان در خصوص پرورش ماهی و میگو در قفس ادامه داد: طبق رایزنی که با مدیر کل شیلات انجام شده می توان در این زمینه  حدود 2000نفر اشتغال ایجاد نمائیم و تولیدات این بخش ارزش صادراتی بسیار خوبی دارد و با ادامه این روند صادرات ماهی و میگو با ارزش افزوده را استارت بزنیم.
 وی در خصوص ورود و خروج کالا از طریق گمرک بندر سجافی اظهار داشت: هیچ گونه کالای قاچاق از طریق این بندر به ثبت نرسیده و اگر قاچاقی صورت بگیرد از طریق مقامات انتظامی و دریابانی توقیف خواهد شد. در گمرک بندر سجافی فعالیت خوبی در خصوص کالای همراه ملوان انجام می گیرد و در این خصوص مغازه های زیادی فعال و در این راستا حتی اشتغال زایی هم منبعث شده است.


نماینده عالی دولت با اشاره به اینکه صادرات دام، تولیدات دامی کشاورزی و ..... در بندر سجافی به صورت قانونی انجام می شود افزود: ما برای معیشت مردم تلاش کنیم. و اقدامات خوبی برای اخذ مجوز کالای تجاری در بندر سجافی و سامانه ورود و خروج شناور ها و همچنین تخفیف گمرکی همچون دیگر بنادر صورت گرفته است. و به دنبالیم که بازارچه مرزی راه اندازی شود.و در تلاشیم دهانه خروجی رودخانه زهره را لایروبی کنیم
سید مهران رفیعی در پایان گفت ما به دنبال توسعه بندر هندیجان و بندر صیادی بحرکان و بندر تجاری سجافی و به فعل درآوردن قابلیت های این بنادر هستیم.و پاسگاه بازرسی گلوگاه امام زاده عبدالله را به جایگاه اصلی خود باز گردانیم و در آینده باز خواهد گشت.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*