اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3175
تاریخ انتشار: 1393/10/07 13:16
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: درسفرهای دوره ای به همه شهرستان ها و در نشست ها تلاش برای رفع موانع و مشکلات، آگاهی از آخرین پیشرفت فیزیکی، راهکارهای سرعت بخشی همراه با دقت در نظارت و کیفیت تک تک پروژها مورد توجه و تاکید قرار گرفتند.


به گزارش عصرجهان -فرآیند بررسی اجرای 703 پروژه عمرانی و اقتصادی در دست اجرای هشت شهرستان کهگیلویه وبویراحمد در 9ماهه گذشته با حضور دکتر خادمی استاندار، معاونین استاندار، نمایندگان استان درمجلس شورای اسلامی، مدیران کل 35 دستگاه اجرایی و مسئولین محلی انجام گرفت.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: درسفرهای دوره ای  به همه شهرستان ها و در نشست ها تلاش برای رفع موانع و مشکلات، آگاهی از آخرین پیشرفت فیزیکی، راهکارهای سرعت بخشی همراه با دقت در نظارت و کیفیت تک تک پروژها مورد توجه و تاکید قرار گرفتند.

دکترسید موسی خادمی در سفر به شهرستان بهمئی  در نشست بررسی پروژه های این شهرستان گفت: رفع موانع و مشکلات پروژه‌های زیربنایی، عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی شهرستان ها و شتاب گرفتن پیشرفت فیزیکی آنها و در اولویت قرار دادن طرح هایی که تاثیر بیشتری بر ساختار اقتصادی شهرستان ها دارند، در این سفرها انجام گرفت.

استاندار با بیان اینکه، همه پروژه های این شهرستان ها با حضور مجریان و نماینده پیمانکاران  وهمچنین مسئولین شهرستانی به صورت رو در رو مورد بررسی قرار گرفتند، افزود: نقاط ضعف آنها مشخص و راهکارهای برون‌رفت از آنها ارائه شدند.

دکترخادمی، توجه به بخش اقتصادی و تولیدی در شهرستان ها و راهکارهای لازم جهت  دعوت و جذب سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و فعالان این حوزه را از دیگر اهداف این سفرها برشمرد و گفت: مسئولین در پی راهکار لازم برای استفاده از صندوق توسعه ملی  که بدون محدویت منابع با مزیت های بالا از جمله دوره بازپرداخت طولانی و پایین بودن بهره، فرصت سرمایه‌گذاری در همه بخش ها را فراهم آورده است، می باشند.

بنا به گزارش عصرجهان استاندار تصریح کرد: سفرهای دوره ای به شهرستان ها موجب شتاب بخشی هر چه بیشتر در روند اجرای طرح های عمرانی استان و رفع موانع و مشکلات آنها شده است و این روند ادامه خواهد داشت.

وی به مسئله نظارت برفرایند پروژه ها، رعایت اصولی فنی اجرای طرح ها، جذب به موقع اعتبارات، استفاده بهینه از منابع و مدیریت آنها تاکید کرد و گفت:  بیش از 400 پروژه در استان بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بهره برداری از این طرح ها در اولویت دستگاه های اجرایی قرار گرفت.

استاندار با بیان اینکه، دولت یازدهم برای جبران عقب ماندگی های برخی مناطق به لحاظ توسعه عمرانی و اقتصادی، موضوع توازن منطقه ای را در برنامه کاری خود قرار داده است، تاکید کرد: باید از این فرصت ارزشمند برای توسعه و سازندگی بخش زیربنایی و اقتصادی استان بهره لازم را برد.

خادمی به تخصیص دو هزار و 570 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای اجرای پروژه های عمرانی استان اشاره کرد و گفت: روند افزایش چند برابری تخصیص اعتبار به طرح های عمرانی نسبت به سال های قبل بیانگر تلاش دولت تدبیر وامید برای خدمت رسانی به مردم است.

وی اظهار داشت: امسال از محل توازن منطقه ای بیش از دو هزار میلیارد ریال و از محل ماده 180قانون بودجه هشت میلیارد ریال اعتبار به این استان اختصاص یافته است.

خادمی با بیان اینکه، 250 میلیارد تومان از اعتبارات سال جاری استان تخصیص داده شد، گفت: 137 میلیون تومان میانگین سهم هر پروژه در این استان است.

وی تصریح کرد: اگر پروژه‌های تعمیر و تجهیز و بسیار ریز استان را در نظر نگیریم 137 میلیون تومان میانگین سهم هر پروژه در این استان می باشد.

  دکترخادمی، اعتبارات استان در فصول مختلف درسال جاری را بیش از سه هزار و 600میلیارد ریال اعلام کرد وگفت: یک هزار و700 پروژه  با پشتوانه این اعتبار در این استان درحال اجراست.

 استانداربا بیان اینکه، سال مالی گذشته کل اعتبارات عمرانی که به استان تخصیص یافت 98 میلیارد تومان بود، اظهار داشت: عدد مصوب اعتبار استانی امسال 247 میلیارد تومان است و قطعا این عدد  تا پایان سال مالی تخصیص می یابد.

 وی، جمع اعتبارات تملک دارائیهای سرمایه ای استانی را دو هزار و 640میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: اعتبار طرح های استانی مصوب قانون بودجه سال 93 یا اعتبارملی استانی 377 میلیارد ریال  است.

 استاندارابراز داشت: یکهزار و 504 میلیارد ریال اعتبارات استانی امسال داریم و اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای استانی هم 816 میلیارد  ریال می باشد.

  دکتر خادمی، اعتبار ابلاغی  دو درصد نفت استان را 677 میلیارد  ریال و اعتبارات ازمحل ردیف های متفرقه به این استان را 759میلیارد ریال برشمرد.

  استاندار با بیان اینکه، هم اکنون یک هزارو 700 پروژه در بخش های مختلف در این استان داریم و پروژه ای وجود ندارد که به لحاظ مشکل منابع اعتباری غیرفعال باشد، تصریح کرد: امسال با تخصیص خوب اعتبارات، پیشرفت اجرایی یکهزار و 700 پروژه استان شتاب گرفته است.

دکترخادمی به پروژه های مهم، کلیدی و بزرگ استان اشاره کرد وگفت: از 53 پروژه  در دست اجرای حوزه راهسازی این استان محور یاسوج- سمیرم به طول 40 کیلومتر، یاسوج – شیراز 18، یاسوج - بابامیدان 15 کیلومتر، محور کمربندی یاسوج 13 کیلومتر و یاسوج – سی سخت شش کیلومتر از طرح های مهم راهسازی استان است.

 خادمی، احداث و تکمیل چهار خطه های ورودی دوگنبدان – باشت به طول 45 کیلومتر، دوگنبدان- بهبهان به طول 25 کیلومتر، محور کمربندی دوگنبدان به طول هشت کیلومتر را از دیگر پروژه های اصلی شبکه راه برشمرد.

 وی، پروژه جاده پاتاوه – دهدشت، پل سوم رودخانه بشار، راه بهسازی باغچه سادات – سرفاریاب، پروژه اتصال شهر لنده به راه پاتاوه و دهدشت، پیگیری مطالعات نهایی و شروع عملیات اجرایی راه آهن یاسوج- اقلید، احداث و تکمیل چهار خطه های ورودی دهدشت را محورهای مهم در دست اجرا و در حال پیگیری استان برشمرد.

 استاندار، محور چهار خطه دهدشت- چرام به طول شش کیلومتر، دهدشت- طولیان پنج کیلومتر، بهسازی جاده سوق - دهدشت 13 کیلومتر، لیکک – بهبهان شش کیلومتر، ورودی چرام – باشت  و ورودی سی سخت – یاسوج را از طرح های مهم در دست اجرا نام برد.

خادمی به پروژهای مهم در حوزه راه و شهرسازی این استان، بیمارستان های 200 تختخوابی یاسوج، 96 تختخوابی دوگنبدان، 64 تختخوابی دو گنبدان، 34 تختخوابی باشت، 34 تختخوابی بهمئی ، 34 تختخوابی دنا و 34 تختخوابی چرام اشاره کرد.

 استاندار، تکمیل و بهره برداری از ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج، بهبود و قابلیت پروازی فرودگاه یاسوج جهت پرواز هواپیمایی متوسط با افزایش و تطویل باند فرودگاه، جابجایی زندان یاسوج و کمک به ایجاد زیر ساخت های پروازی فرودگاه دو گنبدان از پروزه های مهم این استان عنوان کرد.

 وی، انجام مطالعات نهایی و شروع عملیات اجرایی سدهای استان از جمله سد تنگ سرخ و سد شیو و طرح های کشاورزی و آبرسانی به دشت های استان شامل آبرسانی به دهدشت غربی، ماهور باشت، مختار یاسوج، شمس آباد چرام، آبلش لنده، چاه تلخ دغوری باشت را به عنوان طرح های مهم و در حال اجرای در این حوزه ذکر کرد.

 خادمی درخصوص شبکه های آب شرب و دفع فاضلاب، تکمیل آبرسانی به شهرهای استان از سد کوثر و تکمیل عملیات اجرایی تصفیه خانه های فاضلاب و آبرسانی به شهرهای لیکک، دهدشت، سوق، لنده و چرام، تصفیه خانه های فاضلاب دوگنبدان، سی سخت، دهدشت و چرام را از پروژه های مهم ابن بخش برشمرد.

 استاندار کهگیلویه  وبویراحمد، مجتمع های فرهنگی و هنری یاسوج، دهدشت و گچساران و زیر ساخت های گردشگری شامل پارک های تفریحی و گردشگری غدیر، پارک جنگلی و پارک ولایت یاسوج را از مهمترنی پروژه های در دست اجرای  گردشگری بیان کرد.

 وی، گاز رسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک و روستاهای استان، پایدار کردن برق استان و تکمیل و بهره برداری پست های دائم 132 کیلووات بهمئی، چرام، باشت و دنا و ایستگاه فوق توزیع و شبکه انتقال در شهرستان های کهگیلویه و دنا  را از جمله طرح های مهم این استان نام برد.

 استاندار، تکمیل یکهزار واحد مسکن مهر، 14 مصلی در دست اجرا و احداث 70 باب خانه بهداشت در روستاها را از دیگر طرح های مهم این استان دانست.

 استاندار کهگیلویه وبویراحمد از مشکلات اساسی توقف و یا نیمه فعال بودن این طرح ها و پروژه ها در گذشته، کمبود منابع مالی اشاره کرد و افزود: مشکلات این طرح ها و پروژه ها با پیگری های لازم تا حد قابل ملاحظه ای برطرف شده است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*