اخبار عمومی
اعلام وصول 2
31820
تاریخ انتشار: 1395/04/24 05:46
هدف از این گردهمایی پایش سلامت جانبازان و چکاب کامل پزشکی در همه حوزه ای پزشکی بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان، چهارشنبه تا جمعه 23 الی 25 تیرماه همایش سراسری جانبازان قطع پا ازلگن ( انجمن جانبازان کانادین ایران) در منطقه کردان شهرستان کرج برگزار می شود.
مجید شریفی یکی از جانبازان خوزستانی عضو انجمن جانبازان کانادین و حاضر در همایش به خبرنگار عصرجهان گفت: دراین همایش 210 نفر از جانبازان مشارکت نمودند و هدف از این گردهمایی  پایش سلامت جانبازان و چکاب کامل پزشکی در همه حوزه ای پزشکی بود و طی این سه روز  تمام این جانبازان بصورت فشرده  تحت چکاب کامل پزشکان اورتوپدی،داخلی,،روان شناسی و... قرار گرفتند. و امروز به همراه تعدادی از جانبازان از مؤسسه تحقیقات واکسن وسرم سازی رازی بازدید کردیم.و سردار انصاری قائم مقام سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور سخنران پایانی این همایش در حال انجام است.


مجید شریفی ادمه داد: لفظ کانادین در فرهنگ لغت بین المللی پزشکی به معنای قطع پا از لگن است، و در مراکز پروتز دست و پا کانادین را به خوبی می شناسند و برای جانبازان کانادین پروتز کامل پا شامل مفصل ران ، مفصل زانو و مچ پا تهیه می کنند.
وی افزود: این انجمن در سال ۹۳ در وزارت کشور به  ثبت رسید و "انجمن کانادین ایران" نام خود را به "انجمن با قطع پای کامل(کانادین) ایران" ، تغییر نام داد.و حشمت الله روستا (رئیس انجمن)، امیر هوشنگ غفران،(دبیر انجمن)،اردشیر بستاک، یحیی ضیائی، محمدکاظم قریبی از اعضای هیأت مدیره این انجمن هستند. این انجمن در مرکز تشکلات شاهد و ایثارگران است و در تمام استان های کشور نمایندگانی دارد.


شریفی افزود:انجمن جانبازان قطع پا از لگن را تحت پوشش قرار داده است، این جانبازان در بنیادشهید آمار درستی نداشته و جزو مظلوم ترین جانبازان بنیاد شهید هستند. حدود ۱۲۰۰ نفردر انجمن کانادین عضو بوده که ۳۰۰ نفر از آنها جانبازان و ۹۰۰ نفر خانواده هایشان است؛ از این ۳۰۰ نفر جانباز کانادین ۱۰ نفر زن و۲۹۰ نفر مرد است. البته این آمار قطعی نبوده و هر روز امکان افزایش وکاهش آن وجود دارد.

 


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*