اخبار عمومی
اعلام وصول 2
31895
تاریخ انتشار: 1395/04/26 16:58
رئیس فدراسیون گلف گفت: استفاده از ظرفیت های شهری چون پارک و بوستان ها با حمایت و همکاری شهرداری ها می تواند به توسعه رشته گلف در کشور منجر شود.

عصرجهان:کیکاووس سعیدی در خصوص راهکارهای رئیس فدراسیون گلف برای توسعه این ورزش المپیکی در ایران گفت: خلاف تصور موجود، رشته گلف قابلیت عمومی شدن را دارد و همکاری و تعامل فدراسیون با شهرداری ها، زمینه را برای توسعه این رشته فراهم می کند.
وی با اشاره به راه اندازی انجمن گلف شهرداری تهران در هفته گذشته افزود: این حرکت شهرداری، ورزش گلف را در قالب ورزش محلات، خانواده و شهروندی توسعه می دهد.


رئیس فدراسیون گلف همچنین به طرح راه اندازی خانه گلف در مراکز استان ها اشاره کرد و گفت: خانه گلف در سه استان راه اندازی شده و قصد داریم تا پایان برنامه توسعه چهار ساله این فدراسیون در تمام مراکز استان این دفاتر راه اندازی شود.
به گفته سعیدی، این خانه های گلف در سه مرحله به توسعه این رشته کمک می کند، مرحله نخست که شامل آموزش عمومی است و این خانه ها به گونه ای تجهیز شده اند که فرد بتواند گلف را در سطح مبتدی بیاموزد.وی جذب بخش خصوصی را بخش دوم فعالیت خانه های گلف عنوان کرد و گفت: حضور بخش خصوصی می تواند روند توسعه آموزش تخصصی را در سطوح تخصصی و قهرمانی در اختیار علاقمندان به این رشته قرار دهد.سعیدی افزود: در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و در سایه اجرای دقیق برنامه های تدوین شده، می تواند جایگاه بهتری را در آسیا و جهان داشته باشد.
وی ادامه داد: از سال 2010 تاکنون تیم های ملی گلف در دو بخش زنان و مردان و در رده های مختلف سنی حضور جدی در رقابت های آسیا و جهان داشته و 20 پله صعود در جهان و 9 پله در آسیا نتیجه این حضور جدی در رقابت ها بوده است.
سعیدی همچنین به راه اندازی کمیته اقتصادی در هفته گذشته اشاره کرد و گفت : هدف ما از تشکیل کمیته اقتصادی کار مقطعی و کوتاه مدت نیست و جذب حامیان مالی جزو اهداف دایمی فدراسیون در جهت توسعه این رشته است.وی خاطر نشان کرد: با توجه به مشکل کمبود بودجه و وجود طرح های نیمه تمام ورزشی در کشور، امکان احداث زمین های جدید برای این رشته غیرمنطقی است و با جذب حامیان مالی و در راستای توسعه رشته گلف، زمینه برای بازسازی و استاندارد سازی زمین های گلف موجود در سراسر کشور فراهم می شود.رئیس فدراسیون گلف به بازگشت رشته گلف به بازی های المپیک اشاره کرد و گفت: رقابت های این رشته پس از 112 سال دوری از بازی های المپیک، بار دیگر به عنوان رشته المپیکی در ریو برگزار خواهد شد و در این دوره ورزشکاران با استفاده از رنکینگ، سهمیه گرفتند.این مدیر ورزشی ادامه داد: برای حضور در المپیک کار ما بسیار سخت است. ژاپن، کره جنوبی و استرالیا جزو بهترین های آسیا هستند، رتبه ما در آسیا 19 است و برای قرار گرفتن در جمع بهترین های آسیا باید 11 پله صعود کنیم.
وی ادامه داد: برترین های آسیا جزو بهترین های جهان هستند و این مساله کار ما را برای حضور در المپیک به مراتب سخت تر می کند.
سعیدی در ادامه به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور اشاره کرد و گفت: رقابت های قهرمانی کشور با هدف انتخابی تیم ملی در دو بخش زنان و مردان برگزار می شود و تا نفرات برتر براساس تصمیم کمیته فنی به اردوی تیم ملی دعوت شوند.به گفته وی، رقابت های قهرمانی کشور زنان از 27 تا 30 تیر ماه و مسابقات مردان از نهم تا سیزدهم مرداد ماه به میزبانی تهران برگزار می شود.
رئیس فدراسیون گلف با اشاره به اجرای مرحله نخست طرح استعدایابی این رشته، گفت: کمیته استعداد یابی گلف ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و استعداد یابی در این رشته مبنا و پایه ورود گلف ایران به المپیک است.وی اضافه کرد: بر همین اساس مسابقات قهرمانی مینی گلف کشور با هدف شناسایی نخبگان این رشته از چهارم تا هشتم مرداد ماه به میزبانی تبریز برگزار می شود.
رئیس فدراسیون گلف ادامه داد: قرار است طرح استعداد یابی بر اساس یک طرح علمی اجرایی شود و همه افراد مستعد شناسایی شوند و در صورت مناسب بودن ساختار بدنی آنها برای رشته گلف دسته بندی شوند.وی در ادامه به همکاری با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزش اشاره کرد و گفت: اکادمی ملی گلف با بالاترین استانداردهای جهانی تا آخر شهریور ماه راه اندازی خواهد شد تا بحث استعدادیابی و آموزش در سطح کاملا علمی و استاندارد پیگیری شود.
سعیدی جذب مربی خارجی را از دیگر اهداف فدراسیون در جهت آماده سازی گلف بازان ایرانی برای ارتقا جایگاه گلف ایران در آسیا و افزایش شانس حضور در المیپک عنوان کرد و گفت: با توجه به گران بودن دستمزد مربی خارجی گلف جذب مربی دایمی در این رشته امکان پذیر نیست.وی ادامه داد: ارتباط و تعامل خوبی بین فدراسیون گلف ایران با کنفدراسیون گلف آسیا وجود دارد و ما از این فرصت برای جذب مربی خارجی به صورت مقطعی برای هدایت تیم های ملی زنان و مردان استفاده کردیم و خوشبختانه کنفدراسیون گلف آسیا نیز با این درخواست موافقت کرده است.

برچسب ها:
گلف ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*