اخبار عمومی
اعلام وصول 2
32039
تاریخ انتشار: 1395/04/29 19:38
یاداشت دریافتی از سید شکرالله امامی/
سید شکرالله امامی ؛ ” آگاه باشید دوستی دنیا اساس همه گناهان و دروازه همه بلاها و مجمع هر فتنه ای است” امام علی«ع» (1) یکی از اموری که بستر لازم را برای فتنه گری فتنه گران در جامعه اسلامی فراهم می کند، حب شهوت ثروت و اشرافی گری در میان مردم است.

پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان/سید شکرالله امامی
” آگاه باشید دوستی دنیا اساس همه گناهان و دروازه همه بلاها و مجمع هر فتنه ای است” امام علی«ع» (1)
یکی از اموری که بستر لازم را برای فتنه گری فتنه گران در جامعه اسلامی فراهم می کند، حب شهوت ثروت و اشرافی گری در میان مردم است. ثروت اندوزی و رفاه زدگی نه تنها بسترساز فتنه و آشوب در جامعه است بلکه می تواند باعث اضمحلال و تلاش جامعه شود.
حضرت علی «ع» در بیانی دیگر می فرمایند ” هر امتی به گونه ای دچار فتنه می شود و فتنه امت اسلامی هم فتنه مالی است ” ان لکل امة فتنه و فتنة امتی المال”(2) لذا اگر گریزی به دوران محدود حکومت امام علی «ع» بزنیم، شاهد تقابل کسانی مثل طلحه و زبیر به دلیل خوی ثروت اندوزی و قدرت طلبی هستیم
همین گرایش به شهوت ثروت و قدرت باعث شمرد و در نتیجه جنگ و خون ریزی شد. در واقع جنگ جمل حاصل همین فزون خواهی ها و امیتازطلبی ها بود. کسانی که دچار دنیازدگی و دنیاطلبی می شدند پذیرش حق و حقیقت برای آنها سخت بود، چنانچه برخی مورخان گفته اند «علت خودداری زیدابن ثابت و کعب ابن مالک از بیعت با امام علی «ع» دنیا گرایی آنها بود.»
مقام معظم رهبری می فرمایند « ما آسیب‌های ناشی از فقر را شناختیم و برنامه ریزی می کنیم، اما آسیب های ناشی از مستی اشرافی‌گری را کانه نمی شناسیم، و در ادامه می فرمایند: « وقتی اشرافی‌گری، اسراف، تجمل در جامعه باشد و ترویج شود این قضایا پیش می آید». (3)
در واقع امروزه در حوزه مدیریت شاهد نوعی تقابل اسلام اموی با اسلام علوم هستیم، آن بخش که به دنبال خیانت در بیت المال و پر کردن جیب و شکمشان از مال حرام هستند، به نوعی در مسیر و خط اسلام اموی هستند، همان کسانی که حکومت امام علی « ع» را به زانو در آوردند و فرزندان پیامبر را در کربلا و واقعه عاشورا سر بریدند. آنچه آن روز باعث شد که چنین جنایات هولناکی در تاریخ اسلام رخ دهد همان خوی و خصلت دنیاطلبی و ثروت اندوزی بود و آنچه امروز هم عده‎ای را وادار کرده تا در بیت المال خیانت کنند و بیت المال را بیت الحال خود و بستگانشان کنند، همین خصلت شیطانی و غیرانسانی است.
از این رو مقام معظم رهبری از دریافت های حقوق های نجومی، به عنوان نامشروع، حرام و خیانت نام بردند، و فرمودند «متخلفان به دلیل خیانت به بیت المال و ارزش های انقلاب باید عزل و مجازات شوند تا اعتماد مردم به نظام کم نشود».
حقیقتاً امروزه بر ملا شدن حقوق های نجومی آسیب‌های جدی را متوجه نظام نموده چون سرمایه واقعی حاکمیت اعتماد و اعتنای مردم است که در این جریان ” فیش گیت” آسیب جدی دیده است. دشمنان انقلاب اسلامی در جنگ نرم علیه نظام از جمله اهدافی را که دنبال می کنند اعتبارزدایی، اعتمادزدایی و کارآمدزدایی از نظام و مسئولین است که متأسفانه این جریان زشت خواسته یا ناخواسته در تحقق اهداف دشمن علیه نظام بود و نباید از کنار آن به سادگی گذشت.
بنابراین می طلبد که با قاطعیت و به دور از ملاحظه کاری با خاطیان و متجاوزین به حقوق ملت با شدت و حدت برخورد شود و لازم است در ساختار مدیریتی دولتمردان تجدید نظر شود زیرا دنیاطلبی و ثروت اندوزی ریشه در مبانی فکری و اعتقادی این تضییع کنندگان بیت المال دارد. شهید مظلوم دکتر بهشتی در بحث مبانی نظری قانون اساسی گفته است: « اداره امور باید در دست مدیریتی قرار گیرد که انقلاب اسلامی و این ملت را خوب درک کرده باشد و مورد پذیرش و اعتماد مردم باشد… و در مسائل اجرایی توانایی و قاطعیت انقلابی داشته باشد.» این همان موضوعی است که امروزه در دیدارهای مقام معظم رهبری با قشرهای مختلف از جمله خبرگان رهبری، نمایندگان و دولتمردان بر انقلابی عمل کردن تأکید فرمودند و در بحث مذاکرات می فرمایند من یک انقلابی ام من دیپلمات نیستم.
واضح است که امروزه ناجی ملت روحیه انقلابی و انقلابی عمل کردن است. تجربه سی و چند ساله نظام اسلامی حکایت از آن دارد که بر خلاف منویات مقام منیع ولایت، ریشه دنیا طلبی و اشرافیت گرایی به دولت سازندگی برمی گردد زیرا که بنیانگذار توسعه بدون عدالت بودند و دلیل استمرار و تداوم این منش ضدارزشی، عمل نکردن نهادهای نظارتی و بازرسی به رسالت ذاتی خود بود. اکنون که با برملا شدن فیش های نجومی، طلیعه‌ای میمون در رسواشدن غارتگران بیت المال بر مردم تابیده، این رسوایی را که می تواند از سنته ای لایتغیر الهی باشد به فال نیک گرفته و با اقدام انقلابی و قاطع خط بطلان بر چپاولگران بیت المال در هر رده و جایگاهی که هستند، کشیده شود و عناصر نامطلوب و نفوذی در قالب رانت خواران، آقازاده ها و یقه سفیدان و… که مانند زالو به جان اموال ملت افتاده اند را از گردونه تصمیم گیری، تصمیم سازی و مسائل اقتصادی اخراج نموده و شادی و نشاط، امید و اعتماد را به ملت بازگردانیم. به یقین زیبنده نیست نظامی که مزین به اسلام و قرآن است عده ای غارتگر و چپاولگر در مصدره امورآن باشد و سر در آخور بیت المال مستانه بخورند و عده ای از نداری و فقر و فلاکت در گوشه ای کنج عزلت انتخاب نمایند و از فرط فقر و نداری شرمنده خانواده خود باشند.
بدون تردید یکی از عوامل آزار دهنده مردم و دیگر کارکنان شریف و پاک دست، همین تبعیض و بی عدالتی است که اگر به آن پایان داده نشود، مقبولیت مردمی که از مؤثرترین عامل در حدوث و بقای نظام مردم سالاری دینی است دچار آسیب می شود. این تبعیض و فساد سازمان یافته موجب می شود یکی از مهمترین ارکان اقتدار نظام که همان حمایت‌های مردمی و مقبولیت عمومی است از سر راه دشمنان داخلی و خارجی برداشته شده و ضریب آسیب‌پذیری نظام را بالا ببرد.
مهمترین وظیفه حاکمیت این است که اقامه عدل نموده و با اقدام انقلابی و قاطع با برملا کردن ابعاد این خیانت، متجاوزین به حقوق ملت را ضمن محاکمه به سزای اعمالشان رسانده، به بی عدالتی ها و رانت خواری ها پایان داده و اجازه ندهد که عده ای با ثروت های باد آورده سبب اختلاف طبقاتی و فسادی از بطن نظام مدیریتی شوند که به پایه های اعتبار نظام شیعی و تنها نقطه امید مسلمانان جهان، خدشه ای وارد نمایند.
———————–
1- بحارالانوار علامه مجلسی ، جلد 75 ، حدیث 86 ، ص 23
2- میزان الحکمه، حدیث 15725، محمدی ری شهری
3- سخنان مقام معظم رهبری در خطبه های نماز عید فطر 95



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*