اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3206
تاریخ انتشار: 1393/10/10 00:05
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در اقدامی غیرقانونی مبادرت به فروش بخشی از پیاده‌روهای شهر یاسوج به افراد خاص کرده است.

عصرجهان - در حالی که طرح تفصیلی و مبلمان شهری جایگاه ویژه‌ای برای حق عبور و مرور عابرین پیاده و رعایت حقوق شهروندان مورد نظر قرار داده، اما در یاسوج این قاعده به دست فراموشی سپرده شده و اداره‌کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در اقدام غیرقانونی قوانین و ضوابط طرح تفصیلی شهری را نقض و اقدام به فروش پیاده‌روهای خیابان باهنر یاسوج به افراد متمکن و با نفوذ کرده است.

حسین کاظمی مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ضمن اعلام این خبر و با انتقاد از اداره راه و شهرسازی استان، عنوان کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی بدون توجه به قوانین و ضوابط طرح تفصیلی شهری پیاده‌روهای خیابان باهنر یاسوج را به کارمندان خود فروخته است.
کاظمی با اشاره به وجود رانت‌ها در زمینه واگذاری املاک بیت‌المال به برخی صاحبان قدرت در سال‌های گذشته، گفت: با فروش بخشی از پیاده‌روهای خیابان‌های شهر یاسوج عملاً تردد برای عابرین پیاده و شهروندان این مناطق غیرممکن شده است.

این مسئول در دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در جلسه کمیسیون ماده پنج مورخه 29 شهریور 93 سال جاری استاندار کهگیلویه و بویراحمد به جد خواستار اعمال قانون در این زمینه شد و از دو واحد حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و راه‌ و شهرسازی استان خواست تا تمام تلاش خود را برای باز پس‌گیری املاک واگذاری شده بکار گیرند.

کاظمی اضافه کرد: وقتی استاندار در جریان نقض قانون توسط این دستگاه دولتی شد به صورت ویژه از دستگاه‌های مسئول خواست تا در این زمینه همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه حقوق شهروندی در این مسئله کاملاً پایمال شده است، افزود: متأسفانه به رغم دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و وجود اهرم‌های قانونی برای جلوگیری از این کار غیرقانونی، راه و شهرسازی تاکنون هیچ‌گونه همکاری نداشته است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود دست‌های پشت پرده در زمینه واگذاری املاک و پیاده‌روهای شهر یاسوج، متذکر شد: منفعت طلبان چشم طمع به بیت‌المال و اراضی ملی استان دوخته‌اند و از هر دالانی برای رسیدن به مطامع خود بهره می‌جویند.

کلمات کلیدی: راه و شهرسازی - کهگیلویه و بویراحمد - حسین کاظمی - طرح تفضیلی



کانال تلگرام عصر جهان


کارمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
1393/10/10 19:00
  +0

  -0
پاسخ
مگه میشه ؟پیاده رو رو فروختن که توش چی بسازن ؟؟؟؟؟؟
بیطرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
1393/10/10 19:19
  +0

  -0
پاسخ
به این میگن جسارت .
شهرسازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
1393/10/10 19:26
  +0

  -0
پاسخ
بدون شک تابع یه قانونی بوده والا راه وشهرسازی خیلی رو شهرسازی واملاک حساسه

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*