اخبار عمومی
اعلام وصول 2
32126
تاریخ انتشار: 1395/04/31 12:01
یادداشت دریافتی از فرهاد وفایی/
دکتر کامرانی با تلاش و پشتکار علمی به موفقیت رسیده است و از رانتی استفاده نکرده است بدون تردید حرف ایشان مبنی براینکه در طول این سه سال به دلیل ناتوانی مدیریتی در استان مردم احساس بهبود وضعیت خود را نمی کنند

عصرجهان/ فرهاد وفایی
بعد از انتشار یاداشتی با عنوان " سخنی با علی کامرانی در مورد ظرفیت سیاسی" خطاب به دکتر علی کامرانی کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس و رئیس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان کهگیلویه و بویراحمد فرهاد وفایی دانشجوی دکتری روابط بین الملل به آن واکنش نشان داد و با ار سال یاداشتی با تیتر "دکتر کامرانی چهره ای از تبار علم و دانشگاه" نوشت:
بی تردید دیار نخبه کش کهگیلویه وبویراحمد عرصه را بر نخبگان آن تنگ کرده است فراری دادن نخبگان و مهاجرت انها از استان به امر بدیهی و ملموس تبدیل شده است و به ورث قاطع می توان گفت یکی از مهم ترین عقب ماندگی استان در فرایند توسعه یافتگی این است که نخبگان علمی و دانشگاهی در ان تاثیرگذار نیستند . بافت عشایری و سنتی ان هم در عرصه دنیای مجازی و تعصب های جاهلی و جامعه به شدت سیاست زده که اصولا الفبای سیاست را بلد نیستند باعث شده است که نخبگان استان از این دیار جلای وطن کنند .
چرخش نخبگان سیاسی لازمه حیات سیاسی یک جامعه پویا و زنده است دکتر کامرانی بدون تردید یکی از نخبگان استان کهگیلویه وبویراحمد است که ایستاده و در حال مبارزه و پیکار با بدخواهان برای توسعه استان است . کارنامه ایشان چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ سیاسی برای همه شفاف و روشن است ایشان دارای بیش از 30 مقاله علمی است و انتصاب و مسولیت وی در بنیاد ایران شناسی در اذرماه 1392 بوده ایشان از اصلاح طلبان اصیل و راستین در استان کهگیلویه وبویراحمد است که بر خط و مش فکری خود ثابت قدم بوده و هیچ گاه رنگ و لعاب عوض نکرده و بوقلمون صفت نبوده است و به معامله گری روی نیاورده است وی به رک گویی و صراحت لجه شهره افاق است . وی که از نیروهای جریان خط امام می باشد دارای ارتباط بسیار قوی با چهره های شاخص کشوری اصلاح طلبان می باشد و هم اکنون ریئس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان کهگیلویه وبویراحمد است گزینه نهایی اجماع اصلاح طلبان که به لطف ثابت قدم بودن خط فکری در لیست تدبیر و امید نیز جای گرفته بود.ایشان در عرصه انتخابات با سه غول بزرگ مبارزه کرده است که بازی سیاسی مدیریت ارشد استان، ثروت های هنگفت حریفان و بر طبل کوبیدن قومیت بخش ثلاث و بویراحمد.این نخبه علمی و دانشگاهی در عرض کمتر از 7 روز توانسته بود رای 30 هزار مردم کهگیلویه بزرگ را تصاحب کند این در حالی بود که تنها با دست خالی و مدد از ذات بارتعالی وحمایت مردمی که امید به یک چهره دانشگاهی داشته اند تا کهگیلویه بزرگ را از فقر و سیر قهقرایی و سقوط نجات دهد اما که حیف شعارهای پوپولیستی و پولهای بی حد و نصاب و باد اورده و سیاست های قومی و شخصی مدیران و یکی از لیدرهای جریان اصلاحات در کهگیلویه بزرگ بار دیگر هزیمت و تلخی را نثار مردم کرده اند .ایا این گفته: که اقای عدل هاشمی برای من بهتر از دکتر کامرانی است از شخص اول دولت تدبیر و امید دراستان قابل قبول است؟
بدون تردید حرف جناب اقای دکتر کامرانی مبنی بر قوم گرایی در استان واضح و اشکار است چرا دوستان نارحت شده اند مگر واقعیت و صحت ندارد؟ چرا از فرزندان نخبه و علمی سایر بلاد و شهرستان های همچون لنده ، سی سخت، بهمئی ، چرام و بخش های دیشموک، قلعه ریسی و سوق و مارگون ، پاتاوه ... در عرصه مدیریتی استان استفاده نشده است .
اقا ی کامرانی امروزه در تار و پود و ذهن مردم این سامان و محبوب قلوب ها عامه مردم و نخبگان جوانان جای گرفته است . ایشان روستا زاده ای است که با تلاش و پشتکار علمی به موفقیت رسیده است و از رانتی استفاده نکرده است بدون تردید حرف ایشان مبنی براینکه در طول این سه سال به دلیل ناتوانی مدیریتی در استان مردم احساس بهبود وضعیت خود را نمی کنند صد درصد صحیح و شفاف است زیرا در استان و شهرستان های تابعه مدیران دوگانه سوز بوده و بیش از 70درصد از انها مخالف خط و مشی و سیاست های دولت تدبیر و امید و از حامیان دولت قبل می باشند .رایزنی ها زیادی توسط سیاسون و شخص اول استان برای امتیاز دادن به دکتر کامرانی صورت گرفته است که ایشان زیر بار نرفته اند و مخالفت خود را با استاندار علنی کرده است .
حقیر به عنوان یک چهره دانشگاهی از عموم مردم ونخیگان استان کهگیلویه وبویراحمد می خواهم که با اتحاد و وحدت رتبه استانمان را که در تمامی شاخص های و مولفه های توسعه یکی مانده به اخر است را نجات دهیم .ایا شایسته است که استانی که بیش از 25 درصد نفت در ان تولید و استخراج میشود و دارای معادن عظیم فسفات ، نیترات ، سیلستن و.. 10 میلیارد متر مکعب روان اب دارد و دارای 4 اقلیم و جاذبه های گردشگری مناسب و کشاورزی است در فقر و نداری مردمان ان روزگار بگذرانند ایا امار بالای خودکشی و طلاق و اعتیاد ثمره مدیران قوم گرا نیست ؟ ایا تحت پوشش بودن بیش از نیمی از حمعیت استان در نهاد های حمایتی شایسته استان غنی وزر خیز کهگیلویه وبویراحمد است؟امار بالای بیکاری بالای جوان تحصیل کرده 47 درصد استان با چه توجیه قابل دفاع است ؟کمبود امکانات شهری ، اب شرب و بن بست بودن اکثر شهرستان های استان را مدیران قومی چگونه توجبه می کنند. سرانه اموزشی و بهداشتی نامناسب و سرانه فضای نامناسب را چه کسی جوابگو است و....
لازم است به عرض برسانم که حقیر در این سطور و یادداشت برای دفاع از اقای کامرانی(که خود توانایی دفاع از خود را دارند . نیاز به دفاعیه حقیر نیست) دست به قلم نبرده ام بلکه با توجه به هجمه و یادداشت های که اخیرا بر علیه یک چهره دانشگاهی و علمی صورت گرفته و برای تنویر افکار عمومی مطالبی را به رشته تحریر در اوردم.
فرهاد وفایی
دانشجوی دکتری روابط بین الملل
مطلبی که خوانید از سری یادداشت های دریافتیست و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.

برچسب ها:
علی کامرانی ؛ کامرانی ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


همکار
|
Iran
|
1395/04/31 12:28
  +0

  -0
پاسخ
درود بر وفایی
با اون قلم توانمدش...
از کامرانی که گذر کنیم در این استان بی عدالتی های زیادی صورت می گیرد...
همکار
|
Denmark
|
1395/04/31 13:56
  +0

  -0
پاسخ
درود بر وفایی
با اون قلم توانمدش...
از کامرانی که گذر کنیم در این استان بی عدالتی های زیادی صورت می گیرد...
ایوب
|
Iran
|
1395/04/31 15:36
  +0

  -0
پاسخ
درود بروفایی عزیز ... مردی از ادینه
ایوب
|
Iran
|
1395/04/31 15:37
  +0

  -0
پاسخ
درود بروفایی عزیز ... مردی از ادینه
دانشجو
|
Iran
|
1395/04/31 18:54
  +0

  -0
پاسخ
بابا نخبه کجا بود .دانشگاه آزاد به همه مدرک داد. امروز راننده های تاکسی به همدیگر می گفتند آقای دکتر،سوال کردم دیدم واقعا مدرک دکتری دارند.
علی
|
|
1395/04/31 19:17
  +0

  -0
پاسخ
درود خداوند بر بردار وفایی نخبه ایران اسلامی
اصلاح طلب
|
Iran
|
1395/05/02 08:18
  +0

  -0
پاسخ
به نظر حقیر این مقاله فقط با آبروی دکتر کامرانی بازی کرده و خود دکتر از این کار خیلی ناراضی است ثانیا هیچگونه استناد علمی در آن دیده نمیشود و فقط حرفهای رد و بدل شده در بین مردم روستای سیاهشیر توی این مقاله آورده شد ثالثاآقای وفایی اصلاح طلب نیست فقط بخاطر یک رایی که به دکتر داده انتظار بیش از حد از دکتر دارد رابعا آقای وفایی کجا دانشجوی دکترا است یک هفته نیست و هنوز با مدرک لیسانس سرکار است
دلسوز
|
Iran
|
1395/05/02 08:25
  +0

  -0
پاسخ
لطفا با این مقالات آبکی و بدون استناد آبروی دکتر کامرانی و مردم بهمئی را نبرید و اگر به دنبال مطرح کردن خود هستید دیگران را نردبان خود نکنید و در آخر نویسنده مقاله در مراسم تودیع بعد از هفت ماه سرپرستی به علت عدم توانایی در مدیریت در حضور فرماندار اصولگرا و وقت(سیاوش)گریه میکرد که من اصولگرا واقعی هستم و آقای ... اصلاح طلب است
موافق یا موفق
|
Iran
|
1395/05/02 09:32
  +0

  -0
پاسخ
جناب وفایی میشه بفرمایید آقای کامرانی به کجا رسیدند که حرف از موفقیت میزنید/
متاسفانه ایشون هیچ تاکتیک و طرفندی برای مبارزه با سه غول (یک طیف)نداشته و تنها منتظر بود تا گردن سه غول را برایش بشکنند و ایشان سوار شوند ما هم برای مبارزه با همون سه غول که نه بلکه برای پیروزی بر سه غول درگیر باهم جنگیدیم و نشد ووووووووووقصه ما هذا

فرهاد
|
Iran
|
1395/05/02 13:43
  +0

  -0
پاسخ
در آستانه سفر ریاست جمهور و هئیت دولت به استان ک و ب
دیار برزخی “بهمئی” را دریابید / فرهاد وفایی
خطاب به دولت تدبیر و امید
دیار برزخی شهرستان بهمئی را دریابید
شهرستان بهمئی با جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر در حالت برزخی و کما بین دو استان کهگیلویه و وبیراحمد و خوزستان گیر افتاده است .هرچند که از لحاظ ماغرتقسیمات کشوری جز خاک استان کهگیلویه وبویراحمد محسوب می شود و با مرکز استان بیش از ۳۵۰ کیلوتر فاصله دارد و همین فاصله ها باعث تشدید وخامت این شهرستان شده است . استاندار استان جناب اقای خادمی تا اکنون به این شهرستان سفر نکردند که پای درد مشکلات و مصائب این شهرستان را ببیند . بحرانهای اجتماعی از قبیل خودکشی که باعث سلب آسایش و امنیت روانی در جامعه عشایری و بافت سنتی شده و هم چنین بحرانهایی نظیر اعتیاد، طلاق و دیگر آسیب های اجتماعی به وجود آورده که با شیب تند رو به افزایش است ؛علل و عوامل متعددی دارند که یکی از شاخصه ها و مولفه های اصلی آن بیکاری و مشکلات اقتصادی و معیشتی است شهرستان بهمئی علیرغم مشکلات توسعه ای ، زیربنایی و عمران و اشتغال دارای منایع فراوان خدادای است که انتظار می رود دولت تدبیر امید اقدام عاجل در این راستا صورت گیرد .
در ذیل پیشنهاداتی ارائه می گردد:
۱-تسریع در روند طرح ملی آبرسانی از سدکوثر برای حل معضل آب شرب شهروندان لیکک
۲-ایجاد و راه اندازی نمایندگی شرکت نفت بهمئی و اختصاص سهمیه بومی در ردیف استخدامی سالانه وزارت نفت
۹- احداث کارخانه سیمان و گچ در بهمئی
۱۰-ایجاد بستر های مناسب خدماتی و رفاهی در نقاط گردشگر پذیر شهرستان همچون: ماغر برم الوان و سولک .
۱۱-تسریع در روند احداث ایستگاه فشار قوی برق بهمئی۱۳۲ کیلو وات
۱۲-تسریع در روند احداث مجتمع فرهنگی و کتابخانه مرکزی شهرستان
۱۳-احداث بیمارستان تامین اجتماعی در شهرستان و تسریع در احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی لیکک
۱۴-حمایت از ورزشکاران شهرستان در سطح استان و کشوری
۱۵-توسعه و عمران روستاها برای جلوگیری از مهاجرت به شهر
۱۶-تلاش برای عمران شهری و فضای سبز در شهر لیکک
۱۷-ایجاد پارک محله در شهر لیکک
۱۸-تسریع در آسفالت کوچه ها و خیابانه، سنگفرش معابر،سیل بند، پل ها و… در شهر لیکک
۱۹-تسریع در روند احداث سدهای ایلی آباد و سیاه شیر
۲۰-کمک به باغداران بهمئی
۲۱ حمایت از بنگاههای کوچک و تعاونی ها تولیدی
۲۲-پوشش شبکه های تلویزیونی، مخابراتی و اینترنتی
۲۳-حمایت از نویسندگان ، شاعران و هنرمندان بهمئی و استفاده از ظرفیت آنها در رسانه استان
۲۴-رفع کمبود پزشک متخصص و داروخانه شبانه روزی
۲۵-آموزش فنی و حرفه ای رایگان
۲۶-تلاش برای حل مشکلات دانشگاه پیام نور و آزاد
۲۷-تلاش برای حل مشکلات مسکن مهرلیکک
۲۸-تسریع در روند احداث مصلی لیکک
۲۹-کمک به افراد بی بضاعت و توانمند سازی آنها طبق آمار ۱۱ هزار خانوار بهمئی تحت پوشش نهاد های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی می باشند.
۳۰-جلوگیری از فراری دادن مغزها و نخبگان بهمئی
۳۱-تسریع در گاز رسانی شهر لیکک و روستاها
۳۲–افتتاح و راه اندازی اداراتی که در شهرستان وجود ندارد مانند پزشکی قانونی ، اسناد و املاک.
و..
همکار
|
Iran
|
1395/05/03 10:22
  +0

  -0
پاسخ
حسود لایسود
درود بر دکتر کامرانی
درود بر دکتر وفایی

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*