اخبار عمومی
اعلام وصول 2
32198
تاریخ انتشار: 1395/05/04 01:02
خوزستان در یک روز خبری؛
عملکرد کادر درمانی بررسی خواهد شد و اگر از سوی کادر درمانی کاستی و یا کم‌کاری وجود داشت، برخورد خواهد شد.

انهدام بیش از 3.5 تن مواد غذایی غیر قابل مصرف انسانی
فارس: مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از جمع‌آوری و انهدام بیش از سه و نیم تن مواد غذایی غیر قابل مصرف انسانی در محدوده فعالیت این دانشکده خبر داد.
جعفر ربیحاوی اظهار کرد: در سه ماهه اول سال‌جاری 3 هزار و 519 کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف انسانی در بازرسی‌های به‌ عمل آمده از مراکز تهیه، طبخ و فروش مواد غذایی شهرستان‌های تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان کشف و پس از اخذ مجوزهای لازم از دسترس مصرف‌کنندگان خارج و منهدم شد.        
وی افزود: در این بازه زمانی، مراکز و اماکن عمومی منطقه زیرپوشش، بیش از 11 هزار بار توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان مورد بازرسی قرار گرفتند.
توزیع 62 تن شکر سفید در رامهرمز
فارس:سید محمدرضا حسنی اظهار کرد: در راستای تنظیم بازار و تعدیل نسبی قیمت شکر در پی کمبود و گران شدن این کالا در بازار، بعد از اتمام ماه مبارک رمضان، اقدام به تهیه و توزیع شکر در سطح این شهرستان کردیم.
وی ادامه داد: سهمیه این شهرستان 62 تن شکر بود که از طریق ستاد تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان دریافت کردیم.
مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز تصریح کرد: این حجم شکر در قالب بسته‌های 50 کیلوگرمی برای عرضه در بین 72 عامل فروش شهرستانی توزیع شد که با قیمت نهایی هر کیلوگرم 25 هزار و 500 ریال در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت.
وی افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم شکر تصفیه‌شده سفید در بازار آزاد 3 هزار و 500 تومان است که با این توزیع باید قیمت شکر سفید در شهرستان کاهش پیدا کند.
تقابل اهواز و تبریز، تشخیص عیار آبادانی‌ها/ کار سخت خوزستان در ابتدای راه
در نخستین هفته لیگ برتر فوتبال کشور، دو تیم اهوازی به مصاف نمایندگان تبریز خواهد رفت و نفت آبادان در قم با صبا تقابل می‌کند.
 اما این رقابت‌ها فردا در حالی آغاز می‌شود که در هفته نخست، دو تیم خوزستانی میهمان رقیب خود هستند و فولاد در خانه از ماشین‌سازی تبریز پذیرایی می‌کند.
جدال سرخابی‌های شهر اهواز با دو تیم تبریزی می‌تواند محک جدی برای دو تیم باشد، چرا که تراکتورسازان این فصل لباس مدعی بر تن کرده‌اند و آبی‌های شهر اهواز نیز برای دفاع از عنوان قهرمانی خود به مصاف تراکتور خواهد رفت.
در اهواز نیز فولاد متحول شده با نعیم سعداوی آمده تا نشان دهد روزهای کابوس‌وار قرمزهای اهوازی به‌ پایان رسیده و فولاد مردان قصد دارند از همین هفته‌های ابتدایی گام خود را محکم نهاده و خود را به‌عنوان یک مدعی نشان دهند.
مرگ یک مادر پس از زایمان در بیمارستان سوسنگرد
ایسنا:معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مرگ یک مادر پس از زایمان در بیمارستان شهید چمران سوسنگرد خبر داد.
ایرج نظری در خصوص مرگ یک مادر در شب گذشته در بیمارستان شهید چمران سوسنگرد اظهار کرد: پس از زایمان رحم جمع‌ نمی‌شود و این مادر که دارای گروه خونی منفی بوده، دچار خون‌ریزی شدید شده و در ظاهر در بیمارستان خون بسیاری وجود نداشت؛ البته از اهواز نیز خون ارسال شد اما با وجود تلاش پزشکان، متاسفانه جان خود را از دست داد.
وی افزود: سن این مادر 36 سال و این چهارمین زایمان او بود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان این که مرگ این مادر در کارگروه ویژه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مورد بررسی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: عملکرد کادر درمانی بررسی خواهد شد و اگر از سوی کادر درمانی کاستی و یا کم‌کاری وجود داشت، برخورد خواهد شد.
 جریمه یک میلیاردو 627 میلیون ریالی یک قاچاقچی در اندیمشک
ایرنا - مدیر کل تعزیرات حکومتی استان خوزستان از محکومیت یک قاچاقچی در اندیمشک به پرداخت یک میلیارد و 627 میلیون ریال جریمه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی استان خوزستان رضا سعیدی روز یکشنبه افزود:در بازرسی که از سوی نیروی انتظامی از یکدستگاه کامیون در پل زال اندیمشک به عمل آمد ، تعداد 920 دستگاه سرخ کن خارجی کشف شد که طی گزارشی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اندیمشک ارسال شد.
وی افزود: اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اندیمشک پس از بررسی لازم و شنیدن دفاع متهم در شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی ،تخلف محرز و عامل تخلف برابر قانون علاوه بر ضبط کالا مکشوفه به پرداخت جزای نقدی به مبلغ یک میلیارد و 627 میلیون ریال در حق دولت محکوم شد .
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان خوزستان همچنین از گذاشتن وثیقه ملکی به مبلغ 24 میلیارد ریال برای آزادی 2 متهم که اقدام به انبار کردن 278 تن برنج در دزفول قاچاق کرده بودند خبر داد.
 شعبه بانک صادرات ایران در شادگان طعمه حریق شد
ایرنا - شعبه بانک صادرات ایران شعبه مرکزی (بازار) در شهر شادگان عصر یکشنبه طعمه حریق شد.
به گفته منابع آگاه این آتش سوزی به دلیل اتصالی سامانه برق در یکی از کولرهای شعبه شماره 370 بانک صادرات ایران در شادگان به وقوع پیوسته بود.
تیراندازی به یک جایگاه گاز در آبادان
ایرنا - چهار مرد مسلح سوار بر خودروی پژو، جایگاه توزیع سیلندر گاز در منطقه سلیچ آبادان را به رگبار بستند.
یک مقام آگاه روز یکشنبه با تایید این خبر به گفت: در پی این تیراندازی که در آن سرنشینان پژوی نقره ای رنگ به کلاشینکف مجهز بودند، هنگامی که نگهبان جایگاه قصد واکنش داشت مردان مسلح به سمت وی شلیک کرده و پس از زهرچشم گرفتن منطقه را ترک کردند.
نگهبان جایگاه سیلندر گاز در این خصوص گفت: درون اتاقک نگهبانی نشسته بودم که از سمت گاراژ نزدیک، صدای تیراندازی شنیدم و زمانی که بیرون آمدم، پژو نقره ای رنگی با چهار سرنشین به سمت من شلیک کردند و از محل دور شدند.
وی افزود: تاکنون بارها افراد مسلح به قصد سرقت به سمت جایگاه گاز تیراندازی کردند.
بهبود کیفیت آب زهکش کشت و صنعت ها
رهاسازی 50 هزار بچه ماهی در زهاب نیشکر
تحقیقاتی که در خصوص پرورش ماهی با استفاده از زه آب های کشت و صنعت های نیشکری انجام شده است نتایج موفقیت آمیزی را به همراه داشت
شوشان: مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک خان گفت: با بهبود کیفیت آب زهکش کشت و صنعت های نیشکر میرزا کوچک خان و امیرکبیر و کاهش EC این زه آب ها به حدود 6 میلی موس شرایط آب این کانال زهکش به گونه ای بهبود پیدا کرده است که می توان علاوه بر مصارف کشاورزی از این زه آب برای پروش ماهی نیز استفاده کرد.
آغاز ساخت فاز دوم پالایشگاه آبادان
فارس: مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان از آغاز ساخت فاز دوم پالایشگاه آبادان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حبیب‌اله ابوالحسینی ظهر امروز در نشست شورای اداری این شهرستان ضمن قدردانی از پرسنل پالایشگاه آبادان در این گرمای شدید و شرایط بد آب و هوایی توانسته مسؤولیت‌های را که بر عهده دارد را به خوبی به انجام برسانند اظهار کرد: در سال گذشته 23 درصد فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور را تامین کردیم که در این بین، پالایشگاه اصفهان با 20 درصد، بندرعباس 19، اصفهان 15، تهران 13 و تبریز با 6 درصد تولید در مکان‌های بعدی قرار دارند، که این موضوع نشان دهنده ارزش پالایشگاه آبادان در تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی در داخل کشور است.
وی افزود: سال گذشته روزانه 350 هزار بشکه نفت خام در روز در این پالایشگاه تصفیه شد که این میزان در سال جدید به 364 هزار بشکه در روز رسیده که شاهد رشد 4 درصدی آن بوده‌ایم.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان تصریح کرد: ظرفیت بالقوه پالایشگاه آبادان 450 هزار بشکه در روز است که بسته به نیاز کشور در سال گذشته تولید خود را به 435 هزار بشکه در روز نیز رساند، اما با توجه به نیاز تولید خود را کاهش داده‌ایم.
ابوالحسینی ادامه داد: پالایشگاه آبادان حدود 7 هزار 720 نفر پرسنل دارد که مجموعا 3 هزار و 810 نفر نیروی پیمانکار هستند.
وی در تشریح ظرفیت تولید این کارخانه عظیم عنوان کرد: سال گذشته به طور متوسط روزانه دو میلیون 730 هزار لیتر گاز مایع معادل دوهزار کپسول 11 کیلویی تولید شده، 11 میلیون لیتر بنزین موتور که این میزان سه درصد بیش از شاخص مورد نیاز بوده است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان یادآور شد: دو میلیون 300 هزار لیتر نفت سفید، 13 میلیون 400 هزار لیتر نفت گاز در این پالایشگاه تولید شده است.
ابوالحسینی با اشاره به انجام اقداماتی در جهت حفظ محیط‌زیست اشاره کرد: از هفته نخست تیرماه سال‌جاری بنزین یورو 4 را در سطح شهر آبادان توزیع کرده‌ایم که امیدوارم با ایجاد ساختارهای مناسب این موضوع را گسترش داده و شهرهای دیگر استان خوزستان را از این حیث تامین کنیم.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پالایشگاه آبادان در مرکز شهر قرار دارد، در خصوص حفظ محیط‌زیست پروژه‌های بسیاری را در دستور کار داریم که در سال گذشته سه پروژه ما به ثمر نشست که در این بین می‌توان به پروژه‌ عدم استفاده پالایشگاه از آب رودخانه اشاره کرد، این پروژه بالغ بر 34 میلیارد تومان هزینه در بر داشت که توسط کارشناسان و متخصصان داخلی صورت گرفت.
ابوالحسینی گفت: واحد تولید گوگرد نیز با هزینه‌ای بالغ بر 27 میلیون یورو معادل 11 میلیارد تومان به انجام رسید و در سرویس قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: واحد دیگری که در جهت حفظ محیط‌زیست در دست اقدام است واحد بازیافت گازهای فلر است که با افتتاح این پروژه سه مشعل پالایشگاه آبادان برای همیشه خاموش خواهد شد و از چرخه تولید آلایندگی خارج خواهند شد، این پروژه بالغ بر 46 میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان در پایان گفت: در خصوص فاز دو پالایشگاه نیز برای فاز اول آن یک میلیارد و 400 میلیون یورو بودجه تعیین شده و کارهای مقدماتی آن به انجام رسیده است که تا چند ماه آینده برای ساخت آن آغاز به کار خواهد شد.

برچسب ها:
رامهرمز ؛ آبادان ؛ سوسنگرد ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*