اخبار عمومی
اعلام وصول 2
32214
تاریخ انتشار: 1395/05/04 02:50
کرباسچی: شما دروغ می گویید که آقای مرعشی گفته با کرباسچی اختلاف دارم! باید دید منظور ایشان از سخنانی که گفته چیست و برای همین بهتر است از خودش بپرسید؛ الان هم در حال رانندگی هستم و بیشتر از این نمی توانم حرف بزنم

تقریبا دو سال پیش بود، با ورود برخی اعضای جدید، محمد هاشمی رفسنجانی، یکی از اعضای اصلی و عضو مؤسس حزب کارگزاران سازندگی ساز جدایی کوک کرد و پس از حدود دو دهه فعالیت حزبی در قالب کارگزاران، عطای ادامه همکاری با این حزب را به لقایش بخشید. هفته پیش او در مصاحبه ای با  «تابناک» دلایل بیشتری از جدایی اش گفت و عنوان کرد که «تصمیمش برای جدایی از کارگزاران برای او مفید بوده است».
در فاصله چند روز پس از انتشار مصاحبه «محمد هاشمی» اخبار جدیدی درباره وجود یک اختلاف دیگر در حزب کارگزاران منتشر شد که حکایت از اختلاف بین دبیر کل و رئیس کمیته سیاسی و سخنگوی حزب می کرد؛ جایی که «حسین مرعشی» در پاسخ به سؤالی درباره چرایی اختلافش با غلامحسین کرباسچی گفته بود: اختلاف و بحث فراتر از اینهاست که گفته می‌شود.
پس از سخنان محمد هاشمی و انتشار این خبر، خبرنگار ما در تماس تلفنی، نظر مرعشی را جویا شد که وی پاسخ داد: قرار گذاشته‌ام تا اول دی‌ماه 95 هیچ صحبتی نکنم و ان‌شاءالله بعد از آن درباره این مباحث صحبت خواهم کرد.
اختلاف در کارگزاران از کجا شروع شد؟

خبری که در رسانه ها درباره اختلاف در حزب کارگزاران منتشر شد این بود: "در پی تشدید اختلاف سیاسی بین سیدحسین مرعشی رئیس کمیته سیاسی حزب کارگزاران با غلامحسین کرباسچی دبیرکل و برخی دیگر از اعضای شورای مرکزی این حزب، حسین مرعشی مدت‌هاست در جلسات کارگزاران شرکت نمی‌کند. یک عضو حزب کارگزاران در این باره گفت: مرعشی در حالی بعد از درگیری لفظی با غلامحسین کرباسچی تصمیم به عدم شرکت در جلسات حزب کارگزاران گرفته که گفته می‌شود، حضور برخی چهره‌های جوان از جمله محمد قوچانی موجب تشدید اختلاف سیاسی بین طیف مرعشی با طیف کرباسچی شده است."
خبرنگار برای جویا شدن درستی یا نادرستی این خبر و همچنین سخنان اخیر «محمد هاشمی» درباره جدایی از حزب کارگزاران، به سراغ «غلامحسین کرباسچی» رفت و طی یک تماس تلفنی نظر وی را در این خصوص جویا شد. برای جلوگیری از هرگونه پیش داوری متن سخنان دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در ادامه می آید؛
اطلاعی ندارم اما همه چیز را می دانم!

ـ من از موضوعی که شما می فرمایید، اطلاعی ندارم و اگر آقای مرعشی چنین چیزی گفته بهتر است از خود ایشان بپرسید.
ـ من اختلافی با آقای مرعشی ندارم و بر خلاف آنچه عنوان می شود، ایشان در جلسات حزب شرکت می کند.
ـ شما دروغ می گویید که آقای مرعشی گفته با کرباسچی اختلاف دارم! باید دید منظور ایشان از سخنانی که گفته چیست و برای همین بهتر است از خودش بپرسید.
ـ آقای مرعشی در جلسات شرکت می کند و چنین حرفی که شما به نقل از یک رسانه بیان می کنید نزده است. ایشان هیچ جا نگفته که با کرباسچی اختلاف دارم و شما به دنبال جنجال سازی درباره این موضوع هستید.
ـ اتفاقا همین الان در حال رفتن به جلسه ای هستم که آقای مرعشی هم در آن حضور دارند. الان هم در حال رانندگی هستم و بیشتر از این نمی توانم حرف بزنم [تلفن بدون خداحافظی قطع شد]
در خصوص سخنان دبیرکل حزب کارگزاران چند نکته مهم به نظر می رسد؛ اینکه ایشان ابتدا عنوان می کند از مسأله بی اطلاع بوده و بهتر است موضوع از آقای مرعشی پرسیده شود، اما پس از ادامه مصاحبه شرح کامل ماجرا را می گوید و در عین حال خبرنگار را متهم به دروغ گویی و جنجال سازی می کند.
اینکه آقای کرباسچی عنوان می کند، اختلافی وجود ندارد، موضوعی است که شاید بر خلاف برخی اخبار کاملا صحت داشته باشد، پس بهتر بود که از ابتدا شرح ماجرا به عنوان مصاحبه بیان می شد و دست آخر هم تلفن بدون خداحافظی و رعایت احترام طرف مقابل قطع نمی شد.
اعضای کارگزاران: اختلافی نیست

در عین حال خبرنگار تابناک با چند تن از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران تماس گرفت و اصل موضوع را جویا شد که بر خلاف رویه دبیرکل اعضا ضمن برخورد محترمانه عنوان کردند که مشکلی وجود ندارد و آقای مرعشی در جلسات شرکت می کنند.
البته اعضای حزب درخواست داشتند که مطلبی مستقیم از قول آن ها نقل نشود، زیرا طبق تقسیم وظایفی که در حزب کارگزاران صورت گرفته است، حسین مرعشی و غلامحسین کرباسچی مسئول اطلاع رسانی درباره مسائل حزب هستند.
مرعشی خاموش بود

به همین دلیل یک بار دیگر با «حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران تماس گرفتیم تا اصل ماجرا را از وی جویا شویم، که موبایل او خاموش بود.
هفته گذشته «محمد هاشمی» عضو مستعفی حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به اینکه بی اعتقادی شما به سیستم حزبی، باعث کناره گیری تان از کارگزاران شد یا اضافه شدن افراد جدید در حزب کارگزاران و نحوه فعالیت و عملکرد این حزب که پیشتر دلایل کناره گیری شما از حزب عنوان شده بود، باعث کنار گذاشتن فعالیت حزبی از سوی شما شد، گفته بود که «مسائلی که در خصوص اضافه شدن افراد جدید مطرح شده بود، یکی از دلایل کناره گیری ام از حزب بود، اما آنچه من عنوان کردم این بود که حزب دیگر حزب کارگزاران نبود، رفتار حزبی نداشت و جبهه ای عمل می کرد، برای همین به نظرم رسید که از حزب کارگزاران جدا شوم».
محمد هاشمی: خوشحالم از کارگزاران جدا شدم

وی در پاسخ به اینکه از تصمیمی که برای کناره گیری از کارگزاران گرفتید پشیمان نیستید، عنوان کرده بود که «زمانی که ما حزب کارگزاران را تشکیل دادیم، بر مبنای اهداف تعریف شده عمل می کردیم و آن دلیل واقعی فعالیت های کارگزاران بود. الان بعد از دو سال که از حزب جدا شده ام، از تصمیمی که گرفته ام راضی هستم و احساس می کنم که خیلی برایم مفید بوده است.»



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*