اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3273
تاریخ انتشار: 1393/10/15 00:33
فرماندار شهرستان اندیمشک:
فرماندار شهرستان اندیمشک با اعلام اینکه با تلاش صورت گرفته آلودگی نفتی قبل از رسیدن به سد مخزنی کرخه مهار گردیده گفت: آلودگی نفتی در 35 کیلومتری سد مخزنی کرخه مهار شد.

عصرجهان:'حمیدرضا گودرزی' یکشنبه شب و پس از بازدید هوایی از روند مهار آلودگی نفتی افزود:شکستگی خط لوله انتقال گازوئیل به وسیله یک دستگاه لودر در منطقه کوهستانی حد فاصل استانهای لرستان و خوزستان موجب نشت مواد نفتی به رودخانه زال از سرشاخه های رودخانه کرخه شد.

وی افزود:مقادیری مواد نفتی به رودخانه کرخه سرایت کرده اما با اقدامات انجام شده از آلودگی سد مخزنی کرخه به مواد نفتی جلوگیری شد.

فرماندار اندیمشک افزود:طبق بازدید صورت گرفته از منطقه هیچگونه آلودگی در سد مخزنی کرخه مشاهده نشده است.

گودرزی گفت:با هماهنگی ، پیگیری و برنامه ریزی دستگاههای اجرایی این آلودگی به خوبی کنترل و مهار گردید.

نشت مواد نفتی از خط انتقال گازوییل در منطقه پل زال لرستان، رودخانه کرخه در شمال استان خوزستان را مورد تهدید قرار داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان هفته گذشته از نشت گازوییل به رودخانه زال این استان و خسارت زیست محیطی ناشی از این آلودگی خبر داد.

'مهرداد فتحی بیرانوند' افزود: به دلیل نزدیکی محل شکستگی خط لوله با رودخانه زال در فاصله 100 متری، با نظارت کارشناسان این اداره کل، شرکت خطوط لوله مخابرات و نفت منطقه لرستان با حفر حوضچه، بخشی از گازوییل را در محل مهار و توسط پمپاژ به مخازن انتقال داد.

دبی رودخانه کرخه به دلیل خشکسالی چند سال گذشته به شدت کاهش یافته است.

رودخانه کرخه نقش مهمی در کشاورزی خوزستان و کاهش شوری آب رودخانه کارون دارد لذا آلودگی رودخانه کرخه به منابع نفتی، بحران کمبود آب را در خوزستان تشدید خواهد کرد.

فرسودگی خطوط انتقال مواد نفتی در محدوده استان های خوزستان و لرستان ، سال های اخیر خسارت جبران ناپذیری به محیط زیست این استان ها وارد کرده است.

رودخانه کرخه سومین رود طولانی ایران پس از کارون و سفیدرود است این رودخانه که از کوه های زاگرس سرچشمه می گیرد پس از طی مسیری نزدیک به ۷۵۵ کیلومتر در جهت جنوب غربی به تالاب هورالعظیم در مرز میان ایران و عراق می ریزد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*