اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3352
تاریخ انتشار: 1393/10/22 00:51
فرماندار شهرستان دشت آزادگان:
عبدالرحیم ناطقی گفت: در 9 ماه امسال 853هزار تن کالا از مرز چذابه به کشور عراق صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی 51درصد و از لحاظ ارزش 107درصد افزایش نشان می دهد.

عصرجهان: 'عبدالرحیم ناطقی' عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این میزان صادرات به ارزش 142میلیون و 444هزار دلار بوده که توسط 72هزار و 861کامیون ایرانی تا مرز چذابه جابجا شده است.

وی میوه ، تره بار ، سیمان ، مصالح ساختمانی و مصنوعات فلزی و فولادی را مهمترین اقلام صادراتی ایران به عراق از مرز چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز عنوان کرد.

ناطقی ، تعامل با مسوولان مرزی عراق ، روان سازی و حذف برخی از تشریفات زائد و حضور بیشتر تجار ایرانی در بازار عراق را در افزایش صادرات کالا به عراق از طریق مرز چذابه موثر خواند.

فرماندار دشت آزادگان فعالیت این مرز را در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه بسیار موثر عنوان و ابراز امیدواری کرد روند افزایش صادرات کالا از مرز که در محدوده این شهرستان واقع شده است ادامه داشته باشد.

مرزهای زمینی شلمچه ، چذابه و مرز دریایی خرمشهر به تدریج پس از سرنگونی نظام بعثی در عراق برای صادرات کالا و اعزام زائران عتبات عالیات بازگشایی شد.

مرز چذابه یکی از کانون های اصلی تردد زائران اربعین حسینی امسال بود که از طریق آن بیش از 250هزار زائر به کربلای معلا مشرف شدند.

استان خوزستان حدود 500کیلومتر مرز مشترک با استان های میسان و بصره عراق دارد.

در یک دهه اخیر چندین تفاهم نامه اقتصادی و تجاری بین استانداران بصره و میسان با استاندار خوزستان امضا شده که زمینه برای مناسبات اقتصادی فراهم کرده است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*