اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3356
تاریخ انتشار: 1393/10/22 08:59
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت:
زینب قربانی گفت: فضای سالن مطالعه در کهگیلویه و بویراحمد کم است مسئولان در احداث قرائت‌خانه‌ها در استان پیش‌قدم شوند.

به گزارش عصر جهان، زینب قربانی در جهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مفید مطالعه عنوان کرد مسئولان در احداث قرائت‌خانه در استان پیش قدم شوند مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فضای سالن مطالعه در کهگیلویه و بویراحمد کم است مسئولان در احداث قرائت‌خانه‌ها در استان پیش‌قدم شوند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فضای سالن مطالعه در کهگیلویه و بویراحمد کم است مسئولان در احداث قرائت‌خانه‌ها در استان پیش‌قدم شوند.
 جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مفید مطالعه کهگیلویه و بویراحمد با حضور فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار، فرمانداران شهرستان‌های استان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این جلسه فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تبریک میلاد ختمی مرتب حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع) و هفته وحدت، اظهار کرد: رشد و اعتلای جامعه با فرهنگ کتاب محقق می‌شود و باید زمینه‌های لازم برای توسعه فرهنگ مطالعه در استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شود.
محمدی با بیان اینکه میزان مطالعه باید در استان کهگیلویه و بویراحمد رشد پیدا کند، تاکید کرد: مسئولان امر زمینه ایجاد کتابخانه‌های روستایی و فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در این مناطق فراهم کنند.
وی افزود: مسئولان فرهنگی دغدغه افزایش سطح فرهنگ مطالعه و کتابخانه‌های عمومی را داشته باشند.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برخی از مراجعین از کمی ساعات مطالعه در سالن‌های مطالعه کتابخانه عمومی مرکزی یاسوج گلایه دارند، افزود: با پیگیرهای لازم ساعت کار کتابخانه مرکزی یاسوج را بیشتر کنیم.
محمدی به مشکلات منابع مالی کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گریزی زد و گفت: جلسه‌ای را با حضور شهرداران، فرمانداران و مدیرکل کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سهم نیم‌درصد شهرداری‌ها برگزار می‌شود و مطالبات کتابخانه‌ها را دریافت می‌کنیم.
این مسئول به کمبود فضای سالن مطالعه در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: مکاتبات برای واگذاری زمین برای احداث ساختمان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد انجام گیرد تا از این طریق فضای سالن مطالعه را افزایش دهیم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با اشاره به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره‌کل در هفته کتاب  پرداخت و اظهار کرد: در این هفته برنامه‌های متعدد و متنوعی برگزار کردیم و برخی از این برنامه‌ها در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد برای اولین بار اتفاق افتاد.
زینب قربانی با اشاره به حمایت خیرین کتاب، گفت: در هفته کتاب خیرین کتاب با ارزشی ریالی ۱۵۰ میلیون اداره‌کل کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد را مورد حمایت قرار دادند.
قربانی به اقدامات اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در جذب مشارکت‌های مردمی و خیرین در این حوزه اشاره کرد و افزود: موسسه خیرین قلم‌چی کشور بالغ بر ۸۰ میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به اظهارات فتاح محمدی پیرامون کمبود فضای سالن مطالعه و گلایه برخی از اعضای کتابخانه‌های عمومی، اظهار کرد: فضای سالن مطالعه در کتابخانه مرکزی یاسوج خیلی کم است که مجبور شدیم انباری این اداره‌کل را برای مطالعه اعضای کتابخانه‌های عمومی آماده کنیم.
وی با بیان اینکه فضای سالن مطالعه در استان کهگیلویه و بویراحمد ناچیز است، افزود: مسئولان کهگیلویه و بویراحمد ما در ایجاد و احداث قرائت‌خانه‌ها یاری کنند.
این مسئول افزود: بر اساس قانون نمی‌تواند ساعات حضور اعضا را در سالن‌های مطالعه کتابخانه‌ها افزایش دهیم و برای اینکار لازم است که شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد برای ساخت قرائت‌خانه اقدام کنند.



کانال تلگرام عصر جهان


علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
1393/10/22 11:35
  +0

  -0
پاسخ
کاش راجع به فرهنگ سازی افزایش مطالعه و توسعه کتابخانه دیجتال هم می گفتید
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
1393/10/22 11:39
  +0

  -0
پاسخ
بیشتر به کتاب های کمک اموزشی دوره دبیرستان توجه نمائید
گچساران
|
Iran, Islamic Republic of
|
1393/10/23 17:43
  +1

  -0
پاسخ
اتفاقا از موقع انتصاب ایشان شاخص های کتابخوانی در استان کهگیلویه و بویراحمد رشد بسیار خوبی داشته

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*