اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3381
تاریخ انتشار: 1393/10/24 00:05
روزنامه آرمان نوشت:
به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد بار سفر خارجه بسته و می‌خواهد دیپلماسی عمومی را این بار به عنوان یک شهروند ایرانی که سابقا پست مهمی به عنوان ریاست جمهوری کشورمان داشته کلید بزند و از ظرفیتهای خود برای بهبود روابط بین‌المللی ایران استفاده کند.

عصرجهان: روزنامه آرمان نوشت-احمدی‌نژاد به ترکیه می‌رود؛ زمانی هم که رئیس‌جمهور بود سفر را دوست داشت بخصوص سفر به کشورهایی که در آنها استقبال ویژه از او به عمل می‌آمد. وی برای حضور در چهارمین سالگرد گرامیداشت نجم‌الدین اربکان، نخست‌وزیر پیشین ترکیه به این کشور دعوت شده است. چندی پیش هم خبر رسید گویا رئیس دولتهای نهم و دهم قرار است به ونزوئلا هم سری بزند.

بنابراین به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد بار سفر خارجه بسته و می‌خواهد دیپلماسی عمومی را این بار به عنوان یک شهروند ایرانی که سابقا پست مهمی به عنوان ریاست جمهوری کشورمان داشته کلید بزند و از ظرفیتهای خود برای بهبود روابط بین‌المللی ایران استفاده کند. موضوعی که مطمئنا در آینده نفع آن به دولت هم می‌رسد چراکه فعال کردن پتانسیل دولتمردان سابق و کسانی که روزگاری در عرصه بین‌المللی دارای جایگاه رسمی بودند و امروز هم به همان نسبت دارای پرنسیب و شأن هستند می‌تواند دولت را در مذاکرات و گفت‌وگوهای دوجانبه و چندجانبه یاری کند. از آن جمله می‌توان به روسای جمهوری سابق کشور از جمله آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی و حجت‌الاسلام خاتمی اشاره کرد که اولی به دلیل وجهه و احترامی که بین کشورهای منطقه بخصوص اعراب دارد و دومی به اعتبار اینکه رئیس مرکز گفت‌وگوی تمدنهاست و توانست روابط بین‌المللی و خارجی کشور را در زمان ریاست ‌جمهوری خود سروسامانی شایسته بخشد، می‌توانند از جمله ظرفیتهای مستتر برای دولت محسوب شوند که در روابط بین‌المللی گره‌گشای مسائل خارجی شوند.

نعیم اوزترک، رئیس مرکز خیریه‌ای در شهر بورسا به نام نجم الدین اربکان که مسئول برگزاری این مراسم است، دیروز گفت: در سفری که به تهران داشتم با احمدی‌نژاد دیدار کردم و از وی‌ قول شرکت در این مراسم را گرفتم. وی هم با استقبال از این دعوت گفت در صورتی که اتفاق خاصی نیفتد در این مراسم شرکت خواهم کرد. همچنین اوزترک به نقل از احمدی‌نژاد گفت که وی بسیار علاقه دارد به شهر بورسا سفر کند. قرار است 27 فوریه (8 اسفند) امسال چهارمین سالگرد گرامیداشت نجم‌الدین اربکان، نخست‌وزیر پیشین ترکیه در شهر بورسا با حضور برخی از مقامات ترک و مسئولان پیشین کشورهای خارجی برگزار ‌شود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*