اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3388
تاریخ انتشار: 1393/10/24 23:38
معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان :
امید حاجتی ˈ در نشست شورای اداری استان با اشاره به ساخت کارخانه آلومینیوم مسجد سلیمان گفت: این شهرستان با 43 و نیم درصد بیکاری بیشترین آمار بیکاری استان را دارد که امیدواریم با اجرای این پروژه بخشی از مشکلات حل شود.

عصرجهان: معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان از اجرای طرح های اشتغال زا در استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرحها نرخ بیکاری استان امسال شش درصد کاهش یافته است.
ˈامید حاجتی ˈ عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان که در محل سالن امام رضا(ع)شهرک نفت اهواز برگزار شد با اشاره به ساخت کارخانه آلومینیوم مسجد سلیمان گفت: این شهرستان با 43 و نیم درصد بیکاری بیشترین آمار بیکاری استان را دارد که امیدواریم با اجرای این پروژه بخشی از مشکلات حل شود.

وی افزود: در فاز نخست این پروژه که باید در مدت دوسال اجرا شود ،برای 800 نفر اشتغال ایجاد می شود و در فاز دوم نیز 500نفر از جوانان این شهرستان در این کارخانه مشغول به کار خواهند شد.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان گفت: همچنین شهرستان شادگان نیز با مشکل بیکاری مواجه است که با راه اندازی کارخانه فولاد شادگان بخشی از این مشکلات حل می شود.

وی گفت : راه اندازی بندر شادگان با سرمایه گذاری 400میلیارد ریال نیز در رونق کار و اشتغال در این شهرستان موثر بوده است.

وی با اشاره به تهیه مدل توزیع اعتبارات تملک دارایی در استان گفت: در گذشته این اعتبارات به صورت سنتی توزیع می شد که امسال با تهیه مدل توزیع اعتبارات ،سهم هر بخش به صورت عادلانه و بر اساس سند چشم انداز استان توزیع می شود .

حاجتی در خصوص برنامه عملیاتی توسعه استان گفت: همزمان با تدوین برنامه ششم توسعه کشور ،مسوولان استان نیز برنامه ریزی های لازم در این بخش را در قالب طرح توسعه استان تدوین کرده اند.

وی افزود: در حال حاضر برنامه توسعه اقتصادی استان نیز در حال تدوین است تا با بهبود شاخص های توسعه اقتصادی استان زمینه ایجاد اشتغال در استان فراهم شود.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان بیان کرد: 65درصد از اقتصاد استان در بخش نفت،گاز و پتروشیمی است ،در حالی که این حوزه ها تنها چهار و نیم درصد از اشتغال استان را به خود اختصاص داده اند.

حاجتی بر ضرورت خروج از اقتصاد تک محصولی تاکید کرد و گفت: یکی از برنامه های استان بودجه ریزی بدون در نظر گرفتن منابع درآمدهای نفتی است که این طرح از سوی استان به وزارت کشور داده شده که در صورت تصویب توسعه استان با شتاب بیشتری انجام می شود.

وی با اشاره به اختصاص اعتباری معادل 130 میلیارد ریال برای توسعه گردشگری آبی در استان خوزستان گفت: در سفر هیات دولت یازدهم به استان خوزستان دکتر ˈروحانی ˈتاکید بسیاری بر استفاده از ظرفیت های گردشگری استان برای ایجاد اشتغال داشتند.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان با اشاره به کنترل تورم در بازار استان گفت: با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها با اخذ تدابیری برنامه های کنترل بازار در استان به خوبی انجام شد.

حاجتی همچنین از توافقات انجام شده با اداره شیلات کشور برای توسعه و افزایش دو برابری تولیدات آبزیان در استان خبر داد.

وی در خصوص طرح استفاده از تولیدات درون استانی گفت: این طرح در راستای حمایت از تولیدات داخل استان و ایجاد اشتغال اجرا می شود و مرحله دوم این طرح که شامل خرید شرکت ها از تولید کنندگان داخلی است به زودی اجرا می شود.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان با اشاره به اجرای طرح 550 هزار هکتاری در استان خوزستان گفت: این طرح با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی به نحو مطلوبی در حال اجرا است بطوریکه برای 6 هزار نفر ایجاد اشتغال کرده است.

به گزارش ایرنا حاجتی گفت: همچنین ایجاد دفتر تسهیل در امور بازرگانان در کشور عراق و ایجاد شهرک کشاورزی و منطقه آزاد کشاورزی در استان ،طرح ساخت فرودگاه شهرستان مسجد سلیمان ،ساماندهی و احیاء بازار مرزی اروند کنار ،اجرای طرح پزشکی از راه دور برای روستاییان ،تامین اعتبار برای مدارس عشایری و تامین اعتبار برای تجهیز مرزبانی ها از دیگر اقدامات انجام شده در استان در دولت تدبیر و امید است .



کانال تلگرام عصر جهان


رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
1393/10/25 16:17
  +0

  -0
پاسخ
بابا اوضاع مسجد سلیمان خیلی خرابه لطفا به داد ما برسید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
1393/10/25 16:31
  +0

  -0
پاسخ
امار خودکشی و خیلی چیزای دیگه متاسفانه بالا رفته
عیسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
1393/10/25 16:36
  +0

  -0
پاسخ
اولین چاه نفت در مسجد سلیمان حفر شده ولی وضع ما این شده

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*