منابع آگاه میگویند هفته گذشته مصاحبه داده و احتمالا جایگزین دکتر شاپور رمضانی سرپرست فعلی دانشگاه یاسوج خواهد شد.
گزارشگر:خلیل جهان تاب پور)
به گزارش عصرجهان: بنا به اطلاعات واصله از برخی منابع خبری، دکتر آیت الله رزمجو عضو هیئت علمی گروه زبان دانشگاه شیراز در حال معرفی برای ریاست دانشگاه یاسوج است.
منابع آگاه میگویند هفته گذشته مصاحبه داده و احتمالا جایگزین دکتر شاپور رمضانی سرپرست فعلی دانشگاه یاسوج خواهد شد.
سوابق علمی، آموزشي، پژوهشی ومديريتي دكترسيدآيت الله رزمجو
دكترسيد آيت الله رزمجو درسال1375براي تحصيل درمقطع كارشناسی آموزش زبان انگليسي،وارددانشگاه شيرازشد ايشان كارشناسي،كارشناسي ارشدودكتراي تخصصي خودرادررشته آموزش زبان انگليسي ازدانشگاه شيرازاخذ نمود. درسال1384بعنوان دانشجوي نمونه دانشگاه شيرازمعرفي شد. دكتررزمجو درحال حاضربعنوان دانشيار بخش زبانهاي خارجي و زبانشناسي دانشگاه شيراز،مشغول تدريس دروس آزمونسازي،روش تحقيق، روش تدريس نظريه هاي آموزش زبان،برنامه ريزي درسي وزبانشناسي دردورههاي كارشناسي وكارشناسي ارشد و دکترای تخصصی ميباشد و رياست مركزآموزش زبانهاي خارجي دانشگاه شيراز، مركز آزمونهاي استاندارد دانشگاه شيراز وهسته كارآفريني دانشكده ادبيات وعلوم انساني دانشگاه شيراز رابعهده دارد.ايشان تاكنون بیش از 10جلد كتاب و 20 مقاله درمجلات معتبرداخل وخارج از كشورتاليف نموده اند.خلاصه سوابق مديريتي،علمی، آموزشي و پژوهشی دكتر سيدآيت الله رزمجو به تفصيل به شرح زيرمي باشد.
خلاصه سوابق علمی، آموزشي، پژوهشی ومديريتي دكترسيدآيت الله رزمجو
مسوليتهاي اجرايي، عضویت در کمیته ها و شوراها، تشويق و ارتقاء
1. رييس مركز زبان دانشگاه شيراز
2. رييس بخش زبان دانشكده آموزشهاي الكترونيكي دانشگاه شيراز
3. رييس هسته كارآفريني دانشكده ادبيات وعلوم انساني دانشگاه شيراز
4. رییس آزمون جهانی تافل اینترتنی دانشگاه شیراز
5. عضوكميته برنامه ريزي درسي بخش زبانهاي خارجي وزبانشناسي دانشگاه شيراز
6. عضوتحصیلات تکمیلی بخش زبانهاي خارجي وزبانشناسي دانشگاه شيراز
7. رييس گروههاي آموزشي زبان انگليسي درآموزش وپرورش ناحيه 3
8. عضوانجمن زبان انگليسي سازمان آموزش وپرورش استان فارس
9. عضو كميته برگزاری و طراحی آزمونهاي زبان معافي كارشناسي ارشد و بسندگي دكتري دانشگاه شیراز
10. عضو كميته برگزاری و طراحی آزمون دکترای تخصصی آموزش زبان انگلیسی دانشگاه شیراز
11. استاد مشاور دانشجويان شاهد و ايثارگر دانشگاه شیراز
12. مشاور و راهنمایی بیش از 35 پایان نامه کارشناسی ارشد
13. مدير حوزه كنكور كارشناسي دانشكده ادبيات و علوم انساني
14. مدير حوزه كنكور كارشناسي ارشد دانشكده ادبيات و علوم انساني
15. مدير حوزه كنكور كارشناسي ناپيوسته دانشكده ادبيات و علوم انساني
16. دانشجوي نمونه دانشگاه شیراز در سال 1384
17. رتبه اول ورودي آزمون کتبی دكتري تخصصی دانشگاه شیراز
18. رتبه اول دوره دكتري تخصصی دانشگاه شیراز
19. دانشجوي ممتاز دوره كارشناسي ارشد دانشگاه شیراز
20. عضو هيات تحريريه مجلات معتبر داخل و خارج
كتابهاي درسي تاليف شده براي دانشجويان ودانش آموزان سراسركشور
1. مفاهيم بنيادي در زبانشناسي. انتشارات رهنما تهران.
2. كتاب جامع زبان انگليسي مقطع پيشدانشگاهي. انتشارات ميرزاي شيرازي شيراز.
3. كتاب كار پايه اول راهنمايي. انتشارات سند باد شيراز.
4. مقدمهاي بر اصول بنيادي روش تحقيق در زبانشناسي كاربردي. انتشارات سند باد شيراز.
5. كتاب كمك درسي پايه اول دبيرستان. انتشارات ميرزاي شيرازي شيراز.
6. كتاب كار پايه اول راهنمايي. انتشارات آذران تهران.
7. كتاب كار پايه دوم راهنمايي. انتشارات آذران تهران.
8. كتاب كار پايه سوم راهنمايي. انتشارات آذران تهران.
9. مفاهيم بنيادي در آموزش زبان: آزمونها و مفاهيم طبقهبندي شده. . انتشارات آذران تهران.
10. توسعه خواندن و واژگان براي دانشجويان سطح متوسط. . انتشارات آذران تهران.
11. مقدمهاي بر مفاهيم بنيادي در زبانشناسي . انتشارات رهنما تهران.
12. مباني زبانشناسي 1. انتشارات دانشگاه شيراز.
13. اصول و نظريههاي آموزش زبان. انتشارات رهنما تهران.
كتابهاي درسي تاليف شده براي دانشكده مجازي دانشگاه شيراز
1. گفت و شنود 1. دانشكده مجازي دانشگاه شيراز.
2. خواندن 1 براي دانشجويان سطح متوسط. دانشكده مجازي دانشگاه شيراز.
3. توسعه خواندن، واژگان و دستور براي سطوح متوسط به بالا. دانشكده مجازي دانشگاه شيراز.
4. انگليسي براي دانشجويان رشته كامپيوتر. دانشكده مجازي دانشگاه شيراز.
مقالههاي چاپ شده درمجلات معتبرداخلي وخارجي
1. تاثير آزمون كنكور سراسري بر روش تدريس دبيران دوره پيشدانشگاهي. مجله علوم اجتماعي و انساني دانشگاه شيراز.
2. بازنمايي كارگزاران اجتماعي در متون فارسي: تحليل انتقادي گفتمان. مجله علوم انساني دانشگاه تبريز.
3. تحليل محتواي آزمون كنكور سراسري رشته زبان انگليسي. مجله علوم اجتماعي و انساني دانشگاه شيراز.
4. بررسي روش تدريس آموزش زبان انگليسي در مراكز آموزش زبان شهر شيراز. مجله علوم اجتماعي و انساني دانشگاه شيراز.
5. قابليت اجرايي روش ارتباطي در مدارس و آموزشگاههاي شهر شيراز. مجله The Reading Matrix آمريكا.
6. آيا كتابهاي مدارس و آموزشگاههاي زبان اصول روش ارتباطي را برآورده مي كنند؟ مجله The Asian EFL آسيا.
7. التقاطگرايي كاذب و حقيقي. مجله رشد آموزش زبان انگليسي تهران.
8. تاثير نوع انگيزه بر مهارت گفتاري زبانآموزان ايراني. مجله Pan-Pacific Association of Applied Linguistics كره جنوبي.
9. رابطه ميان درونگرايي/برونگرايي و قضاوت دستوري در ميان دانشجويان ايراني. مجله The Iranian EFL مشهد.
10. رابطه ميان هوش چندگانه و بسندگي زبان. مجله The Reading Matrix آمريكا.
11. رابطه ميان تكانشي و تاملي بودن و بسندگي زبان در ميان دانشجويان ايراني. مجله Iranian Journal of Language Studies ايران.
12. رابطه ميان هوش چندگانه، دانش واژگاني و فرايندهاي يادگيري واژگان. مجله The Iranian EFL مشهد.
13. تاثير متغيرهاي اجتماعي-فرهنگي بر بسندگي زبان دانشجويان ايراني. مجله Pan-Pacific Association of Applied Linguistics كره جنوبي.
14. ارزيابي كتب انتشارات سمت براي دانشجويان علوم پزشكي. مجله Asian ESP آسيا.
15. توصيف آواشناسي و واجشناسي گويش شهرستان دهدشت. مجله گويششناسي فرهنگستان علوم ايران.
16. تاثير اضطراب و جنسيت بر مهارت گفتاري دانشجويان. مجله آموزش زبان مشترك چين-آمريكا.
17. تحليل متحواي آزمون كنكور كارشناسي ارشد رشته آموزش زبان انگليسي. مجله Pan-Pacific Association of Applied Linguistics كره جنوبي.
18. تاريخچه اشتقاق واژههاي ايراني mairya and *mariyaka. مجله Indo-European Studies آمريكا. فهرست شده در نمايه بينالمللي ISI.
19. ترجيح دانشجويان ايراني در خصوص حسن تعبيرات با توجه به متغييرهاي اجتماعي- فرهنگي. مجله زبانشناسي دانشگاه فردوسي مشهد.
20. سبكهاي پردازش هويت و بسندگي زبان انگليسي داشجويان ايراني. مجله Psychological Reports آمريكا. فهرست شده در نمايه بينالمللي ISI.
21. ابعاد هويت و پيشرفت تحصيلي دانشجويان ايراني. مجله مهارتهاي زباني دانشگاه شيراز.
22. كارآفرين موفق كيست؟ مجله كارآفريني دانشگاه شيراز.
ارائه مقاله دركنفرانسهاي معتبر داخلي وخارجي
1. معيارهاي نگارش كتب دستور و نگارش. كنفرانس سازمان آموزش و پرورش همدان.
2. آيا آزمونهاي مدارس و آموزشگاههاي ايران اصول روش ارتباطي سنجش را لحاظ ميكنند؟ چهارمين كنفرانس آموزش زبان انگليسي شيراز.
3. آيا مكالمههاي كتب انگليسي دوره دبيرستان نيازهاي ارتباطي را برآورده ميكنند؟ پنجمين كنفرانس آموزش زبان انگليسي آسيا، مالزي.
4. ميزان رعايت اصول روش ارتباطي در كتب مدارس و آموزشگاهاي ايران. كنفرانس آموزش زبان انگليسي آسيا، كره جنوبي.
5. آزمون كارشناسي ارشد آموزش زبان انگليسي: مشكلات و راهكارها. پنجمين كنفرانس آموزش زبان انگليسي، تهران.
6. تاثير انگيزه ابزاري و دروني بر مهارت گفتار. پنجمين كنفرانس آموزش زبان انگليسي، تهران.
7. درونگرايي و برونگرايي و قضاوت دستوري. كنفرانس بينالمللي آموزش زبان، مالزي.
8. تاملي و تكانشي و بسندگي زبان. كنفرانس بينالمللي آموزش زبان، مالزي.
9. تاثير دانش ريشهشناختي بر يادگيري واژگان دانشجويان ايراني. ششمين كنفرانس آموزش زبان انگليسي، رشت.
10.مشكلات دانشجويان ايراني با توجه به توصيف كنندگان پيش از اسم و بعد از آن. كنفرانس آموزش زبان و ادبيات انگليسي، بوشهر.
11.تاثير انواع آزمون بر مهارت خواندن دانشجويان دختر و پسر ايراني. كنفرانس آموزش زبان، تركيه.
12.توصيف آواشناسي گويش شيرازي. كنفرانس زبان فارسي و زبانشناسي دانشگاه فردوسي مشهد.
13.تمييز معنايي همآواها، هم نويسها و همنامها در فارسي و انگليسي. كنفرانس زبان فارسي و زبانشناسي دانشگاه فردوسي مشهد.
14.نگرش دانشجويان ايراني راجع به حسن تعبيرات. كنفرانس زبان فارسي و زبانشناسي دانشگاه فردوسي مشهد.
15.تحليل آوشناسي و واجشناسي گويش دوسيران فارس. كنفرانس زبان فارسي و زبانشناسي دانشگاه فردوسي مشهد.
16.فرايندهاي ارتباطي استفاده شده توسط دانشجويان ايراني. كنفرانس آموزش زبان، اصفهان.
17.مشكلات روش ارتباطي: ارائه مدلي محقق ساخته. نهمين كنفرانس آموزش زبان انگليسي، تهران.
سخنرانی های ارائه شده در دانشگاه
1. چگونگي تدريس درك مطلب در بافت ايراني. بخش زبانهاي خارجي و زبانشناسي. دانشگاه شيراز.
2. ارزيابي و نقد آزمون سراسري كارشناسي ارشد. . بخش زبانهاي خارجي و زبانشناسي. دانشگاه شيراز.
3. نقد و بررسي كتب آموزش زبان در ايران. بخش زبانهاي خارجي و زبانشناسي. دانشگاه شيراز.
4. آزمون تافل اينترنتي: چرايي و چگونگي. بخش زبانهاي خارجي و زبانشناسي. دانشگاه شيراز.
5. مقدمهاي بر كارآفرين و كارآفريني. بخش زبانهاي خارجي و زبانشناسي. دانشگاه شيراز.
ارائه کارگاهای آموزشی
1. ارائه كارگاه آموزشی نرم افزار SPSS جهت تحلیل دادهها برای دانشجويان دانشگاه شیراز
2. ارائه کارگاه آموزشی روش تدریس برای دبیران دبیرستانهای استان فارس
3. ارائه کارگاه آموزشی روش تدریس برای دبیران مراکز پیش دانشگاهی استان فارس
4. ارائه کارگاه آموزشی روش تدریس برای دبیران مدارس راهنمایی استان فارس
5. ارائه کارگاه آموزشی روش تدریس برای دبیران مراکز پیش دانشگاهی و دبیرستانهای شهرستانهای بویراحمد و دنا
6. ارائه کارگاه آموزشی روش تدریس برای دبیران مراکز پیش دانشگاهی و دبیرستانهای شهرستانهای دهدشت و بهمئی و گچساران
7. ارائه کارگاه آموزشی روش تدریس، روش تحقیق و آزمون سازی برای دبیران مراکز پیشدانشگاهی سراسر کشور
8. ارائه کارگاه آموزشی برنامه ريزي درسي براي دانشجويان دانشگاه بندرعباس
شرکت در کارگاهای آموزشی
1. كارگاه آموزشي بهداشت رواني
2. كارگاه آموزشي روش تدريس
3. كارگاه آموزشي آئيننامه و مقررات آموزشي، پژوهشي و اجرايي دادنشگاه
4. كارگاه آموزشي تكنيك آمارهاي پيشرفته با رايانه
5. كارگاه آموزشي نياز سنجي در برنامهريزي درسي
6. كارگاه آموزشي آشنايي با فعاليتهاي مناسب بدني در جهت ابعاد مختلف سلامتي
7. كارگاه آموزشي تعبيه و طراحي روشهاي تحقيق علمي
8. كارگاه آموزشي اشاعه فرهنگ خود ارزيابي دروني
9. كارگاه آموزشي چگونگي اجراي آزمايشگاههاي مبتني بر وب
10. كارگاه آموزشي تدوين درس افزار روشهاي توليد محتواي الكترونيكي
11. كارگاه آموزشي آفرينشگري و ايدهپردازي كارآفريني
12. كارگاه آموزشي كارآفريني و توسعه
13. كارگاه آموزشي كارآفريني و ايدهپردازي خلاق
دروسی که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس نموده
1. انگليسي با اهداف ويژه
2. بررسي آثار ترجمه شده اسلامي
3. كاربرد اصطلاحات و تعبيرات در ترجمه
4. آزمون سازي
5. زبان عمومي
6. دستور گشتاري
7. آواشناسي عمومي
8. بيان شفاهي
9. کليات زبانشناسي 1
10. زبانشناسي مقابلهاي
11. تدریس مهارتهاي زبان
12. واجشناسی
13. تهیه و تدوین مطالب درسي
14. تدریس عملی
15. جامعه شناسي زبان
16. روش تدریس زبان
17. انگليسي تخصصي
18. كليات زبانشناسي 2
19. گويششناسي
20. تجزيه و تحليل كلام
21. مكاتب جديد زبانشناسي
22. گفت و شنود 1
23. اصول و نظريههاي تدريس
24. مسائل زبانشناشسي
25. روش تحقيق
26. گفت و شنود 2
27. تاريخ مطالعات دانشمندان ايراني و اسلامي
28. برنامه ریزی درسی