اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3425
تاریخ انتشار: 1393/10/28 09:04
انتخابات:
شنبه شب دکتر علی مژدهی پور میزبان آقایان محمد موحد،سيد توكل كريميان،سيد مصطفي تقوي،علي مژدهي و حسين فياض بخش بود

یاداشت مدیر مسئول پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان: شنبه شب دکتر علی مژدهی پوردر تهران میزبان آقایان محمد حاجی موحد،سيد توكل كريميان،سيد مصطفي تقوي،علي مژدهي و حسين فياض بخش بود.

در این مهمانی که در نوع خود نشست سیاسی تاثیر گزاری خواهد بود. در خصوص کاندیدای مشترک آینده اصول گرایان شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده بحث و تبادل نظرنمودند. ولی بنا به گزارشات واصله منتج به نتیجه نگردید.

 فضای حاکم بر این جلسه به نسبت جلسه شیراز آرام تربود. دیگر از توپ و تشر های موحد خبری نبود. مژدهی پور اعلام رسمی کاندیداتوری خود را موکول به نظر جمع نمود. چرا که همگی آنان به این نتیجه رسیدند که  ترکش های پاتک جلسه شیراز بیش از آنکه سودی برایشان داشته باشد ضرر داشته، زیرا که این روزا بزرگواری در فضا سازی رسانه ای  تبحر خاصی پیدا نموده، و بی محابا به رقبا حمله می نماید و تعدادی از رسانه ها در این زمینه ها یاریگر او هستند.

برخی از روایتگران میگویند یکی از علل دیگر آرام بودن فضای جلسه، این بود که  فردی یا افرادی از همین آقایان اصول گرا حاضر در نشست و خارج از نشست، بعد از جلسه شیراز به دنبال برخی پرونده ها رفتند تا به اصطلاح خودشان، دوستان همفکر امروزی و رقبای فردا را زمین گیر نمایند و به نوعی قدرت چانه زنی آنان را در مذاکرات آینده پائین بیاورند.

بازیگران مهمانی تهران طی روزای آینده با چالش های روبرو خواهند شد که به برخی آنها می پردازیم

چالش اول بازیگران نشست شیراز و تهران:افراد شرکت کننده در این گونه نشست های معمولا علی ظاهر حرف از نقاط مشترک همانند اصول گرائی و بعضا قومی می زنند آن هم تا زمانی که این کاندیدای مشترک خود آنها باشد و در غیر این صورت اقدام به کارشنکنی علیه دیگران می نمایند.

چالش دوم بازیگران نشست شیراز و تهران: واکنش های بی محابا بزرگواری است. چرا که بزرگواری آنقدر در حوزه اصولگرایان مرکز نشین بزرگ شده که وقتی یکی از افراد شرکت کننده در مهمانی تهران به دکتر حدادعادل جهت مشورت به منظور شرکت در آنتخابات آینده به عنوان نماینده کهگیلویه مراجعه می نماید حداد عادل به صراحت می گوید وقتی اصول گرایان در گهگیلویه بزرگواری را دارند شما به دنبال چه می آیید؟

چالش سوم بازیگران نشست شیراز و تهران: نبود افرادی همانند حبیبی ، عدل هاشمی.........در این نشست بود. هاشمی و اطرافیانش تا کنون به صورت رسمی  اعلام حضور در انتخابات ننمودند. امااز شواهد و قرائین بر می آید که ایشان یکی از کاندیدای این دوره مجلس می باشد. و با توجه عملکردش در حوزه های کاریابی سبد رای خوبی خواهد داشت.حبیبی هم در انتخابات گذشته حول حوش 27 هزار رای کسب نموده و برای خود حق و حقوقی قائل است. اما باید گفت،کسب این آراء در شرایط خاصی صورت گرفته و ممکن است تکرار نگردد.

چالش چهارم بازیگران نشست شیراز و تهران: به حساب نیاوردن کاندیدای احتمالی اصولگرایان بهمئی است. بهمئی دومین ایل بزرگ استان است و در سنوات گذشته، بالغ بر 25 هزار رای دهنده دارد. ولی در معادلات سیاسی چه در میان اصوالگرایان و اصلاح طلبان به حساب آورده نشده، شاید دلیل آن عملکرد ضعیف سیاسیون بهمئی باشد.

چالش پنجم بازیگران نشست شیراز و تهران: اصلاح طلبان این حوزه می باشد. که با انجام این نشست ها از حالت انفعالی به فعال تبدیل می شوند.

گرچه صلاحیت تعدادی از اصلاح طلبان گهگیلویه در سنوات قبلی رد گردید. اما اصلاح طلبان دیگری یا اعتدال گرایانی وجود دارند  که احتمالا مشکلی جهت تائید صلاحیت نداشته باشند. و باید گفت،با در نظر گرفتن این نکته که جز اینکه اتفاق خاصی بیفتد و گرنه احتمال حضور کاندیدای مشترک اصول گرا در این حوزه در حد صفر می باشد و اصلاح طلبان می توانند درصورت شرکت کاندیدای واحد و استفاده از یکسری دیگر از امکان های دیگر، برنده انتخابات آینده گردند.البته این فرض با چالش های متعدد دیگری روبروست.



کانال تلگرام عصر جهان


جریده
|
Iran, Islamic Republic of
|
1393/11/01 21:33
  +0

  -0
پاسخ
سلام ..

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*