اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3438
تاریخ انتشار: 1393/10/29 16:49
مدیرکل کتابخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:
زینب قربانی افزود: این کتابخانه به امکاناتی از قبیل، قفس‌های بزرگ و کوچک ویژه بزرگسالان و خردسالان، میزهای مطالعه کوچک و بزرگ، رایانه، اسکنر، پرس‌کارت، یخچال، گاز، آبسردکن و سایر امکانات لازم نیاز دارد که در اولین فرصت امکانات آن را مجهز خواهیم کرد.

عصرجهان: زینب قربانی امروز ظهر در سفری  به چاروسا و بازدید از کتابخانه‌های عمومی این بخش عنوان  داشت: در راستای عمل نمودن به فرمایشات مقام معظم رهبری، نهاد کتابخانه‌های عمومی باید تلاش مضاعفی به‌ خرج دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی باید از همه ظرفیت‌ها بهره گرفته شود چراکه جامعه توسعه‌یافته جامعه‌ای است که سرانه مطالعه در آن، شاخص اول توسعه است.

قربانی ابراز داشت: اعضای انجمن کتابخانه‌ها و همچنین مسئولان و مدیران باید در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی تلاش کرده و سعی کنیم ابتدا از خودمان شروع نماییم و سپس با فراهم‌ آوردن امکانات لازم، دسترسی مردم به‌ویژه نسل جوان به کتاب را آسان و سریع کنیم.

این مسئول گفت: نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی باید از دوران نوجوانی و کودکی آغاز شود و چه بهتر است که این فرهنگ از مدارس و بدو ورود دانش‌آموز به این مکان مقدس شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم کتابی است که راه سعادت و نیک‌بختی را به بشریت نشان داده است، اظهار داشت: کتاب دوستی است که اگر انسان راه استفاده واقعی از آن را در پیش گیرد بی‌شک رستگار خواهد شد.

قربانی اذعان داشت: ترویج کتاب‌خوانی در کشور یکی از مقولاتی است که نیاز به توجه ویژه نهادها دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مجهز شدن کتابخانه‌های استان از اولویت‌های کتابخانه‌ها است، تاکید کرد: کتابخانه‌های عمومی چاروسا یکی از کتابخانه‌های استان هستند که نیاز است تجهیزات آن افزایش یابد.

وی در پایان گفت: این کتابخانه به امکاناتی از قبیل، قفس‌های بزرگ و کوچک ویژه بزرگسالان و خردسالان، میزهای مطالعه کوچک و بزرگ، رایانه، اسکنر، پرس‌کارت، یخچال، گاز، آبسردکن و سایر امکانات لازم نیاز دارد که در اولین فرصت امکانات آن را مجهز خواهیم کرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*