اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3452
تاریخ انتشار: 1393/11/01 20:55
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد:
زینب قربانی افزود: کتاب و کتابخوانی یکی از شاخصه‌هایی است که اگر در جامعه رواج یابد بی‌شک معضلات اجتماعی و بسیاری از مشکلات به صورت عمده کاسته می‌شود لذا جذب جوانان و افراد جامعه به سمت مطالعه به سالم‌سازی جامعه کمک می‌کند.

به گزارش عصرجهان، امروز عصر مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در سفر یک روزه خود به شهرستان باشت ضمن بازدید از کتابخانه‌های عمومی  با امام جمعه این شهرستان نیز دیدار کرد.

زینب قربانی در این دیدار با اشاره به نقش مهم ائمه جمعه در روند پیشرفت و توسعه فرهنگی جامعه اظهار کرد: هر کجا ائمه جمعه وارد شوند تأثیر به‌سزایی در روند پیشرفت خواهند داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد افزود: فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی تنها منحصر به دستگاه خاصی نیست لذا مشارکت همه دستگاه‌ها در این راستا یک امر مهم و ضروری است تا بتوان در مسیر فرهنگی گامی اثربخش برداشت.

وی با اشاره به اهمیت ترویج کتابخوانی در بزرگسالان، گفت: اگر چه بیشترین اقدامات در خصوص نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در میان دانش‌آموزان و نسل جوان انجام می‌شود اما تلاش‌های بسیاری نیز در حوزه کتابخوان کردن بزرگسالان انجام گرفته که نیازمند همکاری و مشارکت بیش از پیش دستگاه‌های فرهنگی است.

این مسئول استانی یادآور شد: کتاب و کتابخوانی یکی از شاخصه‌هایی است که اگر در جامعه رواج یابد بی‌شک معضلات اجتماعی و بسیاری از مشکلات به صورت عمده کاسته می‌شود لذا جذب جوانان و افراد جامعه به سمت مطالعه به سالم‌سازی جامعه کمک می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به حضور کمرنگ خیرین در بحث کتابخانه‌های استان اشاره کرد و متذکر شد: در این حوزه اقدامات لازم انجام نگرفته و مشارکت خیرین استان نسبتأ ضعیف است؛ وی در پایان حمایت معنوی ائمه جمعه استان را از کتابخانه‌ها بسیار ارزشمند برشمرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*