اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3477
تاریخ انتشار: 1393/11/03 18:34
با حضور معاون رییس جمهوری ،
با حضور مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار نرگسزارهای بهبهان روز جمعه ثبت ملی شد.

به گزارش عصرجهان، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری روز جمعه برای ثبت ملی نرگسزارهای بهبهان وارد استان خوزستان شد.

در این سفر همچنین در آیینی از لوح ثبت ملی گل نرگس رونمایی شد.

شهرستان بهبهان با داشتن نرگسزارهای متعدد یکی از قطب های گردشگری در خوزستان است که هر ساله در فصل زمستان شاهد گردشگران متعدد داخلی و خارجی برای بازدید از این نرگسزارها است.

انبوه گل نرگس در بهبهان به قدری زیاد بوده که رنگ یکپارچه و طلایی گل نرگس از دور نمایان بوده و بوی عطرآگین آنها به مشام هر رهگذری می رسد.

شهرستان بهبهان با بیش از یکصد هزار نفر جمعیت در شرق استان خوزستان قرار گرفته است.


رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در این ۀئین طی سخنانی، با اشاره به جشنواره گل نرگس بهبهان بیان داشت: اگر برای این جشنواره برنامه ریزی صحیح و اصولی انجام شود با توجه به اراده ای که در مدیران استان وجود دارد اقتصاد استان متاثر و متحول از حضور گردشگران داخلی و خارجی خواهد شد.

وی در پایان افزود: بهبهان سابقه چهار تا پنج هزار ساله تاریخی دارد، وجود این ظرفیت ها، مردم بسیار خوب و اصیل و میهمان نواز ظرفیت خوبی را برای توسعه صنعت گردشگری فراهم کرده که این می تواند اقتصاد منطقه را متحول کند.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان هم در این آیین خواستار آغاز کاوشگری شهر تاریخی ارنجان، ایجاد بازارچه صنایع دستی اعم از عبابافی، نمد بافی، گلیم بافی، مرمت و نگهداری راسته بازار بهبهان( با قدمت 800ساله) و بافت قدیمی بهبهان به عنوان پایگاه گردشگری کشور شدند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: با پرورش گل نرگس و توسعه سطح زیر کشت آن می توان بخش اقتصاد کشاورزی را در حوزه گل و گیاه فعال کرد و جذب گردشگران داخلی و خارجی را توسعه داد.

مسعود سلطانی فر افزود: جشنواره گل نرگس که امروز به طور رسمی ثبت ملی شد باید در سال های آینده به صورت هفتگی برگزار شود چرا که فرصت بسیار ارزشمندی در حوزه اقتصاد و فرهنگ است و می تواند در توسعه شهرستان بهبهان گام مهمی باشد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*