اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3495
تاریخ انتشار: 1393/11/04 14:20
نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان :
آقاجری در بخش دیگری از سخنان خود به برخی مشکلات شهرستان و منطقه اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون صنایع آلاینده باید برای جبران بخشی از آسیب‌های زیست محیطی که برای منطقه محل فعالیت خود ایجاد می‌کنند، عوارض آلایندگی پرداخت کنند.

به گزارش عصرجهان:حبیب آقاجری شامگاه پنج‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات شهر چمران که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) این شهر برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان نظام مشکلات فراوانی را برای میهن اسلامی به وجود آورده‌اند.

وی افزود: ایجاد و تشکیل گروه‌های تکفیری همچون داعش، النصره، القاعده و … و علم کردن آنها در کشورهای اسلامی همه برای ضربه زدن به اسلام و ایران اسلامی است.

نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان در خانه ملت خاطرنشان کرد: این گروه‌های تکفیری و تروریستی در کشورهای همسایه ایران توسط استکبار و صهیونیسم ایجاد شده‌اند تا امنیت کشور ما را از بین ببرند.

کاهش قیمت نفت توطئه‌ای برای ضربه‌زدن به اقتصاد ایران است

آقاجری به کاهش قیمت جهانی نفت توسط عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: عربستان سعودی به دستور آمریکا قیمت نفت را از بالای ۱۰۰ دلار و پایین‌تر از ۴۰ دلار کاهش داده تا به اقتصاد ایران اسلامی ضربه بزند.

وی با بیان اینکه تمام این توطئه‌ها برای به زانو درآوردن ایران اسلامی است، تأکید کرد: به برکت زعامت و درایت مقام معظم رهبری و حضور مردم همیشه در صحنه، دشمنان هرگز به اهداف خود نخواهند رسید.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان متذکر شد: اکنون بیش از زمان جنگ تحمیلی در خطر هستیم و همه باید هوشیاری خود را در برابر تهدید‌های موجود حفظ کنند.

آقاجری در ادامه با بیان اینکه دشمن اعتقادات و باورهای مسلمانان را هدف قرار داده است، عنوان کرد: در فرانسه به بهانه آزادی بیان به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) اهانت شد که این مسئله مصداق بارز اسلام‌ستیزی غرب است.

اماکن زیارتی جهان اسلام خط قرمز ایران است

وی همچنین اظهار کرد: عتبات عالیات و دیگر مراکز زیارتی در سوریه و عراق خطوط قرمز ما هستند و اگر تهدیدی متوجه این اماکن شود جمهوری اسلامی اقدام به اعزام نیرو خواهد کرد.

این نماینده مجلس تأکید کرد: تمام فشارهای دشمنان را تحمل می‌کنیم و در مقابل تمام توطئه‌ها می‌ایستیم، چنانچه مردم انقلابی ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف حضور خود را همیشه حفظ کرده‌اند.

عوارض آلایندگی‌ها حق مسلم مردم منطقه است

آقاجری در بخش دیگری از سخنان خود به برخی مشکلات شهرستان و منطقه اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون صنایع آلاینده باید برای جبران بخشی از آسیب‌های زیست محیطی که برای منطقه محل فعالیت خود ایجاد می‌کنند، عوارض آلایندگی پرداخت کنند.

وی افزود: اما از حدود سه سال پیش براساس ابلاغیه‌ای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و شرکت‌های مستقر در آن، خود را از پرداخت این عوارض معاف کرده بودند و این حق را به شهرستان پرداخت نمی‌کردند.

نماینده مردم ماهشهر ادامه داد: در حالی که عوارض آلایندگی‌ها عوارض معمول نیست و در آن ابلاغیه عنوان شده بود که صنایع از پرداخت عوارض معمول معافیت دارند.

آقاجری اظهار کرد: اخیرا این بحث را در صحن علنی مجلس پیگیری کردیم و در کمیسیون برنامه و بودجه نیز موضوع به تصویب رسید و در نهایت نیز نمایندگان این طرح را به تصویب رساندند.

وی تصریح کرد: براساس این قانون مناطق آزاد و ویژه در سراسر کشور باید یک درصد از میزان تولید خود را به شهرستانی که در آن فعالیت می‌کنند، بپردازند.

پرداخت عوارض آلایندگی موجب توسعه منطقه خواهد شد

این نماینده مجلس در پایان اضافه کرد: با تصویب این قانون و اجرای آن درآمد هنگفتی عاید شهرستان خواهد شد که به وسیله آن می‌توان حجم زیادی از مشکلات منطقه را برطرف کرد و در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان گام‌های بلند و مؤثری برداشت.

در جلسه بررسی مشکلات شهر چمران که با حضور نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان، فرماندار بندر ماهشهر، امام جمعه شهر چمران و دیگر مسئولان ادارات و دستگاه‌های شهرستان برگزار شد، به سئوالات و مشکلات طرح شده از سوی شهروندان چمرانی پاسخ داده شد.منبع:ماهشهر امروز



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*