اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3539
تاریخ انتشار: 1393/11/07 15:48
بازخوانی یک مصاحبه؛
محمد رضا باهنر گفت: محمدرضا رحیمی اجرایی ترین فرد، از زمان مطرح شدن جایگاه معاون اولی در قانون اساسی است.


عصرجهان: دولت بهار گزارش می دهد -محمد رضا باهنر: رحیمی بهترین معاون اول رییس جمهور در سال‌های پس از انقلاب بود / توکلی می گفت وقتی رحیمی به این خوبی کار می کند چرا مزاحمش می شوی!

محمد رضا باهنر: رحیمی بهترین معاون اول رییس جمهور در سال‌های پس از انقلاب بود / توکلی می گفت وقتی رحیمی به این خوبی کار می کند چرا مزاحمش می شوی!
محمد رضا باهنر: رحیمی بهترین معاون اول رییس جمهور در سال‌های پس از انقلاب بود / توکلی می گفت وقتی رحیمی به این خوبی کار می کند چرا مزاحمش می شوی!دولت بهار: محمد رضا باهنر در گفت و گوی خود با روزنامه جام جم ضمن تمجید از مدیریت اجرایی محمدرضا رحیمی در سمت معاون اولی ریاست جمهوری، تاکیدکرده بود که وی اجرایی ترین فرد در سمت معاون اول ریاست جمهوری، از زمان مطرح شدن جایگاه معاون اولی در قانون اساسی است.
 

از وقتی معاون اول در قانون اساسی مطرح شد، ضمن احترام به آقایان حبیبی؛ عارف و داوودی، من احساس می‌کنم اجرایی ترین آنها آقای رحیمی است.

توکلی می‌گفت: رحیمی به خوبی کار می کند.

بخش‌هایی از متن گفت وگوی محمدرضا باهنر با روزنامه جام جم مورخ ۱۳۹۰/۷/۱۱ به شرح زیر است:

۹۸۸۴۱_۳۸۱

سوال: آقای احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس چندی قبل گفته بود، در دوره ای که محمدرضا رحیمی به ریاست دیوان محاسبات برگزیده شد شما یکی از حامیان اصلی ایشان بودید. آیا الان هم موضع شما درخصوص ایشان همان موضعی است که در آن مقطع داشتید یا این که با توجه به برخی انتقاداتی که نسبت به بعضی از عملکردهای دولت دارید، مواضع شما در خصوص آقای رحیمی که معاون اول دولت است هم عوض شده است؟

پاسخ: آقای رحیمی در دیوان محاسبات خیلی موفق عمل کرد. حالاآقای توکلی هم بعضی مطالب را می فرماید و به من محبت دارد و خوب است من هم درخصوص جلسه ای که به همراه ایشان و آقای رحیمی داشتم مطلبی بگویم. ما در زمان حضور آقای رحیمی در دیوان محاسبات در همان مجلس هشتم، جلسه ۳ نفره ای با حضور آقایان توکلی و رحیمی داشتیم. من در آن جلسه به آقای رحیمی توصیه می کردم که خیلی سختگیرانه عمل نکن، اما آقای توکلی به من تشر می زد که چرا حالاکه آقای رحیمی به این خوبی کار می کند می خواهی مزاحم او بشوی. یعنی آقای توکلی با من بحث می کرد که تو چرا نمی گذاری آقای رحیمی کارش را بکند.

    من هم در آن جلسه نظرم این بود که شما اگر اینقدر تند بروید، زود عرق می کنید و گرفتار می شوید و از این دست توصیه های مدیریتی به ایشان داشتم، ولی در کل این حرف درست است که بنده در این که آقای رحیمی به ریاست دیوان محاسبات برسد نقش داشتم و معتقدم که در آنجا دوران خوبی را گذراند.

    در آن دوره، دیوان محاسبات در کشور مطرح شد و البته اشکالاتی هم ممکن است به آن دوره وارد باشد.تا قبل از آقای رحیمی، برادران خوبی در دیوان محاسبات حضور داشتند، اما دستگاه های اجرایی، جایی را به عنوان دیوان محاسبات به رسمیت نمی شناختند وبعد شاید به خاطر همین سختگیری های آقای رحیمی به جایی رسید که الان شاید در دستگاه های اجرایی هیچ زمانی نباشد که بخواهند تصمیمی بگیرند و درهمان جلسه تذکر ندهند که مواظب دیوان محاسبات هم باشید.

من حالانمی خواهم خیلی راجع به خود آقای رحیمی صحبت کنم. دوستی من با ایشان، دوستی دیرینه ای است و این جمله را هم می توانم بگویم که از وقتی، معاون اول در قانون اساسی مطرح شد، ما ضمن احترام کامل به جناب آقای دکتر حبیبی که خداوند ان شاءالله سلامتشان بدارد و عمرشان را طولانی کند و همچنین آقای دکتر عارف و آقای دکتر داوودی که خوب کار کردند ولی من احساس می کنم که اجرایی ترین آنها آقای رحیمی است. او اجرا را بلد است و کارها را پیگیری و تنظیم می کند اما در عین حال یک سری انتقادات عمومی هم به دولت داریم که در بعضی جاهای آن هم آقای رحیمی شریک است. البته این بحث جداگانه ای است.

متن کامل این گفت و گو را اینجا مشاهده نمایید
   
 

اخبار مرتبط:

    قدردانی 215 نماینده مجلس از دکتر احمدی نژاد برای انتصاب رحیمی به سمت معاون اول رییس جمهور



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*