اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3541
تاریخ انتشار: 1393/11/07 20:56
طی حکمی از سوی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان :
احسان بارانی با حکم مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان خوزستان، رئیس میراث فرهنگی رامهرمز شد.

عصرجهان، معاون مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان ظهر امروز در جلسه معارفه رئیس جدید میراث فرهنگی این شهرستان اظهار داشت: شهرستان رامهرمز در بحث میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستانی بسیار غنی است و سابقه تمدن و تاریخ و پیشینه‌ای کهن دارد.

فردین بیگدلی ادامه داد: آثار تاریخی چند هزار ساله نشان می‌دهد که رامهرمز با توجه به این قدمت و پیشینه تاریخی همان قدر هم باید جاذبه و آثار داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر تاملی در تاریخ رامهرمز داشته باشیم می‌بینیم که حداقل تاریخ مکتوب ما به بیش از هزار سال می‌رسد.

بیگدلی یادآور شد: قدمت این شهرستان هم سنگ و هم تمدن با تمدن مصر شده و در دوره‌ای پایتخت ایلامیان بوده و به نام ققنور شناخته شده است.

این مسئول عنوان کرد: با رمزگشایی که در 505 سال پیش انجام شده مشخص شد سرزمین ققنور، که باستان شناسان سالیان سال در پی کشف آن بوده‌اند بخش عمده‌ای از رامهرمز بوده و یک واژه ایلامی است.

معاون مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان گفت: از دوره‌های اشکانی و ساسانی هم آثار فراوانی در این شهرستان داریم و از لحاظ سوق الجیشی رامهرمز، سرنوشت دو امپراطوری در این منطقه رقم خورده است.

وی افزود: ناخدا پورشهریار رامهرمزی نخستین دریانوردی بوده که از این شهر برخواسته و قبر هرمز ساسانی در این منطقه است که اهمیت این شهر را بیش از پیش به اثبات می‌رساند.

 در این جلسه احسان بارانی به عنوان رئیس جدید اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی رامهرمز معرفی و از زحمات داریوش هاشم‌پور که به مدت شش ماه با حفظ سمت در این اداره مشغول به کار بوده تقدیر و تشکر کرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*