اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3544
تاریخ انتشار: 1393/11/04 21:22
به همت یکی از دوستداران طبیعت یک بهله عقاب طلایی در دامان طبیعت دنا رها سازی شد.

به گزارش عصرجهان عیسی فرهی نسب یکی از دوستداران محیط زیست است که صبح امروز با رها سازی یک بهله عقاب طلایی کلکسون خدمات شایسته خود به محیط زیست را کامل کرد.

آن طور که شنیدم تاکنون 200 جانور زخمی و یا بیمار را پس از بهبودی به دامان مادر طبیعت برگردانده  و نام خود را به عنوان یک طبیعت دوست ثبت کرده است .

وی که این کار را از سال 1387 با درمان حیوانات اهلی شروع کرده می گوید تاکنون بیش از 100 پرنده اهلی و شکاری را درمان کرده و به دامان طبیعت برگردانده است.

این شخص که تاکنون بیش از 200 جانور را درمان و رها کرده گفت : از این بین، گونه های پستاندار مانند گورکن، جوجه تیغی و سنجاب را نیز درمان کامل کرده ام .

وی که مطالعاتی در گونه شناسی و رفتار جانوران وحشی داشته، دخالت انسان در چرخه طبیعت را برای آینده محیط زیست، خطرناک دانست و حمایت از محیط زیست در جلوگیری از تخریب آن را برای نسل های آینده، مهم و حیاتی عنوان کرد .

 

سفیر دنا

 

 

 

 

دنا

 

وی که تحقیقات فراوانی در گونه شناسی و رفتار جانوران وحشی داشته دخالت انسان در چرخه طبیعت را برای آینده محیط زیست خطرناک دانست و حمایت از محیط زیست در جلوگیری از تخریب آن را برای نسل های آینده مهم حیاتی عنوان کرد.

 

عقاب در دنا

 

این پرنده زیبا که 2 ماه پیش در اثر اصابت گلوله تفنگ ساچمه زخمی از ناحیه بال زخمی شده بود توسط پرسنل محیط زیست به وی تحویل شد که پس از 2 ماه مراقبت از این پرنده کم یاب امروز در دامان طبیعت رها سازی شد.

 

عکس دنا طبیعت دنا

 

عقاب طلایی یکی از باشکوه ترین پرندگان شکاری در دنیا به شمار می رود و اندازه طول بدن این پرنده 75 تا 83 سانتیمتر و پهنای دو بال آن بین 190 تا 230 سانتیمتر است.

 

سفیردنا

 

زیستگاه این نوع پرنده کوهسارهای کم گیاه و خشک و گاهی جنگل های کوهستانی، صخره های ساحلی و دشتها است که روی لبه پرتگاه ها و گاهی روی درخت آشیانه می سازد و از جمله پرندگان بومی ایران است.

 

عقاب در دنا

 

کوه دنا با 93هزار هکتار وسعت حایل چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس ،اصفهان وچهارمحال وبختیاری زیستگاه مطلوبی برای انواع گونه های جاتوری و پرندگان نادر است.

دنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*