اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3576
تاریخ انتشار: 1393/11/11 17:52
یک فعال محیط زیست در خوزستان:
متاسفانه هجوم ریزگردها و آلودگى شدید هوا که منشأ آن معلوم و علاجش نیز مشخص مى باشد.عملکرد خانم دکتر ابتکار در خوزستان منفى و غیرقابل توجیه است و انتظار از مسئولان این است که به این وضعیت آشفته وغیرقابل تحمل پایان دهند!

عصرجهان: کنعانى با اعلام اینکه آلودگى هواى شهرهاى خوزستان از ٢٠برابر حد مجاز نیز گذشته و به مرحله بسیار خطرناکى رسیده است عنوان کرد: متاسفانه هجوم ریزگردها و آلودگى شدید هوا که منشأ آن معلوم و علاجش نیز مشخص مى باشد براى دهمین سال متوالى حیات انسانى و جانورى در استان خوزستان بویژه شهرهاى آبادان،خرمشهر،اهواز و منطقه دشت آزادگان را به خطر انداخته است لیکن متأسفانه عملکرد سازمان محیط زیست فقط در حد گزارشات رسانه ایى بوده است.

وى ضمن اشاره به بازدید چند روز گذشته خود از تالاب بین المللى شادگان و منطقه نوار مرزى خوزستان افزود:
ما در آستانه روز جهانى تالابها بازدیدى از تالاب بین المللى شادگان و نوار مرزى کشور در خوزستان داشتیم و متأسفانه با صحنه هاى رقت بارى از مرگ تدریجى این تالاب روبرو بودیم.

وى همچنین گفت: از بدو ورود به تالاب در دست قایقران کتابچه آئین نامه راهنمایى و رانندگى را مشاهده کردم و در پاسخ به سوالم که علت تلاش شما براى حفظ این کتابچه چیست..جوان قایقران از آماده شدن خود براى مسافرکشى در سطح شهر و تغییر شغل خبرداد.

کنعانى ادامه داد؛وقتى هور و تالاب محل تجمع فاضلاب و پسماندهاى آلوده شده ودیگر خبرى از صیادى و ارتزاق و امرار معاش از طبیعت  نباشد شاهد هجوم ساکنان هور به شهرهاى اطراف خواهیم بود که همین موضوع پیامدهاى مطلوبى برجاى نخواهد گذارد. من مجموعه آسیب هاى وارده به محیط زیست خوزستان را چه در بحث پوشش گیاهى ونخیلات و چه در رابطه با معضلات مرتبط با آلودگیهاى نفتى،شیمیایى ،بارانهاى اسیدى، پسماندها، ریزگرد و مرگ تدریجى و فاجعه بار رودخانه هاى کارون ،کرخه و بهمنشیر ،ناشى از ضعف مفرط سازمان محیط زیست و عدم کفایت خانم دکتر ابتکار در مدیریت این بحران به ویژه در استان خوزستان مى دانم.

این فعال محیط زیست همچنین با اشاره به ضعف مدیران استانى خاطر نشان کرد؛ متأسفانه ضعف و عدم اهتمام مدیران استانى مزید بر علت است و در انتقال صحیح و صریح مشکل به مرکز دچار لکنت هستند..ودر مواردى که استاندار محترم نیز وارد گود انتقاد شده اند..دولت  حمایتهاى لازم را از ایشان بعمل نیاورده است..

مسعودکنعانى تصریح کرد: عملکرد خانم دکتر ابتکار در خوزستان منفى و غیرقابل توجیه است و انتظار از مسئولان این است که به این وضعیت آشفته وغیرقابل تحمل پایان دهند!




کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*