اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3660
تاریخ انتشار: 1393/11/18 01:01
حوادث
توطئه خانوادگی برای قتل دختر شیشه‌ای-حادثه مرگ‌آفرین در اصفهان-برخورد موتورسیکلت با مینی‌بوس -576 هزار ماده آتش‌زا در خودرو -فروش شیشه در منزل-توقیف محموله 10 میلیاردی پوشاک قاچاق-پایان کار خانواده قاچاقچی-کشف اشیای قدیمی در دهگلان -واژگونی مینی‌بوس هلال‌احمر-بازداشت سرکرده متواری باند قاچاق-دستگیری سارقان کابل مسی-آتش‌سوزی در سردخانه

قاتل زن و شوهر لاهیجانی دستگیر شد
فرمانده انتظامی لاهیجان از دستگیری قاتل یک زن‌ و شوهر روستای لیالستان این شهرستان خبر داد.
«محمد قاسمی» گفت: حدود چهار سال پیش زن و شوهری در روستای لیالستان لاهیجان به طرز فجیعی به قتل رسیده بودند که این موضوع موجب تشویش اذهان عمومی و بار روانی در این شهرستان شده بود و پلیس پس از بررسی صحنه وقوع قتل دستگیری قاتل را در دستور کار قرار داد.
وی با بیان اینکه پس از بازنگری و مطالعه دقیق پرونده، کارآگاهان پلیس نسبت به فردی به نام «ص- ح» که از دوستان نزدیک مقتول بود مظنون شدند، افزود: پس از چهار سال مخفیگاه فرد قاتل شناسایی و در یک عملیات ضربتی فرد مجرم دستگیر شد.
فرمانده انتظامی لاهیجان با بیان اینکه متهم ابتدا منکر هرگونه دخالت در قتل مقتولان شد، گفت: با توجه به شواهد و مستندات فرد دستگیر شده اعتراف کرد.
وی ادامه داد: قاتل اعتراف کرد که با توجه به ارتباطات نزدیکی با مقتولان و خانواده آنها از دخترشان برای یکی از آشنایان خواستگاری کرده است ولی آنان مخالفت کردند و به همین دلیل نقشه قتل آنها را کشید. وی در ادامه اعترافاتش گفت که همراه همدستش هنگام طلوع صبح مقتول را از خانه‌اش به بهانه‌ای به سمت باغ متروکه کشانده، در آنجا با وی درگیر شده و او را کشته است. وی اضافه کرد: قاتلان پس از ارتکاب جرم همسر وی را نیز در اتاق کشته‌اند. فرمانده انتظامی لاهیجان، افزود: در این راستا پرونده دیگری تشکیل و قاتل برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد و تلاش برای دستگیری همدست او ادامه دارد.
    حادثه مرگ‌آفرین در اصفهان
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس راه انتظامی استان اصفهان گفت: در اثر واژگونی یک دستگاه پژو 405 در محور نائین اردستان، بلافاصله عوامل گشت پلیس راه اردستان به محل حادثه اعزام شدند.سرهنگ رضایی افزود: در این حادثه دلخراش 3 نفر از سرنشینان خودرو به علت شدت جراحات وارده فوت کردند. وی ادامه داد: کارشناسان پلیس راه استان علت وقوع این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام کردند.
2 زن سرنخی برای بازداشت دزدان خانه‌های رشت
کارآگاهان آگاهی استان گیلان باند دزدان را با ۳۲ فقره سرقت خانه در رشت متلاشی کردند. مهرداد مهرگان جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از خانه‌ها در شهرستان رشت و سرقت طلا، وجه نقد، تبلت و لپ‌تاپ، موضوع به‌طور ویژه در دستورکار پلیس آگاهی قرار گرفت. جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان افزود: کارآگاهان آگاهی با فعال کردن گشت‌های نامحسوس در بازار زرگران دستگیری دزدان را در دستورکار قرار دادند. سرهنگ مهرداد مهرگان با بیان اینکه کارآگاهان پس از چند روز سرانجام به دو زن هنگام فروش طلاهای بدون فاکتور در بازار زرگران مشکوک شده و دو متهم را هنگام فرار با یک دستگاه خودروی آردی دستگیر کردند، اضافه کرد: راننده خودرو و دو زن دستگیر شده در تحقیقات پلیسی به اینکه طلا را برای فروش از فردی که صاحب یک سوپرمارکت است گرفته‌اند، اعتراف کردند.
وی ادامه داد: صاحب سوپرمارکت پس از دستگیری در تحقیقات پلیسی به همدستی با سارق سابقه‌دار در فروش اموال مسروقه اعتراف کرد. وی با اشاره به اینکه با اعتراف صاحب سوپرمارکت، دزد سابقه‌دار پرونده‌های سرقت نیز شناسایی و دستگیر شد، افزود: متهم دستگیر شده در تحقیقات پلیسی به ۳۲ فقره سرقت خانه‌ها در شهرستان رشت اعتراف کرد. جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان در پایان با اعلام اینکه مقادیری از اموال مسروقه اعم از لپ‌تاپ، تبلت و وسایل خانه از سوپرمارکت همدست متهم کشف شد، خاطرنشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

توطئه خانوادگی برای قتل دختر شیشه‌ای
با تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان دو فردی که دست به قتل دختر جوان زده بودند، دستگیر شدند. سرهنگ ابراهیم ملاشاهی رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی شکایت خانمی مبنی بر مرگ مشکوک دختر ۲۰ ساله‌اش و دفن غیرقانونی جسد در قبرستان شهرستان ایرانشهر، مأموران پلیس آگاهی بررسی موضوع را آغاز کردند. رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان افزود: مأموران در تحقیقات تخصصی از اعضای این خانواده و گفته‌های ضد و نقیض این افراد دریافتند که فوت این دختر جوان به‌صورت طبیعی نبوده است. سرهنگ ملاشاهی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس در تحقیقات تکمیلی خود دریافتند این دختر جوان اعتیاد به ماده مخدر شیشه داشته و حدود سه ماه قبل از خانه فرار کرده بود و به صورت پنهانی با فردی ازدواج می‌کند که این ازدواج باعث ایجاد نارضایتی شدید اعضای این خانواده شده است. رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: مأموران در ادامه تحقیقات تخصصی خود از اعضای این خانواده سرنخ‌هایی از دخالت احتمالی برادر و پسردایی مقتول در قتل دختر جوان به‌دست آوردند. این مقام انتظامی افزود: این افراد در چند نوبت تحقیقات تکمیلی به قتل دختر جوان اعتراف و انگیزه خود از این اقدام را اختلاف‌های خانوادگی بیان کردند. رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: متهمان پس از تکمیل تحقیقات به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرقت مسلحانه در زاهدان منجر به قتل شد
سرقت مسلحانه در زاهدان به منظور اخاذی و کسب مال نامشروع منجر به قتل در زاهدان شد.
«عباسعلی ارجمندی» فرماندار زاهدان گفت: نیمه‌شب چهارشنبه در خیابان فرهاد زاهدان، عده ای افراد مسلح به منظور رعب و وحشت برای پیشبرد اهداف سرقت به یک فرد به نام «محمد ظاهر» حمله کردند.
وی افزود: در این درگیری فرد با شلیک گلوله کشته شد و  ضاربان با مشاهده این صحنه، محل را ترک کردند و متواری شدند.فرماندار زاهدان اضافه کرد:  فرار سارقان به سرانجام نرسید و آنان که با سرعت زیاد در حال تردد بودند در خیابان شهید باقری زاهدان کنترل ماشین را از دست داده و به تیر چراغ برق برخورد کردند اما موفق به فرار شدند. ارجمندی تأکید کرد: براساس گزارش‌های نخست پلیس این درگیری از نوع خانوادگی بوده که همراه با سرقت مسلحانه ایجاد شد و بزودی پس از تکمیل تحقیقات، اطلاع‌رسانی کامل در این زمینه انجام می‌شود.
در اوهایو اتفاق افتاد
دزدان زن و شوهر سالخورده را در اتومبیل‌شان آتش زدند
عامل اصلی قتل زن و شوهر سالمند اوهایو در تعقیب و گریز چندساعته با مأموران «اف‌بی‌آی» دستگیر شد.
«روبرت روی کلارک» 29 ساله از چندی پیش به اتهام طراحی و اجرای نقشه قتل زوج سالمندی با نام‌های «دویله چامنی» 88 ساله و «لیلیان چامنی» 79 ساله تحت تعقیب بود و پلیس برای دستگیری این مجرم خطرناک 20 هزار دلار نیز جایزه تعیین کرده بود. مأموران «اف‌بی‌آی» که از زمان پیدا شدن خودروی سوخته این زوج و اجساد آنها در غرب ویرجینیا این پرونده را دردست بررسی قرار داده بودند انگیزه این آدمکشی را سرقت اعلام کردند و با استفاده از تصاویر دوربین‌ مداربسته اعضای باند سه نفره سارقان را مورد شناسایی قرار دادند.
افسران پلیس پس از تحقیقات گسترده‌ای پنجشنبه 16 بهمن، کلارک عامل اصلی این جنایت را پیدا کردند اما با فرار او به دردسر افتادند تا اینکه در جریان تعقیب و گریز نفسگیری موفق به دستگیری این مجرم شدند.
یکی از همدستان این مجرم به نام «تاباتا ماری هیزل» 27 ساله نیز در خودروی کلارک دستگیر شد و نفر سوم نیز به‌نام «جفری کلی» 28 ساله ساعاتی بعد ردگیری شد و به چنگ مأموران افتاد.
این باند سه نفره به سرکردگی کلارک، زن و شوهر سالخورده را در اوهایو ربوده بودند که پس از سرقت اموالشان خودروی آنها را با سرنشینانش به آتش کشیدند و فرار کردند.
برخورد موتورسیکلت با مینی‌بوس
چناران- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی چناران گفت: در پی اعلام یک فقره تصادف در جاده بقمچ این شهرستان، ماموران کلانتری 11 امام‌خمینی(ره) و نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.سرهنگ صنعتی افزود: به گزارش پلیس در این حادثه یک دستگاه مینی‌بوس با یک دستگاه موتورسیکلت برخورد کرده و راکب موتورسیکلت در اثر شدت جراحات وارده در دم فوت کرد.وی ادامه داد: کارشناس پلیس راه، علت اصلی تصادف را رعایت نکردن حق تقدم از سوی راکب موتورسیکلت اعلام کرد.
576 هزار ماده آتش‌زا در خودرو
سرویس شهرستانها:سرهنگ رمضان ‌الله‌وردیان فرمانده انتظامی ملکان گفت: در پی انجام کار اطلاعاتی و به کار‌گیری منابع، بلافاصله اکیب گشت‌ فرماندهی انتظامی ملکان در محل حضور یافتند.سرهنگ الله‌وردیان افزود: ماموران در مسیر تردد خودروها موفق به توقیف 2 دستگاه خودروی سواری حامل بار قاچاق و کشف مواد محترقه از نوع ترقه با مارک خارجی در انواع مختلف به میزان 576 هزار عدد شدند.وی ادامه داد: با تلاش ماموران 3 نفر با هویتهای معلوم در این ارتباط دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شدند.
فروش شیشه در منزل
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی البرز گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در پی کنترل افراد و باندهای توزیع مواد مخدر در جریان فعالیت فردی قرار گرفتند که در منزل شخصی‌اش در مهرشهر کرج در امر خرید و فروش مواد روانگردان فعالیت دارد.سرهنگ کامرانی افزود: با توجه به حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری فرد مذکور در دستور کار ماموران عملیات ویژه  پلیس مبارزه با موادمخدر استان قرار گرفت.وی ادامه داد: 4 تیم عملیاتی از ماموران ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر استان البرز با هماهنگی مقام قضایی به آدرس مورد نظر اعزام و پس از چندین ساعت مراقبت و تحت‌نظر قرار دادن منزل نامبرده، وی را هنگام انتقال خودرو به پارکینگ منزلش دستگیر کردند.کامرانی تصریح کرد: در بازرسی از منزل متهم مقدار تقریبی 158 گرم شیشه با لفافه و یک دستگاه ترازوی دیجیتال کشف شد.فرمانده انتظامی البرز یادآور شد: متهم هنگام انتقال به پلیس مبارزه با موادمخدر برای اینکه از مجازات رهایی باید مبلغ 70 میلیون ریال وجه نقد، یک فقره چک 800 میلیون ریالی و مقداری طلا به ارزش 250 میلیون ریال جمعا به مبلغ یک میلیارد و 120 میلیون ریال به عنوان رشوه به ماموران پیشنهاد می‌دهد که ماموران با صحت عمل و وظیفه‌شناسی خود پیشنهاد متهم را رد کرده و وی را به همراه پرونده متشکله و یک دستگاه خودروی BMW تحویل مراجع قضایی دادند.
توقیف محموله 10 میلیاردی پوشاک قاچاق
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی بندر خمیر گفت: ماموران انتظامی مستقر در پاسگاه ایست و بازرسی کنجی شهرستان حین کنترل و بازرسی  خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک شدند و با تمهیدات امنیتی انتظامی آن را متوقف کردند.سرهنگ حسنوند افزود:در بازرسی از خودرو انواع پوشاک قاچاق، فاقد هرگونه مجوز گمرکی و قانونی به ارزش تقریبی 10 میلیارد ریال کشف شد.وی با اشاره به اینکه در این راستا یک قاچاقچی دستگیر شد، خاطر نشان کرد: متهم به همراه خودرو توقیف شده و کالاهای مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان فرستاده شد.
پایان کار خانواده قاچاقچی
یزد - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی میبد گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان از فعالیت گسترده اعضای یک خانواده در محله علی‌آباد در زمینه تهیه و توزیع مواد افیونی مطلع شدند.سرهنگ حسین محمدی افزود: پلیس میبد در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه ضمن ورود به محل اختفای سوداگران مرگ 3 تن از آنها را دستگیر و به اداره پلیس منتقل کرد.
کشف اشیای قدیمی در دهگلان
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان دهگلان گفت: روز پنجشنبه ماموران پلیس آگاهی دهگلان حین گشت‌زنی در محور «حسین آباد - دهگلان» به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک شده و بلافاصله برای بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.سرگرد «محمدعلی محمدی» افزود: در بازرسی از این خودرو 13 قطعه انواع اشیا شامل کاسه، النگو، سکه، انگشتر، سگک کمربند و... مشکوک به عتیقه کشف و در این راستا ضمن توقیف خودرو، راننده و سرنشین خودرو نیز دستگیر شدند.
وی ادامه داد: طبق اعلام کارشناسان قدمت اشیای کشف شده 2 هزار سال است.فرمانده انتظامی دهگلان خاطرنشان کرد: متهمان در تحقیقات انجام شده فاش کردند، اشیای مذکور را از داخل یک قبر در یکی از مناطق روستایی شهرستان دیواندره خارج کرده و قصد انتقال آن را به تهران داشته‌اند.
واژگونی مینی‌بوس هلال‌احمر
قم - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم از واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس متعلق به هلال‌احمر در جاده تفرش و مجروح شدن 20 تن در این حادثه خبر داد.سرهنگ جمشیدی‌راد افزود: در این حادثه 18 تن از سرنشینان خودرو مذکور به شدت مجروح و 2 تن نیز توسط اورژانس در محل تصادف مداوا شدند.رئیس پلیس راه استان قم علت این حادثه را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرد.
بازداشت سرکرده متواری باند قاچاق
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در پی شناسایی و دستگیری اعضای یک باند قاچاق و کشف 20 کیلوگرم شیشه از آنها، در تاریخ 17 آبان ماه گذشته سرکرده این باند متواری شد.سرهنگ کامران صالحی افزود: با تحقیقات پلیس مبارزه با مواد مخدر البرز مشخص شد نامبرده در حال انتقال مواد مخدر به یکی از استان‌های کشور بوده،‌ و در حال عبور از محورهای استان همدان است، که ضمن هماهنگی به پلیس این استان فرد قاچاقچی به همراه 1‍5 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه دستگیر شد.
دستگیری سارقان کابل مسی
یزد - خبرنگار کیهان: ماموران پلیس آگاهی شهرستان بافق استان یزد، 3 نفر ناشناس که قصد فروش سیم مسی سرقتی شهر را داشتند شناسایی و دستگیر کردند. سرهنگ فرهاد بیگلری افزود: متهمان در اداره آگاهی به سرقت 200 کیلوگرم سیم مسی اعتراف کرده و گفتند با توجه به اینکه شرکت در روزهای پایانی کار خود بوده قصد فروش این سیم‌ها و خروج از شهر را داشتند.وی ادامه داد؛ هر 3 متهم تحویل دادسرا شدند.
آتش‌سوزی در سردخانه
جیرفت - ایرنا: سردخانه 3 هزار تنی نگهداری محصولات کشاورزی از جمله میوه‌های ذخیره نوروز در جیرفت دچار آتش‌سوزی شد.مسئول ایمنی و خدمات آتش‌نشانی شهرستان جیرفت گفت: این آتش‌سوزی از ساعت یک بامداد روز جمعه آغاز شد.مهدی احمدی‌زاده افزود: بلافاصله بعد از تماس با آتش‌نشانی،‌ ماموران آتش‌نشانی در شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد، بخش جبالبارز و فرودگاه به محل اعزام شده و مهار آتش را آغاز کردند.وی ادامه داد: سنتی بودن سردخانه و نداشتن سیستم هشداردهنده حریق علت تداوم آتش‌سوزی بوده که در ساعت ابتدایی وقوع حادثه هشدار لازم را نداده است. احمد‌ی‌زاده خاطرنشان کرد: این سردخانه شامل 8 سالن نگهداری محصولات کشاورزی است که 5 سالن آن که محل نگهداری پرتقال و خرما است، در آتش سوخت.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*