اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3670
تاریخ انتشار: 1393/11/19 12:21
حوادث
توقیف 7 کیلو شیشه در اهواز-دختر 21 ساله نوچه اوباش خطرناک -باند اشرار منطقه سعادت آباد منهدم شد - کشف 14 تن مواد مخدر در تهران در سال 93 -وقوع 61 سرقت مسلحانه در پایتخت

دختر 21 ساله نوچه اوباش خطرناک

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در راستای اجرای دستور بازپرس دادسرای ناحیه 33 تهران مبنی بر دستگیری یکی از با سابقه‌ترین اراذل و اوباش سطح یک تهران به نام «ع. ق» 28 ساله که به اتهام شرارت، تهدید به مرگ و ایراد ضرب و جرح عمدی از سوی مقام قضایی تحت تعقیب بود، مراتب در دستور کار عوامل اداره عملیات ویژه ‌این مرکز قرار گرفت. با فعال نمودن منابع اطلاعاتی و بکارگیری شیوه‌های نوین اطلاعاتی و پلیسی محرز گردید نامبرده در آدرس خیابان گرگان به صورت مجردی زندگی می‌کند. ماموران در تاریخ 15 بهمن ماه به آدرس اعلامی اعزام و پس از گسترش چتر اطلاعاتی و بستن راه‌های فرار متهم و رعایت کلیه موازین شرعی و قانونی وارد منزل شدند که متهم و همدستش «س. ن» 25 ساله که در منزل حضور داشتند سریعا دستگیر شدند.در ادامه مشاهده گردید خانمی در حال خروج از منزل بوده که با اطلاع از حضور مامورین قصد فرار را داشت که طی هماهنگی با معاون دادسرای ناحیه 33 وی نیز دستگیر و در بررسی به عمل آمده مشخص گردید هویت وی «نازنین» 21 ساله می‌باشد.در بازرسی به عمل آمده از منزل مقادیری مشروبات الکلی خارجی کشف و ضبط شد که دو نفر متهم مرد به بازداشتگاه و متهمه به تحت نظرگاه نسوان انتقال داده شد.سرهنگ علیرضا محرابی رئیس پلیس اطلاعات و  امنیت عمومی تهران بزرگ درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: با دستگیری این 3 متهم، یکی دیگر از اراذل و اوباش سطح یک پایتخت که به هویت «ر. ق» 58 ساله شناسایی شد. این فرد که به اتهام تهدید به اسید‌پاشی و فحاشی و تصرف عدوانی، تحت تعقیب پلیس بود ردیابی و دستگیر شد.

باند اشرار منطقه سعادت آباد منهدم شد

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در تشریح جزئیات این خبر گفت: در دی ماه امسال فردی به هویت «ناصر» در عملیات پلیسی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش چند دستگاه تلفن همراه و یک قبضه قمه کشف شد. این متهم که به جرم زورگیری و سرقت به عنف دستگیر شده بود پس از انتقال به مقر انتظامی و آغاز تحقیقات، چند نفر از افرادی که با آنان در ارتباط بوده را به عنوان همدستان خود معرفی کرده و اعتراف کرد به همراه این افراد تلفن‌های همراه، کیف‌های دستی و جواهرات شهروندان را با تهدید قمه و چاقو سرقت کرده‌اند.سرکلانتری هفتم پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه در بازجویی از این فرد برخی از همدستان وی به نام‌های عادل، سامان، کیومرث و حشمت معروف به «حشمت حلزون» شناسایی شدند، اظهار داشت: افراد به وسیله موتور سیکلت در مناطق شمالی پایتخت نظیر شهرک غرب، سعادت آباد، میدان ونک، سیدخندان و ... اقدام به سرقت کرده و چندین فقره سرقت نیز در مناطق جنوبی تهران نظیر محدوده اتوبان نواب و نازی‌آباد داشته‌اند.به گفته سرکلانتر هفتم پلیس تهران بزرگ، موضوع عجیب در پرونده این افراد این بود که متهمان در اعترافات خود عنوان کردند سرقت‌های کمتر از 15 مورد برایشان کسر شان داشته و هر بار که به سرقت می‌رفتند حداقل 15 دستگاه موبایل و تعداد زیادی کیف دستی را با تهدید چاقو و قمه از شهروندان می‌گرفتند!وی با بیان اینکه بسیاری از شکات برای شناسایی متهمان به کلانتری فراخوانده شده‌اند، گفت: اغلب این شاکیان متهمان را شناسایی کردند.سرهنگ موقوفه‌ای درباره آخرین نتایج بازجویی از متهمان دستگیر شده اظهار داشت: اعضای باند موسوم به سعادت‌آباد به بیش از 180 فقره سرقت و زورگیری از شهروندان متعرف شده‌اند.سرکلانتر هفتم پلیس تهران بزرگ ادامه داد: متهمان دستگیر شده با دستور مقام قضایی برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.

رئیس پلیس پایتخت خبر داد

کشف 14 تن مواد مخدر در تهران در سال 93

سردار حسین ساجدی‌نیا از کشف 14 تن انواع مواد مخدر طی 11 ماهه امسال در سطح پایتخت خبر داد و گفت: در این مدت 71 باند قاچاق مواد مخدر نیز منهدم شده و 280 مرحله عملیات برای دستگیری این افراد داشته‌ایم.
وی با بیان اینکه روزانه حدود 120 تا 140 خرده‌فروش مواد مخدر در سطح کلانتری‌ها دستگیر می‌شوند، اظهارکرد: میزان کشفیات مواد مخدر در 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی 10 درصدی داشته است.
وی همچنین با اشاره به عملیاتی که چند روز پیش برای شناسایی پاتوق فروشندگان مواد مخدر اجرا شد، گفت:‌ در این عملیات‌ها که در مناطق فرحزاد، پل مدیریت و دروازه غار اجرا شد، 34 پاتوق مواد مخدر منهدم شد و در مجموع 137 سوداگر مرگ که 57 نفرشان از عوامل اصلی بودند، دستگیر شدند که از این افراد مجموعاً 304 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.
ساجدی‌نیا با بیان اینکه بازجویی از این افراد ادامه دارد، گفت: برای شناسایی و دستگیری این افراد، سه ماه کار عملیاتی انجام شده بود. این عملیات‌ها تا پایان امسال ادامه خواهد داشت.
وی در ادامه درباره برخورد پلیس با کافی‌شاپ‌ها و سفره‌خانه‌های متخلف نیز اظهار کرد: 80 درصد از قهوه‌خانه‌ها و کافی‌شاپ‌هایی که پلمب شدند فاقد مجوز لازم بودند، بنابراین اگر آنها مجوز اخذ می‌کردند، پلمب نمی‌شدند. تعداد محدودی هم بودند که اقدام مجرمانه‌ای در آنها انجام شده و یا شهروندان در تماس‌ها و گزارش‌های متعدد از عملکرد آنها اعلام نارضایتی کرده بودند.
رئيس پلیس پایتخت به بحث برخورد با آتلیه‌های غیرمجاز اشاره کرد و گفت: این طرح تعطیل نشده و ادامه خواهد داشت و آتلیه‌ها حق ندارند عکس‌ها و تصاویر مشتریان خود را درون سیستم‌هایشان ذخیره کنند بلکه باید فایل اصلی را داخل یک سی‌دی و فلش مموری به مشتریان خود تحویل داده و پاک کنند. همچنین تعدادی از آتلیه‌ها غیرمجاز بوده و مجوز لازم برای فعالیت را دریافت نکرده بودند که درباره این دسته از آتلیه‌ها نیز بدون شک با آنها برخورد خواهیم کرد.
سردار حسین ساجدی‌نیا در ادامه از کشف بیش از 15 میلیون قطعه مواد محترقه طی 15 روز گذشته خبر داد و گفت: این عملیات‌ها که با همکاری عوامل پلیس آگاهی انجام شده به منظور کنترل فضای چهارشنبه آخر سال بوده و تاکنون جمعا بیش از 35 تن انواع مواد محترقه کشف و ضبط شده است.
وی با بیان اینکه در همین راستا 53 نفر نیز دستگیر شده‌اند، گفت: بررسی این آمار با میزان کشفیات سال گذشته در همین بازه زمانی بیانگر افزایش 104 درصدی کشفیات است.
رئيس پلیس پایتخت با اشاره به جلسات پلیس با رنگ‌فروشی‌ها و صنوف مشابه خاطرنشان کرد: در همین راستا جلساتی نیز با این صنوف داشته و هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم.
ساجدی‌نیا در پاسخ به سؤالی درباره حضور پلیس در مراکز خرید و اجرای طرح نوروزی نیز گفت: در حال حاضر حضور ماموران ما در مراکز خرید مشهود است اما از اول اسفند ماه طرح خرید ویژه نوروزی و مراقبت‌های ویژه را به ویژه در محدوده بازار تهران و مراکز بزرگ خرید در دستور کار قرار خواهیم داد.
وی با بیان اینکه علاوه بر طرح‌های امنیتی، طرح‌های ترافیکی و نظارتی نیز در حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح‌ها شاهد کاهش اقدامات مجرمانه به ویژه سرقت باشیم.
رئيس پلیس پایتخت درباره طرح نوروز و هماهنگی‌های انجام شده با قوه قضائيه خاطرنشان کرد: با قوه قضائيه هماهنگ کرده‌ایم در ایام نوروز به سارقان سابقه‌دار و متهمان حرفه‌ای مرخصی ندهیم.
ساجدی‌نیا در عین حال خواستار برخورد شدیدتر قوه قضائيه با سارقان به عنف شد و آن را در ارتقای احساس امنیت در سطح جامعه موثر دانست.
وی همچنین با اشاره به زورگیری در سطح پایتخت، افزود: در این موضوع نیز خوشبختانه شاهد افزایش دستگیری‌ها و انهدام باندها بوده‌ایم، اما همانطور که گفتم، انتظار ما این است که برخورد قاطع‌تری از سوی قوه قضائيه با این افراد انجام شود.
رئيس پلیس پایتخت در ادامه از انهدام 1045 باند سرقت در سطح پایتخت خبر داد و گفت: از جمله این باندها می‌توان به انهدام 140 باند سرقت از منزل، 132 باند کلاهبرداری، 169 باند لوازم داخل خودرو، 98 باند سرقت به عنف و زورگیری، 106 باند اتومبیل و ... اشاره کرد.
ساجدی‌نیا با بیان اینکه چند باند سرقت دیگر نیز شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله تا پایان سال 2،3عملیات گسترده دیگر نیز خواهیم داشت.
وی ادامه داد: در بحث سرقت نیز مقایسه آمارها نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که پلیس تهران موفق به کنترل سرعت رشد سرقت شده و در مجموع، کمتر از یک درصد نسبت به سال قبل در وقوع سرقت افزایش داشته‌ایم.

  سقوط پژو در خط مترو کرج- تهران
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: در پی سقوط یک دستگاه پژو 405 در داخل خطوط مترو در آزاد‌راه تهران-کرج، ورودی گرمدره،  بلافاصله ماموران پلیس راه در محل حادثه حاضر شدند.سرهنگ اکبری افزود: در بررسی‌ها مشخص شد این خودرو به علت نامعلومی از جاده منحرف و به داخل خطوط مترو سقوط کرده است.
وی ادامه داد: در این حادثه راننده خودرو در دم فوت کرده و 3 سرنشین دیگر در اثر جراحات وارده مصدوم، و به بیمارستان منتقل شدند.
علت حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.
کشف یک تن مواد مخدر در کرج
کرج- واحد مرکزی خبر: معاون نیروی انتظامی استان البرز از کشف و ضبط حدود یک تن مواد مخدر در شهرستان کرج خبر داد. سرهنگ خسروی افزود: در پی ردیابی و کسب اطلاعات محرمانه پلیسی از ترانزیت محموله مواد مخدر از مرزهای شرقی از طریق استان البرز، تلاش گسترده ماموران انتظامی استان برای کشف این محموله بزرگ آغاز شد. وی ادامه داد: با تلاش ماموران انتظامی استان سرانجام این محموله شامل 820 کیلوگرم حشیش و 159 کیلوگرم تریاک در عملیاتی منسجم کشف و ضبط شد. معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان البرز افزود: در این عملیات 3 قاچاقچی سابقه‌دار، بازداشت و همراه محموله کشف‌شده، تحویل مقامات قضایی شدند.
نجات 17 کوهنورد از ارتفاعات
نهاوند- باشگاه خبرنگاران: رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند گفت: روز جمعه 19 کوهنورد از لرستان قصد صعود به ارتفاعات گرین در شهرستان نهاوند را داشتند که در طول مسیر راه را گم کردند.
محمدتقی شهبازی با اشاره به عملیات امداد و نجات برای نجات کوهنوردان گم شده گفت: پس از شناسایی موقعیت کوهنوردان گم شده به وسیله جی‌پی اس یک مصدوم به نام  جواد بهاری 64 ساله معلم بازنشسته که از ارتفاعات گرین سقوط کرده و دچار تروما سر و کمر شده بود با کمک بالگرد امداد هوایی به بیمارستان بعثت همدان منتقل شد.وی تصریح کرد: 3 نفر دیگر از کوهنوردان که در یخچالی در منطقه غار قوش گرفتار آمده بودند ردیابی و توسط تیم‌های امداد و نجات اورژانس و هلال‌احمر به دامنه کوه منتقل شدند.شهبازی خاطرنشان کرد: 15 نفر دیگر از اعضای این گروه نیز با هدایت و کمک اعضای تیم‌های امداد و نجات به پناهگاه شماره یک ارتفاعات گرین هدایت و از آنجا به دامنه کوه منتقل شدند.
155 کیلو تریاک در بار خیار
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: در پی اخبار واصله مبنی بر حمل مواد مخدر در قالب محموله‌های صیفی‌جات از یکی از استان‌های شرقی به استانهای غربی کشور موضوع در دستور کار قرار گرفت. سرهنگ یاری افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر در اجرای عملیات مشترک برون استانی با همکاری اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان 2 دستگاه خودرو کامیون و یک دستگاه خودرو پژو که در حال اسکورت این دو محموله بود را شناسایی و توقیف کردند.
وی ادامه داد: در جریان این عملیات 155 کیلوگرم تریاک که در بار خیار جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.یاری با اشاره به اینکه 5 قاچاقچی در این ارتباط بازداشت شدند، تصریح کرد: با تکمیل پرونده موضوع برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.
توقیف 7 کیلو شیشه در اهواز
اهواز- واحد مرکزی خبر: 7 کیلو و 753 گرم مواد روانگردان شیشه در کلانشهر اهواز کشف و ضبط شد.
جانشین فرمانده انتظامی خوزستان روز جمعه گفت: ماموران این میزان مواد روانگردان از نوع شیشه را دیروز در یک عملیات گسترده اطلاعاتی در یکی از مناطق شهر اهواز کشف کردند. سرهنگ صالحی افزود: ماموران علاوه بر دستگیری یک توزیع‌کننده، چند قبضه سلاح و مقادیری فشنگ، مقادیری طلا و جواهر، وجه نقد و مقادیری وسایل سرقتی خودرو را کشف و ضبط کردند. وی ادامه داد: سرکرده این باند نیز در یک دستگاه خودرو زانتیا شناسایی و دستگیر شد. جانشین فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: متهمان پس از انجام اقدامات اولیه و تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
دالتون‌ها به دام افتادند
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: در پی شکایت‌های متعدد اهالی رجایی‌شهر مبنی بر سرقت منزل و مغازه‌ها پیگیری موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 15 رجایی‌شهر قرار گرفت.
سرهنگ سیدحقیقی افزود: چند تیم عملیاتی با انجام کارهای اطلاعاتی دریافتند که سارقان از متهمان سابقه‌داری هستند که با پوشیدن لباس کارگران شهرداری، اقدام به سرقت از منازل و مغازه‌ها می‌کنند.
وی ادامه داد: با تلاش ماموران محل اختفای آنها در شهرک بهداری شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی پس از محاصره مکان مورد نظر زمانی که هر سه سارقان در خواب بودند، دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.
سیدحقیقی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ابزاری شامل قیچی آهن‌بر، دو دستگاه دریل و سنگ فرز مخصوص بریدن قفل، تابلو فرش، تلویزیون، دستگاه پخش و باند، رایانه، پرینتر، اسکنر و... کشف شد.
وی یادآور شد: متهمان در بازجویی‌های ماموران ابتدا منکر هرگونه جرمی شدند اما در مواجهه با اسناد و مدارک موجود لب به اعتراف گشوده و اذعان داشتند که با تشکیل باندی معروف به باند دالتون‌ها با پوشیدن لباس کارگران شهرداری به بهانه نظافت محله‌ها در ساعات خلوت شبانه‌روز با استفاده از قیچی آهن‌بر، قفل درب ورودی آنها را تخریب و از منازل و مغازه‌ها سرقت می‌کردند.به گفته سیدحقیقی اعضای باند مذکور تاکنون به 15 فقره سرقت در مناطقی از باغستان، رجایی‌شهر، شاهین ویلا، دهقان ویلا، جهانشهر، گلشهر و دولت‌آباد اقدام کرده‌اند.

سرقت شبانه از بانک ملی
جمعه شب سارقان به بانک ملی شهرستان نکا دستبرد زدند و از محل گریختند. جمعه شب سارقان به بانک ملی شهرستان نکا شعبه امامت دستبرد زدند. این بانک که در جاده اصلی شهرستان و مقابل فرمانداری قرار دارد به دلیل حضور ماموران و کارشناسان تعطیل بود.  بر اساس این گزارش، فرمانده انتظامی شهرستان نکا با گروهی از کارآگاهان پلیس به همراه جمعی از مسئولان و کارشناسان در محل حضور داشتند و در حال بررسی سرقت بودند. هنوزهیچ مسئولی از جزئیات دستبرد و مقدار پول سرقت‌شده خبری نداده است.
 
انفجار شدید ساختمان ۳طبقه 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از انفجار شدید یک ساختمان ۳ طبقه در پی نشت گاز از یک وسیله گازسوز خبر داد. جلال ملکی در گفت‌وگو با تسنیم،‌ اظهار داشت: ساعت 16 و 55 دقیقه روز جمعه انفجار شدید در یک ساختمان واقع در جلال‌آل‌احمد، کوچه بهرام به سامانه 125 اعلام و ایستگاه شماره 10 به محل حادثه اعزام شد. وی ادامه داد: در یک ساختمان 3طبقه که دو واحد آن مسکونی و واحد دیگر اداری بود‌، زیرزمینی به وسعت 50 متر وجود داشت که در آن انفجار شدیدی رخ داده بود. شدت انفجار به‌حدی بود که زیرزمین کاملا تخریب شد و درها و پنجره‌های طبقات بالایی از بین رفته بود. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تصریح کرد: شیشه‌های تعداد زیادی از ساختمان‌های مجاور شکسته و به 6 خودروی پارک شده اطراف این منزل نیز خسارت‌هایی وارد شده بود. دو خانم مسن که در خانه‌های مجاور سکونت داشتند در پی این حادثه دچار آسیب‌های جزئی و شوک‌زدگی شدند. وی افزود: خوشبختانه ساکنان از ساختمان خارج شده بودند و به هیچ ‌فردی آسیب وارد نشد. ساختمان بعد از ایمن‌سازی به مالک و شهرداری تهران تحویل داده شد.
 
رهایی گروگان 11ساله 
فرمانده انتظامی استان کرمان از آزادی گروگان 11ساله از چنگ گروگانگیران خبر داد و گفت: این گروگانگیری با هدف اخاذی در شهر کرمان انجام شده بود. سردار حسین چناریان روز شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران که با حضور گروگان آزاد شده انجام شد، افزود: در این رابطه دو متهم که برادر هستند، دستگیر شدند که سابقه اعتیاد به مواد مخدر و سرقت دارند. وی با اشاره به اینکه هیچ وجهی به گروگانگیران پرداخت نشده است، افزود: این پسربچه هنگام بازگشت از مدرسه از سوی دو نفر ربوده شده بود و گروگانگیران دو ساعت پس از ربایش کودک با خانواده وی تماس گرفته و درخواست مقدار زیادی وجه نقد کرده بودند.فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه گروگانگیران در حاشیه شهر کرمان سکونت داشته‌اند، اظهار کرد: خانواده گروگان، بلافاصله پس از اطلاع، موضوع را با پلیس درمیان گذاشتند و با تشکیل تیم ویژه‌ای در پلیس آگاهی و انجام اقدامات ضربتی، این گروگان جمعه شب (17 بهمن) آزاد شد و به آغوش خانواده بازگشت. وی تصریح کرد: گروگانگیری با هدف اخاذی و امنیتی در استان کرمان به‌ندرت اتفاق می‌افتد و عمده گروگانگیری‌ها به دلیل اختلافات ناشی از قاچاق مواد مخدر یا مربوط به اتباع بیگانه است. 
 
اعتماد دردسرساز به همكلاسي 
رئيس پليس فتاي آذربايجان غربي از دستگيري فردي كه از طريق اينترنت اقدام به سرقت از حساب بانکي همكلاسي خود کرده بود، خبر داد. سرهنگ کوره بلاغي رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات آذربايجان غربي در مصاحبه با خبرنگار پليس گفت: در پي شكايت يکي از شهروندان مبني‌بر اينكه فرد يا افراد ناشناسي اقدام به برداشت غير مجاز از حساب بانکي وي کرده‌اند، بررسي موضوع در دستور كار مامورين اين پليس قرار گرفت. وي افزود: در بررسي اوليه مشخص شد؛ فرد يا افرادي با دراختيار داشتن اطلاعات و رمزهاي عبور، مبالغي را از حساب بانکي وي برداشت کرده است. سرهنگ کوره بلاغي ادامه داد: با به‌کارگيري روش‌هاي فني و شگردهاي خاص پليسي، متهم که از دوستان نزديک و هم‌کلاسي شاکي بوده و محرز شد که با سوء استفاده از اطلاعات کارت بانکي اقدام به برداشت غير مجاز کرده است، شناسایی و دستگیر شد.  
انهدام 1045 باندسرقت در تهران
رئیس پلیس پایتخت ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه تحت امرش طی 11 ماه گذشته، جزئیات طرح پلیس برای 22 بهمن، ایام نوروز، برخورد با معتادان، طرح‌های امنیت اخلاقی و... را تشریح کرد. سردار حسین ساجدی‌نیا در نشست خبری که روز شنبه در مقر فرماندهی پلیس پایتخت برگزار شد، از کشف بیش از 15 میلیون قطعه مواد محترقه طی 15 روز گذشته خبر داد و گفت: این عملیات‌ها که با همکاری عوامل پلیس آگاهی انجام شده به منظور کنترل فضای چهارشنبه آخر سال بوده و تاکنون جمعا بیش از 35 تن انواع موادمحترقه کشف و ضبط شده است.
وی با بیان اینکه در همین راستا 53 نفر نیز دستگیر شده‌اند، گفت: بررسی این آمار با میزان کشفیات سال گذشته در همین بازه زمانی بیانگر افزایش 104درصدی کشفیات است. رئیس پلیس پایتخت با اشاره به جلسات پلیس با رنگ‌فروشی‌ها و صنوف مشابه خاطرنشان کرد: در همین راستا جلساتی نیز با این صنوف داشته و هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم. ساجدی‌نیا در پاسخ به ایسنا درباره حضور پلیس در مراکز خرید و اجرای طرح نوروزی نیز گفت: در حال حاضر حضور ماموران ما در مراکز خرید مشهود است اما از اول اسفندماه طرح خرید ویژه نوروزی و مراقبت‌های ویژه را به‌ویژه در محدوده بازار تهران و مراکز بزرگ خرید در دستور کار قرار خواهیم داد. وی با بیان اینکه علاوه بر طرح‌های امنیتی، طرح‌های ترافیکی و نظارتی نیز در حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح‌ها شاهد کاهش اقدامات مجرمانه به ویژه سرقت باشیم. رئیس پلیس پایتخت به طرح نوروزی پلیس اشاره کرد و به ایسنا گفت: پلیس در ایام نوروز نیز طرح ویژه خود را اجرا می‌کند که در موعد مقرر جزئیات بیشتر آن اطلاع‌‌رسانی می‌شود. اما مختصرا باید بگویم که در ایام نوروزی تمامی یگان‌های پلیس در سطح محلات مستقر خواهند شد. برای اولین بار نیز از ظرفیت پلیس افتخاری استفاده خواهیم کرد. وی با بیان اینکه تعداد گشتی‌های پلیس نیز افزایش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز ما 400 گشت همزمان در لحظه را در سطح پایتخت ساماندهی کرده‌ایم و در ایام نوروز علاوه بر این گشت‌های یگان امداد و ... نیز به کمک پلیس خواهند آمد. وی با اشاره به جلسات پلیس با مدیران بانک‌ها نیز خاطرنشان کرد: به منظور تسهیل استفاده از صندوق‌های امانات در بانک‌ها، جلساتی را با مدیران بانک‌های مختلف در سطح پایتخت داشته‌ایم و ان‌شاءا... در سال 94 افزایش خواهد داشت. 

 درخواست پلیس از دستگاه قضا
رئیس پلیس پایتخت درباره طرح نوروز و هماهنگی‌های انجام شده با قوه قضائیه خاطرنشان کرد: با قوه قضائیه هماهنگ کرده‌ایم در ایام نوروز به سارقان سابقه‌دار و متهمان حرفه‌ای مرخصی ندهیم. ساجدی‌نیا در عین حال خواستار برخورد شدیدتر قوه قضائیه با سارقان به‌عنف شد و آن را در ارتقای احساس امنیت در سطح جامعه موثر دانست. وی همچنین با اشاره به زورگیری در سطح پایتخت، افزود: در این موضوع نیز خوشبختانه شاهد افزایش دستگیری‌ها و انهدام باندها بوده‌ایم، اما همانطور که گفتم، انتظار ما این است که برخورد قاطع‌تری از سوی قوه قضائیه با این افراد انجام شود. 

 وقوع 61 سرقت مسلحانه در پایتخت
رئیس پلیس پایتخت در تشریح آمار جرایم جنایی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 61 مورد سرقت مسلحانه در پایتخت داشتیم که 59 مورد آن توسط عوامل پلیس آگاهی به سرعت کشف شده است و دو مورد دیگر نیز به زودی شناسایی و کشف خواهد شد. البته این سرقت‌های مسلحانه طوری نیست که برخی گمان کنند که سارقان به شکل فیلم‌های هالیوودی وارد مغازه‌ای شده و سرقت کردند. به عنوان مثال در برخی از این پرونده‌ها یک نفر مسلح وارد یک سوپرمارکت شده و قبل از اینکه کاری انجام شود، توسط ماموران دستگیر شده است. 


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*