اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3682
تاریخ انتشار: 1393/11/20 08:11
دستگیری متهم با شلیک 28 تیر-حمل مواد مخدر با تریلر-جاسازی یک کیلو تریاک در معده-توقیف 2 تن ماده مخدر در کرمان-انفجار در خانه قدیمی-حریق منجر به فوت

حریق منجر به فوت
سرویس شهرستانها: در پی کسب خبری در ساعت 6 و 40 دقیقه صبح روز شنبه از مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تنکابن، مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در یکی از روستاهای حومه بخش «نشتارود»، ماموران انتظامی این شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.
ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی‌های اولیه دریافتند، منزل استیجاری فردی به هویت «ح.ن» به علت نامعلومی دچار حریق شده است.در این حادثه «ح.ن» 34 ساله بر اثر آتش‌سوزی در دم فوت کرد و همسر و 2 فرزندش نیز از مرگ نجات یافتند و کلیه وسایل منزل طعمه حریق شد.
جسد متوفی برای سیر مراحل قانونی به سردخانه منتقل شد و علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.
  هفت‌تیرکشی مرد تبهکار در کوچه بن‌بست
پسر هفت‌تیرکش با تهدید و وحشت‌آفرینی می‌خواست از دست مأموران فرار کند که در یک کوچه بن‌بست گرفتار شد.
ساعت 5/3 صبح 15 بهمن ماه سال‌جاری مأموران هنگام گشتزنی در خیابان ذوالقدری بودند که مرد مرموزی را در حال پرسه‌زنی دیدند.
مأموران بلافاصله به این مرد دستور ایست دادند که وی پس از مشاهده آنان تپانچه‌اش را به سمت مأموران گرفت و از صحنه متواری شد که با فرارش عملیات تعقیب و گریز پلیسی کلید خورد.
این پسر 21 ساله پس از چند دقیقه دویدن و فرار از دست پلیس، سرانجام در یکی از کوچه‌های بن‌بست خیابان امین‌الملک گرفتار شد.
هنگامی که این جوان خود را در چنگال پلیس دید، به زور و با تهدید تپانچه وارد خانه‌ای شد که به دنبال این موضوع بلافاصله با هماهنگی مرکز پیام کلانتری همه واحدهای این یگان و رئیس کلانتری در محل حاضر شدند و محل را محاصره کردند.
مأموران با دستور قضایی و بستن همه راه‌های فرار در یک عملیات منسجم وارد خانه شده و پسر جوان را پیش از ارتکاب هرگونه جنایتی دستگیر کردند.
پس از دستگیری این مرد، یک تپانچه با سه فشنگ جنگی به دست آمد و وی که «قادر» نام دارد، برای توضیحات بیشتر به کلانتری منتقل شد. سرهنگ «اکبر مرادی» رئیس کلانتری 111 هفت‌چنار به شوک گفت: پس از تشکیل پرونده بنا به دستور قضایی برای کشف زوایای پنهان، پرونده در اختیار مأموران پایگاه 8 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

دعوای خونین در متلک‌پرانی
یک مزاحم خیابانی
پسر مزاحمی که در جریان متلک‌پرانی، مردی را هدف ضربات چاقو قرار داده بود از سوی پلیس دستگیر شد.
چندی پیش مأموران پلیس در جریان وقوع یک درگیری خونین در غرب تهران قرار گرفتند. با حضور مأموران در محل حادثه مشخص شد مرد 26 ساله‌ای از سوی سه شرور بشدت زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده است. همسر این مرد زخمی به مأموران گفت: با شوهرم قصد خرید داشتیم، در خیابان در حالی که شوهرم جلوتر از من بود، ناگهان یک خودرو جلوی پای من ترمز کرد و سه سرنشین آن به من متلک گفتند. وقتی شوهرم این صحنه را دید بلافاصله جلو آمد و مانع آنها شد، آنها هم شوهرم را بشدت کتک زدند و فرار کردند.
با این اظهارات تلاش کارآگاهان در این خصوص آغاز شد و سرانجام مأموران موفق به شناسایی صاحب خودرو شدند.
 صاحب خودرو تحقیقات به مأموران گفت: خودرو متعلق به من است ولی مدتی می‌شد که زیر پای پسرم بود، پسرم  هم دیروز به اتهام درگیری دستگیر شده است و در بازداشت به سر می‌برد.
انفجار در خانه قدیمی
کرمان- باشگاه خبرنگاران: روز شنبه نشت گاز کپسول مایع در یک خانه قدیمی در کرمان حادثه‌ساز شد.
این انفجار همچنین باعث فرو ریختن این ساختمان قدیمی شده و 3 نفر به شدت مجروح و 3 نفر دیگر هم دچار مصدومیت سطحی شدند که تمامی آنها از اتباع خارجی (افاغنه) بودند.
توقیف 2 تن ماده مخدر در کرمان
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی کرمان گفت: ماموران مبارزه با مواد مخدر این استان با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی از حمل یک محموله بزرگ مواد با استفاده از خودروهای کانتینر حامل بار یخچال از شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان به مقصد تهران مطلع شدند.
سرتیپ چناریان افزود: پلیس در ایستگاه بازرسی مرصاد به یک دستگاه کامیون کشنده دانگ‌فنگ که از چابهار عازم تهران بوده مشکوک و خودرو را به پارکینگ منتقل و از داخل آن مقدار 791 کیلوگرم تریاک و 280 کیلوگرم مرفین کشف کرد.وی با اشاره به دستگیری یک متهم در این عملیات ادامه داد: ماموران انتظامی شهرستان ارزوئیه نیز روز شنبه هنگام کنترل خودروهای عبوری محور صوغان- دولت‌آباد به یک دستگاه خودرو فوتون یخچالی مشکوک شده و آن را متوقف کردند.فرمانده انتظامی استان خاطرنشان ساخت: پلیس در این عملیات و بازرسی از کامیون 407 کیلو مرفین جاسازی شده در بدنه آن کشف و یک قاچاقچی را دستگیر کرد.
چناریان گفت: ماموران انتظامی شهر بابک نیز در عملیاتی در ارتفاعات دوعاج این شهرستان موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه پژو 405، بیش از 300 کیلوگرم تریاک کشف کنند.وی از عملیات پلیس فاریاب نیز در مبارزه با سوداگران مرگ یاد کرد و افزود: یک دستگاه وانت پیکان در محورهای مواصلاتی فریاب توقیف و در بازرسی از آن 352 کیلوگرم حشیش کشف شد.
ماموران انتظامی منوجان نیز در بازرسی از منزل یک خرده‌فروش مواد مخدر قریب به 3 کیلوگرم هروئين کشف و یک نفر را دستگیر و تحویل دستگاه قضایی دادند.
حمل مواد مخدر با تریلر
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان البرز از کشف 820 کیلوگرم حشیش و 159 کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در بار یک دستگاه تریلر جاسازی شده بود خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «کامرانی صالح» گفت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ، شناسایی، دستگیری و انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر، ماموران پلیس مبارزه  با مواد مخدر استان با اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند که اعضای یک باند قصد دارند محموله بزرگ مواد مخدر را از یکی از استان‌های جنوبی کشور به استان البرز انتقال دهند.
وی افزود: ماموران مبارزه با مواد مخدر پس از ورود تریلر حامل مواد مخدر به استان البرز طی دو عملیات هماهنگ و همزمان موفق شدند هر دو دستگاه را متوقف و رانندگان آنها را که همان اعضای اصلی باند بودند دستگیر کنند.
کامرانی صالح اظهار داشت: در بازرسی از خودرو تریلر مذکور 820 کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش و 159 کیلوگرم تریاک که به صورت ماهرانه‌ در بار تجاری جاسازی شده بود کشف شد.
جاسازی یک کیلو تریاک در معده
سرویس شهرستان‌ها: ماموران پلیس شهرستان‌ اردکان استان یزد تعداد 44 بسته تریاک را از داخل معده یک سرنشین اتوبوس مسیر یزد- تهران کشف کردند.
سرهنگ «احمد کمالی» گفت: عوامل پلیس این شهرستان هنگام کنترل اتوبوس‌های عبوری، به یکی از مسافران اتوبوس «ولوو» به نام «ب.ی» که از یزد عازم تهران بود مشکوک شدند.وی ادامه داد: در بازرسی بدنی از این سرنشین 44 بسته مواد مخدر از نوع تریاک به وزن یک کیلو و 115 گرم به صورت بلع و انباری از معده وی کشف و ضبط شد.کمالی یادآور شد: متهم به همراه پرونده متشکله تحویل مقامات قضایی شد.
نسخه شرکت هرمی پیچیده شد
گرگان- ایرنا: دادستان مرکز گلستان از شناسایی و بررسی پرونده یک شرکت هرمی در این استان خبر داد و گفت: این شرکت با پوشش تجارت، فعالیت‌های «گلدکوئیستی» داشت.
حجت‌الاسلام «مصطفی حقی» روز یکشنبه افزود: اعضای این شرکت از استان فارس به گرگان آمده و با نام تجاری «ابر تجارت کهکشان» در ظاهر به کار فروش محصولات غذایی و آرایشی مشغول بودند، اما با وعده «پورسانت و کسب ثروت در کوتاه‌مدت»، اقدام به عضو‌گیری و فریب مردم می‌کردند.
وی اظهار داشت: 6 نفر اعضای این گروه که به دنبال عضو‌گیری بودند با هوشیاری مردم در مراحل ابتدایی فعالیت در گرگان، شناسایی شدند و پرونده در دستور رسیدگی دادسرای مرکز استان قرار گرفت.
دستگیری متهم با شلیک 28 تیر
همدان- باشگاه خبرنگاران: رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان همدان گفت: تیم‌های اعزامی پلیس در فرصت مناسبی به خودرو حامل مواد محترقه دستور ایست دادند که راننده خودرو به تذکرهای پلیس توجهی نکرد.
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان همدان با بیان اینکه 3 تیم از پرسنل مجرب اداره پشتیبانی عملیات اطلاعاتی به جاده‌های مواصلاتی کردستان اعزام شدند تصریح کرد: در نهایت مشخص شد متهم با یک دستگاه خودرو پژو 405 به همراه محموله مواد محترقه از سمت کامیاران به طرف شهرستان نهاوند در حال حرکت است.
سرهنگ رحیمی افزود: ماموران با شلیک 28 تیر هوایی و سپس هدف قرار دادن لاستیک خودرو بدون هیچ گونه خسارت جانی، در روستای ده سرخه از توابع شهرستان نهاوند خودرو متهم را متوقف کردند.
باند سرقت خودرو نابود شد
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی ملارد در غرب استان تهران گفت: در پی اعلام چند فقره سرقت خودرو در این شهرستان، ماموران دایره مبارزه با سرقت خودرو پلیس آگاهی وارد عمل شده و بررسی آن را در دستور کار خود قرار دادند.سرهنگ همتی افزود: با انجام اقدامات فنی و پلیسی و اجرای طرح‌‌های مستمر مظنون‌گیری، سرنخ‌هایی از وجود دو باند سرقت در منطقه مارلیک و سرآسیاب به دست آمد و پس از هماهنگی با مقام قضایی در دو مرحله عملیات پلیسی، 6 نفر از اعضای این باندها دستگیر شدند.
وی اعلام کرد: با دستگیری اعضای این دو باند، سارقان در مجموع به 37 فقره سرقت خودرو اعتراف کردند و یک مالخر نیز شناسایی شد و پس‌از دستگیری، از محل اختفای متهم، مقدار زیادی اقلام مسروقه از قبیل، رینگ و لاستیک، 12 باند، 3 دستگاه ضبط، 40 گونی ابزارآلات و چندین عدد آمپلی و 10 عدد پنل کشف شد.
کالای قاچاق میلیاردی در دیر
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی بوشهر گفت: ماموران آگاهی دیر در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخورد با متخلفان در حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه کامیون تریلر اف‌اچ مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
عباس‌زاده افزود: در بازرسی از کامیون تعداد 12 پالت پنل گچی فاقد هرگونه مدارک گمرکی کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد: در همین راستا یک نفر متهم دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.

باند بزرگ جعل اسناد و مدارک دولتی در آستارا متلاشی شد
فرمانده هنگ مرزی آستارا از متلاشی شدن یک باند بزرگ جعل اسناد و مدارک دولتی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ ایرج زارعی افزود: ماموران اطلاعات فرماندهی هنگ مرزی آستارا پس از اطلاع از فعالیت یک باند جعل اسناد و مدارک دولتی در این شهرستان موضوع را مورد بررسی قرار داده و پس از یک ماه کار اطلاعاتی اعضای این باند و محل اختفای آنان را شناسایی کردند.فرمانده هنگ‌ مرزی آستارا با بیان اینکه اعضای این باند 5 نفره در عملیاتی غافلگیرانه توسط ماموران این فرماندهی دستگیر شدند تصریح کرد: اعضای این باند با شناسایی افراد بی‌سواد و نیازمند مدرک، برای آنها مدارک تحصیلی دیپلم و کارت بازرگانی جعلی تهیه کرده و در ادامه کارت بازرگانی آنها را به صورت ماهرانه‌ای با ثبت شرکت‌های صوری و جعلی در اختیار تاجران قرار می‌دادند و تاجران نیز با استفاده از این کارتها سالانه مقادیر بالایی کالا وارد کشور و یا صادر می‌کردند به طوری که شرکت‌هایی که به صورت جعلی و صوری به ثبت رسیده بودند، سالیانه به طور میانگین 5/2 میلیون دلار درآمد داشتند.وی اضافه کرد: متهمان برای صدور مدرک تحصیلی، کارت بازرگانی جعلی و ثبت شرکت‌های صوری به نام طعمه هایشان حدود 7 الی 20 میلیون تومان هزینه می‌کردند و رئيس این باند نیز در ازای کارتهای بازرگانی جعل شده که در اختیار تاجران قرار می داد از آنها مبالغ 50 تا 60 میلیون تومان دریافت می‌کرد.

زن میانسال زیر چرخ اتوبوس جان داد
برخورد اتوبوس با عابر پیاده در خیابان ولیعصر منجر به کشته شدن عابر شد.

به گزارش فارس، معاون ترافیکی پلیس راهور فاتب گفت: در این حادثه که ساعت 7 صبح دیروز در خیابان ولیعصر تقاطع طالقانی رخ داد خانمی 47 ساله در هنگام چراغ قرمز عابر در حال عبور از خط عابر پیاده بود که اتوبوس با وی تصادف می‌کند. در برخورد اولیه اتفاق خاصی نمی‌افتد اما در ادامه به لبه گلگیر برخورد می‌کند و به علت عدم توجه کافی راننده و رد شدن چرخ عقب اتوبوس از روی او جان خود را از دست می‌دهد.به گفته سرهنگ پرویز حسینی با توجه به عبور متوفی در هنگام چراغ قرمز عابر و عدم توجه کافی به جلوی راننده هر کدام از آنها 50 درصد مقصر هستند.همچنین به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران این اتوبوس متعلق به شرکت واحد نبود و متعلق به یکی از ادارات می‌باشد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*