اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3709
تاریخ انتشار: 1393/11/23 09:39
روزانه ۴۰ مورد کودک آزاری گزارش می‌شود-وزیر بهداشت مصداق واقعی اعتدال در دولت است-شعار علیه هاشمی در راهپیمایی 22 بهمن-نشنال اینترست: آمریکا باید از سلاح‌های مرگبار ایران بترسد-روایت ولایتی از دلایل به نتیجه نرسیدن مذاکرات «وین»-بازرگان تسخیر سفارت آمریکا را کودتا علیه خود می‌دانست-


عصرجهان:اخبار ویژه پنجشنبه در رسانه های مجازی،چاپی،دیداری و شنیداری (منابع بسته خبری:سایت های خبری- مطبوعات)

جلیلی به اهواز رسید، ابتکار نه!

مردم اهواز که روز گذشته در تجمع اعتراض‌آمیز مقابل استانداری خوزستان شرکت کرده بودند، خواستار این شدند که ابتکار باید از مسیر زمینی وارد خوزستان شود. در حالی که برخی از مسئولان، بدی هوا را مانع رسیدن ابتکار به اهواز دانسته بودند، سعید جلیلی، عضو شورای عالی امنیت ملی در راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن اهواز شرکت داشت.
مصلحی: فلسطین مصداق توافق چند مرحله‌ای است

وزیر سابق اطلاعات با تاکید بر اینکه توافقنامه هسته‌ای ملت ایران با غرب باید تک‌مرحله‌ای باشد، گفت: فلسطین مصداق توافق چند مرحله‌ای است که پس از ده‌ها مرحله هنوز به نتیجه نرسیده است.

واکنش هاشمی شاهرودی به گمانه‌زنی‌ها درباره نامزدی‌اش برای ریاست خبرگان

آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی صبح امروز در حاشیه حضورش در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن، در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا، مبنی بر اینکه برخی گمانه‌زنی‌ کرده‌اند که برای انتخاب رئیس جدید مجلس خبرگان رهبری، دوقطبی هاشمی رفسنجانی و هاشمی شاهرودی شکل می‌گیرد، گفت: خدا می‌داند.وی در اجلاس گذشته خبرگان رهبری که پیش از درگذشت آیت الله مهدوی کنی برگزار شد، به عنوان نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری، اداره جلسه را بر عهده داشت.19 اسفند سال جاری، رئیس مجلس خبرگان رهبری، با رأی و انتخاب اعضای این مجلس، مشخص خواهد شد.

الهام: چراغ دفتر احمدی نژاد را خاموش می کردیم تا از فرمان رهبری تخطی نکند

غلامحسین الهام سخنگوی دولت دهم در سخنرانی خود در مسجد حضرت زینب (س) گفت: احمدی نژاد تا 12 شب با مدیران اقتصادی کل کل می کرد کار به بحث های شدید می کشید. جوش و جلا می زد تا نیمه های شب که چطور سیستم بانکی را در خدمت تولید به دور از شائبه های ربوی در خدمت تولید اصلاح کنیم. البته ما محدودیت ساختاری داریم، برای یک خدمت کوچک باید مجلس را همراه کرد، دستگاه های دیگر را توجیه کرد وگرنه پشت سرش فشار ها و منافع سیاسی و حزبی می آید. واقعا مشکل است. احمدی نژاد همیشه می گفت ظرفیت کار بیشتر هست. رهبری معظم بارها به احمدی نژاد تاکید کردند شما 10 شب به بعد کار نکن. ما چراغ اتاقش را خاموش می کردیم و می گفتیم آقای احمدی نژاد از فرمان رهبری تخطی نکنید! بالاخره روزی برای داوری ملت وجود دارد و زمانش می رسد.

 روزانه ۴۰ مورد کودک آزاری گزارش می‌شود

رییس مرکز فوریت‌های اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه کودک آزاری بیشترین آمار را در مقوله آسیب اجتماعی به خود اختصاص داده است، گفت: روزانه در کشور ۴۰ مورد تماس بابت ضرب و شتم کودکان با مراکز بهزیستی گرفته می‌شود.

مستند «من روحانی هستم 2» منتشر شد

مستند سیاسی که در حمایت از تیم مذاکره‌کننده ایران ساخته شده و تاکنون تن به اکران نداده است، به پیشواز «توافق خوب» رفت.کارگردان «من روحانی هستم ۲»، بخش‌هایی از مستند سیاسی خود را منتشر کرد و از یک تغییر مهم در عنوان این فیلم خبر داد. «فرورتیش رضوانیه»، هنگام ارسال ویدئوی 5 دقیقه‌ای از فیلم خود، گفت: «مستند «من روحانی هستم 2» را در پاسخ به فیلم «من روحانی هستم» ساختم. هرچند هنوز قرار نیست که این فیلم را به نمایش عموم بگذارم، اما در تاریخ 19 بهمن‌ماه تصمیم گرفتم تا «توافق خوب» را به عنوان آن اضافه کنم.»


سلامی: برای انبار کردن موشک‌های سپاه کمبود جا داریم

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به تعداد موشک هایی که در سپاه در اختیار دارد، گفت: ما آن قدر سیستم های پرتاب و موشک های زمین به زمین در اختیار داریم که امروز برای نگهداری و انبار کردن آن ها با مشکل کمبود فضا مواجه هستیم و این یک واقعیت است. سردار سلامی با اشاره به استراتژی سپاه در جنگ های احتمالی آینده تاکید کرد: ما به گونه ای طراحی کرده ایم که در جنگ های احتمالی آینده، میدان جنگ، شدت جنگ و آرایه و صورت بندی سلاح هایی که به کار گرفته می شوند را ما انتخاب کنیم.

 وزیر بهداشت مصداق واقعی اعتدال در دولت است

حدادعادل گفت: یکی از جلوه های اعتدال دوری از جنجال است، وضعیت کشور نباید به سال 76 تا 84 برگردد، اعتدال بدان معنا است که با قطع نظر از اصولگرا یا اصلاح طلب بودن کسانی که توانایی خدمت به جامعه را دارند به کار گرفته شوند، البته خط قرمز در بکار گیری افراد فتنه است.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای هاشمی وزیر بهداشت مصداق واقعی اعتدال در دولت است که بدون هیچگونه جنجالی به کارهای خود می پردازد، از همین رو مجلس از وی حمایت می کند؛ اگر ما از دولت انتقاد می کنیم قصد تضعیف آن را نداریم.

شعار علیه هاشمی در راهپیمایی 22 بهمن

خبرگزاری دولت از شعار برخی راهپیمایان در انتقاد از آقای هاشمی رفسنجانی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن خبر داد.ایرنا نوشت: گروه کوچکی که چنین دیده می شد با برنامه ریزی قبلی در تقاطع قریب - انقلاب حضور یافته بودند، هنگام پیوستن آیت الله هاشمی رفسنجانی به جمع راهپیمایان، شعارهای انحرافی سر دادند که با واکنش فوری حاضران مجبور به ترک محل شدند.یه نوشته ایرنا، حامیان آقای هاشمی هم در واکنش به این شعارها، علیه منتقدان هاشمی شعار «22 بهمن روز افتخار ملی، وحدت اصل همیشگی» و «مرگ بر منافق» سردادند.

 خط ونشان کشیدن مدیر پدیده به ‎ "قورباغه های هفت تیر کش"!

در کلیپی که به تازگی از محسن پهلوان مدیرعامل "پدیده شاندیز" منتشر شده است، وی از سایتها و رسانه‌هایی که از تخلفات پدیده شاندیز انتقاد کرده و یا شایعاتی درباره فرار او پخش کرده بودند، به عنوان یاد کرد.در قسمتی از صحبتهای پهلوان که فیلم آن گرفته شده است، وی بدون اشاره به موضوعات اصلی، به عدد ۹۴ هزار میلیارد تومان اشاره می کند و این عدد را اغراق آمیز می داند.وی با ادعای اینکه تمام صحبتهای انجام شده پاسخ دارد از برخورد جدی با تک تک سایت‌ها و رسانه هایی خبر می‌دهد که به قول پهلوان مطالب کذب منتشر کرده اند و سهامداران را به خویشتن داری تا کشف حقایق دعوت می‌کند.

*کیهان
دولت فاقد انگیزه جدی برای برنامه‌ریزی اقتصادی جامع است

دولت توانایی و انگیزه جدی برای برنامه‌ریزی جدی و کارشناسی اقتصادی ندارد.

دکتر فرشاد مؤمنی (عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی) درباره ساماندهی یارانه‌ها و پیشنهاد کمیسیون تلفیق برای حذف یارانه خانواده‌های بالای 2/5 میلیون تومان درآمد گفت: آنچه خیلی با قاطعیت می‌توان گفت اینکه این یک رویه کاملاً انفعالی و بی‌برنامه یا یک مسئله بسیار پیچیده و حیاتی است. به خصوص در شرایطی که بین دولت و مجلس هم هماهنگی وجود نداشته باشد این می‌تواند در اجرا با چالش‌ها و دشواریهای بیشتری هم روبه‌رو شود. من بسیار متأسفم که ناگزیر هستم به این واقعیت اذعان کنم که دولت محترم تاکنون حتی توانایی این را از خود بروز نداده که حداقل یک مطالعه آسیب‌شناختی جدی در این زمینه صورت دهد.

وی می‌گوید: هر دو طرف حسن‌نیت دارند اما فاقد بنیه کارشناسی کافی هستند. باتوجه به اینکه توان بالقوه کارشناسی در اختیار دولت چند ده برابر میزان مشابه در مجلس است. اصولی و بدیهی است که دولت محترم باید به این مسئله به عنوان یک امر ملی نگاه کند و بیاید یک هزینه فایده ساده کند.مؤمنی در پاسخ این سؤال روزنامه آرمان که «اگر این اتفاق هم صورت بگیرد چه تأثیری می‌تواند بر عملکرد دولت داشته باشد؟ آیا می‌خواهید با این پیشنهاد به نفی حذف یارانه نقدی برسید؟» تصریح می‌کند: شما اگر کمی دقت کنید با هزینه فایده کردن و با کمی دقت می‌بینیم از دی‌ماه 1389 تا امروز منابعی که تحت این عنوان هزینه شده تقریباً معادل بودجه عمرانی کشور طی ده سال گذشته بوده است، وقتی چنین منبعی را آنقدر راحت هزینه کردند و به هیچ کدام از اهدافی که اعلام شده بود هم نرسیدند و به جای آن ده‌ها هزینه کوچک و بزرگ کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را به کشور تحمیل کردند و به خاطر این اشتباهی که صورت گرفته عقل سلیم ایجاب می‌کند که هم دولت و هم مجلس از سیاست‌ها و راه‌حل‌های موضعی و غیربرنامه‌ای اجتناب کنند و با یکدیگر هم‌قسم شوند که در کادر برنامه ششم توسعه ابتدا یک مطالعه آسیب‌شناسی عمیق صورت گیرد و سپس یک راه‌حل مبتنی بر برنامه و در راستای اهداف توسعه ملی انتخاب شود.

وی خاطرنشان کرد: من صمیمانه و خاضعانه عرض می‌کنم که در غیر این صورت این راه‌حل‌های دم‌دستی هم اعتبار مجلس را مخدوش می‌کند و هم اعتبار دولت را و به هیچ وجه به مصلحت کشور نیست که راجع به مسئله‌های بسیار سرنوشت‌ساز بدون پشتوانه کار کارشناسی تصمیم‌گیری شود.وی در پاسخ به این سؤال که، به نظر شما دولت توان این کار را دارد؟ گفت: اگر دولت را به معنای دستگاه‌های اجرایی بگیریم حداقل تا امروز نه توانایی و نه انگیزه جدی مشاهده نشده است.

مناصب دولتی برخی فعالان اقتصادی و چالش رانت اطلاعاتی

«در سبد مشاوران وزرا و اعضای کابینه یازدهم البته، تنوع بسیاری به چشم می‌خورد؛ از اقتصاددان و تاجر و استاد دانشگاه گرفته تا شاعر و فیلم‌ساز و ورزشکار، اما در این میان، وزنه تاجران و فعالان اقتصادی از سایر حوزه‌ها سنگین‌تر است. این هم خوب است و هم بد. از این منظر که ممکن است رانت‌های اطلاعاتی، پول‌های بادآورده‌‌ای را نصیب عده‌ای کند و از سوی دیگر، این افراد، چم و خم‌های اقتصاد را بهتر می‌دانند و برایش، راهکار اجرایی دارند، پس این انتصابات، حرکت بر لبه تیغ است و باید با مراقبت صورت گیرد.»

به گزارش تابناک، کم نیستند خصوصی‌هایی که اکنون از اتاق بازرگانی راهی دولت شده‌اند و در قامت مشاوران اعضای کابینه حسن روحانی، از طالقانی و وزرا به پاستور رفته‌اند؛ جدیدترین‌شان هم حسن-ن دبیرکل اتاق بازرگانی ایران است که به تازگی از سوی ولی‌الله سیف، به سمت مشاور عالی رئیس کل بانک مرکزی منصوب شده است. البته او سمت دیگری هم در جریان انتخابات اتاق‌های بازرگانی از سوی رئیس پارلمان بخش خصوصی دریافت کرده و آن هم، عضو هیئت نظارت بر انتخابات اتاق تهران است.

تابناک می‌افزاید: برآوردها حکایت از آن دارد تعداد فعالان اقتصادی که از اتاق بازرگانی ایران و تهران و بعضا برخی شهرستان‌ها به دولت کوچ کرده‌اند، حداقل بیش از 30 مورد است، این در حالی است که آنها همچنان به تجارت وکسب و کار خود ادامه می‌دهند و شاید بیش از آنکه حضور در جلسات دولتی برایشان پوزیشن خاصی را به همراه داشته باشد، رانت اطلاعاتی که از این میان نصیبشان می‌شود و در جریان تصمیمات آتی دولت قرار می‌گیرند. به هر حال، اکنون این افراد حلقه امین دولت شده‌اند و راهی جز قرار گرفتن در معرض دریافت این اطلاعات ندارند، اما دولت باید مراقبت‌های لازم را از این موضوع داشته باشد تا مبادا سوءاستفاده‌ای از این ناحیه صورت گیرد.

این گزارش می‌افزاید: برخی مشاوران رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران هم به حلقه معاون و صاحب‌منصبان دولت پیوسته‌اند که از جمله آنها، مسعود نیلی است که هم‌اکنون مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور است که پیش از آن، به سمت مشاور اتاق بازرگانی تهران منصوب شده بود و هم‌اکنون نیز روزهای دوشنبه، در کنار برخی دیگر از اقتصاددانان در مرکز بررسی‌های اقتصادی اتاق تهران حضور می‌یابد و در آنجا، تحقیقات و پروژه‌های مطالعاتی اتاق را راهبری می‌کند. فرد دیگر، اکبر کمیجانی، قائم مقام فعلی کل بانک مرکزی است که بعد از انتصابش از سوی رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، روانه دولت یازدهم شده است و اکنون مباحث ارزی و بانکی را پیگیری و تا حدودی سیاست‌گذاری می‌کند.

اما در این میان، اعضایی هم هستند از هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران و ایران که اکنون از سوی وزرا و اعضای کابینه، حکم مشاوره‌ گرفته‌اند، نمونه آنها نیز کم نیست. از جمله محسن بهرامی ارض‌اقدس که البته در دوران وزارت محمد شریعتمداری بر وزارت بازرگانی دولت سیدمحمد خاتمی، سمت معاون وزیری را یدک می‌کشید، اما او پس از اتمام کار دولت هشتم، راه اتاق بازرگانی را در پیش گرفت و به جمع فعالان اقتصادی دولتی پیوست که کار خصوصی می‌کنند و به جمع هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران پیوست. بهرامی هم‌اکنون در حلقه مشاوران دولت یازدهم قرار گرفته و البته با حکمی از سوی محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، مشاور او شده است.

تابناک می‌نویسد: البته این تمام داستان نیست و لیست بلند بالایی که از بخش خصوصی به دولت رفته‌اند یا از دولت به بخش خصوصی آمده‌اند، افراد دیگری را هم در خود جای داده است. نمونه آن، محمود اسلامیان، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران است که اکنون به سمت رئیس صندوق بازنشستگی کشوری منصوب شده است. یا مسعود کرباسیان، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران که از سوی اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، به سمت نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران منصوب شده است.

 یا احمد میدری که عضو شورای سیاستگذاری ماهنامه اتاق ایران است و در سال 91 از سوی محمد نهاوندیان، رئیس آن روزهای اتاق ایران، به این سمت منصوب شده و اکنون معاون علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. بابک دربیگی هم که عضو دیگر شورای سیاستگذاری ماهنامه اتاق ایران است، از سوی علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده است. البته او در جریان فعالیت‌های انتخاباتی کنونی یکی از ائتلاف‌های بزرگ برای ورود به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، کارهای رسانه‌ای و تبلیغاتی این ائتلاف را با حفظ سمت خود در وزارت ارشاد، راهبری می‌کند.

نشنال اینترست: آمریکا باید از سلاح‌های مرگبار ایران بترسد

ایران با داشتن موشک‌های سجیل و خلیج‌فارس، زیردریایی‌های غدیر، سامانه «اس-300» و «حزب‌الله» لبنان می‌تواند از نقاط ضعف ارتش آمریکا بهره‌برداری کند و واشنگتن که صاحب بزرگ‌ترین ارتش دنیاست باید از این ابزارهای ایران بترسد.«زاخاری کک» تحلیلگر آمریکایی در وبسایت آمریکایی تحلیلی «نشنال اینترست» درباره «5 سلاح جنگی ایران که آمریکا باید از آنها بترسد»، نوشت: «بعد از جنگ سرد تاکنون هیچ کشوری مانند ایران، آمریکا را به چالش نکشیده است. از خاورمیانه گرفته تا آسیای مرکزی و آمریکای لاتین، ایران هرگز هیچ فرصتی را برای محدود کردن نفوذ آمریکا از دست نداده است.» وی هشدار داد: «گرچه آمریکا قدرتمندترین نیروی نظامی جهان را در اختیار دارد اما این نیروی نظامی نقاط ضعفی دارد که ایران می‌تواند از آنها سوءاستفاده کند.»

نویسنده درباره دکترین نظامی کشورمان نوشت: «دکترین نظامی ایران بر مبنای بازدارندگی و بر اساس سه نوع قابلیت تدوین و اجرا می‌شود؛ زرادخانه موشکی رو به توسعه، جنگ دریایی نامتقارن - به‌خصوص تهدید به بستن تنگه هرمز - و گروه‌های شبه نظامی غیردولتی.» ایران برای اجرای دکترین فوق از سامانه‌های تسلیحاتی متعددی استفاده می‌کند اما در این میان 5 ابزار ذیل از اهمیت حیاتی برخوردارند: 1- موشک‌های «سجیل» (سجیل1 و سجیل2) 2- زیردریایی‌های سری «غدیر/قادر» 3- موشک‌ ضد کشتی «خلیج‌ فارس» 4- حزب‌الله لبنان 5- سامانه دفاع موشکی «اس-300». زاخاری کک سپس در توصیف زیردریایی‌های ایران می‌نویسد: «شاید بزرگ‌ترین قدرت بازدارندگی ایران این باشد که می‌تواند عبور نفت از تنگه هرمز را تهدید و مختل کند. در حدود 20 درصد از نفت جهان باید برای رسیدن به بازارهای جهانی از این تنگه عبور کند.وی در تشریح اهمیت زیردریایی‌ها برای ایران در خصوص بستن تنگه هرمز به عمق کم اکثر نقاط خلیج فارس اشاره کرده و می‌افزاید که نفتکش‌ها و کشتی‌های جنگی که می‌خواهند از خلیج فارس عبور کنند فقط می‌توانند از آبراهه‌های مشخص، قابل پیش‌بینی و معدودی عبور کنند که ایران به راحتی می‌تواند با زیردریایی‌های خود آنها را هدف قرار دهد.

این تحلیلگر آمریکایی با اشاره به اینکه «ایران انواع مختلفی از زیردریایی را در اختیار دارد»، اضافه کرد: «اما ناوگان رو به گسترش زیردریایی‌های 150 تنی کلاس «غدیر/قادر» در هرگونه درگیری می‌توانند (سلاح) مرگبار باشند. نویسنده این مقاله در بخش بعدی، موشک بالستیک ضد کشتی «خلیج فارس» را «بخش ارزشمند دیگری از قابلیت‌های نامتقارن دریایی ایران» توصیف کرده و افزوده است: «این موشک سوخت جامد ومافوق صوت که بر اساس موشک «فاتح 110» طراحی و ساخته شده است، به یک کلاهک انفجاری 650 کیلوگرمی مجهز است و 300 کیلومتر برد دارد. ویژگی این موشک‌ها مافوق صوت بودن و خط سیر آنهاست.»

به عقیده این کارشناس و روزنامه‌نگار آمریکایی، «حزب‌الله»‌ لبنان چهارمین سلاح ایران است که آمریکا باید از آن بترسد. کک در این باره نوشت: «نفوذ به لبنان یک هدف کاملا استراتژیک برای ایران است و حزب‌الله در این خصوص یک «سلاح جنگی» چند منظوره و کاربردی در زرادخانه ایران محسوب می‌شود.» نویسنده نشنال اینترست، نوشت: «بعد از تهاجم آمریکا به عراق در سال 2003، ایران از حزب‌الله برای تعلیم شبه‌نظامیان شیعه در عراق استفاده کرد. همچنین گزارش‌هایی در دست است که نشان می‌دهد حزب‌الله در تعلیم شورشیان «حوثی» در «یمن» نیز دست داشته است. حضور حزب‌الله در حمایت از «بشار اسد» در سوریه از سال 2011 نیز بسیار قابل توجه بوده است.»

*ایران

حاشیه‌های مراسم 22 بهمن پایتخت

راهپیمایی 22بهمن در تهران همراه با برخی حاشیه ها بود. «ایرنا» در گزارشی در همین باره آورده است: «در نخستین ساعات آغاز حرکت مردم برای پیوستن به صفوف تظاهر‌کنندگان مقابل دانشگاه صنعتی شریف در خیابان آزادی، اعلامیه‌ای علیه مذاکرات هسته‌ای پخش شد که در پایان آن آدرس اینترنتی تشکل یک دانشگاه مشخص درج شده بود... همچنین گروهی دیگر هنگام آغاز سخنرانی رئیس جمهوری در میدان آزادی درصدد ادامه شعارهای انحرافی خود به بهانه مذاکرات هسته‌ای بودند که با واکنش حاضران مجبور به سکوت و خروج از مقابل جایگاه شدند. تظاهر‌کنندگان در مقابل این عده شعار می‌دادند «حامیان دولتیم - فداییان رهبریم»و «پیروی از خط امام - اطاعت از رهبری- حمایت از روحانی»... یکی از اعضای جریان انحرافی که سابقه بازداشت نیز دارد در جریان راهپیمایی 22 بهمن از کسانی که شعارهایی علیه دولت و دیپلماسی هسته‌ای می‌دادند با صدای بلند و چند بار تکرار حمایت کرد.

این شخص که در دولت دهم فعالیت های ظاهراً فرهنگی داشت هنگامی که رئیس جمهوری در جمع راهپیمایان 22 بهمن حضور یافت از یک گروه چند نفره خواستار شعار دادن علیه دولت شد و در پایان نیز از آنان با شعار «درود بر شما و...» از آنان قدردانی کرد... گروه کوچکی (12 نفره) نیز که با برنامه‌ریزی قبلی در تقاطع قریب - انقلاب حضور یافته بودند، هنگام پیوستن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به جمع راهپیمایان، شعارهای انحرافی سر دادند که با واکنش فوری حاضران مجبور به ترک محل شدند. راهپیمایان شاهد اقدام این گروه با سردادن شعار«22 بهمن روز افتخار ملی، وحدت اصل همیشگی» و «مرگ بر منافق» در اطراف آیت‌الله هاشمی حلقه محافظتی زدند و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بدون توجه به شعار این افراد، مسیر راهپیمایی را ادامه داد.

روایت ولایتی از  دلایل به نتیجه نرسیدن مذاکرات «وین»

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل، عملکرد وزیر امور خارجه را بسیار موفق ارزیابی کرد و حرکت تیم مذاکره‌کننده را در چارچوب تعیین‌شده نظام دانست. علی‌اکبر ولایتی در گفت‌وگو با «خبرآنلاین» درباره  نظر رهبر انقلاب پیرامون  تک‌مرحله‌ای بودن توافق احتمالی گفت: ما در گذشته شاهد بودیم امریکایی‌ها یا اسرائیلی‌ها که با امریکایی‌ها هماهنگ هستند در قرارداد اسلو این کار را کردند.  در سال ۱۹۹۳ مطابق قرارداد اسلو قرار بود که توافق کلی صورت گیرد، بعد جزئیاتش ظرف ۵ سال حل و فصل شود. از آن زمان تا به حال ۲۲ سال می‌گذرد ولی هنوز هیچ یک از جزئیاتی که آنجا پیش‌بینی کرده بودند، عملی و اجرایی نشده است... یکی از تاکتیک‌های امریکایی‌ها طولانی کردن مذاکرات است. ولایتی همچنین گفت: در نوبت قبلی در وین همه فکر می‌کردند که توافق حاصل شده اما یک مرتبه آقای کری اعلام کرد که مذاکرات برای هفت ماه دیگر تمدید می‌شود. وقتی این موارد را می بینیم ناخودآگاه یاد اسلو می‌افتیم. وی درباره علت به نتیجه نرسیدن مذاکرات در وین تصریح کرد: آقای اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان که همکار آقای کری است در ساعت ۱۳:۵۰ روز یکشنبه گفت بیایید توافقاتی که به آن رسیده‌اید را مکتوب کنید اما ساعت ۱۴:۳۰ آقای کری آمد و به یک‌باره برای همه تعیین تکلیف کرد و اعلام کرد که این مذاکرات تا هفت ماه دیگر تمدید شود.

همه متعجب شدند و هنوز هم کسی نمی‌داند چرا این اتفاق افتاده است ولی من برای شما می‌گویم، به دلیل اینکه بنای امریکایی‌ها بر این نیست که آن طور که حق است عمل کنند و آنچه می‌گویند با آنچه عمل می‌کنند متفاوت است. مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل همچنین درباره سخنان کری پس از سخنرانی رهبر انقلاب و تأکید بر این نکته که «اگر تا اول مارس توافق سیاسی صورت نگیرد مذاکرات را ادامه نمی‌دهیم»، گفت: جان کری فرد کم‌تدبیری است که ثبات سخن ندارد. او در ژنو مثبت برخورد کرد. اما از مذاکرات بیرون آمد، در مصاحبه مطبوعاتی علیه ایران سخن گفت. در نتیجه ایشان فردی دو شخصیتی است. یعنی او در پشت درهای بسته و در مذاکرات لبخند می‌زند و حرف‌های مثبت می‌زند، بیرون که می‌رود در مقابل خبرنگاران طور دیگری صحبت می‌کند.

سند تازه اسنودن درباره  جاسوسی از مذاکرات 1+5 و ایران

سندی  «فوق سری» به تاریخ آوریل ۲۰۱۳ که افشاگر اسناد جاسوسی امریکا به تازگی منتشر کرده؛ جاسوسی نهادهای اطلاعاتی امریکا و انگلیس از مذاکرات ایران و 1+5 و ارائه اطلاعات به سیاستمداران آن کشورها را از جمله موارد موفق پروژه‌های مشترک جاسوسی دو کشور عنوان کرده است. «گرین گرینوالد»، همکار ادوارد اسنودن که  این  سند  را منتشر کرده،  گفته این سند را ادوارد اسنودن در اختیار پایگاه خبری «اینترسپت» قرار داده است.  در بخش دیگری از این سند بر نگرانی‌های جامعه اطلاعاتی امریکا از توانمندی‌های سایبری ایران صحه می‌گذارد. به گزارش فارس، «گرین گرینوالد»، روزنامه‌نگار تحقیقی و همکار افشاگر ادوارد اسنودن- پیمانکار سابق سیاـ با انتشار سندی «فوق سری» به تاریخ آوریل ۲۰۱۳ می‌نویسد جامعه اطلاعاتی امریکا نگران است حملات سایبری پیشرفته غرب علیه ایران به توسعه توانمندی‌های سایبری این کشور منجر شده باشد. جامعه اطلاعاتی امریکا- چنانکه در این سند تصریح شده- می‌گوید ایران با مهندسی معکوس تهاجمات سایبری، موفق به بازتولید تاکتیک‌های آن حملات شده است.

مجمع تشخیص مصلحت، عضو «ارشد» ندارد

مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام دارای یک رئیس، دبیر و اعضای دیگر است که در این میان هیچ عضو ارشدی در میان اعضا وجود ندارد. در مراسم سخنرانی محمود احمدی‌نژاد که در شهرری برگزار شد، بنرهایی با محتوای محمود احمدی‌نژاد عضو «ارشد» مجمع تشخیص مصلحت نظام مشاهده شد و این در حالی است که این عنوان در مراتب مسئولیتی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام تعریف نشده است.

*آرمان 

نقش آقاتهرانی در توقیف فیلم و موسیقی

شنیده شد که مرتضی آقاتهرانی گفت: بنده زمانی که خبر تک‌خوانی زنان را شنیدم، گفتم قبل از اینکه آن را تائید یا رد کنیم، ابتدا فایل مربوط را گوش کنیم. «تیک» نوشت؛ دبیرکل جبهه پایداری افزود: دوستان، فایلی برای بنده آوردند و گوش کردم دیدم که تک‌خوانی نیست و اعلام کردم که اگر این فایل منظور از تک‌خوانی بوده، بلامانع است. امّا وقتی که به قم رفتم، چند نمونه فایل به من نشان دادند که تک‌خوانی زنان در آنها وجود داشت. بنده این فایل‌ها را همراه خودم آورده‌ام تا به دبیر مجلس بدهم و دقیقاً بررسی شود که آیا این تک‌خوانی در ایران صورت پذیرفته یا خیر و آیا وزارت ارشاد مجوز آن را صادر کرده یا خیر. اینها باید دقیقاً بررسی شود زیرا ما نیامده‌ایم که با آبروی هیچ کدام از مسئولین بازی کنیم. نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنن درباره یکی از فیلم‌های جشنواره فجر به نام «خانه دختر» گفت: بنده دراین خصوص تلفنی به آقایان جنتی و ایوبی تذکر دادم. آنان نیز این فیلم را نپسندیده بودند و گفتند که برای جمعی محدود به نمایش گذاشته شده و مجوز اکران عمومی آن صادر نخواهد شد.
 
شما بگویید تا ما هم بگوییم

شنیده شد که نماینده مردم تهران در مجلس به اظهارات اکبر ترکان در تکذیب خبر کمک ۵ میلیارد تومانی بابک زنجانی به ستاد روحانی واکنش نشان داد. رسایی در صفحه اینستاگرام خود نوشته است؛ «در روزهای گذشته، چند سایت دست‌چندم به نقل از یک مقام قضایی که نخواست نامش فاش شود ... یا به نقل از رئیس ستاد مردمی ... خبر rasaee.ir را تکذیب کردند! بابک ۵ میلیارد تومان نداده و کسی احضار نشده!» اکبر ترکان هم تکذیب کرد. وی در پاسخ به سوال یک خبرگزاری که پرسید: هزینه‌های مالی ستاد انتخابات حسن روحانی از کجا تامین شد؟ گفت: بنده یکی از اعضای ستاد بودم و این خبر را به هیچ‌وجه تائید نمی‌کنم اما هر وقت قرار شد همه، هزینه‌هایشان را اعلام کنند مطمئن باشید ما جزو اولین نفرات خواهیم بود چراکه نظر من و همه دوستانمان این است که باید هزینه‌های مالی شفاف باشد. خب شما اولین نفر باشید تا بقیه هم ملزم به شفافیت شوند!
 
انتقال 5 زنداني ايراني از تايلند به كشور

شنیده شد که انتقال زندانیانی كه براي گذراندن ادامه دوران محكوميت به كشور بازگردانده مي‌شوند، در تاريخ بيست‌و سوم ماه جاري و از طريق مرز هوايي فرودگاه امام خميني (ره) انجام و زندانيان تحويل مقامات قضايي كشور مي‌شوند. معاون وزير دادگستري و رئيس كارگروه انتقال محكومين از انتقال 5 تن از اتباع ايراني از كشور تايلند به كشورمان خبر داد. ايلنانوشت؛ سيدعلي رئيس الساداتي گفت: از مهم‌ترين اهداف كارگروه انتقال محكومين حفظ كيان خانواده با تاكيد بر رافت اسلامي است كه بر اين اساس و در ادامه روند انتقال محكومين ايراني از ساير كشورها، تعداد 5 نفر از محكومين ايراني كه به مجازات حبس در كشور تايلند محكوم شده بودند، به كشور انتقال مي‌يابند. وي در اين مورد توضيح داد: انتقال اين افراد كه براي گذراندن ادامه دوران محكوميت به كشور بازگردانده مي‌شوند، در تاريخ بيست‌و سوم ماه جاري و از طريق مرز هوايي فرودگاه امام خميني (ره) انجام و زندانيان تحويل مقامات قضايي كشور مي‌شوند.
 
معناي ممنوع القلمي را متوجه نمي‌شوم!

شنیده شد که علی يونسي دستيار ويژه رئيس‌جمهور ايران در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي در پاسخ به سوال فارس مبني بر اينكه عنوان مي‌شود در زمان وزارت شما ليست سياهي به عنوان ممنوع‌القلم وجود داشت، گفت: من معناي ممنوع‌القلمي را خيلي متوجه نمي‌شوم كه يك نويسنده مطلقا ممنوع‌القلم باشد اما بايد ببينيم اثرش چيست. اگر خوب و منطبق با قانون است بايد منتشر شود. وي درباره همين ليست پاسخ را به وزير ارشاد ارجاع داد اما در برابر اين سوال كه حضور شما در وزارت اطلاعات باعث شد بعدها عنوان شود كه چنين ليستي وجود داشته، عنوان كرد: نه ما چنين ليستي نداشتيم و اعتقادي هم به ليست سياه نداريم. ممكن است يك راه اشتباه يا مطلب اشتباهي باشد اما اينكه يك نفر همه آثارش ممنوع باشد را قبول ندارم.
 
احمدي‌نژاد كانديداي انتخابات مجلس نمي‌شود

شنیده شد که يك فعال سياسي اصولگرا بر اين عقيده است احمدي‌نژاد شخصا براي انتخابات مجلس كانديدا نخواهد شد ولي از اطرافيان خود حمايت خواهد كرد. ناصر ايماني فعال سياسي اصولگرا درباره سخنراني اخير محمود احمدي‌نژاد در مسجد شهرري گفت: بيشترين پايگاه مردمي احمدي‌نژاد در گذشته در ميان اقشار ضعيف جامعه از نظر مالي بود. اكنون نيز مسلما اگر بخواهد پايگاه راي خود را بازسازي كند بايد در ميان مردم ضعيف به دنبال آن باشد. ايماني درباره نامزد شدن محمود احمدي‌نژاد براي مجلس آينده، عنوان كرد: به اعتقاد بنده ايشان خودشان براي انتخابات مجلس كانديدا نخواهند شد، اما از كساني كه ديدگاهي نزديك به وي دارند حمايت خواهد كرد.

تکذیب برکناری مدیربانک رفاه

شنیده شد که مدیرعامل بانک رفاه کارگران هرگونه جابه‌جایی در مدیریت این بانک را به شدت رد کرد. محمدرضا نظری گفت: طراحان بحث تغییر در مدیریت عاملی این بانک به دنبال بر هم زدن آرامش حاکم بر بانک رفاه کارگران هستند. نسیم آنلاین نوشت؛ نظری ابراز کرد که بانک رفاه کارگران با قوت هرچه تمام‌تر به فعالیت خود ادامه داده و به هیچ عنوان بحث تغییر مدیریت عامل در آن مطرح نیست. به گفته مدیرعامل بانک رفاه کارگران، این بانک با توجه به نزدیک‌ترشدن به ایام پایانی سال و افزایش چشمگیر حجم فعالیت‌های بانکی، با قوت هرچه بیشتر فقط به ارائه خدماتی بهتر به مشتریان و عموم مردم می‌اندیشد.
 
بازداشت 2 مظنون حمله تروریستی در سیدنی

شنیده شد که پلیس سیدنی استرالیا دو نفر را به اتهام توطئه چینی برای انجام یک حمله قریب‌الوقوع تروریستی دستگیر کرده است. انتخاب نوشت؛ این دو نفر که ۲۴ و ۲۶ سال سن دارند روز سه‌شنبه در عملیات پلیس در محله فرفیلد در غرب سیدنی دستگیر شدند. پلیس استرالیا می‌گوید، در این عملیات یک چاقو، پرچم گروه داعش و ویدئویی که برنامه حمله را تشریح می‌کرد، کشف و ضبط شده است.

*جمهوری اسلامی

* برای نخستین بار در یمن اذان شیعی از شبکه رسمی این کشور پخش شد. به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) – ابنا – پایگاه‌های خبری عربی با اعلام این خبر افزودند: جنبش انصارالله یمن وابسته به گروه الحوثی کنترل تلویزیون رسمی و خبرگزاری رسمی این کشور را در صنعا دردست گرفته است. شبکه خبری الیوم السابع مصر نیز با تایید این خبر افزود: تفاوت اذان سنی‌ها با اذان شیعیان آن است که در اذان سنی‌ها جمله «حی علی خیرالعمل» حذف شده است. در همین حال، «سید عبدالمالک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: انقلاب یمن فقط مربوط به یک جریان یا مناطق محدودی از این کشور نیست؛ بلکه بیانگر دغدغه‌ها، رنج‌ها و مطالبات کل ملت یمن است و هدف از انقلاب یمن تحقق دستاوردهایی برای یک قشر خاص نیست.

* در پی شروع مجدد پدیده گردوخاک و ریزگردها در استان خوزستان، تعدادی از نمایندگان خوزستان در مجلس شروع به مصاحبه کردن و ابراز ناراحتی از وضعیت موجود نموده و نوک تیز حملات خود را به دولت روحانی نشانه رفته‌اند. به گزارش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از اهواز، مطبوعات و مردم در خوزستان می‌پرسند درحالی که پدیده ریزگردها حدود 12 سال است زندگی را بر خوزستانی‌ها سخت کرده چرا در گذشته به جز یک یا دو نفر از نمایندگان مجلس، هیچکدام دم بر نیاوردید، ولی هم اینک با دادن بیانیه‌های سیاسی غیرمنصفانه و تند علیه دولت و رئیس سازمان محیط زیست به فکر بهره‌برداری خاص خود می‌باشید؟ شهروندان خوزستانی یکی از مقصرین حل نشدن مشکل پدیده گردوغبار در این سال‌ها را نمایندگان مجلس می‌دانند.

* یک موسسه انتشاراتی ژاپنی کتابی حاوی کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام منتشر کرد. خبرگزاری کیودو روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد: انتشارات «دایسان شوکان» با وجود اعتراضات و مخالفت‌های گسترده جامعه مسلمانان ژاپن، کتاب مجموعه کاریکاتورهای موهن به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) که پیش از این در نشریه فرانسوی «شارلی» چاپ شده بود را منتشر کرد. براساس این گزارش، اقدام موسسه انتشاراتی ژاپنی با اعتراض گسترده مسلمانان این کشور مواجه شد، به طوری که کتابفروشی‌ها در ژاپن اعلام کردند این کتاب را به فروش نخواهند رساند. با این حال 500 کتابفروشی در ژاپن برای فروش این کتاب ابراز تمایل کردند، اما تاکید کردند برای ذخیره کردن این کتاب‌ها در انبارشان محتاط هستند. نیروهای پلیس ضدشورش ژاپن در نزدیکی دفتر مرکزی این انتشارات در شهر توکیو مستقر شدند و یک انجمن مسلمانان در ژاپن اعلام کرد: چاپ کاریکاتورهای موهن به پیامبر اعظم(ص) نشانه آزادی بیان نیست و فقط توهین به اسلام است. این کتاب 64 صفحه‌ای با نام «تنفر ضد اسلامی یا هجو» در سه هزار نسخه به چاپ رسیده و 48 کاریکاتور و 10 یادداشت علیه دین مبین اسلام دارد. انتشارات «دایسان شوکان» سال گذشته نیز کتابی علیه مسلمانان به چاپ رساند که با واکنش مسلمانان و شکایت علیه این انتشاراتی مواجه شد و دادگاهی در ژاپن این انتشارات را به پرداخت 35 میلیون و 200 هزار ین معادل 294 هزار دلار آمریکا محکوم کرد. روزنامه ژاپنی «توکیو شیمبون» نیز به خاطر بازنشر کاریکاتور موهن نشریه شارلی ابدو علیه پیامبر گرامی اسلام(ص) چند روز پیش از مسلمانان عذرخواهی کرد. مسلمانان ژاپن در اعتراض به این اقدام روزنامه ژاپنی مقابل دفتر این روزنامه در توکیو تجمع کرده و خواهان عذرخواهی آن شده بودند.
ادعایی در باره چرایی ممنوعیت وایبر در اورژانس

برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند که بخشنامه یک مقام مسئول در اورژانس، هر گونه حضور رسمی دستگاه های دولتی و مراکز وابسته را در شبکه‌های مجازی فیلتر و غیر فیلتر غیر مجاز دانسته و حضور تشکل‌های صنفی، اداری و سازمانی و مبادله اطلاعات، نظرات و مطالبات کارمندان را هم در شبکه‌های مجازی ممنوع اعلام کرده است. این موضوع با اعتراضات اخیر پرستاران مرتبط دانسته شده است.


دیگ نماد بزرگ‌ترين نذری دنيا را دزدیدند

تندیسی که به عنوان نمادي از پخت بزرگ‌ترين نذري دنيا در بین شیرازی ها معروف است، به سرقت رفته است. این تنديس که در پارك «خلدبرين» این شهر قرار دارد، يك مرد سالخورده و دختربچه‌ای در پای ديگ نذری است که كاسه ای را براي گرفتن آش در دست دارد. روزنامه خبر جنوب به نقل از مدير عامل سازمان زيبا‌سازي شهرداري شيراز نوشته:« ديگ به سرقت رفته از جنس فايبرگلاس بوده و سارقان براي دزديدن آن 3 پايه را از روي بتن بريده اند.»


پناهیان: چرا به اروپایی‌ها نگفتید مادر امام زمان ما اروپایی است؟

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در ادامه درسنامه تاریخ تحلیلی اسلام در هیئت هفتگی شهدای گمنام گفته است: تمام اروپایی‌ها باید بدانند که مادر امام زمانِ ما و مادر آن کسی که در انتظارش هستیم، یک اروپایی است. با توجه به اینکه این داستان جذاب، با فطرت و دلِ انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کند، شما فکر کنید اگر اروپایی‌ها این موضوع را بدانند، چه اتفاقی می‌افتد؟ چرا شما تا کنون این خبر را به آن‌ها نرسانده‌اید؟


بازرگان تسخیر سفارت آمریکا را کودتا علیه خود می‌دانست

اسدالله بادامچیان در گفت و گو با تاریخ ایرانی، گفته که مهندس بازرگان را نه مبارز انقلابی که مبارز سیاسی می‌داند که در عقایدش صادق بود، عقایدی که به گفته او لیبرال و کاملا غرب‌زده بود. او تاکید دارد که بازرگان آمریکایی و خائن نبود اما در ‌‌نهایت کلاهی بود که امام خمینی توانست با انتخابش به عنوان نخست‌وزیر بر سر آمریکایی‌ها بگذارد.

بادامچیان در باره تسخیر سفارت آمریکا هم گفته است: همان روز صبح مساله تسخیر لانه جاسوسی رخ داد که بازرگان خیلی ناراحت شد و با شهید بهشتی به تندی برخورد کرد و گفت این کودتای حزب جمهوری علیه من است. آقای بهشتی گفتند این کار جوانان است، چرا شما در مقابل آمریکایی‌ها این موضع را می‌گیرید، شما به آن‌ها بگویید که من نخست‌وزیر این ملت هستم و شما آمریکایی‌ها باید این را بفهمید. مدت‌ها بود که ملت با زبان قدرت با مستکبرین صحبت نکرده بود و این دانشجویان توانستند با زبان قدرت انقلابی با مستکبرین صحبت کنند. شهید آیت‌الله بهشتی هم روز تسخیر لانه در مجلس خبرگان از دانشجویان پیرو خط امام حمایت کردند و این حمایت شهید بهشتی از پشت بلندگوی خبرگان بسیار مهم بود. بازرگان که این را دید استعفا کرد چون خط سازش با آمریکا با تسخیر لانه جاسوسی کلا بسته شد. البته بازرگان تصور می‌کرد که امام استعفایش را قبول نمی‌کند اما امام این بار اعتنا نکردند و استعفا را پذیرفتند.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفته است که: بنی‌صدر یک مزدور بود. من در اقامتگاه امام به ایشان گفتم بنی‌صدر آمریکایی است، امام لبخند زد که نشان می‌داد خودشان هم قبول دارند. بازرگان نه آمریکایی و نه انگلیسی بود، ولی انسانی کاملا غرب‌زده بود. چندی پیش جعفر شجونی هم در گفت‌وگو با تاریخ ایرانی گفته بود که هنوز به بازرگان ارادت دارد.


کلید همه زندگی‌ام را هدیه می کنم به آقای احمدی نژاد!

بعد از سخنرانی رئیس دولت قبل در مسجدی در شهر ری، یکی از وبسایت‌های وابسته به وی، کلیپی را با عنوان "از نگاه مردم” منتشر کرده که در بخشی از آن، مرد میان سال که در مسجد المهدی شهرری منتظر دیدار دکتر احمدی نژاد است، در حالی که کلید خانه اش را از جیبش در می آورد، خطاب به خبرنگار مهرمردم می گوید: یک خانه دارم که کل زندگی من است. کلید آن را هدیه می کنم به آقای احمدی نژاد. حاضرم توی کوچه ها بخوابم، به خاطر اینکه دکتر احمدی نژاد به عنوان خادم ملت، برای این ملت زحمت کشید. من هم در جبهه ها بزرگ شده ام، این خانه را با کلیدش تقدیم می کنم به آقای احمدی نژاد. او عاشق مردم بود و من فدای آقای دکتر احمدی نژاد هستم.

افشای حساب 250 میلیون دلاری یک ایرانی در سوئیس!
ماجرای معروف به "سوئیس لیکس" که روز دوشنبه توسط روزنامه‌های بزرگ دنیا فاش شد، شخصیت‌های سرشناس و ناشناس فراوانی را در سراسر دنیا به درد ‌سر انداخته است. در این میان براساس تحقیقات صورت گرفته، در فهرست اسامی موجود نام ۵٧٣ ایرانی دیده می‌شود. این ماجرا از فرار مالیاتی بیش از ١٠٠هزار نفر از صاحبان سرمایه‌های بزرگ در جهان پرده بر می دارد که به کمک شعبۀ سوئیسی بانک "اچ.اس.بی.سی"، بیش از ١٨٠ میلیارد یورو را بصورت پنهانی در حساب‌های سرّی سپرده‌اند.نام ۵٧٣ تن از کسانی که هویت آنان به ایران پیوند می خورد با گشودن ١١٣٢ حساب بانکی در شعبۀ سوئیسی بانک "اچ.اس.بی.سی"، در این فهرست قرار دارد. به گفته رادیو فرانسه، مجموع سپرده‌های حساب‌هائی که به این ترتیب با ایران پیوند دارد به ١ میلیارد و ۵٠٠ میلیون دلار بالغ می‌شود. ثروتمندترین مشتری ایرانی این بانک ٢۵٤ میلیون و ٧٠٠ هزار دلار در حساب خود دارد.


کشف «دی‌ان‌ای» يک فرد ديگر در خانه دادستان مقتول

کارشناسان پزشکی قانونی آرژانتين آثار «دی ان ای» فرد ديگری را در آپارتمان آلبرتو نیسمان، دادستان مقتول آرژانتينی پيدا کردند. جسد آلبرتو نيسمان، روز ۲۸ دی درحمام خانه‌اش، با گلوله‌ای که به سرش شليک شده بود و يک اسلحه در کنار جسدش پيدا شد. وی پیش از مرگش، خانم فرناندز رييس جمهوری آرژانتين را به «مخفی کردن حقايق بمب‌گذاری سال ۱۹۹۴» در مرکز یهودیان بوئنس آیرس متهم کرده بود.


«کشف کلاهبرداری» از ذخیره چند میلیارد دلاری ايران در هند

به دنبال کشف يک کلاهبرداری از سپرده‌های پولی ايران در يک بانک دولتی هند، بانک مرکزی اين کشور از تمام نهادهای پولی و بانک‌های هند خواست تا روند مالی داد و ستدهای مربوط به ايران و قوانين مربوط به پولشويی را با دقت بيشتری زير نظر بگيرند. طبق ادعای رویترز گروهی متشکل از شهروندان ايرانی که با ويزای دانشجويی وارد هند شده‌اند، با تشکيل چند شرکت صوری و ارائه اسناد غيرواقعی صدور کالا به جمهوری اسلامی، در پی بهره‌برداری از منابع پولی چند ميليارد دلاری ايران بوده‌اند که در بانک «يو سی او» نگاهداری می‌شود.


یزدی فکر می‌کرد عراق جرات حمله به ایران را ندارد

بی‌بی‌سی فارسی در ادامه سلسله مطالب خود در سالگرد انقلاب اسلامی سراغ جورج کیو، مامور سابق سیا رفته است که در دوران حکومت شاه سال‌ها به عنوان دیپلمات در تهران فعالیت داشت.

طبق ادعای بی‌بی‌سی، این مامور آمریکایی در ماه مهر سال ۵۸ از طرف واشنگتن به تهران آمده تا درباره تدارکات جنگی عراق به دولت بازرگان هشدار بدهد. ادعا شده که درخواست دریافت اطلاعات درباره «دشمنان ایران» را دولت بازرگان در فاصله کوتاهی پس از پیروزی انقلاب به آمریکا می‌دهد. با انحلال ساواک، ایران در عمل سازمان امنیتی موثری نداشت، بنابراین دولت انقلابی برای کسب اطلاعات به آمریکا و حتی شوروی متوسل شده بود. آن طور که ابراهیم یزدی بعدها توضیح داده است، روس‌ها به ایران اطلاعات ندادند. به گفته او، اطلاعات آمریکایی‌ها هم ارزشی نداشت زیرا آن‌ها قصد داشتند ایران را به بازی بگیرند.


آیا اسرائیل به «عملیات الله‌دادی» واکنش نشان می‌دهد؟

در روزهای اخیر، اشاره مخالفان سوری و تروریست‌های حاضر در این کشور به حضور ایران در نبردهای جنوب این کشور و غرب دمشق اوج گرفته است. تروریست‌های سوری در روزهای اخیر تلفات زیادی داشته و از برخی مناطق بیرون رانده شده‌اند.

دبکا فایل مدعی شده است که چند هزار مجاهد شیعه عراقی، چند صد رزمنده حزب‌الله و نیروهای زرهی ارتش سوریه با هدایت افسران ایرانی در حال پیشروی و نزدیک شدن به مرز با سرزمین‌های اشغالی در جولان هستند. مساله مهم اکنون این است که آیا رژیم اسرائیل به این تحولات واکنش نشان خواهد داد یا این که سرانجام در برابر حضور این نیروها در مرز و باز شدن جبهه جولان برای جریان مقاومت کنار خواهد امد.


تکریت در انتظار انتقام!

از فاجعه کشتار 1700 جوان شیعه در پایگاه هوایی اسپایکر در ژوئن 2014 حدود هفت ماه می‌گذرد و پس از بیرون راندن نیروهای داعش از استان دیالی عراق، حمله نیروهای عراقی برای باز پس گرفتن شهر تکریت در حال آغاز است. بیشتر راه‌های فرار داعشی‌ها از منطقه بسته شده و ادعا شده است که دو گروه عصائب اهل الحق و سپاه بدر وعده انتقام از داعش را داده‌اند.


شعارهای انحرافی یک مقام دولت دهم در راهپیمایی

یکی مقام فرهنگی دولت دهم که سابقه بازداشت را نیز دارد در جریان راهپیمایی 22 بهمن از کسانی که شعارهایی علیه دولت و دیپلماسی هسته ای می دادند با صدای بلند و چند بار تکرار حمایت کرد. خبرگزاری دولتی ایرنا مدعی شده است که وی هنگامی که رییس جمهوری در جمع راهپیمایان 22 بهمن حضور یافت از یک گروه چند نفره خواستار شعار دادن علیه دولت شد و در پایان نیز از آنان با شعار «درود بر شما و ... » از آنان قدردانی کرد.
 
عناوین اصلی روزنامه های پنج شنبه

*وطن امروز

- میلیون‌‌ها ایرانی در روز 22بهمن در پاسخ به گستاخی‌های مقامات آمریکایی، خواستار حفظ حقوق هسته‌ای، لغو همه تحریم‌ها و صیانت از عزت ملی در مذاکرات شدند
- در واکنش به اظهارات اوباما روحانی: اکنون نوبت آمریکاست
- گرد و خاک جنوب مانع حضور مردم در یوم‌الله ۲۲ بهمن نشد اهوازی‌ها: کم‌کاری مسؤولان را پای انقلاب نمی‌نویسیم
- چرا آمریکا اصرار به شکست خوردن در بحران اوکراین دارد؟!

*حمایت

- مردم بار دیگر حماسه آفریدند انقلابی‌تر از همیشه
- ریيس قوه قضاييه: فشار غربي‌ها درباره حقوق بشر كاملاً سياسي است
- حضور مقامات قضایی در جمع راهپیمایان 22بهمن
- با حمایت کارشناسان صندوق جهانی پول و اعضای شورای پول و اعتبارتاکید شد ادامه سیاست‌های انقباضی دولت در سال 94

*جام جم

- درپی دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شد جلسه اضطراری برای حل مشکل ریزگردها
- سرافراز: رسانه ملی خانه فعالان سینمای کشور است
- سردار سلیمانی: داعش به پایان خود نزدیک شده است

*کیهان


- ملت آرزوهای آمریکا را لگدمال کرد
- وزیر بهداشت: تمام واکسن‌های مورد نیاز در ایران تولید خواهد شد
- رژیم آل خلیفه 200 دانشجو را از دانشگاه روانه زندان کرد

*ایران

- روحانی: دنبال توافقی برای تأمین منافع ملت ایران هستیم
- پایان شب سودایی سیمرغ
- معاون اول رئیس جمهوری از اختصاص اعتبارات مالی نامحدود برای مقابله با ریزگردها خبر داد مدیران دولت روحانی در صحنه بحران ریزگردها
- قدردانی روحانی از حضور تاریخی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

*شرق


-  راه‌پیمایی پرشکوه سالگرد پیروزی انقلاب در سراسر کشور برگزار شد رییس‌جمهوری: خیانت پشت‌جبهه، بدترین خیانت است
-  مهدی کرباسیان در گفت‌وگو با «شرق»: اقتصاد ایران مبتنی بر تصمیم‏‌گیری‌های سیاسی است
- ولایتی: تاکتیک آمریکایی ها طولانی تر کردن مذاکرات است

*اعتماد

- جشن ملي سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با شركت گسترده مردم در راهپيمايي ٢٢ بهمن برگزار شد
-  پيام اينترنتي رييس‌جمهور به مردم شهرهاي غبارگرفته: با شما هم ‌نفسيم
-  برگزيدگان سي و سومين جشنواره فيلم فجر شناخته شدند رخ ديوانه ؛ منتخب تماشاگران و داوران

*ارمان

- بدترین خیانت خیانت پشت جبهه است
-  حماسه‌ای دیگر با حضور مردم رقم خورد   22بهمنی‌با‌شکوه تر 
- بیماری مهلک در مرغداری‌ها؛ گرانی‌در‌بازار
-  غلامحسین الهام از حكم رحيمي خبر نداشت؟!   «ما نيستيم»؛ پيام شهرري به احمدي‌نژادي‌ها 

*خراسان

- عوامل ناامني‌هاي ۸ سال گذشته سيستان‌وبلوچستان دستگير شدند
- دستور رهبر انقلاب براي رسيدگي به وضعيت هواي خوزستان
- ميليون ها ايراني به «گزينه هاي روي ميز» و اظهارات تحقيرآميز دشمنان پاسخ دادند

*اطلاعات


-  با برگزاري راهپيمايي ميليوني به مناسبت يوم الله 22 بهمن صورت گرفت تأكيد ملت بزرگ ايران بر عزت استقلال و اقتدار ملي
-  مش‏مولان غايب پس از پرداخت جريمه، منعي براي دريافت گذرنامه ندارند
- رئيس قوه قضائيه:‌ فشار غربي‌ها درباره حقوق بشر، سياسي است
-  عقب‌نشيني تروريست‌هاي داعش از «حلب» و «ديرالزور» در سوريه

*جمهوری اسلامی

-  در راهپیمایی عظیم سراسری یوم‌الله 22 بهمن صورت گرفت  جشن بزرگ ملی مردم ایران بمناسبت آغاز سی و هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی
-  بسیج دولت برای مدیریت امکانات و اعتبارات در جهت مقابله با ریزگردها در خوزستان
-  وزیر بهداشت خبر داد  درمان رایگان بیماران تنفسی ناشی از ریزگردها در بیمارستانهای دولتی و خصوصی
-  بازتاب جهانی راهپیمایی 22 بهمن در رسانه‌های جهان

*کار و کارگر

-  حضور پرشور و وحدت‌بخش خود در راهپیمایی 22بهمن مردم ایران بدخواهان را مأیوس کردند
-  مدیر کل درمان تامین اجتماعی تهران: مرخصی ۹ ماهه زایمان از سال ۹۴ اجرا می شود
- از توزیع ناموزون دارایی‌ها در کشور رنج می‌بریم
-  رییس مجلس در جمع راهپیمایان اصفهانی: خدمت گذاری صادقانه مسئولان تنها راه قدرشناسی از مردم همیشه حاضر در صحنه است

*شهروند

-  رئیس‌جمهوری در جمع راهپیمایان ٢٢ بهمن: فقط صهیونیست‌ها مخالف مذاکرات هسته‌ای هستند
-  تداوم پدیده گرد و غبار و آلودگی هوا در شهرهای مختلف خوزستان بیماران تنفسی اهواز رایگان درمان می‌شوند
-  واکنش وزارت ‌خارجه ایران به اظهارات اوباما: با رویکرد سازنده آماده پایان دادن به بحران ساختگی هسته‌ای هستیم
-  عملیات نفسگیر کارمندان هتل عباسی از خسارت آتش‌سوزی جلوگیری کرد آتش‌سوزی در ٢بنای تاریخی اصفهان

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*