اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3735
تاریخ انتشار: 1393/11/26 01:09
سفر پسر شیشه‌ای برای قتل پدر-قتل پدر یک دوست به‌خاطر دختر معتاد-کشف چک پول‌های 500 هزار ریالی تقلبی-برق سارق را کشت
سفر پسر شیشه‌ای برای قتل پدر

پسر شیشه‌ای سفر کرد تا پدرش را به خاطر بدرفتاری‌ها در دوران کودکی‌‌اش به قتل برساند.
سرهنگ «حجت‌الله کرمی زند» رئیس پلیس شهرستان قدس گفت: این مرد که در اثر مصرف شیشه پدرش را کشته بود با اقدام بموقع مأموران پلیس آگاهی دستگیر شد.
وی گفت: با اعلام مرکز 110 مبنی بر وقوع قتل خانوادگی در یکی از محلات، بلافاصله تیمی متشکل از مأموران پلیس آگاهی برای بررسی موضوع در محل وقوع جنایت حاضر شدند.
سرهنگ کرمی‌زند افزود: مأموران با حضور در محل با جسد مردی که از ناحیه سر، صورت و گردن بشدت آسیب دیده بود روبه‌رو شدند.
وی گفت: بنا به اظهارات شاهدان، قاتل پسر26 ساله قربانی بوده که در شهر دیگری زندگی می‌کرد و شب حادثه به خانه پدرش آمده و با وارد کردن ضربات چاقو وی را به قتل رسانده سپس گریخته بود. در عملیات ویژه مأموران موفق شدند قاتل را که نزد یکی از دوستانش مخفی شده بود دستگیر کنند و وی در بازجویی به قتل پدرش اعتراف کرد. کرمی‌زند افزود: طبق اعتراف‌های پسر ناخلف، وی به دلیل بدرفتاری‌ها و بی‌توجهی پدرش در دوران کودکی از او کینه به دل گرفته و همیشه به انتقام از وی می‌اندیشیده تا اینکه در شب حادثه به دلیل مصرف زیاد شیشه دچار توهم شده و در درگیری با پدرش او را با ضربات چاقو به قتل رسانده است.

واژگونی اتوبوس حامل زائران کربلا 32 کشته و مصدوم بر جای گذاشت

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور  در تشریح حادثه وازگونی اتوبوس جامل زائران عتبات عالیات  اظهار داشت : ساعت 15:47 دقیقه عصر امروز وازگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در مسیر صفا شهر به کربلا به اورژانس 115 اعلام می‌شود که بلافاصله مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی 14 دستگاه امبولانس به محل حادثه در صفا شهر (محور مرودشت شیراز )اعزام کردند.

وی ادامه داد:مسافران این اتوبوس عازم کربلا بودند که متاسفانه در پی وازگونی اتوبوس یک تن کشته و 31 نفر مصدوم شدندکه توسط تکنسین های اورزانس پس از اقدامات اولیه درمان به بیمارستانهای شهید مطهری مرودشت ، شهید نمازی و شهیدرجایی شیراز منتقل شدند.

به گفته این مقام مسئول در اورژانس کشور حال چند تن از مصدومان وخیم گزارش شده است.

   مرگ دلخراش در حادثه ترافیکی
سمنان- خبرنگار کیهان: سرپرست پلیس راه استان سمنان گفت: واژگونی خودروی ال 90 در محور دامغان به سمنان مریم 17 ساله را به کما فرستاد و جان خواهر دوقلویش را گرفت.
سرهنگ خسروجردی افزود: در این سانحه که عصر روز جمعه رخ داد، راننده و 5 نفر از اعضای خانواده‌اش که سرنشینان خودرو بودند مصدوم شدند که از بین آنها دختر نوجوان در اثر شدت آسیب‌های وارده درگذشت.

مرد رمال 55 طعمه‌اش را فریب داد
احضار روح از 2چاه تاریک!

یک رمال با حفر دو چاه در خانه‌اش و با ادعای احضار ارواح از 55 طعمه ساده‌لوح کلاهبرداری کرده بود.
سرهنگ «مهدی قدمی» رئیس پلیس آگاهی استان قم گفت: با گزارشی مبنی بر اینکه یک شیاد از طریق رمالی مدعی احضار ارواح می‌شود بلافاصله کارآگاهان دست به کار شدند.
وی افزود: خیلی زود مأموران مرد رمال را در مخفیگاهش دستگیر کردند و در بازرسی‌هایشان ۱۰ طلسم و ۱۰ جلد کتاب رمالی به همراه تجهیزات حکاکی روی فلز و سنگ به دست آوردند.
سرهنگ قدمی با اشاره به وجود دو چاه به ارتفاع ۱۰ و ۳ متر در حیاط این خانه اظهار کرد: مسیر یکی از چاه‌ها از داخل کمد دیواری اتاق خواب مرد رمال بوده که با حفر آنها از این طریق مدعی احضار ارواح می‌شد.
وی با بیان اینکه مرد رمال سه بار به خاطر جرایم مختلف به زندان افتاده و اعتیاد دارد، گفت: مرد رمال در تحقیقات پلیسی  و در مواجهه با مستندات پلیسی به کلاهبرداری ۶ میلیون تومان از ۵۵ طعمه ساده‌لوح اعتراف کرد.
رئیس پلیس آگاهی استان قم اضافه کرد: متأسفانه برخی افراد با اعتقاد به خرافات واهی به چنین دام‌هایی گرفتار می‌شوند که لازم است شهروندان با هشیاری بیشتر در صورت مشاهده فعالیت چنین کلاهبردارانی موضوع را بلافاصله به پلیس گزارش دهند.
سرهنگ قدمی در هشداری به شهروندان با اعلام اینکه اگر رمال‌ها می‌توانستند مشکلی را از مردم حل کنند قطعاً‌ مشکلات خود را برطرف می کردند از خانواده‌ها خواست در این زمینه هشیار باشند.

 

قتل پدر یک دوست به‌خاطر دختر معتاد

  پسر شرور که پدر دوستش را به‌خاطر یک دختر شیشه‌ای به قتل رسانده است در برابر 5 قاضی جنایی به دفاع از خود پرداخت.
دهم تیرماه سال گذشته بود که مهدی در جنایت خونینی پدر صمیمی‌ترین دوستش را با ضربات چاقو از پای درآورد.
وقتی صدای عربده‌کشی در محله نازی‌آباد سکوت شبانه را شکست و عزیز عسگری 49 ساله دید پسرش رضا با دوست صمیمی‌اش مهدی و سه پسر دیگر درگیر شده است سریع از خانه‌اش خارج شد تا با میانجیگری غائله را پایان دهد اما در چشم برهم‌زدنی پدر دلنگران هدف چاقوی مهدی قرار گرفت و به قتل رسید.
همسایه‌ها که وحشتزده از این حادثه خونین بودند موضوع را به پلیس 110 اطلاع دادند. مأموران با حضور در محل، جنایت را به بازپرس ویژه قتل گزارش دادند و تحقیقات میدانی کلید خورد. بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد قاتل پس از درگیری و جنایت از صحنه گریخته است.
با مرگ پدر خانواده پلیس به ردیابی و شناسایی قاتل فراری دست زد و پی برد مهدی که دوست صمیمی رضا است به‌خاطر دوستی با دختر مورد علاقه‌اش «ندا» در یک درگیری خونین پدر رضا را از پای درآورده است. با به‌دست آمدن این اطلاعات کارآگاهان به ردیابی و شناسایی مهدی 29 ساله دست زدند. شواهد حاکی از آن بود که در شب جنایت مهدی به همراه سه دوستش به خانه رضا رفته تا ندا را به خانه‌شان بازگرداند.
ندا که ترسیده بود بدون هیچ حرفی با مهدی همراه شد و تنها خواست که او را کتک نزند اما در بین راه رضا در تماس تلفنی با مهدی درگیری لفظی پیدا کرده و وی با دوستانش بار دیگر به خانه رضا بازمی‌گردند و در مقابل خانه قربانی جنایت شروع به عربده‌کشی می‌کنند.
با فریادهای پسران خشن که در شرایط غیرعادی بودند عزیز که خواب بود بیدار شده و برای حل و فصل ماجرا به مقابل در می‌رود او که هرگز گمان نمی‌کرد هدف چاقوی مهدی قرار گیرد به سمت مهدی می‌رود تا او را آرام کند و مانع آبروریزی بیشتر شود که هدف چاقوی کینه مهدی می‌شود.
با به دست آمدن این اطلاعات پلیس به ردیابی و شناسایی پسرجوان دست زد و سرانجام مهدی 14 مهرماه سال گذشته به دام پلیس افتاد.
مهدی که دارای 13 سابقه کیفری است پس از دستگیری به جنایت اعتراف کرد.
در دادگاه
جلسه رسیدگی به این سناریوی جنایی صبح روز گذشته با حضور خانواده‌های قربانیان و قاتل در برابر قاضی عزیز محمدی و 4 قاضی مستشار تشکیل شد.
مهدی هنگامی که پشت تریبون دفاع ایستاد، گفت: چند روز پیش از جنایت مادر ندا با من تماس گرفت و گفت او چند شب است به خانه نرفته. مادر ندا از من خواست که او را پیدا کنم و به خانه ببرم.
روز حادثه به خانه حسین رفتم. در بزم مستانه ما حمید و محمدرضا هم حضور داشتند در آنجا بود که حسین گفت پسرعمویش تماس گرفته و از او خواسته به من نگوید که ندا در خانه وی در دماوند بوده است. من نیز از دوستانم خواستم به سه راه افسریه برویم تا هنگام بازگشت ندا، او را به خانه مادرش ببرم. هوا تاریک شده بود که به من اطلاع دادند ندا خانه رضا است به همین دلیل بسرعت به سمت خانه رضا رفتم. وقتی وارد آنجا شدم ندا مشغول استفاده از مواد بود که با دیدن من وحشت کرد. از او خواستم با من بیاید و او از ترس با من آمد. هنوز خیلی دور نشده بودیم که رضا تماس گرفت و به من توهین کرد همین باعث شد به خانه آنها بازگردم و با هم درگیر شویم. حسین در دفاع از خود منکر پرتاب شیشه ایستک به سمت خانواده مقتول و ناسزاگویی و نزاع دسته‌جمعی شد اما هم پاتوقی‌هایش پرتاب شیشه ایستک برای تهدید و نزاع دسته‌جمعی را تأیید کردند.
در پایان هر چهار متهم از خانواده مقتول خواستار بخشش شدند.
پسران قربانی نیز درخواست قصاص قاتل پدرشان را داشتند.
پس از پایان جلسه دادگاه قضات وارد شور شدند تا حکم نهایی را صادر کنند.

 

برق سارق را کشت
شیراز- فارس: فرمانده انتظامی مرودشت گفت: در پی سرقت چند ترانس برق از زمین‌های کشاورزی روستاهای اطراف این شهرستان، ماموران پلیس آگاهی از یک مورد برق‌گرفتگی که مصدوم به بیمارستان انتقال داده شده بود، باخبر شدند.علی شیبانیان افزود: ماموران بلافاصله در بیمارستان حاضر و مشاهده کردند فرد مصدوم به علت شدت سوختگی ناشی از برق‌گرفتگی فوت کرده است که همراه وی را دستگیر و برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی انتقال دادند.
اعدام قاچاقچی در رشت
رشت- واحد مرکزی خبر: یک قاچاقچی مواد مخدر دیروز در رشت اعدام شد. رئیس کل دادگستری گیلان علت اعدام این مرد 43 ساله اهل گیلان را به جرم مباشرت در حمل 15 کیلوگرم تریاک و 4 کیلو و 860 گرم هروئین اعلام کرد. احمد سیاوش‌پور افزود: این قاچاقچی بامداد روز شنبه در زندان مرکزی رشت اعدام شد.
هفت‌تیرکشی به خاطر پول
مشهد- باشگاه خبرنگاران: در پی اختلاف مالی 2 نفر با چند شهروند دیگر بر سر 16 میلیون تومان و در اثر تیراندازی آنان، 4 تن به صورت سطحی مجروح شدند.رئیس پلیس مشهد گفت: تیراندازان پس از حادثه قصد فرار داشتند که خودرو آنان توسط پلیس متوقف شد.سرهنگ نیک‌مرام افزود: تحقیقات در این باره ادامه دارد.
حوادث رانندگی با 4 کشته
یزد- فارس: حوادث رانندگی در یزد طی 24 ساعت گذشته، 4 کشته و 22 مجروح بر جای گذاشت.در یکی از این حوادث که به دنبال واژگونی یک دستگاه خودرو سواری در جاده کنارگذر روبروی میدان میوه و تره‌بار رخ داد، هر 3 سرنشین خودرو، جان خود را از دست دادند.در یکی از حوادث نیز 3 دستگاه خودرو با یکدیگر برخورد کردند که در این حادثه یک نفر کشته و 22 نفر مجروح شدند.این حادثه در جاده کنارگذر در اثر برخورد یک دستگاه خودرو ولوو با مینی‌بوس هیوندا که در مسیر یزد- مهریز در حال حرکت بوده و متعاقب آن برخورد با خودرو پژو 206 اتفاق افتاد که یک نفر از حادثه‌دیدگان در محل فوت شد.
برخورد موتورسیکلت با پژو 3 قربانی گرفت
کرمان- باشگاه خبرنگاران: فرمانده پلیس راه جنوب استان کرمان گفت: شامگاه جمعه بر اثر برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با سواری پژو در محور کهنوج- بندرعباس، 3 تن جان خود را از دست دادند.سرهنگ آبکار گفت: حادثه در کیلومتر 50 محور کهنوج- بندرعباس رخ داد و ترک‌نشینان موتورسیکلت قربانی آن شدند.وی علت تصادف را عدم رعایت حق‌تقدم از جانب موتورسیکلت اعلام کرد.
زورگیری در جاده‌های خاکی
رباط‌کریم- باشگاه خبرنگاران: فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم در غرب استان تهران گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر سرقت طلاهای وی توسط راننده جوان یک دستگاه خودرو سواری، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سرهنگ علیزاده افزود: شخص مالباخته به ماموران انتظامی گفت، در راه بازگشت به منزل سوار یک خودروی سواری شخصی شدم که راننده پس از طی مسافتی به جاده خاکی رفت و با تهدید چاقو النگوهایم را به ارزش 60 میلیون ریال قیچی کرده و به سرقت برد.
وی ادامه داد: ماموران انتظامی با همکاری مالباخته، شماره پلاک خودرو و چهره سارق را شناسایی کرده و سپس آدرس سارق را بدست آورده و با تشکیل تیم عملیاتی و هماهنگی قضایی وارد مخفیگاه وی شده و متهم را به نام «الف-ش» دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.
این مقام مسئول انتظامی اظهار داشت: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی جرم خود را قبول کرده و در ادامه به 6 فقره سرقت طلاجات مسافران خانم با خودروی شخصی خود اعتراف کرد.
کشف چک پول‌های 500 هزار ریالی تقلبی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی ملکان آذربایجان شرقی از کشف مبلغ 17 میلیون و پانصد هزار ریال تراول و چک پول‌‌های جعلی 50 هزار تومانی و دستگیری دو متهم در این رابطه خبر داد.
سرهنگ الله‌وردیان گفت: پس از چندین روز تحقیقات گسترده در این زمینه، ماموران موفق شدند فردی به نام (ح. م) اهل و ساکن ملکان را مورد شناسایی قرار داده و در داخل بازار دستگیر کردند.
وی با بیان اینکه پس از انتقال متهم به پلیس آگاهی و انجام بازرسی بدنی؛ مبلغ 400 هزار تومان اسکناس جعلی 50 هزار تومانی از جیب وی کشف شد، افزود: با انجام روش‌ها و تحقیقات علمی و کسب مجوز از مرجع قضایی؛ از منزل شخص متهم مبلغ 550 هزار تومانچک پولجعلی دیگر کشف شد.
الله‌وردیان افزود: با کشف اسکناس جعلی از منزل متهم؛ زوایا و ابعاد دیگری از موضوع نمایان شد و متهم زبان به اعتراف گشوده و شخص دیگری را به عنوان همدست معرفی کرد که با برنامه‌ریزی و هماهنگی مقرر شد دیگر فرد متهم مقداری اسکناس جعلی به محل قرار بیاورد. به این ترتیب متهم دوم به نام (ه. ج) اهل و ساکن ملکان در محل دستگیر و در بازرسی بدنی از وی مبلغ 800 هزار تومان چک پول جعلی 50 هزار تومانی از جیب وی کشف شد.
دستگیری مامور قلابی در قزوین
قزوین- فارس: فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در پی مراجعه و اعلام شکایت فردی مبنی بر اینکه 2 نفر با معرفی خود به عنوان سرهنگ، بدون پرداخت وجه و وعده انتقال از طریق کارت به کارت نسبت به بردن احشام اقدام کرده ولی تاکنون خبری از آنها نشده است.
حیدری افزود: ماموران با تحقیقات پلیسی به هویت یکی از کلاهبرداران که سارق سابقه‌دار بوده پی برده و در اقدامی اطلاعاتی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
وی ادامه داد: متهم در بازجویی فنی پلیس، همدستش را معرفی کرد که از سوی ماموران پلیس آگاهی استان قزوین وی نیز دستگیر شد.
حیدری با اشاره به اعتراف متهمان به سرقت احشام خاطرنشان کرد: هر 2 مامور قلابی با تشکیل پرونده قضایی روانه زندان شدند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*