اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3760
تاریخ انتشار: 1393/11/27 22:59
نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی
محمدباقر شریعتی افزود: ۱۰ روز است که حادثه گرد و غبار در خوزستان رخ داده و مردم خوزستان در شرایط سختی هستند ولی خانم ابتکار به خوزستان نرفته در حالیکه در مورد پروژه‌های انتقال آب در اصفهان می‌گویند انتقال آب حق مردم اصفهان است اما وقتی به خوزستان می‌آیند می‌گویند با این کار مخالفم! ما با دولت همسو هستیم و در این زمینه حتما همکاری بیشتری باید صورت بگیرد.

عصرجهان: نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی درباره حذف دو ردیف بودجه‌ سازمان محیط زیست برای مقابله با ریزگردها به آنا گفت که سازمان محیط زیست نتوانسته مجلس را در این باره قانع کند.
محمدباقر شریعتی درباره حذف حدود ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار مبارزه با ریزگردها گفت: در این باره بحث بودجه و اعتبار در میان نیست. مساله با دریافت اعتبار درمان نمی‌شود. خانم ابتکار اگر نتوانسته کمیسیون تلفیق را قانع کند که بودجه مبارزه با ریزگردها را تخصیص دهند از ضعف مدیریتی‌اش است.

شریعتی افزود: اکنون ۲۲ استان درگیر مساله ریزگردها هستند اما متاسفانه خانم ابتکار نوک پیکان انتقادها را به سمت دولت برگردانده‌اند. درست است که ریزگردها پروژه‌ درازمدتی است که منشا بیرونی هم دارد اما روی آن کار کارشناسی هم شده و مشخص شده بیشتر منشا داخلی دارد.

نایب رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس راه‌حل پیشنهادی حل این معضل را اینگونه مطرح کرد که سال گذشته بازدیدی از دو استان خوزستان و ایلام داشتیم و پیشنهاد تاسیس تشکیل سازمان ملی مبارزه با ریزگردها را ارائه دادیم اما متاسفانه این پیشنهاد در میان هیاهوها و جنجال‌ها گم شد. این پیشنهاد برای فربه کردن دولت نبود بلکه هدف تشکیل مقطعی سازمانی بود که فعالیت جهاد، منابع طبیعی، سازمان محیط زیست و سایر نهادهای درگیر را به عرصه عمل بکشاند. مردم خوزستان انتظار دارند که این مساله به صورت عملی کنترل شود.

او افزود: ۱۰ روز است که حادثه گرد و غبار در خوزستان رخ داده و مردم خوزستان در شرایط سختی هستند ولی خانم ابتکار به خوزستان نرفته در حالیکه در مورد پروژه‌های انتقال آب در اصفهان می‌گویند انتقال آب حق مردم اصفهان است اما وقتی به خوزستان می‌آیند می‌گویند با این کار مخالفم! ما با دولت همسو هستیم و در این زمینه حتما همکاری بیشتری باید صورت بگیرد.

شریعتی درباره تاثیر حضور معصومه ابتکار در خوزستان گفت: اگر ابتکار به عنوان متولی اصلی مساله دست‌کم به خوزستان می‌رفت هرچند ممکن است تاثیر کارکردی نداشته باشد اما از نظر روانی روی مردمی که در شرایط سختی قرار دارند تاثیرگذار بود. او باید چند روزی با خانواده خود در کنار مردمی که از شر ریزگردها روزی چهار بار دوش می‌گیرند زندگی می‌کرد تا درد آنها را درک کند.منبع:بهبهان نیوز



کانال تلگرام عصر جهان


لیکک
|
Iran, Islamic Republic of
|
1393/11/28 09:28
  +0

  -0
پاسخ
خداراشکر اقای شریعنگتی بالاخره دوره ات تمام نشد ویه صدایی ازت در اومد

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*