اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3766
تاریخ انتشار: 1393/11/28 20:22
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد:
فرج الله شکوهی فر از تداوم فعالیت این سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده خبر می دهد.

عصرجهان:فرج الله شکوهی فر به خبرنگاران گفت: این بارشها همچنان ادامه دارد و ناپایداریها روز جمعه و شنبه در استان تشدید می شود.

وی بیان می کند: با توجه به کاهش سه تا چهار درجه ای دما به ویژه در نقاط سردسیری استان، بارش برف در این مناطق دور از انتظار نیست.

وی می افزاید: همچنین طی این مدت احتمال طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده ای وجود دارد.

وی ادامه می دهد: بیشترین بارشها در استان از امشب تا فردا شب و جمعه تا صبح شنبه خواهد بود.

شکوهی فر عنوان می کند: میزان بارش باران طی شبانه روز گذشته در برخی مناطق استان از جمله یاسوج و سی سخت به ترتیب ۹ و ۱۴ میلی متر بوده و در مناطق و شهرهای گرمسیری استان بارش ها از امروز آغاز شده است.



کاهش 211 میلیمتری بارشها در دهدشت

وی اظهار می دارد: از ابتدای سال زراعی جاری در یاسوج ۳۱۵، سی سخت ۳۳۸، گچساران ۱۷۳، دهدشت ۲۱۳ و لیکک۱۶۸ میلیمتر باران باریده است.

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از کاهش بارش ها در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر می دهد و عنوان می کند: بیشترین کاهش بارشها مربوط به دهدشت و لیکک و کمترین آن مربوط به سی سخت است.

وی بیان می کند: میزان بارش ها در یاسوج ۱۶۴، سی سخت ۶۲، گچساران ۱۵۹، دهدشت ۲۱۱و لیکک ۱۷۹ میلیمتر کمتر از سال گذشته است.

وی یادآور می شود: در مدت مشابه سال زراعی گذشته در یاسوج ۴۸۱، سی سخت ۴۰۲، گچساران ۳۳۳، دهدشت ۴۲۴ و لیکک ۳۴۷ میلیمتر باران باریده بود.

شکوهی فر، میانگین بلند مدت بارش در یاسوج ۸۲۴، سی سخت ۶۹۱، گچساران ۴۴۹، دهدشت ۵۰۲ و لیکک ۳۸۴ میلیمترعنوان می کند.

 تا بهار و پدیدار شدن گرما فرصتی نیست و کهگیلویه و بویراحمدیها دعا می کنند که در این مدت کم شاهد بارشهای خوبی به خصوص به شکل برف باشند تا بحران کم آبی در تابستان آینده دامن آنها را نگیرد.به گزارش عصر جهان تا لحضه درج خبر بارش باران در بهمئی صورت نگرفت

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*