اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3775
تاریخ انتشار: 1393/11/29 17:44
آیا پاسخ به این سوال در کاریزمای موحد نهفته است ؟ آیا نفوذ موحد ریشه در مردم داری او دارد؟ به راستی چه عاملی؟

پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان:وقتی که در رابطه با یک پدیده ای موج ایجاد می شود به همان نسبت و با همان شدت پیدایش ؛ آن موج فروکش می کند و به همین خاطر در جامعه شناسی به چنین پدیده هایی که همراه با تغییرات گسترده لزوما نه معنای محتوایی بلکه به لحاظ شکلی در مدت زمانی کوتاه رخ می دهد موج آفرینی گفته می شود و اصولا تابع شرایط زمانی و محیطی خاصی ایجاد می شوند .
اما در رابطه با محمد موحد این موج دچار فروکش نشد و همچنان بعد از ۳۰ سال از تثبیت موحد در سطح اول سیاسی همچنان کنش ها و واکنش های موحد به تیتر اول محافل از جمع های خانوادگی تا شبکه های اجتماعی تبدیل می شود و موافقان و منتقدان را به صف می کشد.
نام موحد با پویش های جمعی گره خورده است آن قدر که تغییرات گسترده نسلی چه در سطح سیاسون و چه در بدنه اجتماعی هیچکدام نتوانسته است موحد را از نقطه ی ثقل سیاسی شهرستان و استان دور کند و همچنان به عنوان نیروی تاثیر گذار چامعه به شمار می آید .

از نسل سیاسون آرمان گرای دهه ۶۰ تا جوانان سرشار از انرژی دهه ۷۰ تا سیاست زدگان دهه ۸۰ و حتی جوانان فراری از سیاست دهه ۹۰ همه و همه همچنان به رصد موحد مشغول هستند و هر کدامشان از ظن خود حرکات ، رفتار و گفته های موحد را تحزیه و تحلیل می کند و نتیجه گیری خاص خود را هم دارند اما در این بین آنچه مهم است رمز ماندگاری موحد است .

به راستی چه چیز موحد را ماندگار کرده است که از نسلی که بر پشت وانت ها سوار می شدند تا نسلی که در شبکه های اجتماعی ( مانند وایبر ، لاین و…. ) جولان می دهند همچنان نظاره گر و تعقیب کننده حرکات و رفتار موحد هستند و موحد برای شان مهم است ؟

چه چیز او را ماندگار کرده که در بین سیاسیون سطح اول استان از نجفی اصفهانی در دهه ۶۰ تا کاندیداهای بالقوه انتخابات ۹۳ همچنان بخشی از تصمیم نهایی خود را به حضور یا عدم حضور موحد گره زده اند؟ چه چیز او را ماندگار کرده که همه از هر قشر و با هر مشکلی یکی از راه حل های خود را مراجعه به موحد می دانند؟

چرا موجی که موحد در دهه ۶۰ ایجاد کرده همچنان بالاتر می رود و فروکش نمی کند با اینکه در طول این مدت در سطح کلان به طور متوسط هر ۸ سال اقبال مردم به طیف و گروه خاصی بوده؟

آیا پاسخ به این سوالات در کاریزمای موحد نهفته است یا دلایل دیگری دارد؟ آیا نفوذ موحد پاسخ است ؟ یا هم مردم داری و رفتار صادقانه اش ؟ آیا تلاش موحد با تمام وجود در رفع مشکلات که مراجعه کننده با تمام توان آن را لمس می کند پاسخ ماندگاری موحد است ؟

یا شاید همه ی دلایل بالا پاسخی بر جادوی ماندگاری موحد هستند . حتی بعد از اینکه موحد از شرکت در دور قبل انتخابات مجلس باز ماند باز هم گرایش عمومی به ایشان بیشتر شد و در آخرین روزهای کاری بهارستان دفتر او بیشتر از قبل رونق داشت و این رویه کماکان ادامه دارد و همچنان حجم مراجعات با نیازها و درخواست های بسیار متنوع در حد بسیار بالایی است .

سوال اینجاست چه عاملی باعث شده است که نسل دهه ۶۰ که تحت تاثیر مناسبات اجتماعی عشایری دارای روابط درون گروهی بسیار بیشتری بودند موحد در بین آنها هم نفوذ و مقبولیت داشت و این رویه برای نسل فردی گرای دهه ۹۰ با شدت بیشتری ادامه دارد. و همه ی نسل ها از ۶۰ تا ۹۰ منتظر حضور مجدد موحد برای خدمت گذاری هستند تا همچنان تئوری های جامعه شناسی ناتوان از تحلیل پدیده ای با سابقه ی ۳۰ ساله به نام موحد باشند.
به راستی چه عاملی موجب ماندگاری موحد شد؟

برچسب ها:
موحد ؛ محمد موحد ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


تارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
1393/12/01 00:25
  +2

  -0
پاسخ
کاملا معلومه که این متن برای این نوشته شده که موحد را درذهن مردم نگه دارد و تلاش مذبوحانه ای برای این چهره ورشکسته دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
1393/12/01 00:28
  +1

  -0
پاسخ
سلام نمیدونم به تو چه بگویم که شایسته باشد شک ندارم یاداری ازکیسه موحدمیخوری یاقبلاخورده ایی وگر نه همه میدونن چه کسانی سنگ موحدرا به سینه میزنن آنهایی که هرگاه موحدبرسریرقدرت تکیه داشت انبانشان را پرمینمود
smigle
|
Iran, Islamic Republic of
|
1393/12/01 14:42
  +0

  -0
پاسخ
اقا لطف کنید منبع خبراتونو ذکر کنید

با سلام: اکثر منبع خبرا در ابتدا یا  انتهای خبر به صورت آشکار درج می گردد. برخی از خبرا مثل خبری که الان از آبادان به دستم رسید توسط دوستان به صورت پیام، ایمیل یا وات ساپ ارسال می گردد. از یا آوری جنابعالی سپاسگزارم

smigle
|
Iran, Islamic Republic of
|
1393/12/01 14:50
  +0

  -0
پاسخ
لطفا منبع خبر ها رو ذکر کنید
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
1393/12/02 09:58
  +0

  -1
پاسخ
رمزش مردم داری ودرخدمت مردم بودن موحداست واینکه موحددرخانه اش به روی محرومین بازاست واواولاد فاطمه است
علوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
1393/12/02 10:43
  +0

  -0
پاسخ
در جوابsmigle منبع خبر درج گردید دقت کنی می بینی

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*