اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3783
تاریخ انتشار: 1393/11/30 01:24
در حال به روز رسانی
اکبر عبدی: پیشنهاد داده‌اند که کاندیدای مجلس شوم-زنان مجرد هم «حق عائله مندی» می گیرند -حمید رسایی: حکم مهدی هاشمی ۱۵۰ سال است

عصرجهان:اخبار ویژه پنجشنبه در رسانه های مجازی،چاپی،دیداری و شنیداری (منابع بسته خبری:سایت های خبری- مطبوعات)

پرز: همه ما با رویکرد اوباما درباره مذاکره با ایران موافقیم

«شیمون پرز» رئیس پیشین رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه لس‌آنجلس تایمز ضمن حمایت از رویکرد اوباما در مذاکرات هسته‌ای ایران، از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژيم که تصمیم دارد درباره این موضوع در کنگره آمریکا سخنرانی کند، انتقاد کرد.
پرز با اشاره به هشدار «بنیامین نتانیاهو» که توافق با ایران را خطرناک توصیف کرده گفت: «من فکر می‌کنم همه ما با این رویکرد رئيس‌جمهوری آمریکا موافقیم که باید قبل از آنکه متوسل به وسیله‌ای دیگر شویم، لازم است با ایران به توافق برسیم. من فکر می‌کنم روش صحیح همین است حتی اگر نخست‌وزیر اسرائیل قائل به روش دیگری باشد.»
پرز در مورد پیش‌بینی‌اش از نتیجه مذاکرات هم اظهار داشت که فعلا نتیجه این مذاکرات قابل پیش‌بینی نیست چون مذاکرات هنوز جریان دارد.
پرز که با حمایت از فتنه سبز گفته بود جنگ با ایران از درون مرزهای آن شروع می‌شود مجددا به فتنه‌گران اشاره کرد و گفت که آنها نیز مانند ما و آمریکایی‌ها خواهان تغییر در ایران هستند.
یادآور می‌شود نتانیاهو اخیراً در مراسم معرفی رئیس جدید ستاد ارتش رژیم صهیونیستی گفته بود: ایران بر چند کشور مهم منطقه مسلط شده و در حال احیای امپراتوری خود می‌باشد. اکنون خطر بزرگی در کمین اسرائیل است که یکی از این خطرات مهم پیشروی ایران و گسترش نفوذش در لبنان و سوریه و غزه و یمن است. ما سال‌های سخت‌تری پیش رو داریم.

تغییر سفر استانی دولت در پی اوج‌گیری اعتراض علما به سیاست‌های فرهنگی

یک سایت حامی دولت تغییر مقصد سفر بعدی استانی رئيس‌جمهور از خراسان شمالی به قم را در جهت دلجویی از علما و مراجع دانست، چرا که انتقاد علما از سیاست‌های فرهنگی دولت به اوج رسیده است.
فرارو در این زمینه نوشت: روحانی در سفر بعدی استانی خود نه خراسان شمالی بلکه به قم سفر می‌کند. مقصد جدید بر پایه یک تغییر از پیش اعلام نشده انتخاب شد. هنوز توضیحی درباره علت تغییر در برنامه سفر رئيس‌جمهور عنوان نشده است، اما چالش‌های موجود میان مراجع تقلید با وزارت ارشاد این احتمال را تقویت می‌کند که این سفر نوعی دلجویی دولت از علما است.
فرارو افزود: حسن روحانی هفته آینده به قم خواهد رفت، در حالی که قرار بود خراسان‌شمالی مقصد این سفر باشد. اهمیت سفر به قم به‌عنوان پایتخت مذهبی کشور وقتی بیشتر می‌شود که در هفته‌های اخیر انتقادات مراجع تقلید از سیاست‌های فرهنگی دولت به اوج خود رسیده است.
این سایت با بیان اینکه روحانی به قم می‌رود تا پاسخ دهد، از قول یک کارشناس نوشت: اکنون که علامت سؤال‌های جدی در حوزه عملکرد وزارت ارشاد وجود دارد وقت آن رسیده که دولت در جهت پاسخگویی اقدام کند. البته سفرهای استانی به صورت دوره‌ای انجام می‌شود و حتما برنامه سفر به قم نیز وجود داشته است، اما مسائل پیش‌آمده سبب شد که زمان آن جلو بیفتد.
کنعانی‌مقدم در پاسخ به این پرسش که آیا این سفر را می‌توان دلجویی دولت از علما ارزیابی کرد، گفت: بیشتر جنبه پاسخگویی دارد، زیرا مراجع به دنبال دلجویی نیستند و تنها می‌خواهند که کسی از خطوط اسلام پا فراتر نگذارد.
در همین حال فاضل میبدی عضو مجمع محققین (از گروه‌های حامی فتنه) با رد ضمنی انتقاد علما و مراجع گفت: تلاش علما در قم این است که نحوه اداره امور کشور با دین و مذهب مغایرت نداشته باشد. این در حالی است که به اعتقاد من حد و مرز این مغایرت به صورت روشن در قانون اساسی مشخص شده است.
برخلاف این اظهارنظر، مطالبه علما و مراجع از دولت نیز اجرای متن قانون اساسی از جمله در زمینه پاسداری از شریعت اسلامی است و این مطالبه عین قانون‌اساسی- و نه معارض آن- است.

طرح تکاپو طرح ملی اشتغال نیست
اتخاذ دو بسته سیاستی متفاوت درباره اشتغال از سوی وزارت رفاه با تعجب روزنامه دولتی شهروند مواجه شد.
ارگان هلال‌احمر ضمن مصاحبه با معاون اشتغال وزیر رفاه نوشت: طرح تکاپو مهم‌ترین طرح این روزهای وزارت تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی برای مقابله با بحران بیکاری است؛ همان طرحی که حمایت احمد میدری، معاونت رفاه وزارت کار و سازمان یونیدو را پشت سر خود دارد و مبتنی بر اشتغال بدون سرمایه است. اما حسن طایی ‌معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارتخانه بسته سیاستی - اجرایی دیگری برای اشتغال طرح کرده که طرح تکاپو را در ذیل و هم‌راستای همان بسته خود می‌داند. از این رو به نظر می‌رسد که بین دستگاه‌های مرتبط در وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی درباره حساسیت و میزان اهمیت طرح تکاپو چندان توافق وجود ندارد، زیرا عده‌ای این طرح را ملی عنوان کرده و عده‌ای همچون طایی (اگرچه این طرح را مهم می‌دانند) معتقدند که تنها بخشی از مشکلات را حل می‌کند و کلیت مشکل باید با هماهنگی نهادهای حاکمیتی حل شود.
روزنامه شهروند با بیان اینکه «طایی» در خلال مصاحبه بارها مکث می‌کند تا کسی را نیازارد، از قول وی می‌نویسد: طرح تکاپو ذیل بسته سیاستی اشتغال پایدار است... طرح تکاپو یک طرح ملی نیست. برای طرح ملی ایجاد اشتغال باید سراغ نظام تخصیص منابع سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یا سیاست‌های پولی و اعتباری بانک مرکزی یا سیاست‌های مالی وزارت دارایی رفت.
وی بر لزوم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای حل معضل اشتغال تاکید می‌کند و می‌افزاید: ما به طور پیوسته به دنبال ایجاد هماهنگی درون سازمانی هستیم. ما تلاش می‌کنیم وضع‌مان بهتر شود اما این که انتظار داشته باشید طرح‌های ما تمام مشکلات کشور را حل کند خیر، این‌گونه نخواهد بود. من می‌توانم درباره طرح تکاپو و اشتغال پایدار صحبت کنم. نمی‌توانم درباره آقای روحانی و دولت صحبت کنم.
معاون وزیر رفاه در پاسخ این سوال که آیا هماهنگی میان دستگا‌ه‌های اجرایی وجود دارد، می‌گوید: وظیفه شورای اشتغال هم همین است. شورای اشتغال کانون هماهنگی سیاست‌های اقتصاد کلان موثر بر بازار کار است.
یادآور می‌شود جلسات شورایعالی اشتغال معمولاً با تأخیر برگزار می‌شود. آخرین جلسه شورا، 4 آذر ماه بوده است.

برای آمریکا سخت است که از شر رابطه با عربستان خلاص شود
یک نشریه آمریکایی معتقد است ایالات متحده باید دور برخی متحدان بدنام نظیر عربستان را خط بکشد.
نشنال اینترست می‌نویسد: زمان آن فرا رسیده که به ریاض پیام بدهیم این رابطه به پایان رسیده است. البته روابط دو کشور می‌تواند ادامه داشته باشد، اما دیگر نیازی به سفر رئیس جمهور برای احترام به تاج و تخت سلطنت و حمایت ارتش ایالات متحده از خاندان آل سعود وجود نخواهد داشت.
این نشریه خاطرنشان کرد: کار سختی است که از شر یک رابطه بد خلاص شوید. اوقات خوب تمام می‌شوند و ارتباطات از بین می‌روند، اما مردم نمی‌توانند تشخیص دهند که چه زمانی باید خداحافظی کنند. کشورها هم مشکلات مشابهی دارند، به ویژه ایالات متحده که در طی چند دهه (همانند بسیاری از مردم و لیست دوستان فیسبوکشان) متحدانی پیدا کرده است که آنها را رها نمی‌کند.
از کجا باید شروع کرد؟ کشورهای زیادی وجود دارند که ارزش دوستی ندارند، از جمله عربستان.
نشنال اینترست می‌نویسد: کسی شک ندارد که ایالات متحده و عربستان منافع مشترکی در زمینه تجارت نفت و دشمن مشترکی همچون اسامه‌بن‌لادن داشته‌اند. در واقع عربستان برای بقا نیاز به فروش نفت و دریافت پول آن از دوست و دشمن دارد. وقتی هم که سلطنت در معرض خطر قرار بگیرد آنها بدون توجه به خارج با تهدیدات برخورد می‌کنند. وقتی صحبت از ارزش‌ها می‌شود، ریاض یک شرمندگی بزرگ برای ایالات متحده است. به طور کلی عربستان کشوری دیکتاتوری است که رژیم سلطنتی آن مردم را غارت می‌کند، با مخالفان سیاسی با سبعیت برخورد می‌کند و حتی به صدور ظلم و ستم به طور مثال به بحرین هم دست می‌زند. زمان آن فرا رسیده که به ریاض پیام بدهیم این رابطه به پایان رسیده است.
نویسنده عراق را کشوری از دست رفته برای آمریکا عنوان کرد و افزود: حمله دولت بوش به عراق براساس چندین توهم بود. نقطه آغاز آن وجود سلاح‌های کشتار جمعی بود. علاوه بر این مقامات آمریکایی فکر می‌کردند که عراق جدید، غربی خواهد بود و اسرائیل را به رسمیت خواهد شناخت و تبدیل به پایگاهی علیه ایران شیعه خواهد شد. اما افسوس که تمام این‌ها تبدیل به یک کابوس گسترده شد و یک سری توهمات عجیب و غریب منجر به کشته شدن 4500 آمریکایی و 200 هزار عراقی شد.

 اکثریت صهیونیست‌ها اسرائیل را طرف بازنده جنگ 51 روزه می‌دانند

با آشکار شدن هرچه بیشتر حقایق درباره شکست اسرائیل در جنگ اخیر، نتایج تحقیقات مختلف حاکی از کاهش آمار صهیونیست‌هایی است که اسرائیل را پیروز جنگ غزه می‌دانستند.
به گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت، بر اساس نتایج تحقیقات صورت گرفته در جریان جنگ 51 روزه اخیر در غزه و مقایسه آن با تحقیقات صورت گرفته در هفته جاری توسط موسسه مطالعات امنیت داخلی، می‌توان نتیجه گرفت شمار صهیونیست‌هایی که فکر می‌کردند ارتش رژیم صهیونیستی برنده جنگ غزه بوده است کاهش چشمگیری داشته و در مقابل، معتقدان به پیروزی حماس افزایش قابل توجهی پیدا کرده‌اند.
نتایج این نظرسنجی‌ها که در میان قشر بزرگسال جامعه صهیونیستی صورت گرفته نشان می‌دهد در جولای (تیر) سال 2014 یعنی در حین جنگ 51 روزه غزه، 71 درصد از اسرائیلی‌ها فکر می‌کردند که اسرائیل برنده جنگ غزه خواهد بود. یک ماه پس از این نظرسنجی در تحقیق صورت گرفته دیگری در ماه آگوست 2014، آمار طرفداران اسرائیل به شدت کاهش یافت و به 51 درصد رسید و اکنون در جدیدترین نظرسنجی انجام شده در هفته جاری، آمار طرفداران اسرائیل با کاهش دوباره به 46 درصد رسیده است.
به گزارش خبرگزاری قدس، این نظرسنجی در حالی است که در جریان جنگ 51 روزه غزه، گروه‌های مقاومت فلسطین حملات و بمباران رژیم صهیونیستی در نوار غزه را با شلیک گسترده موشک پاسخ داد و خسارت‌های بسیاری را به این رژیم وارد کرد. رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه هیچ دستاوردی به دست نیاورد و بسیاری از مقامات نظامی و سیاسی صهیونیست با اذعان به این موضوع، شکست جنگ غزه را پذیرفته‌اند.

حمید رسایی: حکم مهدی هاشمی ۱۵۰ سال است

نماینده تهران در دانشکده دندانپزشکی مشهد گفته: مفاسد مربوط به پرونده هاشمی عمدتا مسائل اقتصادی است. در این پرونده موضوعاتی وجود دارد و به طور مثال شیوه از بین بردن اسناد محرمانه حداقل حکم آن 20 سال است که این از نظر حقوقی واقعی است؛ لذا اگر رحیمی حکم اولیه 15 سال و بعد به 5 سال کاهش یافت، حکم اولیه مهدی هاشمی باید 150 سال باشد.


دسترسی مدیکال برای سران فتنه

جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق کشورمان درباره وضعیت سران فتنه گفته: آنها می‌توانند به نقاط مختلف کشور سفر کنند و دسترسی‌های مدیکال هم دارند ولی بنده با آنها دیداری نداشتم.


جلایی پور: اگر می‌دانستند، روحانی را رد صلاحیت می‌کردند!

حمید رضا جلایی‌پور در جمع حامیان دولت تدبیر و امید در یزد با اشاره به برگزاری انتخابات سال ۱۳۹۲ مدعی شده: اگر پیروزی روحانی را متصور می‌دانستند صلاحیت وی را رد می‌کردند، همانگونه صلاحیت آیت ا... هاشمی را رد کردند. وی همچنین دولت نهم و دهم را یک بلای بزرگ برای جریان اصولگرایی عنوان کرده و گفته: وقتی افرادی مانند ناطق نوری، علی مطهری و عسکر اولادی مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار می‌گیرند و زمانی که وزیر روحانی بخاطر پیگیری ۳ هزار بورسیه اعتماد مجلس را از دست می‌دهد، باید گفت اثری از اصولگرایی در کشور مشاهده نمی‌شود.

درخواست محرومیت ایران از میزبانی فوتبال به دلایل جنسیتی!

نازنین افشین جم همسر وزیر دادگستری کانادا همراه با دریا صفایی و مصطفی عرب و محمد بیاتی، بازیکنان سابق فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای خطاب به سپ پلاتر رییس فدراسیون جهانی فوتبال خواهان لغو کلیه برنامه‌های زیر نظر این فدراسیون در ایران به دلیل خط مشی تبعیض جنسیتی جمهوری اسلامی شده‌است.

در بخشی از نامه این چهار تن که همگی در خارج از ایران ساکن هستند، آمده است: «ما از فیفا می‌خواهیم که، بر اساس ماده ٣ اساسنامه خود، عضویت فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی را به حالت تعلیق درآورد یا حداقل، همانند اقدام شایسته فدراسیون جهانی والیبال در سال ٢٠١۴، ایران را از میزبانی مسابقات بین المللی، که زیر نظر فیفاست، محروم کند و مانع از برگزاری هر گونه برنامه ورزشی سازمان یافته از طریق فیفا در ایران شود»


انتشار عکس‌های سیاه یک عکاس پناهنده

عکاس یکی از خبرگزاری‌ها که درگیری فیزیکی وی و همکارانش خبرساز شده بود، پس از پناهندگی به اتریش مجموعه‌ای از تصاویر را منتشر کرده است که مدعی است نتوانسته آنها را در ایران منتشر کند. بیشتر این عکس‌ها به شرایط بد معتادان خیابانی پرداخته است.


آرژانتین هم وارد ماجرای 5+1 شد!

جن ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره درخواست وزیر امور خارجه آرژانتین از همتای آمریکایی‌اش برای بررسی حادثه آمیا در مذاکرات هسته‌ای‌اش با ایران، گفته: همان‌طور که می‌دانید این مذاکرات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران بوده و تمرکز مذاکرات ایران و گروه 1+5 هنوز روی مسأله هسته‌ای قرار دارد و به همین صورت نیز ادامه خواهد داشت.

گفتنی است که دولت آرژانتين با ارسال نامه‌ای از آمريکا درخواست کرده است که پرونده انفجار آميا را در ميان بحث‌های مورد گفت‌وگو در مذاکرات اتمی با ايران قرار دهد. هکتور تيمرمن وزير امور خارجه آرژانتين گفته: «ما پيشتر هم از آمريکا در اين خصوص درخواست کرده بوديم اما در نامه‌ای به جان کری، از او خواسته شده پرونده آميا را هم در محور گفت‌وگوها قرار دهد».


ادامه جواب‌ها به توهین مصطفی همت به مردم خوزستان

در ادامه واکنش‌ها به مطالب اخیر مصطفی همت در رسانه‌های اجتماعی، امير حسين آرمانی در بخشی از پاسخ خود نوشته: زهي خيال باطل خوزستان با در دست داشتن بيش از ٦٠٪ منابع انرژي كشور شاهرگ حياتي اين مملكت است، اگر احساس سرما كردي بدان آن روز خوزستاني وجود ندارد، اين استان همواره پاسدار اين نظام بوده و هست، پس لطفا آمار پوسيده بنياد شهيد را به رخ ما خاك و خون ديده ها نكش .

گفتنی است که مصطفی همت پیش از این در مخالفت با اعتراضات مردمی به وضعیت هوای خوزستان پس از مرور آمار شهدای استان‌های مختلف نوشته بود: «این وضعیت آب و هوایی که در اهواز و خوزستان وجود دارد ، سال‌هاست عراقی‌ها در چندین استانشان با آن مواجهند . اما آن‌قدر مشکلات دارند که حتی در موردش حرف هم نمی‌زنند . (و تنها جهت اطلاع ، تولید و صادرات نفت عراق چندین سال است که بسیار بیشتر از ایران است !)»


نتایج یک نظرسنجی درباره دولت روحانی

پایگاه خبری تحلیلی ندای ایرانیان وابسته به حزب ندای ایرانیان که صادق خرازی دبیر کلی ان را بر عهده دارد، سوال «عملکرد دولت روحانی را در بخش احزاب و توسعه سیاسی چطور ارزیابی می‌کنید؟» را با سه گزینه «خیلی خوب»، «قابل قبول» و «ضعیف» به نظرسنجی گذاشته است که فعلا گزینه «ضعیف» حدود شصت درصد آرا را به خود اختصاص داده است.


وزیر سابق: باور کنید از بین می‌رویم

عیسی کلانتری در بخشی از گفت و گوی خود با ندای ایرانیان گفته است:دریاچه ارومیه حدود بیست میلیارد مترمکعب آب داشت که امروز دو میلیارد آب دارد. گفتم دریاچه ارومیه دارد خشک می‌شود. با سدهایی که ساخته‌اید و با بهره وری‌هایی که داشته‌اید. من واقعاً فکر نمی‌کردم که ده ساله خشک شود. در نامه نوشته بودم بین ۱۵ تا بیست سال. متاسفانه در ده سال خشکید. الان هم اگر اقدامات بسیار جدی از همین امروز شروع کنیم شاید بتوانیم کشور را در شرایط پایداری نگهداریم. در سال ۱۳۴۴ سرانه آب به ازای هر نفر ۵۵۰۰ مترمکعب بود، الان به زیر ۱۶۰۰ مترمکعب رسیده است. در حالیکه در حوزه دریاچه قم که استانهای تهران، البرز، قم و مرکزی و سمنان قرار دارند این مقدار کمتر از ۸۵۰ مترمکعب می‌باشد. یعنی بحران قطعی. زیر ۱۷۰۰ مترمکعب سرانه آب در سال وارد بحران می‌شود، زیر ۱۰۰۰ مترمکعب وارد بحران مزمن می‌شود و زیر ۵۰۰ مترمکعب بحران قطعی است. الان استانهای شرقی بحران قطعی آب را دارند. استانهای مرکزی بحران مزمن دارند. در استانهای حوزه دریاچه نمک ۸۰۰ مترمکعب آب داریم. بحران مزمنی است که به سمت بحران قطعی می‌رود. خراسان رضوی ۱۰۵۰ مترمکعب آب دارد و وارد بحران مزمن می‌شود. این‌ها خطر است. اگر پیشگیری نکنیم ناچاریم از بین برویم.


ادعایی درباره عاملان لغو مزایده پرسپولیس

دور دوم مزايده فروش سهام دو باشگاه پرطرفدار پرسپوليس و استقلال تا پايان سال جاري برگزار مي شود. در شرایطی که همه خودشان را برای برگزاری نخستین مزایده پرسپولیس و استقلال در روز دوشنبه آماده می‌کردند و حتی از پخش تلویزیونی این جلسه خبر داده شده بود،‌ ناگهان مزایده مزبور لغو شد. برخي علت اين لغو را به يك فعال بخش خصوصي كه مدير باشگاه ورزشي نيز هست و مديري از گروه كارگزاران مرتبط مي دانند. پارس‌نیوز مدعی شده است که، ساعاتي پيش از برگزاري جلسه مزايده سرخ آبي ها، حسين هدايتي مالك باشگاه استيل آذين و عيسي كلانتري وزير دوران رياست جمهوري هاشمي رفسنجاني و از مديران گروه كارگزاران، رايزني گسترده اي با مدير عامل سازمان خصوصي سازي داشته اند كه در نهايت منجر به لغو جلسه مزايده شد.


اهدای جایزه طنزپرداز جنجالی به احمدی‌نژاد!

دیودونه طنزپرداز جنجالی فرانسوی هفته گذشته بی سر و صدا در سفری به تهران به دیدار احمدی نژاد آمده تا جایزه ویژه و ابتکاری اش را به او اهدا کند. جایزه ای با جلوه و در ابعاد جایزه اسکار با این تفاوت که شاخص بودن به عنوان آنتی سیستم و ضد صهیونیسم، شرط دریافت این کِنِل طلایی است.

دیودونه هنرپیشه و طنز‌پرداز اهل فرانسوی در هفته‌های گذشته به دلیل احضار پس از به تمسخر گرفتن رفتار دولت و پلیس فرانسه در ماجرای شارلی ابدو خبرساز شده بود.

آخرین وضعیت پرونده پدیده

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در خرم آباد گفت: دفاتر پدیده از این جهت بسته شده که هیچگونه سپرده گذاری جدیدی صورت نگیرد.فعالیت سپرده گذاران قبلی مشکلی ندارد و فعالیت های این شرکت برای همیشه متوقف نمی شود.او در خصوص سوالی مبنی بر برخی شایعات در مورد انتساب شرکت پدیده با یکی از نزدیکان دولت گذشته گفت: این مساله شایعه است و البته چند بخش خصوصی بوده اند که با یکدیگر ارتباط داشته اند.توسعه بی رویه جذب سرمایه و افزایش سهام این شرکت غیرقانونی بوده و ارزش افزوده سهام که افزایش پیدا کرده، مورد اشکال است.به گفته وی پرونده در حال بررسی و اقدام است.


سئوالی که به ذائقه مشاور رئیس جمهور خوش نیامد

حجت الاسلام یونسی برای بازدید و مصاحبه به خبرگزاری مهر رفته است. در این مصاحبه خبرنگار این رسانه از مواضعش در ایام فتنه می پرسد که در آن زمان چه تلاشی برای تبین افکار عمومی بخصوص روشنگری نسبت به شعار«نه غزه نه لبنان ...» کرده است که این سوال به ذائقه مهمان خوش نیامده است.


حمله کارگزارانی به عارف

حسین مرعشی از تشکیل اطاق فکری توسط معاون اول رئیس جمهور خبر داد و گفت: آقای جهانگیری یک اتاق فکر دارند که هفته‌ای 2 ساعت به آنجا می‌روم و کمک می‌کنم، به صورت پراکنده نیز به بعضی از وزارتخانه‌ها مشورت می‌دهم. وی همچنین در مورد طرح ائتلاف هاشمی، ناطق‌نوری، خاتمی و روحانی نیز اظهار داشت: ائتلاف اصلاً مدنظر نبود، ممکن است نظر شخصی آقای کرباسچی باشد ولی هیچ‌گاه در این سطح مطرح نبوده است. آقای ناطق‌نوری حتما باید به صحنه سیاسی کشور برگردد، حیف است، یک تجربه گرانقدری در اختیار ایشان است، جایگاهی دارد، موقعیتی دارد. به نظر من آقای علی لاریجانی یک ذخیره‌ای برای جناح اصولگرا است. آقای لاریجانی، آقای ناطق‌نوری و بقیه شخصیت‌ها می‌توانند جناح اصولگرا را منسجم کنند. وی در مورد ائتلاف دولت با کارگزاران گفته است که هنوز هیچ بحثی در این سطح با دوستان دولت نشده است. هنوز هم دولت نشان نداده که می‌خواهد به انتخابات مجلس ورود کند یا خیر. قاعدتاً آقای نوبخت در قالب حزب اعتدال و توسعه ورود می‌کنند. اخیراً هم آقای نوبخت از موضع سازمان برنامه به ستادهای آقای روحانی در استان‌ها، به عنوان اعضای شورای توسعه ابلاغ کردند. البته از موضع سازمان برنامه که قاعدتاً کار سیاسی نمی‌توانند انجام دهند و نمی‌خواهند انجام دهند، چون آقای نوبخت هم آدم منضبطی است. به این معناست که آقای نوبخت علایقی دارند و قاعدتاً با اصلاح‌طلبان کار خواهند کرد، چون آنها انتخاب دیگری جز اصلاح‌طلبان ندارند. اصولگرایان که خودشان هنوز از درون به انسجام نرسیده‌اند و بعد هم هیچگاه به اعتدال و توسعه و این‌ها نزدیک نخواهند شد. همچنین وی گفته است که هیچ گروهی عارف را به‌عنوان لیدر سیاسی خود قبول ندارد و اگر او بخواهد مقابل خاتمی ایستاده و راه دیگری پیش بگیرد "کارش تمام است".


زنان مجرد هم «حق عائله مندی» می گیرند 

بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری، كارمندان زن شاغل و بازنشسته و وظيفه بگير مشمول اين قانون كه داراي همسر نبوده و يا همسر آنان معلول و يا از كارافتاده كلي مي‌ باشد و يا خود به تنهايي متكفل مخارج فرزندان هستند از مزاياي كمك هزينه عائله ‌مندي بهره ‌مند مي‌ شوند.اما با پیگیری برخی مسئولان و استعلام های صورت گرفته، بالاخره مجوز رسمی پرداخت این حق به همه زنان کارمند صادر شده است. بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر خزانه داری کل کشور به تعدادی از دستگاههای اجرایی که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، تاکید شده است که پرداخت حق عائله مندی به کارکنان زن فاقد همسر بلامانع است.


پشت پرده گرد و غبار در جنوب کشور

روزنامه خراسان در گزارشی میدانی، به برخی دلایل و پشت پرده بروز و تشدید پدیده گرد و غبار در استان‌های جنوب غربی و غرب کشور بویژه استان خوزستان پرداخته است؛ دلایلی که محور آنها، سوءمدیریت بوده است.

1- سدسازی در ترکیه؛ مرگ تالاب‌ها در سوریه و عراق

2- غفلت از کانون‌های داخلی ریزگردها یا پاک کردن صورت مسأله

3- نابودی تالاب هورالعظیم در ازای استخراج نفت

4- استخراج نفت به شرط حفظ هور مقرون به صرفه نیست

5- خشک کردن هورالعظیم تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست!

6- ماسه‌های روان فکه بلای جان میلیون‌ها خوزستانی


وزارت ارشاد می خواست بگوید تک خوانی زن آزاد شده است!

محمدحسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشستی با عنوان «روی پله سی و ششم» که در دانشکده الهیات دانشگاه تهران و به همت بسیج دانشجویی این دانشکده برگزار شد، سخنرانی کرد. وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤالی در خصوص عملکرد وزارت ارشاد در دولت یازدهم خاطرنشان کرد: قضاوت ما درباره برخی از نهادها مانند وزارت ارشاد نمی‌تواند به صورت خطی باشد. به عنوان مثال در قصه تک‌خوانی زنان این سؤال مطرح شد که آیا دولت و وزارت ارشاد به تک‌خوانی خانم‌ها مجوز داده است. وقتی پیش آنها می‌رویم آنها می‌گویند ما مجوز ندادیم که البته راست هم می‌گویند.من آن آلبومی که اعتراض‌های زیادی در مورد آن صورت گرفت را گوش کردم. در آن آلبوم صدای زن در زیر صدای مرد بود که نشان می‌داد حرف وزارت ارشاد در عدم صدور مجوز برای آلبوم تک‌خوانی زنان درست است.صفار هرندی با بیان اینکه اشتباه وزارت ارشاد این بود که آنها از این آلبوم با عنوان آلبوم تک‌خوانی یک زن رونمایی کردند، گفت: عکس روی جلد آن آلبوم تنها عکس یک خانم بود. در واقع آنها می‌خواستند بگویند قضیه تک‌خوانی خانم‌ها در کشور آزاد شده است. بنابراین چرا وزارت ارشاد به این قضیه در صورتی که به آلبوم تک‌خوانی زنان مجوز نداده بود واکنش نشان نداد و برخوردی با این موضوع نکرد؟ این اشتباه بزرگی بود که وزارت ارشاد مرتکب شد.


رسایی: دهن منتقدان سانتریفیوژ نیست

حمید رسایی نسبت به توقیف نشریه خود به آرمان گفت: من بارها گفته‌ام دهان منتقدان سانتریفیوژ نیست که با قفل زدن بسته شود. نشریه 9دی که کاغذ بود اینجا من تریبون مجلس را در اختیار دارم. بخواهید و نخواهید تا آخر این مجلس حتما با همین شدت و حدت هستم و مجلس بعد هم ان‌شاءا... محکم هستم.



اکبر عبدی: پیشنهاد داده‌اند که کاندیدای مجلس شوم

اکبر اخیرا به دلیل عوارض ناشی از بیماری دیابت در بیمارستان بستری شده بود، در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود که با نوآوران انجام داده گفته است: در جشنواره فیلم فجر برای «خوابم میاد» بنا بود یک خودروی تیبا به ما بدهند اما برای گرفتن آن ۵ ماه دوندگی کردم. البته هر سال همین است که تعدادی خودرو را ردیف می‌کنند و برای تحویل دادن کاری می‌کنند که از برنده شدن پشیمان شوی.

عبدی درباره پرهیزش از حضور در آموزشگاه‌های بازیگری به عنوان مدرس، توجیه جالبی دارد.  وی دستمزد آموزش بازیگری را حرام می‌داند و می‌گوید: من درآمد حاصل از شغل آموزش بازیگری را حلال نمی‌دانم، به این دلیل که نمی‌توان در کار خدا دست برد. من می‌خواهم ظرف ۶ ماه یک خانم یا آقا را تبدیل به یک هنرپیشه معروف کنم. این دست بردن در سرنوشت است. خدواند باید در ذات انسان بازیگری را گذاشته باشد. ما وام هم داشتیم که با عبدالله اسکندری استادم کلاس بازیگری بزنیم اما من درآمدش را صحیح نمی‌دانستم. الان می‌بینیم که جوان نمی‌تواند درس بخواند و تبدیل به معضل محل شده است. خانواده با این استدلال که جوک می‌گوید و می‌خنداند، این شخص را به کلاس بازیگری می‌فرستند. خودشان هم می‌گویند عبدی هم که نشود، فلانی که می‌شود.

عبدی با اشاره به انتظارات نامعقول برخی خانواده‌ها از وی اظهار می‌کند: بارها شده که به من گفته‌اند فلان مبلغ را می‌دهیم که فرزندمان را بازیگر کنید. به وفور این اتفاق افتاده و من هم مرتب گفته‌ام چنین کاری نمی‌کنم.

عبدی با اشاره به پیشنهاداتی که برای حضور در فعالیت‌های سیاسی داشته است، بیان می‌کند: بارها پیشنهاد فعالیت‌های سیاسی داشته‌ام، حتی پیشنهاد شده که برای شورای شهر و مجلس شورای اسلامی کاندیدا شوم اما من فقط متعلق به قاب تصویر هستم.


روایتی جدید از شیوه اعلام عزل لاریجانی
عبدالله ناصری مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در دولت اصلاحات خاطره‌ای جالب به شرق گفته است: «سال 86 در آستانه انتخابات مجلس هشتم، انتقاد به نوع عملکرد صداوسیما زیاد شده بود. نقدها به گوش ضرغامی رسیده بود و پیرو آن ما را به جلسه‌ای دعوت کرد. من به عنوان سخنگوی ستاد اصلاح‌طلبان، آقای بی‌طرف رئیس برنامه‌ریزی ستاد و آقای مرعشی رئیس ستاد تهران، سه شخصیت حقوقی‌ای بودیم که در این جلسه شرکت کردیم. جلسه سه - ‌چهار ساعت طول کشید. ناهار هم خدمت آقای ضرغامی بودیم. ما از این گلایه کردیم که چرا صداوسیما نه‌تنها به جریان اصلاح‌طلب فضا نمی‌دهد، بلکه حرکت‌های تخریبی خود را شدت داده‌ است. او هم بر این باور بود که از سوی هر دو جناح تحت فشار است، درحالی‌که جهت‌گیری اصولگرایی او کاملاً محرز بود. حرف ما این بود که اصلاً حوزه خبر و سیاسی صداوسیما دست شما نیست و از بیرون اداره می‌شود که به او برخورد. خاطرم هست این جلسه دقیقاً روزی بود که 24 ساعت قبلش، لاریجانی از سوی احمدی‌نژاد از دبیری شورای عالی امنیت ملی عزل و جلیلی به جایش منصوب شده بود. ضرغامی به ما می‌گفت دولت به من فشار آورده که خبر برکناری لاریجانی را اعلام کنیم، من 24 ساعت است مماشات می‌کنم و می‌خواهم در شرایط عادی خبر را در قالب یک بیان شبه‌استعفا اعلام کنم. ما به ضرغامی اعلام کردیم این خبر را 10 صبح رادیو به صورت زنده از قول الهام، سخنگوی دولت پخش کرد. ضرغامی ناگهان نیم‌خیز از جایش بلند شد؛ باور نمی‌کرد. اتاق را ترک کرد و بعد از یک ربع با چهره‌ای گرفته بازگشت. این یک نمونه از عدم تسلط او بر حوزه خبر و سیاسی بود. من درباره اینکه چرا ضرغامی چنین صحبتی کرده‌ است احتمال می‌دهم او حس می‌کند صداو‌سیما از نظر جریان سیاسی به سمت بی‌طرفی می‌رود و توصیه‌هایی هم شده که دو جناح حتی‌المقدور در صداوسیما دیده شود برای همین او دارد بابت عملکرد 10 ساله خود سلب مسئولیت می‌کند و می‌خواهد بگوید من بر اساس نگرش جناحی رفتار نکردم.»


تفاوت فاحش آمارها درباره گردشگری ایران
رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان این که "دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی در اعلام رقم درآمد گردشگری ایران اشتباه کرده،" گفت: گردشگری ایران سال پیش بین 6.5 تا 7.5 میلیارد دلار درآمد داشته است.

طالب رفاعی، دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی پیشتر و در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران درحالی که از روی یک متن مکتوب سخنرانی می‌کرد‌، گفته بود: گردشگری در منطقه آسیای جنوبی و پاسیفیک که ایران نیز جزو آن محسوب می‌شود، سال گذشته پنج درصد رشد داشت‌. ایران نیز نشان داد با این رشد همراه بوده است. ایران در سال 2013،‌ چهار میلیون و 700 هزار نفر گردشگر داشته و یک میلیارد و 300 میلیون دلار درآمد حاصل کرده است.

اکنون مسعود سلطانی‌فر، رییس سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری می‌گوید: «آقای رفاعی در این‌باره اشتباه کردند، بعد از سخنرانی هم به من گفتند که این مبلغ را اشتباه اعلام کرده‌اند!»

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از ابتدای امسال مبالغ متفاوتی را بین پنج تا هفت میلیارد دلار برای بخش گردشگری اعلام کرده است. سلطانی‌فر اردیبهشت امسال در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین این سازمان و سازمان حفاظت محیط زیست‌، درآمد گردشگری ایران را پنج میلیارد دلار اعلام کرد. او در آن مراسم گفته بود: سال گذشته 4.5 میلیون گردشگر به ایران وارد شدند که یک میلیون و 600 هزار نفر آنها از عراق‌، یک میلیون نفر از جمهوری آذربایجان و بقیه از سایر کشورها بودند که به طور کلی پنج میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور حاصل کردند.

معامله ۴۰۰ میلیونی مجوز صرافی
موید حسینی‌صدر نماینده مجلس شورای اسلامی  با اشاره به ضرورت پیگیری مبارزه با فسادهای مالی کلان در کشور٬ به ایلنا گفت: گمان می‌کنم هماهنگی‌هایی برای انحراف از بحث مبارزه با مفاسد مالی ایجاد شده که رسانه‌ها باید با هوشیاری به آن بپردازند، طی سال‌های گذشته در کشور٬ کانون‌های رانت تشکیل شده که پرونده افراد تشکیل‌دهنده آن به راحتی قابل بررسی است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته مجوز صرافی با ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان معامله می‌شد، برخی مردم هم به ما مراجعه می‌کردند که نامه بنویسیم تا آنها هم مجوز صرافی بگیرند. فکر می‌کردیم اگر چنین امکانی وجود دارد٬ باید برای همه مردم باشد٬ اما هیچگاه این فرآیند برای افراد معمولی به نتیجه نمی‌رسید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کسب اطلاع از کسانی که مجوز صرافی صادر می‌کردند٬ باید توسط سیستم‌های اطلاعاتی بررسی شود، گفت: این افراد پس از گرفتن مجوز از سیستم بانکی به نرخ دولتی ارز می‌گرفتند و به نرخ آزاد می‌فروختند یا اینکه به بهانه واردکردن کالا ارز می‌گرفتند و هرگز کالایی را به کشور وارد نمی‌کردند، یا با این ارز ماشین‌های لوکس وارد می‌کردند و با نرخ آزاد در بازار می‌فروختند.


تیتر تند خبرگزاری مجلس درباره احمدی نژاد
خبرگزاری مجلس با انتشار مطلبی با تیتری تند، هشدار داده است: « ...گذشت آن زمانی که احمدی نژاد ِ رییس جمهور تمامی سازمان‌ها و نهادهای کارشناسی را در اختیار داشت و آمار را به روایت خودش قرائت می‌کرد. دستاوردهایش را بزرگ‌نمایی می‌کرد و آنچه را میراث دولت‌های گذشته بود، به نام خود می‌نوشت. آنقدر قدرت و شهرت برایش محبوب بود که حتی با هم‌فکران سیاسی خودش نیز کنار نیامد و مست و مغرور از این موقعیت، یکه‌تازی می‌کرد.

اما دولتش مستعجل بود و تبعات تصمیمات فردی و غیرکارشناسی‌اش فراگیر دولت جدید که روی کار آمد، کم‌کم پرونده‌ها نمایان شد؛ از اختلاس و اقدامات خلاف قانون گرفته تا انحلال و تصمیمات غیرکارشناسی.همین امر باعث شد احمدی‌نژاد تا مدتی سکوت کند. تلاش داشت به حساب صبوری‌اش بگذارند ولی همچنان مترصد فرصتی برای بازگشت به شهرت و قدرت بود تا جایی‌که حتی در پرونده معاون اول خودش هم کم نگذاشت و آن را به پای مجلسیان نوشت.

بسته چهارشنبه بیست و نهم بهمن

رییس دولت گذشته در نخستین روز ایام دهه فجر، سایت رسمی‌اش را رونمایی کرد و با اهالی رسانه نشست گذاشت. برنامه‌هایش را فشرده کرده؛ از پروژه حرم امام خمینی(ره) بازدید می‌کند و این روزها نیز برای مردم برنامه سخنرانی دارد. در پایگاه اطلاع‌رسانی‌اش، قسمتی برای دستاوردهای دولت گذشته طراحی کرده و در اظهاراتش انتقاد می‌کند عده‌ای که نمی‌توانند نباید قبول مسئولیت کنند.

اما آنگونه که محمد باقری بنابی به خانه ملت می‌گوید اگرچه احمدی‌نژاد فعالیت های خود را به صورت رسمی و غیررسمی خواهد داشت ولی در همان دامنه و برد محدود خواهد بود زیرا تاریخ مصرف شخص احمدی‌نژاد گذشته و هر چه تلاش کند دیگر چه در بین اصولگرایان و چه سایر افراد و گروه‌ها امکان برگشت ندارد.

وی که جریان احمدی‌نژادی را متفاوت از شخص احمدی‌نژاد توصیف می‌کند، از افرادی که دلسوز نظام هستند می‌خواهد مراقب باشند تا این جریان نتواند بار دیگر در کشور نفوذ کند.

اطلاع رسانی و شفاف‌سازی نسبت به فعالیت‌ها و اقدامات دولت گذشته، راهکاری است که باقری بنابی به آن اشاره می‌کند و معتقد است رسانه‌های گروهی و به خصوص صداوسیما باید تبعات رفتار دولتمردان گذشته را آشکار و به مردم یادآوری کنند و به گونه‌ای عمل شود که آن جریان اطلاع‌رسانی شود و آسیب‌ها و تهدیدات آنها برای نظام جمهوری اسلامی مدنظر قرار بگیرد...»


تلاش تاسیس وزارتخانه‌ای برای روستاها!
جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از طرح مباحث مربوط به تاسیس وزارتخانه عمران و توسعه روستاها بین نمایندگان مردم در خانه ملت خبر داد.  با توجه به اینکه امور روستاها متولی خاصی ندارد و نمایندگان در عملکرد دستگاه‌ها نسبت به سروسامان دادن به امور روستاها ناراضی هستند، زمزمه‌هایی برای تعیین متولی در امور روستاها در مجلس بین نمایندگان مطرح است.


هوشنگ مرادی کرمانی: اگر كسي از مردن لذت نبرد آدم بدبختي است!
هوشنگ مرادی کرمانی به اعتماد گفته است: امروزه جنبه‌هاي سرگرمي آثار هنري دارد از بين مي‌رود. بعضي‌ها از من مي‌پرسند تو در فلان اثرت چه مي‌خواستي بگويي؟ مي‌گويم هيچ، فقط مي‌خواستم شما را سرگرم كنم، البته نمي‌خواستم به شما كلك بزنم و دروغ بگويم، اعتقادم بر اين است كه از هر چيزي بايد سرگرم شد، من معتقدم اگر كسي از مردن لذت نبرد، خيلي آدم بدبختي است. به هر حال مرگ هم يكي از حالت‌هاي زندگي است كه براي همه انسان‌ها اتفاق مي‌افتد.

رکورد قابل ارائه پرسپولیس به گینس

در سال ۱۳۹۳ پرسپولیس ۴ فرد را به عنوان بالاترین مقام اجرایی خود داشته است. علیرضا رحیمی، حمیدرضاسیاسی، علی طاهری و محمدحسین نژادفلاح این ۴ نفر بودند، جالب این که در سال ۹۲ هم ۲ نفر یعنی رویانیان وعلی پروین هدایت این تیم را بر عهده داشته اند. به نوشته ورزش 3، شش مسئول در دوره زمانی ۱۴ ماهه در حالی است که فیفا در ۶۰ سال ۶ مدیر داشته است،از سال ۱۹۷۴ تا امروز طی ۴۰ سال ۲ نفر این فدراسیون بین المللی را اداره کرده اند.


نژادپرستی عجیب هواداران چلسی در پاریس

شامگاه سه‌شنبه چلسی در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا پاریس مهمان پاریسن ژرمن فرانسه بود که بازی آنها با تساوی به پایان رسید. رسانه‌ها ویدئویی مربوط به مترو پاریس و قبل از بازی دو تیم را منتشر کرده‌اند که هواداران چلسی به فردی سیاه‌پوست اجازه سوار شدن به قطار را نمی‌دهند و فریاد می‌زنند که ما نژادپرستیم، دوست داریم نژادپرست باشیم.

حمید رسایی: حکم مهدی هاشمی ۱۵۰ سال است

نماینده تهران در دانشکده دندانپزشکی مشهد گفته: مفاسد مربوط به پرونده هاشمی عمدتا مسائل اقتصادی است. در این پرونده موضوعاتی وجود دارد و به طور مثال شیوه از بین بردن اسناد محرمانه حداقل حکم آن 20 سال است که این از نظر حقوقی واقعی است؛ لذا اگر رحیمی حکم اولیه 15 سال و بعد به 5 سال کاهش یافت، حکم اولیه مهدی هاشمی باید 150 سال باشد.

 

 

دسترسی مدیکال برای سران فتنه

جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق کشورمان درباره وضعیت سران فتنه گفته: آنها می‌توانند به نقاط مختلف کشور سفر کنند و دسترسی‌های مدیکال هم دارند ولی بنده با آنها دیداری نداشتم.

 

 

 

جلایی پور: اگر می‌دانستند، روحانی را رد صلاحیت می‌کردند!

حمید رضا جلایی‌پور در جمع حامیان دولت تدبیر و امید در یزد با اشاره به برگزاری انتخابات سال ۱۳۹۲ مدعی شده: اگر پیروزی روحانی را متصور می‌دانستند صلاحیت وی را رد می‌کردند، همانگونه صلاحیت آیت ا... هاشمی را رد کردند. وی همچنین دولت نهم و دهم را یک بلای بزرگ برای جریان اصولگرایی عنوان کرده و گفته: وقتی افرادی مانند ناطق نوری، علی مطهری و عسکر اولادی مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار می‌گیرند و زمانی که وزیر روحانی بخاطر پیگیری ۳ هزار بورسیه اعتماد مجلس را از دست می‌دهد، باید گفت اثری از اصولگرایی در کشور مشاهده نمی‌شود.

 

 

ده کشور پیشتاز در خیانت به همسر+ جدول

درصد افراد متاهلی که در کشورهای مختلف به داشتن روابط جنسی خارج از ازدواج اذعان کرده‌اند در جدول دیده می‌شود. تایلند با فاصله‌ قابل توجهی، رکورددار خیانت به همسر در جهان است و ۹ کشور پیشتاز دیگر همه اروپایی هستند.

 

 

درخواست محرومیت ایران از میزبانی فوتبال به دلایل جنسیتی!

نازنین افشین جم همسر وزیر دادگستری کانادا همراه با دریا صفایی و مصطفی عرب و محمد بیاتی، بازیکنان سابق فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای خطاب به سپ پلاتر رییس فدراسیون جهانی فوتبال خواهان لغو کلیه برنامه‌های زیر نظر این فدراسیون در ایران به دلیل خط مشی تبعیض جنسیتی جمهوری اسلامی شده‌است.

در بخشی از نامه این چهار تن که همگی در خارج از ایران ساکن هستند، آمده است: «ما از فیفا می‌خواهیم که، بر اساس ماده ٣ اساسنامه خود، عضویت فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی را به حالت تعلیق درآورد یا حداقل، همانند اقدام شایستهفدراسیون جهانی والیبال در سال ٢٠١۴، ایران را از میزبانی مسابقات بین المللی، که زیر نظر فیفاست، محروم کند و مانع از برگزاری هر گونه برنامه ورزشی سازمان یافته از طریق فیفا در ایران شود»

 

 

انتشار عکس‌های سیاه یک عکاس پناهنده

عکاس یکی از خبرگزاری‌ها که درگیری فیزیکی وی و همکارانش خبرساز شده بود، پس از پناهندگی به اتریش مجموعه‌ای از تصاویر را منتشر کرده است که مدعی است نتوانسته آنها را در ایران منتشر کند. بیشتر این عکس‌ها به شرایط بد معتادان خیابانی پرداخته است.

 

 

آرژانتین هم وارد ماجرای 5+1 شد!

جن ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره درخواست وزیر امور خارجه آرژانتین از همتای آمریکایی‌اش برای بررسی حادثه آمیا در مذاکرات هسته‌ای‌اش با ایران، گفته: همان‌طور که می‌دانید این مذاکرات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران بوده و تمرکز مذاکرات ایران و گروه 1+5 هنوز روی مسأله هسته‌ای قرار دارد و به همین صورت نیز ادامه خواهد داشت.

گفتنی است که دولت آرژانتين با ارسال نامه‌ای از آمريکا درخواست کرده است که پرونده انفجار آميا را در ميان بحث‌های مورد گفت‌وگو در مذاکرات اتمی با ايران قرار دهد. هکتور تيمرمن وزير امور خارجه آرژانتين گفته: «ما پيشتر هم از آمريکا در اين خصوص درخواست کرده بوديم اما در نامه‌ای به جان کری، از او خواسته شده پرونده آميا را هم در محور گفت‌وگوها قرار دهد».

 

 

ادامه جواب‌ها به توهین مصطفی همت به مردم خوزستان

در ادامه واکنش‌ها به مطالب اخیر مصطفی همت در رسانه‌های اجتماعی، امير حسين آرمانی در بخشی از پاسخ خود نوشته: زهي خيال باطل خوزستان با در دست داشتن بيش از ٦٠٪ منابع انرژي كشور شاهرگ حياتي اين مملكت است، اگر احساس سرما كردي بدان آن روز خوزستاني وجود ندارد، اين استان همواره پاسدار اين نظام بوده و هست، پس لطفا آمار پوسيده بنياد شهيد را به رخ ما خاك و خون ديده ها نكش .

گفتنی است که مصطفی همت پیش از این در مخالفت با اعتراضات مردمی به وضعیت هوای خوزستان پس از مرور آمار شهدای استان‌های مختلف نوشته بود: «این وضعیت آب و هوایی که در اهواز و خوزستان وجود دارد ، سال‌هاست عراقی‌ها در چندین استانشان با آن مواجهند . اما آن‌قدر مشکلات دارند که حتی در موردش حرف هم نمی‌زنند . (و تنها جهت اطلاع ، تولید و صادرات نفت عراق چندین سال است که بسیار بیشتر از ایران است !)»

 

 

نتایج یک نظرسنجی درباره دولت روحانی

پایگاه خبری تحلیلی ندای ایرانیان وابسته به حزب ندای ایرانیان که صادق خرازی دبیر کلی ان را بر عهده دارد، سوال «عملکرد دولت روحانی را در بخش احزاب و توسعه سیاسی چطور ارزیابی می‌کنید؟» را با سه گزینه «خیلی خوب»، «قابل قبول» و «ضعیف» به نظرسنجی گذاشته است که فعلا گزینه «ضعیف» حدود شصت درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

 

 

وزیر سابق: باور کنید از بین می‌رویم

عیسی کلانتری در بخشی از گفت و گوی خود با ندای ایرانیان گفته است:دریاچه ارومیه حدود بیست میلیارد مترمکعب آب داشت که امروز دو میلیارد آب دارد. گفتم دریاچه ارومیه دارد خشک می‌شود. با سدهایی که ساخته‌اید و با بهره وری‌هایی که داشته‌اید. من واقعاً فکر نمی‌کردم که ده ساله خشک شود. در نامه نوشته بودم بین ۱۵ تا بیست سال. متاسفانه در ده سال خشکید. الان هم اگر اقدامات بسیار جدی از همین امروز شروع کنیم شاید بتوانیم کشور را در شرایط پایداری نگهداریم. در سال ۱۳۴۴ سرانه آب به ازای هر نفر ۵۵۰۰ مترمکعب بود، الان به زیر ۱۶۰۰ مترمکعب رسیده است. در حالیکه در حوزه دریاچه قم که استانهای تهران، البرز، قم و مرکزی و سمنان قرار دارند این مقدار کمتر از ۸۵۰ مترمکعب می‌باشد. یعنی بحران قطعی. زیر ۱۷۰۰ مترمکعب سرانه آب در سال وارد بحران می‌شود، زیر ۱۰۰۰ مترمکعب وارد بحران مزمن می‌شود و زیر ۵۰۰ مترمکعب بحران قطعی است. الان استانهای شرقی بحران قطعی آب را دارند. استانهای مرکزی بحران مزمن دارند. در استانهای حوزه دریاچه نمک ۸۰۰ مترمکعب آب داریم. بحران مزمنی است که به سمت بحران قطعی می‌رود. خراسان رضوی ۱۰۵۰ مترمکعب آب دارد و وارد بحران مزمن می‌شود. این‌ها خطر است. اگر پیشگیری نکنیم ناچاریم از بین برویم.

 

 

ادعایی درباره عاملان لغو مزایده پرسپولیس

دور دوم مزايده فروش سهام دو باشگاه پرطرفدار پرسپوليس و استقلال تا پايان سال جاري برگزار مي شود. در شرایطی که همه خودشان را برای برگزاری نخستین مزایده پرسپولیس و استقلال در روز دوشنبه آماده می‌کردند و حتی از پخش تلویزیونی این جلسه خبر داده شده بود،‌ ناگهان مزایده مزبور لغو شد. برخي علت اين لغو را به يك فعال بخش خصوصي كه مدير باشگاه ورزشي نيز هست و مديري از گروه كارگزاران مرتبط مي دانند. پارس‌نیوز مدعی شده است که، ساعاتي پيش از برگزاري جلسه مزايده سرخ آبي ها، حسين هدايتي مالك باشگاه استيل آذين و عيسي كلانتري وزير دوران رياست جمهوري هاشمي رفسنجاني و از مديران گروه كارگزاران، رايزني گسترده اي با مدير عامل سازمان خصوصي سازي داشته اند كه در نهايت منجر به لغو جلسه مزايده شد.

 

 

اهدای جایزه طنزپرداز جنجالی به احمدی‌نژاد!

دیودونه طنزپرداز جنجالی فرانسوی هفته گذشته بی سر و صدا در سفری به تهران به دیدار احمدی نژاد آمده تا جایزه ویژه و ابتکاری اش را به او اهدا کند. جایزه ای با جلوه و در ابعاد جایزه اسکار با این تفاوت که شاخص بودن به عنوان آنتی سیستم و ضد صهیونیسم، شرط دریافت این کِنِل طلایی است.

دیودونه هنرپیشه و طنز‌پرداز اهل فرانسوی در هفته‌های گذشته به دلیل احضار پس از به تمسخر گرفتن رفتار دولت و پلیس فرانسه در ماجرای شارلی ابدو خبرساز شده بود.

 

آخرین وضعیت پرونده پدیده

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در خرم آباد گفت: دفاتر پدیده از این جهت بسته شده که هیچگونه سپرده گذاری جدیدی صورت نگیرد.فعالیت سپرده گذاران قبلی مشکلی ندارد و فعالیت های این شرکت برای همیشه متوقف نمی شود.او در خصوص سوالی مبنی بر برخی شایعات در مورد انتساب شرکت پدیده با یکی از نزدیکان دولت گذشته گفت: این مساله شایعه است و البته چند بخش خصوصی بوده اند که با یکدیگر ارتباط داشته اند.توسعه بی رویه جذب سرمایه و افزایش سهام این شرکت غیرقانونی بوده و ارزش افزوده سهام که افزایش پیدا کرده، مورد اشکال است.به گفته وی پرونده در حال بررسی و اقدام است.

 

سئوالی که به ذائقه مشاور رئیس جمهور خوش نیامد

حجت الاسلام یونسی برای بازدید و مصاحبه به خبرگزاری مهر رفته است. در این مصاحبه خبرنگار این رسانه از مواضعش در ایام فتنه می پرسد که در آن زمان چه تلاشی برای تبین افکار عمومی بخصوص روشنگری نسبت به شعار«نه غزه نه لبنان ...» کرده است که این سوال به ذائقه مهمان خوش نیامده است.

 

حمله کارگزارانی به عارف

حسین مرعشی از تشکیل اطاق فکری توسط معاون اول رئیس جمهور خبر داد و گفت: آقای جهانگیری یک اتاق فکر دارند که هفته‌ای 2 ساعت به آنجا می‌روم و کمک می‌کنم، به صورت پراکنده نیز به بعضی از وزارتخانه‌ها مشورت می‌دهم.وی همچنین در مورد طرح ائتلاف هاشمی، ناطق‌نوری، خاتمی و روحانی نیز اظهار داشت: ائتلاف اصلاً مدنظر نبود، ممکن است نظر شخصی آقای کرباسچی باشد ولی هیچ‌گاه در این سطح مطرح نبوده است. آقای ناطق‌نوری حتما باید به صحنه سیاسی کشور برگردد، حیف است، یک تجربه گرانقدری در اختیار ایشان است، جایگاهی دارد، موقعیتی دارد. به نظر من آقای علی لاریجانی یک ذخیره‌ای برای جناح اصولگرا است. آقای لاریجانی، آقای ناطق‌نوری و بقیه شخصیت‌ها می‌توانند جناح اصولگرا را منسجم کنند. وی در مورد ائتلاف دولت با کارگزاران گفته است که هنوز هیچ بحثی در این سطح با دوستان دولت نشده است. هنوز هم دولت نشان نداده که می‌خواهد به انتخابات مجلس ورود کند یا خیر. قاعدتاً آقای نوبخت در قالب حزب اعتدال و توسعه ورود می‌کنند. اخیراً هم آقای نوبخت از موضع سازمان برنامه به ستادهای آقای روحانی در استان‌ها، به عنوان اعضای شورای توسعه ابلاغ کردند. البته از موضع سازمان برنامه که قاعدتاً کار سیاسی نمی‌توانند انجام دهند و نمی‌خواهند انجام دهند، چون آقای نوبخت هم آدم منضبطی است. به این معناست که آقای نوبخت علایقی دارند و قاعدتاً با اصلاح‌طلبان کار خواهند کرد، چون آنها انتخاب دیگری جز اصلاح‌طلبان ندارند. اصولگرایان که خودشان هنوز از درون به انسجام نرسیده‌اند و بعد هم هیچگاه به اعتدال و توسعه و این‌ها نزدیک نخواهند شد. همچنین وی گفته است که هیچ گروهی عارف را به‌عنوان لیدر سیاسی خود قبول ندارد و اگر او بخواهد مقابل خاتمی ایستاده و راه دیگری پیش بگیرد "کارش تمام است".

 

زنان مجرد هم «حق عائله مندی» می گیرند +سند

بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری، كارمندان زن شاغل و بازنشسته و وظيفه بگير مشمول اين قانون كه داراي همسر نبوده و يا همسر آنان معلول و يا از كارافتاده كلي مي‌ باشد و يا خود به تنهايي متكفل مخارج فرزندان هستند از مزاياي كمك هزينه عائله ‌مندي بهره ‌مند مي‌ شوند.اما با پیگیری برخی مسئولان و استعلام های صورت گرفته، بالاخره مجوز رسمی پرداخت این حق به همه زنان کارمند صادر شده است. بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر خزانه داری کل کشور به تعدادی از دستگاههای اجرایی که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، تاکید شده است که پرداخت حق عائله مندی به کارکنان زن فاقد همسر بلامانع است.

بسته چهارشنبه بیست و نهم بهمن

پشت پرده گرد و غبار در جنوب کشور

روزنامه خراسان در گزارشی میدانی، به برخی دلایل و پشت پرده بروز و تشدید پدیده گرد و غبار در استان‌های جنوب غربی و غرب کشور بویژه استان خوزستان پرداخته است؛ دلایلی که محور آنها، سوءمدیریت بوده است.

1- سدسازی در ترکیه؛ مرگ تالاب‌ها در سوریه و عراق

2- غفلت از کانون‌های داخلی ریزگردها یا پاک کردن صورت مسأله

3- نابودی تالاب هورالعظیم در ازای استخراج نفت

4- استخراج نفت به شرط حفظ هور مقرون به صرفه نیست

5- خشک کردن هورالعظیم تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست!

6- ماسه‌های روان فکه بلای جان میلیون‌ها خوزستانی

 

وزارت ارشاد می خواست بگوید تک خوانی زن آزاد شده است!

محمدحسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشستی با عنوان «روی پله سی و ششم» که در دانشکده الهیات دانشگاه تهران و به همت بسیج دانشجویی این دانشکده برگزار شد، سخنرانی کرد. وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤالی در خصوص عملکرد وزارت ارشاد در دولت یازدهم خاطرنشان کرد: قضاوت ما درباره برخی از نهادها مانند وزارت ارشاد نمی‌تواند به صورت خطی باشد. به عنوان مثال در قصه تک‌خوانی زنان این سؤال مطرح شد که آیا دولت و وزارت ارشاد به تک‌خوانی خانم‌ها مجوز داده است. وقتی پیش آنها می‌رویم آنها می‌گویند ما مجوز ندادیم که البته راست هم می‌گویند.من آن آلبومی که اعتراض‌های زیادی در مورد آن صورت گرفت را گوش کردم. در آن آلبوم صدای زن در زیر صدای مرد بود که نشان می‌داد حرف وزارت ارشاد در عدم صدور مجوز برای آلبوم تک‌خوانی زنان درست است.صفار هرندی با بیان اینکه اشتباه وزارت ارشاد این بود که آنها از این آلبوم با عنوان آلبوم تک‌خوانی یک زن رونمایی کردند، گفت: عکس روی جلد آن آلبوم تنها عکس یک خانم بود. در واقع آنها می‌خواستند بگویند قضیه تک‌خوانی خانم‌ها در کشور آزاد شده است. بنابراین چرا وزارت ارشاد به این قضیه در صورتی که به آلبوم تک‌خوانی زنان مجوز نداده بود واکنش نشان نداد و برخوردی با این موضوع نکرد؟ این اشتباه بزرگی بود که وزارت ارشاد مرتکب شد.

 

رسایی: دهن منتقدان سانتریفیوژ نیست

حمید رسایی نسبت به توقیف نشریه خود به آرمان گفت: من بارها گفته‌ام دهان منتقدان سانتریفیوژ نیست که با قفل زدن بسته شود. نشریه 9دی که کاغذ بود اینجا من تریبون مجلس را در اختیار دارم. بخواهید و نخواهید تا آخر این مجلس حتما با همین شدت و حدت هستم و مجلس بعد هم ان‌شاءا... محکم هستم.

 



اکبر عبدی: پیشنهاد داده‌اند که کاندیدای مجلس شوم

اکبر اخیرا به دلیل عوارض ناشی از بیماری دیابت در بیمارستان بستری شده بود، در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود که با نوآوران انجام داده گفته است: در جشنواره فیلم فجر برای «خوابم میاد» بنا بود یک خودروی تیبا به ما بدهند اما برای گرفتن آن ۵ ماه دوندگی کردم. البته هر سال همین است که تعدادی خودرو را ردیف می‌کنند و برای تحویل دادن کاری می‌کنند که از برنده شدن پشیمان شوی.

عبدی درباره پرهیزش از حضور در آموزشگاه‌های بازیگری به عنوان مدرس، توجیه جالبی دارد.  وی دستمزد آموزش بازیگری را حرام می‌داند و می‌گوید: من درآمد حاصل از شغل آموزش بازیگری را حلال نمی‌دانم، به این دلیل که نمی‌توان در کار خدا دست برد. من می‌خواهم ظرف ۶ ماه یک خانم یا آقا را تبدیل به یک هنرپیشه معروف کنم. این دست بردن در سرنوشت است. خدواند باید در ذات انسان بازیگری را گذاشته باشد. ما وام هم داشتیم که با عبدالله اسکندری استادم کلاس بازیگری بزنیم اما من درآمدش را صحیح نمی‌دانستم. الان می‌بینیم که جوان نمی‌تواند درس بخواند و تبدیل به معضل محل شده است. خانواده با این استدلال که جوک می‌گوید و می‌خنداند، این شخص را به کلاس بازیگری می‌فرستند. خودشان هم می‌گویند عبدی هم که نشود، فلانی که می‌شود.

عبدی با اشاره به انتظارات نامعقول برخی خانواده‌ها از وی اظهار می‌کند: بارها شده که به من گفته‌اند فلان مبلغ را می‌دهیم که فرزندمان را بازیگر کنید. به وفور این اتفاق افتاده و من هم مرتب گفته‌ام چنین کاری نمی‌کنم.

عبدی با اشاره به پیشنهاداتی که برای حضور در فعالیت‌های سیاسی داشته است، بیان می‌کند: بارها پیشنهاد فعالیت‌های سیاسی داشته‌ام، حتی پیشنهاد شده که برای شورای شهر و مجلس شورای اسلامی کاندیدا شوم اما من فقط متعلق به قاب تصویر هستم.


روایتی جدید از شیوه اعلام عزل لاریجانی

عبدالله ناصری مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در دولت اصلاحات خاطره‌ای جالب به شرق گفته است: «سال 86 در آستانه انتخابات مجلس هشتم، انتقاد به نوع عملکرد صداوسیما زیاد شده بود. نقدها به گوش ضرغامی رسیده بود و پیرو آن ما را به جلسه‌ای دعوت کرد. من به عنوان سخنگوی ستاد اصلاح‌طلبان، آقای بی‌طرف رئیس برنامه‌ریزی ستاد و آقای مرعشی رئیس ستاد تهران، سه شخصیت حقوقی‌ای بودیم که در این جلسه شرکت کردیم. جلسه سه - ‌چهار ساعت طول کشید. ناهار هم خدمت آقای ضرغامی بودیم. ما از این گلایه کردیم که چرا صداوسیما نه‌تنها به جریان اصلاح‌طلب فضا نمی‌دهد، بلکه حرکت‌های تخریبی خود را شدت داده‌ است. او هم بر این باور بود که از سوی هر دو جناح تحت فشار است، درحالی‌که جهت‌گیری اصولگرایی او کاملاً محرز بود. حرف ما این بود که اصلاً حوزه خبر و سیاسی صداوسیما دست شما نیست و از بیرون اداره می‌شود که به او برخورد. خاطرم هست این جلسه دقیقاً روزی بود که 24 ساعت قبلش، لاریجانی از سوی احمدی‌نژاد از دبیری شورای عالی امنیت ملی عزل و جلیلی به جایش منصوب شده بود. ضرغامی به ما می‌گفت دولت به من فشار آورده که خبر برکناری لاریجانی را اعلام کنیم، من 24 ساعت است مماشات می‌کنم و می‌خواهم در شرایط عادی خبر را در قالب یک بیان شبه‌استعفا اعلام کنم. ما به ضرغامی اعلام کردیم این خبر را 10 صبح رادیو به صورت زنده از قول الهام، سخنگوی دولت پخش کرد. ضرغامی ناگهان نیم‌خیز از جایش بلند شد؛ باور نمی‌کرد. اتاق را ترک کرد و بعد از یک ربع با چهره‌ای گرفته بازگشت. این یک نمونه از عدم تسلط او بر حوزه خبر و سیاسی بود. من درباره اینکه چرا ضرغامی چنین صحبتی کرده‌ است احتمال می‌دهم او حس می‌کند صداو‌سیما از نظر جریان سیاسی به سمت بی‌طرفی می‌رود و توصیه‌هایی هم شده که دو جناح حتی‌المقدور در صداوسیما دیده شود برای همین او دارد بابت عملکرد 10 ساله خود سلب مسئولیت می‌کند و می‌خواهد بگوید من بر اساس نگرش جناحی رفتار نکردم.»


تفاوت فاحش آمارها درباره گردشگری ایران

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان این که "دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی در اعلام رقم درآمد گردشگری ایران اشتباه کرده،" گفت: گردشگری ایران سال پیش بین 6.5 تا 7.5 میلیارد دلار درآمد داشته است.

طالب رفاعی، دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی پیشتر و در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران درحالی که از روی یک متن مکتوب سخنرانی می‌کرد‌، گفته بود: گردشگری در منطقه آسیای جنوبی و پاسیفیک که ایران نیز جزو آن محسوب می‌شود، سال گذشته پنج درصد رشد داشت‌. ایران نیز نشان داد با این رشد همراه بوده است. ایران در سال 2013،‌ چهار میلیون و 700 هزار نفر گردشگر داشته و یک میلیارد و 300 میلیون دلار درآمد حاصل کرده است.

اکنون مسعود سلطانی‌فر، رییس سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری می‌گوید: «آقای رفاعی در این‌باره اشتباه کردند، بعد از سخنرانی هم به من گفتند که این مبلغ را اشتباه اعلام کرده‌اند!»

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از ابتدای امسال مبالغ متفاوتی را بین پنج تا هفت میلیارد دلار برای بخش گردشگری اعلام کرده است. سلطانی‌فر اردیبهشت امسال در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین این سازمان و سازمان حفاظت محیط زیست‌، درآمد گردشگری ایران را پنج میلیارد دلار اعلام کرد. او در آن مراسم گفته بود: سال گذشته 4.5 میلیون گردشگر به ایران وارد شدند که یک میلیون و 600 هزار نفر آنها از عراق‌، یک میلیون نفر از جمهوری آذربایجان و بقیه از سایر کشورها بودند که به طور کلی پنج میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور حاصل کردند.

معامله ۴۰۰ میلیونی مجوز صرافی

موید حسینی‌صدر نماینده مجلس شورای اسلامی  با اشاره به ضرورت پیگیری مبارزه با فسادهای مالی کلان در کشور٬ به ایلنا گفت: گمان می‌کنم هماهنگی‌هایی برای انحراف از بحث مبارزه با مفاسد مالی ایجاد شده که رسانه‌ها باید با هوشیاری به آن بپردازند، طی سال‌های گذشته در کشور٬ کانون‌های رانت تشکیل شده که پرونده افراد تشکیل‌دهنده آن به راحتی قابل بررسی است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته مجوز صرافی با ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان معامله می‌شد، برخی مردم هم به ما مراجعه می‌کردند که نامه بنویسیم تا آنها هم مجوز صرافی بگیرند. فکر می‌کردیم اگر چنین امکانی وجود دارد٬ باید برای همه مردم باشد٬ اما هیچگاه این فرآیند برای افراد معمولی به نتیجه نمی‌رسید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کسب اطلاع از کسانی که مجوز صرافی صادر می‌کردند٬ باید توسط سیستم‌های اطلاعاتی بررسی شود، گفت: این افراد پس از گرفتن مجوز از سیستم بانکی به نرخ دولتی ارز می‌گرفتند و به نرخ آزاد می‌فروختند یا اینکه به بهانه واردکردن کالا ارز می‌گرفتند و هرگز کالایی را به کشور وارد نمی‌کردند، یا با این ارز ماشین‌های لوکس وارد می‌کردند و با نرخ آزاد در بازار می‌فروختند.


تیتر تند خبرگزاری مجلس درباره احمدی نژاد

خبرگزاری مجلس با انتشار مطلبی با تیتری تند، هشدار داده است: « ...گذشت آن زمانی که احمدی نژاد ِ رییس جمهور تمامی سازمان‌ها و نهادهای کارشناسی را در اختیار داشت و آمار را به روایت خودش قرائت می‌کرد. دستاوردهایش را بزرگ‌نمایی می‌کرد و آنچه را میراث دولت‌های گذشته بود، به نام خود می‌نوشت. آنقدر قدرت و شهرت برایش محبوب بود که حتی با هم‌فکران سیاسی خودش نیز کنار نیامد و مست و مغرور از این موقعیت، یکه‌تازی می‌کرد.

اما دولتش مستعجل بود و تبعات تصمیمات فردی و غیرکارشناسی‌اش فراگیر دولت جدید که روی کار آمد، کم‌کم پرونده‌ها نمایان شد؛ از اختلاس و اقدامات خلاف قانون گرفته تا انحلال و تصمیمات غیرکارشناسی.همین امر باعث شد احمدی‌نژاد تا مدتی سکوت کند. تلاش داشت به حساب صبوری‌اش بگذارند ولی همچنان مترصد فرصتی برای بازگشت به شهرت و قدرت بود تا جایی‌که حتی در پرونده معاون اول خودش هم کم نگذاشت و آن را به پای مجلسیان نوشت.

بسته چهارشنبه بیست و نهم بهمن

رییس دولت گذشته در نخستین روز ایام دهه فجر، سایت رسمی‌اش را رونمایی کرد و با اهالی رسانه نشست گذاشت. برنامه‌هایش را فشرده کرده؛ از پروژه حرم امام خمینی(ره) بازدید می‌کند و این روزها نیز برای مردم برنامه سخنرانی دارد. در پایگاه اطلاع‌رسانی‌اش، قسمتی برای دستاوردهای دولت گذشته طراحی کرده و در اظهاراتش انتقاد می‌کند عده‌ای که نمی‌توانند نباید قبول مسئولیت کنند.

اما آنگونه که محمد باقری بنابی به خانه ملت می‌گوید اگرچه احمدی‌نژاد فعالیت های خود را به صورت رسمی و غیررسمی خواهد داشت ولی در همان دامنه و برد محدود خواهد بود زیرا تاریخ مصرف شخص احمدی‌نژاد گذشته و هر چه تلاش کند دیگر چه در بین اصولگرایان و چه سایر افراد و گروه‌ها امکان برگشت ندارد.

وی که جریان احمدی‌نژادی را متفاوت از شخص احمدی‌نژاد توصیف می‌کند، از افرادی که دلسوز نظام هستند می‌خواهد مراقب باشند تا این جریان نتواند بار دیگر در کشور نفوذ کند.

اطلاع رسانی و شفاف‌سازی نسبت به فعالیت‌ها و اقدامات دولت گذشته، راهکاری است که باقری بنابی به آن اشاره می‌کند و معتقد است رسانه‌های گروهی و به خصوص صداوسیما باید تبعات رفتار دولتمردان گذشته را آشکار و به مردم یادآوری کنند و به گونه‌ای عمل شود که آن جریان اطلاع‌رسانی شود و آسیب‌ها و تهدیدات آنها برای نظام جمهوری اسلامی مدنظر قرار بگیرد...»


تلاش تاسیس وزارتخانه‌ای برای روستاها!

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از طرح مباحث مربوط به تاسیس وزارتخانه عمران و توسعه روستاها بین نمایندگان مردم در خانه ملت خبر داد.  با توجه به اینکه امور روستاها متولی خاصی ندارد و نمایندگان در عملکرد دستگاه‌ها نسبت به سروسامان دادن به امور روستاها ناراضی هستند، زمزمه‌هایی برای تعیین متولی در امور روستاها در مجلس بین نمایندگان مطرح است.


هوشنگ مرادی کرمانی: اگر كسي از مردن لذت نبرد آدم بدبختي است!

هوشنگ مرادی کرمانی به اعتماد گفته است: امروزه جنبه‌هاي سرگرمي آثار هنري دارد از بين مي‌رود. بعضي‌ها از من مي‌پرسند تو در فلان اثرت چه مي‌خواستي بگويي؟ مي‌گويم هيچ، فقط مي‌خواستم شما را سرگرم كنم، البته نمي‌خواستم به شما كلك بزنم و دروغ بگويم، اعتقادم بر اين است كه از هر چيزي بايد سرگرم شد، من معتقدم اگر كسي از مردن لذت نبرد، خيلي آدم بدبختي است. به هر حال مرگ هم يكي از حالت‌هاي زندگي است كه براي همه انسان‌ها اتفاق مي‌افتد.

رکورد قابل ارائه پرسپولیس به گینس

در سال ۱۳۹۳ پرسپولیس ۴ فرد را به عنوان بالاترین مقام اجرایی خود داشته است. علیرضا رحیمی، حمیدرضاسیاسی، علی طاهری و محمدحسین نژادفلاح این ۴ نفر بودند، جالب این که در سال ۹۲ هم ۲ نفر یعنی رویانیان وعلی پروین هدایت این تیم را بر عهده داشته اند. به نوشته ورزش 3، شش مسئول در دوره زمانی ۱۴ ماهه در حالی است که فیفا در ۶۰ سال ۶ مدیر داشته است،از سال ۱۹۷۴ تا امروز طی ۴۰ سال ۲ نفر این فدراسیون بین المللی را اداره کرده اند.

 

 

 

نژادپرستی عجیب هواداران چلسی در پاریس

شامگاه سه‌شنبه چلسی در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا پاریس مهمان پاریسن ژرمن فرانسه بود که بازی آنها با تساوی به پایان رسید. رسانه‌ها ویدئویی مربوط به مترو پاریس و قبل از بازی دو تیم را منتشر کرده‌اند که هواداران چلسی به فردی سیاه‌پوست اجازه سوار شدن به قطار را نمی‌دهند و فریاد می‌زنند که ما نژادپرستیم، دوست داریم نژادپرست باشیم.

 


در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/476480/%D8%B3%D8%A6%D9%88%D8%A7%D9%84%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%B0%D8%A7%D8%A6%D9%82%D9%87-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%B4-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%AF-%D8%AA%DB%8C%D8%AA%D8%B1-%D8%AA%D9%86%D8%AF-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C-%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%D8%B6%D8%B1%D8%BA%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%DB%8C%D9%88%D9%87-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B9%D8%B2%D9%84-%D9%84%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B4%D9%88%DA%A9%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D8%AF%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%AA%D9%86%D9%87%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1 © www.tabnak.ir


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*