اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3787
تاریخ انتشار: 1393/11/30 22:17
دکتر خادمی در حضور معاون سیاسی وزیر کشور گفت:
خادمی ابراز داشت: با وجود خدمات چشمگیر ارایه شده از سوی نظام و دولت ها هنوز کهگیلویه و بویراحمد جزو مناطق کمتر توسعه یافته کشور محسوب می شود که این امر نیز به دلیل عقب ماندگی تاریخی مربوط به دوران رژیم پهلوی است.

به گزارش عصر جهان،دکترسید موسی خادمی با حضور مهندس محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد در  یاسوج، افزود: نقش مردم ولایتمدار این استان در صیانت از نظام و انقلاب همواره چشمگیر بوده و این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس رتبه نخست کشور از نظر حضور در جبهه را به نسبت جمعیت به خود اختصاص داده است.
وی اظهار داشت: شرکت قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد در صحنه های مختلف از جمله راهپیمایی ها و انتخابات بیانگر سیاسی بودن مردم این استان است به طوری که می توان گفت نبض سیاست تندتر و قوی تر از نبض اقتصاد در استان می تپد.

خادمی ابراز داشت: با وجود خدمات چشمگیر ارایه شده از سوی نظام و دولت ها هنوز کهگیلویه و بویراحمد جزو مناطق کمتر توسعه یافته کشور محسوب می شود که این امر نیز به دلیل عقب ماندگی تاریخی مربوط به دوران رژیم پهلوی است.

وی افزود: اولویت اصلی مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد توجه به مسایل اقتصادی و کمک به رونق هر چه بیشتر این بخش با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی خواهد بود.

خادمی گفت: اتحاد، انسجام، همراهی و هماهنگی بین مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و مجمع نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی برای شتاب بخشی به روند توسعه استان به نحو شایسته ای  وجود دارد.

به گفته استاندار، استان در حوزه های علمی و فرهنگی رشد خوبی داشته  بطوریکه 23 واحد علمی با 54 هزار دانشجو مشغول به تحصیل دارد.

خادمی افزود: کهگیلویه و بویراحمد آنچه که امروز دارد مرهون خدمات انقلاب اسلامی است ولی با این حال به دلیل عقب ماندگی تاریخی وضعیت مطلوبی ندارد.

وی عنوان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد چون مردم شناخت کاملی نسبت به هم دارند، جرایم کمتری نسبت به سایر نقاط کشور در استان رخ داده و به لحاظ مسایل امنیتی نیز مشکل خاصی نداشته است.

خادمی با اشاره به قومی و قبیله ای بودن بافت اجتماعی مردم کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: این نوع زندگی دارای نقاط ضعف و قوت متعددی است.

رئیس شورای اداری ادامه داد: ایجاد روحیه تعاملی و حفظ صداقت عشایری از ویژه گی های خوب استان کهگیلویه وبویراحمد است و افزود: این استان ترکیب قومی و قبیله ای خود را حفظ کرده و بر همین اساس می توان به عنوان یک مزیت نام برد که باید نقاط قوت آن را حفظ و نقاط ضعف آن را حذف کرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*