اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3816
تاریخ انتشار: 1393/12/02 23:39
اکران فیلم «گا وگا» در سینما دهناد دهدشت با استقبال خوب مردم رو برو شد

عصرجهان:گا و گا رسمی دیرینه درکهگیلویه وبویراحمد است که دراین رسم دونفرخواهرخود را به ازدواج طرف مقابل درمی آورند. در این ازدواج هر اتفاقی که برای یکی از زوجین پیش آید دیگری را دستخوش مشکلات طرف مقابل می کند. در این نوع ازدواج ضمانت دوام ازدواج هر یک در سلامت ازدواج دیگری گره خورده است.
این فیلم محلی که آداب ورسوم سنتی رابه تصویرکشید، مردم را با هنرهفتم آشتی داد.
یکتا که اولین تجربه کارگردانی را در فیلم گاوگا دارد بیان داشت: اتفاقات بدی که درکمین این نوع از ازدواج دارد، در این فیلم آمده است و نشان می دهد مشکلات دوخانواده درگیر در چنین ازدواجی و زنجبره ای به هم پیوسته است طوری که رویداد ناخوشایندی زندگی هردوخانواده رابه چالش می کشاند.
سعیدیکتا نویسنده و کارگردان فیلم در گفتگو با خبرنگار سایت استان، انگیزه پرداختن به چنین موضوعی را رویداد عینی به وقوع پیوسته درچندسال قبل با همین عنوان دانست و ابراز داشت: اتفاق گا وگا از هم پاشیدن دوخانواده پنج نفره برآن داشت تا عواقب رسم نادرست ازدواج مبادله ای را در قالب فیلم به تصویر بکشم.
این کارگردان جوان اظهارداشت: فیلم گا وگا سال نودیک با مجوزتولیدفیلم کوتاه کلیدخورد اما با گذشت مدتی از کار وقتی دیدم در سی دقیقه پیام فیلم آن طورکه باید به مخاطب رسانده نمی شود تولید فیلم را برای مدتی متوقف کردم.
وی علت راه نیافتن فیلمش درچندجشنواره فیلم کوتاه داخلی، مدت زمان فیلم عنوان کرد و ابراز داشت: چون مدت فیلم از سی دقیقه بیشتربود، و فیلم های کوتاه باید زیر سی دقیقه باشند شرکت داده نشد.
به گزارش سایت استان، سعیدیکتا با اشاره به استفاده از بازیگران بومی برای به نمایش گذاشتن صداقت داستان عوامل فیلم را متشکل از زیبا قمصور، سجاد آتش سودا، محمدحسین صبیحی نیکو، زینب عظیم خواه، جلیل علوی، مهران صفایی راد(آلن) نیلوفر و امیرعلی یکتا، محمدکوثر، آرمین صبیحی نیکو، غلام دانشی، به عنوان بازیگر، صادق شکیبایی تصویربردار و امیرسبحانی صدابردار دانست و افزود: تهیه و تولید این فیلم باهزینه شخصی و بدون حمایت هیچ نهادی انجام گرفته است.

گفتنی است پیش از اکران عمومی این فیلم و با حضور مسئولین از عوامل فیلم تجلیل شد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*