اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3855
تاریخ انتشار: 1393/12/06 00:21
جنایت مرد جوان برای رسیدن به عشق دوران جوانی‌اش، زن خیانتکار طراح نقشه قتل شوهرش شد-سرنشینان نیسان در تصادف آتشین با پراید سوختند-زن جوان با ضربات چاقوی شوهرش جان باخت،قاتل بی‌رحم در کمتر از یک ساعت دستگیر شد ‎

عصرجهان:مروری بر حوادث گزارش شده در رسانه های روز چهارشنبه ایران (منابع بسته خبری:سایت های خبری- مطبوعات)


سعد الله وطنخواه گفت:هواپیمای یزد به مشهد در حین چرخش دچار مشکل شد
به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از ایرنا، سعد الله وطنخواه با رد شایعه شکسته شدن چرخ هواپیما افزود: هواپیما در حین چرخش برای پرواز با مشکل قفل شدن چرخ مواجه شده و خوشبختانه مشکل خاصی برای هیچ یک از مسافران بوجود نیامده است.
وی اضافه کرد: مهندسان در حال پایین آوردن چرخ و تعمیر آن هستند و بزودی این نقص فنی برطرف خواهد شد.

مدیرکل فرودگاههای یزد گفت: باند پرواز فرودگاه یزد هم در حال حاضر مشکلی ندارد و یک ساعت بعد از این حادثه پرواز عتبات عالیات در آن نشسته است.

وطنخواه درباره وضعیت مسافران سرگردان پرواز یزد به مشهد نیز گفت: این عزیزان بزودی با پرواز جایگزین به مشهد اعزام خواهند شد.

جنایت مرد جوان برای رسیدن به عشق دوران جوانی‌اش/ زن خیانتکار طراح نقشه قتل شوهرش شد
مردی که دوست داشت به عشق دوران جوانی‌اش برسد با همکاری زن مورد علاقه‌اش نقشه قتل شوهر بی‌گناه را کشید و پس از ارتکاب جنایت ،‌جسد را در داخل خودرو به آتش کشید.
یه گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، در ساعت 45: 6 مورخه 06/09/1392 ، وقوع یک فقره آتش سوزی یک دستگاه خودرو به کلانتری 140 باغ فیض اعلام شد .

با حضور مأموران کلانتری و ایستگاه آتش نشانی در محل اعلام شده ، واقع در خیابان ابوذر – نبش خیابان تاجیک ، اقدامات جهت اطفای حریق یک دستگاه خودرو سمند زرد رنگ انجام و آتش سوزی پیش از گسترش آن به تمامی قسمت های خودرو خاموش شد .

کشف جسد در داخل صندوق عقب خودرو :
با انجام عملیات اطفای حریق، بازرسی داخل خودرو توسط مأموران کلانتری و ایستگاه آتش نشانی انجام و از داخل صندوق عقب خودرو ، جسد مردی حدودا 50 ساله که از ناحیه پشت سر دچار شکستگی ناشی از اصابت جسم سخت شده بود ، کشف شد . (با توجه به اقدام سریع مأمورین ایستگاه آتش نشانی در کنترل و اطفای حریق ، هیچگونه آسیب ناشی از آتش سوزی به جسد نرسیده بود ) .

پرونده در اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمـد" و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
 
شناسایی هویت مقتول :
با بررسی ارکان خودرو سمند زردرنگ ، مشخص شد که خودرو متعلق به جسد کشف شده بنام "مجید. ق" ( 47 ساله) است که بنا بر اظهارات اعضای خانواده اش ( همسر و سه دختر ) ، در مورخه 04/09/1392 از خانه خارج شده و دیگر به محل سکونتش واقع در شهر کرج مراجعت نداشته ؛ در ادامه تحقیقات نیز مشخص شد که خانواده مقتول در مورخه 05/09/1392 با مراجعه به پلیس آگاهی کرج اقدام به طرح شکایت با موضوع "فقدان افراد" کرده اند .

همسر مقتول در پرونده فقدان همسرش عنوان کرده بود : "همسرم در ساعت 05:00 مورخه 04/09/1392 ، طبق روال هر روز و به قصد بردن سرویس مدرسه از خانه خارج شده اما پس از آن ، دیگر به منزل مراجعه نکرده و پاسخگوی تماس های تلفنی بنده و دخترانش نیست " .

تحقیقات یکساله در اداره دهم پلیس آگاهی :
در ادامه رسیدگی به پرونده قتل "مجید . ق" ، کارآگاهان در تحقیقات پلیسی اولیه به هیچگونه اطلاعات قابل بهره برداری که آنان را در کشف پرونده کمک کند ، دست پیدا نکردند اما همچنان تحقیقات پلیسی – تخصصی در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار داشت تا نهایتا اطلاعاتی در خصوص وجود اختلاف مابین مقتول و همسرش بدست آمد که نشان می داد همسر مقتول بنام "مریم" ( 42 ساله ) چندین بار قصد متارکه از همسرش را داشته اما مقتول با این درخواست مخالفت کرده ، اما مریم در همان تحقیقات اولیه به شدت منکر داشتن هرگونه اختلاف با همسرش و تلاش برای متارکه می شود.

شناسایی نفر دوم :
با وجود انکار مریم در خصوص داشتن هرگونه اختلاف با مقتول ، بررسی فرضیه "ارتکاب جنایت با انگیزه ازدواج با شخص دوم " در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و با انجام اقدامات پلیسی ، کارآگاهان موفق به اثبات این فرضیه و شناسایی پسردایی مریم بنام "حسین . هـ" ( 50 ساله ) شدند . تحقیقات پلیسی در خصوص "حسین . هـ" نیز نشان داد که وی با وجود داشتن سه فرزند، چندی پیش از همسرش متارکه نموده است .

با توجه به اطلاعات بدست آمده و به منظور جلوگیری از انکار دلایل بدست آمده در خصوص تلاش حسین و مریم جهت ازدواج با یکدیگر ، کارآگاهان این دو نفر را تحت مراقبت های پلیسی قرار داده و سرانجام در مورخه 02/12/1393 ، هر دو نفر آنها را همراه با یکدیگر دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .

اعتراف به جنایت :
با وجود کلیه دلایل و قرائن بدست آمده ، "حسین" و "مریم" در تحقیقات اولیه منکر هرگونه اطلاع از نحوه ارتکاب جنایت شده و ارتباط خود را صرفا به رابطه خویشاوندی نسبت می دهند اما با توجه به دلایل بدست آمده ، تحقیقات جداگانه از هر دو نفر آغاز و سرانجام حسین به ارتکاب جنایت اعتراف می نماید .

حسین در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : "من و مریم از زمان مجردی به یکدیگر علاقه مند بوده و حتی قصد ازدواج با یکدیگر را داشتیم اما به علت مخالفت های شدید هر دو خانواده بویژه خانواده ی مریم ، موفق به ازدواج نشده و هر کدام جداگانه تشکیل خانواده دادیم ؛ از یکدیگر هیچ اطلاعی نداشتیم تا اینکه در مراسم بزرگداشت یکی از بستگان - پس از چندین سال بی خبری - همدیگر را ملاقات کردیم .

از آنجا بود که با یکدیگر تماس پیدا کرده و مریم در صحبت هایش عنوان می کرد که از زندگی اش راضی نیست و قصد داشته تا از هسمرش متارکه نماید اما وی حاضر به این کار نشده است . همین موضوع انگیزه ای شد تا برای رسیدن به یکدیگر ، طرح نقشه قتل را بریزیم . مریم کلید درب ورودی مجتمع محل زندگی اش را تهیه کرد و در اختیار من قرار داد .

ساعت 04:00 مورخه 04/09/1392 در انباری داخل پارکینگ پنهان شدم ؛ پیش از آن مریم گفته بود که همسرش هر روز ساعت 05:00 و به قصد بردن سرویس مدرسه از خانه خارج می شود . زمانیکه مقتول به قصد سوار شدن به ماشین ، به پارکینگ آمده بود ، از پشت سر به او حمله کرده و با میلگردی که برای [ ارتکاب جنایت ] آماه کرده بودم ، چند ضربه به ناحیه سر و گردنش مقتول وارد کردم.

پس از چند دقیقه ، مریم به پارکینگ آمد و با کمک یکدیگر جسد را داخل صندوق عقب گذاشتیم . بلافاصله مریم ، پیش از بیدار شدن بچه ها مجددا به خانه بازگشت و من نیز ماشین مقتول را در حالیکه جسد در داخل صندوق عقب آن بود ، از مجتمع خارج کردم . تاکسی را تا شهریار منتقل کرده اما بواسطه روشن شدن هوا مجبور شدم ماشین را بیرون از خانه پارک کرده تا پس از تاریک شدن هوا به تهران بیایم . پس از تاریک شدن هوا ، ماشین را به تهران – خیابان ابوذر ( محل اعلام حریق خودرو )برده و در تاریکی شب و با استفاده از خلوتی خیابان آنرا آتش زده و به سرعت از محل دور شدم " .

با توجه به اعترافات صریح حسین در خصوص طراحی جنایت و معاونت همسر مقتول در جنایت ، مریم نیز که چاره ای جز اعتراف بیان حقیقت نداشت ، سرانجام لب به اعتراف گشود و در مورخه 05/12/1393 ، تمامی اظهارات پسردایی اش را تأیید کرد .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : ""با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و هر و هر دو متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند ".
سرنشینان نیسان در تصادف آتشین با پراید سوختند
رئیس پلیس راه هرمزگان گفت: در یک حادثه‌ی رانندگی میان دو دستگاه خودرو نیسان و پراید، راننده و سرنشین نیسان در میان شعله‌های آتش جان باختند.
سرنشینان نیسان در تصادف آتشین با پراید سوختندبه گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرهنگ "علی مجیدزاده" با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 یک فقره حادثه رانندگی و آتش سوزی در محدوده روستای کلمتلی گچین از توابع بندرعباس به وقوع پیوست که مأموران سریعا به محل اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: با حضور در محل حادثه و طی بررسی‌های به عمل آمده و گفته‌های شهود مشخص شد یک دستگاه خودرو پراید با یک دستگاه وانت نیسان در محور فوق با یکدیگر برخورد کرده‌اند که در این برخورد نیسان دچار حریق شد.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه راننده و سرنشین نیسان در این حادثه در میان شعله‌های آتش جان باختند، تصریح کرد: راننده پراید نیز که به شدت مجروح شده بود، توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شد.
زن جوان با ضربات چاقوی شوهرش جان باخت/ قاتل بی‌رحم در کمتر از یک ساعت دستگیر شد ‎
فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی استان فارس از دستگیری قاتلی خبر داد که همسر خود را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی استان فارس در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در تشریح جزییات این خبر گفت: مأموران کلانتری ۱۱ شهرستان ممسنی استان فارس از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع یک فقره قتل در یکی از خیابان‌های شهرستان مطلع و بلافاصله به همراه اکیپی از مأموران آگاهی در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: با حضور مأموران مشاهده شد که خانمی ۲۵ ساله به وسیله سلاح سرد از ناحیه شانه سمت راست مورد اصابت قرار گرفته و فوت کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی اظهار داشت: بلافاصله با انجام طرح مهار و افزایش گشت‌های محسوس و نامحسوس قاتل که همسر مقتول می‌باشد، در یک عملیات غافلگیرانه و در کمتر از یک ساعت شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ امجدی با بیان اینکه فرد قاتل در تحقیقات اولیه انگیزه خود را اختلاف خانوادگی اعلام کرد، خاطر نشان کرد: اقدامات قانونی در این رابطه انجام و جسد به سرد خانه انتقال داده شد.

تصادف خونین با 4 کشته
هندیجان- فارس: رئیس جمعیت هلال‌احمر هندیجان دیروز گفت: در اثر برخورد 2 دستگاه وانت‌بار و یک دستگاه پژو 405 در محل سه راهی دهملا در محور هندیجان به ماهشهر، 4 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده و 3 نفر زخمی شدند.عاشور قنواتی با بیان این که شدت برخورد به حدی بوده که خودرو پژو دچار آتش‌سوزی شد، افزود: در این حادثه هر 3 سرنشین سواری پژو 405 جان باختند و یک نفر از سرنشینان وانت‌بار سایپا در دم کشته و 2 نفر دیگر زخمی شدند.وی ادامه داد: اجساد و آسیب‌دیدگان بعد از رهاسازی توسط اکیپ امداد و نجات هلال‌احمر هندیجان به مراکز درمانی اعزام شدند و علت حادثه توسط کارشناسان در حال بررسی است.
مجازات اعدام برای 3 قاتل
رشت- ایسنا: به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دادگستری گیلان 3 محکوم مرتکب به جرم قتل عمد در زندان مرکزی شهر رشت به دار مجازات آویخته شدند.م.ر فرزند صفرعلی 35 ساله، ع.ز فرزند محمدعلی 32 ساله و ر.ک فرزند محمد 34 ساله مجرمانی بودند که در زندان لاکان رشت اعدام شدند.
برخورد دو خودرو 2 کشته گرفت
بندرعباس- واحد مرکزی خبر: برخورد 2 دستگاه خودروی نیسان و پراید در غرب بندرعباس 3 کشته و زخمی بر جای گذاشت. فرمانده پلیس راه هرمزگان گفت: در این حادثه که دوشنبه شب در جاده اصلی گچین رخ داد خودروی نیسان آتش گرفت و راننده و سرنشین آن جان باختند و راننده پراید به بیمارستان منتقل شد. سرهنگ مجیدزاده سرعت زیاد را علت این حادثه اعلام کرد و افزود: خودرو نیسان حامل گازوئیل قاچاق بود.
تصادف در محور تسوج- شبستر
تبریز- خبرنگار کیهان: تصادف وانت ‌نیسان و پژو روآ در جاده تسوج- شبستر کشته و زخمی شدن 4 نفر را به دنبال داشت.به گزارش مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی، در سانحه فوق در محور این دو شهرستان یک نفر کشته و 3 نفر مصدوم شدند.
انهدام باند بزرگ قاچاق
کرمانشاه- مهر: با تلاش نیروهای امنیتی سپاه و بسیج یک باند بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر با گستره فعالیت در استان‌های غرب کشور شناسایی و متلاشی شد.این باند که اقدام به توزیع داروهای مخدر، روانگردان و ماده مخدر تریاک می‌کرد با تحت‌نظر قرار گرفتن و اقدامات اطلاعاتی طی یک عملیات به دام افتاده و اعضای آن دستگیر شدند.مقادیر قابل توجهی شربت متادون، داروهای مخدر، داروهای روانگردان و دو کیلوگرم تریاک از این گروه ضبط شد و سرکرده این گروه به همراه 5 نفر دیگر دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
کشف 4 کیلو شیشه
خرم‌آباد - واحد مرکزی خبر: فرمانده انتظامی دورود گفت: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با توزیع‌کنندگان مواد مخدر، ماموران انتظامی این شهرستان در عملیاتی 2 توزیع‌کننده مواد روانگردان شیشه را دستگیر کردند. حسنوند افزود: از این قاچاقچیان 4 کیلو و 850 گرم ماده مخدر صنعتی شیشه کشف و ضبط شد.
374 گرم هروئین در معده قاچاقچی
دشتستان - باشگاه خبرنگاران: فرمانده نیروی انتظامی دشتستان استان بوشهر گفت: ماموران این فرماندهی 374 گرم هروئین را از معده 4 سوادگر مرگ که به صورت بلع و انباری جاسازی کرده بودند، کشف کردند.حمیدرضا انصاری افزود: این متهمان سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید بودند که در اجرای طرح ایست و بازرسی و کنترل خودروهای عبوری شناسایی و دستگیر شدند.وی ادامه داد: برای متهمان با دستور مقام‌های قضایی پرونده تشکیل و روانه زندان شدند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*