اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3861
تاریخ انتشار: 1393/12/07 00:24
حدادعادل: مطلب «اعتماد»، توهین به مقدسات نبود- کسی نمی‌تواند با لباس نقد، تخریبگری کند.-اصلاح طلبان قم: از نجابت مان سوء استفاده می شود-معاون فرهنگی قوه قضائیه: «م.ه» هم مثل رحیمی «خودیِ متهم» است-روحانی برای افتتاح پروژه عمرانی احمدی نژاد به قم رفت-جهانگیری رقیب جدید روحانی!

عصرجهان:اخبار ویژه پنجشنبه در رسانه های مجازی،چاپی،دیداری و شنیداری (منابع بسته خبری:سایت های خبری- مطبوعات)

ایران
مشاور رسانه‌ای رئیس جمهوری تصریح کرد که کسی نمی‌تواند با لباس نقد، تخریبگری کند.
به گزارش ایسنا، محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای رئیس جمهوری در دیدار با اصحاب رسانه در استان قم با اشاره به مشکلات این قشر در سراسر کشور گفت: «شهر قم به عنوان پایگاه نشر معارف اهل بیت و عالی‌ترین قرائت از اسلام یعنی مذهب تشیع جایگاه بسیار خاصی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در میان پیروان مکتب اسلام دارد و حوزه رسانه این استان نیز به همین مناسبت از این جایگاه بالا برخوردار است.»
وی درباره رویکرد تخریبی برخی از اصحاب رسانه‌ها نسبت به فعالیت دولت گفت: «راهبرد دولت در مقابل این تخریب‌کنندگان این است که از خود رسانه‌های منصف بخواهیم که با مطالب واقعی خود حقایق را به گوش مردم برسانند و مردم خودشان بهترین قضاوت‌کننده هستند.
گفتمان اعتدال گفتمانی است که باید در سراسر کشور در همه ابعاد ساری و جاری شود، نه اینکه به بهانه نقد، به تخریب دیگران بپردازیم.»
مشاور رسانه‌ای رئیس جمهوری تصریح کرد:« نقد دارای یک چارچوب مشخص است و ویژگی‌های خاصی نیز دارد و کسی نمی‌تواند با لباس نقد، تخریبگری کند، مطالب ناحق را به زبان بیاورد، زیرا در درگاه خداوند مسئول است.»

 آمار ازدواج و طلاق در 10 ماه گذشته
در 10 ماهه امسال 584 هزار و 191 واقعه ازدواج در سطح کشور و با یک درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال توسط دفاتر رسمی ازدواج در سامانه ثبت وقایع ازدواج و طلاق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، طی این مدت همچنین تعداد 131 هزار و 553 واقعه طلاق نیز توسط دفاتر رسمی طلاق در این سامانه به ثبت رسیده که با افزایش 6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه است.
واریز ۱۲۰ هزار میلیارد تومان یارانه مازاد بر قانون
«ایسنا» در گزارشی نوشت: «در حالی با پرداخت 48 مرحله یارانه نقدی، هزینه دولت در این بخش به 186 هزار میلیارد تومان رسید که قانون تنها پرداخت 64 هزار میلیارد تومان از منابع 127 هزار میلیاردی ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی طی این چهار سال را مجاز دانسته.» معاون اول رئیس جمهوری نیز سه‌شنبه گذشته تأکید کرد: «تقسیم قیمت انرژی به عنوان یارانه نقدی، تصمیمی اشتباه بود» و افزود: «سالانه ۴۲ هزار میلیارد تومان از منابع یارانه به صورت نقدی توزیع می‌شود و این درحالی است که درآمد حاصل از یارانه به سختی به ۳۳ هزار میلیارد تومان می‌رسد بنابراین باید از بودجه نفت بین مردم توزیع کنیم و پیش‌بینی می‌شود که ۱۶ هزار میلیارد تومان در سال ۹۴ برای یارانه کسری داشته باشیم.»
آشنایی قدیمی صالحی و «مونیز» به روایت روزنامه کویتی
یک روزنامه کویتی نوشت: «با توجه به حضور برخی افراد در دو هیأت ایرانی و امریکایی مذاکره کننده، به نظر می‌رسد مذاکرات هسته‌ای در مسیری مثبت پیش می‌رود و گویی دستیابی به توافق تا قبل از پایان ماه آینده حتمی شده است.» به گزارش انتخاب، روزنامه «الرای» در گزارشی ضمن اشاره به مذاکرات اخیر هسته‌ای در «ژنو» نوشت: نتیجه یک روز طولانی مذاکره در ژنو با حضور علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، این بود که امریکا به جدی بودن تهران، خوشبین شد. با توجه به جدی بودن ایران، امریکایی‌ها نیز «ارنست مونیز»، وزیر انرژی امریکا را به ژنو فرستادند. صالحی و مونیز یک آشنایی قدیمی دارند. وقتی صالحی در دانشگاه «ام‌آی‌تی» امریکا درس می‌خواند، مونیز رئیس «بخش فیزیک» این دانشگاه بود. مقامات امریکایی معتقدند حضور صالحی در مذاکرات، نشان دهنده تمایل ایران برای پایان دادن به مسأله است. حسین فریدون، دستیار ویژه رئیس جمهوری ایران نیز که سال‌ها عضو هیأت نمایندگی ایران در سازمان ملل بوده است، از نحوه عملکرد نهادهای دولتی، امور امریکا و سیاست‌های این کشور کاملاً آگاه است.»

حدادعادل: مطلب «اعتماد»، توهین به مقدسات نبود
رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در ارزیابی مطلب روزنامه «اعتماد» گفت: «به نظرم مطلب این روزنامه، حاوی توهین به مقدسات نبود.» غلامعلی حدادعادل در گفت‌وگو با «نسیم آنلاین» پیرامون بخشی از مصاحبه «اعتماد» با ابراهیم اصغرزاده که واکنش‌هایی را در پی داشته، افزود: «کسی در جامعه ما حتی اگر با برخی کارهای او موافق نباشیم اهل بیت(ع) را انکار نمی‌کند.» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: «من این مطلب را خوانده‌ام؛ استنباط من این نیست که خبرنگار مرادش امام حسین(ع) یا حضرت زهرا(س) بوده است؛ بلکه به نظر بنده منظورشان اشاره به اشخاصی بود که در آن مصاحبه از آنها نام برده شده بود.» وی ادامه داد: «بعید می‌دانم در جامعه ما فردی که اسمش اصلاح‌طلب است یا روزنامه‌ای برای یک جناح خاصی باشد که شاید ما هم با بعضی کارهایشان موافق نباشیم، مقام امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) را انکار کند.»

کیهان

قد قد بی‌هنگام مرغ در بحبوحه تورم صفر!

هنوز انتقادها به آمار اخیر رئیس‌جمهور درباره نرخ تورم صفر درصدی در بهمن‌ماه تمام نشده بود که دم‌خروس افزایش قیمت بی‌رویه قیمت مرغ خوراکی در بازار غیرطبیعی آشکار شد و همچنان ادامه دارد.
به گزارش «تابناک»، در حالی قیمت منطقی فروش هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه در بازار مصرف 6800 تا 7000 تومان برآورد می‌شود که در روزهای اخیر، قیمت مرغ به 9000 تومان افزایش پیدا کرده است. بر همین اساس، در حالی این بی‌نظمی‌ها وجود دارد که محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در اظهاراتی با اعلام اینکه مرغ در دولت تدبیر و امید گران نشده است، گفت: «مردم نباید مرغ را به قیمت 8 و 9 هزار تومان- که می‌گویند در مغازه‌ها وجود دارد- خریداری کنند. در حال حاضر مرغ به قیمت 6 هزار و 980 تومان به صورت گرم در تره‌بار و میادین توزیع شده است و مرغ منجمد نیز 5هزار و 900 تومان در میادین تره‌بار به دست مصرف‌کننده می‌رسد».
تابناک می‌افزاید: این سخنان در حالی مطرح می‌شود که آقای حجتی پاسخ نگفتند، مرغ‌های 9000 تومانی در این مغازه‌ها چگونه توزیع می‌شود و چرا با متخلفان گران‌فروش برخورد نمی‌شود؟ نکته بعدی اینکه چگونه در دولت تدبیر و امید، قیمت گوشت مرغ افزایش پیدا نکرده، در حالی که امروز شاهدیم حتی مرغ در جایگاه‌های قانونی فروش مرغ به قیمت 9000 تومان فروخته می‌شود. شاید این افزایش قیمت نیز به مثابه گذشته واقعی کردن قیمت‌هاست!
این گزارش می‌افزاید: به نظر می‌رسد در برخورد با افزایش قیمت‌ها، برخورد فرافکنانه نه تنها کمکی به اصلاح قیمت و جلوگیری از گران‌فروشی نمی‌کند، بلکه باعث نارضایتی خواهد شد. مردم از دولت تدبیر و امید خواستار پاسخ‌گویی منطقی و تلاش برای رفع مشکلات هستند، نه فرافکنی‌های پوپولیستی غیرکارشناسی.
یادآور می‌شود حجتی با وجود جا به جا گفتن قیمت مرغ اخیرا مدعی شده که دولت قبل عددسازی می‌کرد.
همزمان خبرگزاری آریا اظهار حجتی را عجیب خواند و نوشت: در آشفته بازار قیمت مرغ، اظهارنظرهای عجیب دولتی ادامه دارد. آقای وزیر می‌گویند مردم مرغ 9 هزار تومانی نخرند؛ سوال این است که این مرغ 9 هزار تومانی از کجا در مغازه‌های فروش محصولات گوشتی سبز شده، آیا مثلا این مرغ‌ها از کشورهای خارجی به مغازه‌ها رسیده‌اند یا یک سیکل مشخص و همیشگی را طی کرده‌اند؟ اگر خرید مرغ 9 هزار تومانی به دستور ایشان نهی شده حتما می‌توانند در دستور دیگری فروش مرغ 9 هزار تومانی را هم ممنوع کنند. به نظر می‌رسد این دستور دوم بیشتر در حیطه وظایف ایشان باشد.
آریا افزود: آیا در بخش سیاست‌های تنظیم بازار به بخش نظارت هم توجه شده؟ لابد بازرسانی هم برای این نظارت انتخاب شده‌اند. سوال این است که این بازرسان اکنون کجا هستند و دقیقا مشغول چه کاری می‌باشند؟ اگر بنا را بر درستی فرمایش ایشان بگذاریم سوال این است که اگر افزایش یکباره قیمت مرغ از همان 7 هزارتومانی که ایشان می‌فرمایند به مبلغ 9 هزار تومان نامش گرانی نیست پس دقیقا چیست؟
انکار گرانی بی‌رویه قیمت مرغ تداعی همان داستانی را می‌کند که شخصی از همسایه خود خواست الاغ خود را به وی قرض دهد اما پاسخ شنید که پیش از وی کس دیگری الاغ را قرض گرفته. در همان حال، صدای عرعر الاغ بلند شد و صدای همسایه را درآورد که «مرد حسابی! الاغ که داخل طویله است». صاحب الاغ با اعتماد به نفس کامل پاسخ داد مرد حسابی تو حرف من را قبول نمی‌کنی اما حرف این حیوان زبان نفهم را باور می‌کنی؟!

پس از اعتدال با توسعه اعتدال بی‌توسعه هم می‌آید؟!
یک نماینده حامی دولت از منتفی شدن تشکیل حزب رهروان ولایت و تشکیل حزب اعتدال توسط برخی منشعبین خبر داد.
چند نماینده حامی دولت که رقم آنها 10 تا 20 نفر ارزیابی می شود ظرف یک سال گذشته از یک طرف خواستار انفعال نمایندگان در برابردولت شده و از طرف دیگر به طور مداوم از تشکیل فراکسیون و حزب اعتدال خبر داده اما هنوز به نتیجه نرسیده‌اند. برخی عملکردهای بد  دولت و نقض تعهد برخی وزرا در قبال مجلس موجب ریزش بالغ بر 100 رای که در روز رای اعتماد به کابینه همراهی کرده بودند شد به نحوی که به استیضاح و برکناری فرجی‌دانا از وزارت علوم و رای ندادن به گزینه‌های حامی فتنه شد.
اکنون ابراهیم نکو در مصاحبه با آریا از تشکیل حزب اعتدال خبر داد و می‌گوید: از آنجایی که ما تشکیل فراکسیون اعتدال را موجب انشقاق فراکسیون رهروان ولایت می‌دانیم که در نتیجه آن افکار و ایده‌های اعتدال بازنده می‌شود بنابراین تلاش کردیم با رایزنی به تعدیل رفتارها و انسجام فراکسیون رهروان ولایت کمک کنیم تا در رای‌گیری‌ها نتایج بهتری به دست آوریم.
وی در عین حال گفت: اگر چه تشکیل فراکسیون اعتدال منتفی شده اما ما قصد داریم بعد از ایام بررسی بودجه در قالب حزب اعتدال برای انتخابات مجلس دهم اعلام موجودیت کنیم و اساسنامه خود را تقدیم وزارت کشور نماییم.
ابراهیم نکو همچنین از منتفی شدن تشکیل حزب رهروان ولایت خبر داد و گفت: برای تشکیل حزب رهروان ولایت استقبال خوبی صورت نگرفت چرا که برخی از دوستان با برگزاری جلسات ناموزون جایگاه سایر اعضای این فراکسیون را زیر سؤال بردند.
ایده تشکیل حزب اعتدال در حالی مطرح می‌شود که حزب اعتدال و توسعه نیز، حزب حامی دولت می‌باشد و برخی اعضای کابینه (نظیر سخنگوی دولت و وزیر ارتباطات) از اعضای آن هستند. نوبخت پیش از این ضمن حضور در نشست حزبی اعتدال و توسعه گفته بود ما کار انتخاباتی نمی‌کنیم.

آشنایی با بهایی‌ها و سازمان منافقین تجربه خوب فائزه هاشمی در زندان!
فائزه هاشمی برای چندمین بار نسبت به اعضای سازمان تروریستی منافقین و سازمان انگلیسی-صهیونیستی بهائیت ابراز تعلق خاطر کرد.
وی در مصاحبه با روزنامه فیگارو با اشاره به زندانی شدنش به مدت 6 ماه می‌گوید: زندان تجربه بسیار خوبی بود چرا که با زنان و مردان بزرگ ایرانی، بهائی‌ها، اعضای مجاهدین خلق، اصلاح‌طلبان و کسانی آشنا شده که برای باورهایشان مبارزه می‌کنند.
فائزه رفسنجانی می‌گوید: «در ایران آزادی‌ها بیش از پیش پس رفته‌اند».
فیگارو در آغاز گفتگو از او می‌پرسد، یک سال و نیم پس از رسیدن حسن روحانی به قدرت در ایران، ایرانیان چه احساسی دارند؟ فائزه رفسنجانی می‌گوید: «مردم انتظارات بسیاری از حسن روحانی داشتند. آنها امروز کاملا ناامید نشده‌اند اما بر این باورند که او نخواهد توانست به همه خواست‌های آنها پاسخ گوید.
وی که  در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید: فراموش نکنیم که رئیس‌جمهور در ایران چندان قدرتی ندارد. قدرت در دست رهبر جمهوری اسلامی است که توسط محافظه‌کاران حمایت می‌شود.»
فائزه رفسنجانی در اشاره به زندانی شدنش به مدت 6 ماه در سال 2012 می‌گوید که زندان تجربه بسیار خوبی بود چرا که با زنان و مردان بزرگ ایرانی، بهائی‌ها، اعضای مجاهدین خلق، اصلاح‌طلبان و کسانی آشنا شدم که برای باورهایشان مبارزه می‌کنند.
به گزارش رادیو فرانسه فائزه رفسنجانی در مورد پرونده هسته‌ای ایران از کارشکنی محافظه‌کاران خبر داده و می‌گوید حسن روحانی همه تلاش خود را به کار می‌بندد اما هر چه زمان بیشتر می‌گذرد، مردم ناامیدتر می‌شوند.
یادآور می‌شود وی 20 فروردین 92 در مصاحبه با روزنامه زنجیره‌ای بهار با مرور خاطرات دوره بازداشت خود، از بهایی‌ها و مجاهدینی‌ها و منافقین به عنوان دوستان خود یاد کرده و گفته بود: در میان هم‌بندی‌ها و دوستانم، بهایی‌ها، تعدادی از سازمان مجاهدین و... چند نفر لائیک و چپ بودند... بابا در ملاقات‌ گله‌های آن طرف را منتقل کرد که چرا به مجاهدین، منافقین نمی‌گویم یا چرا روابط خوبی مثلا با مجاهدین و بهائی‌ها دارم.
فائزه هاشمی در دوره اصلاحات مدیرمسئول روزنامه زن بود که برخی عناصر معارض با انقلاب را گردهم آورد. از جمله رفتارهای مشکوک وی در این دوره مصاحبه جانبدارانه روزنامه زن با بیوه فراری محمدرضا پهلوی بود.
تمجید وی از منافقین در حالی است که این سازمان تروریستی مثل قتل عام 17 هزار شهروند بیگناه ایرانی است اما در فتنه 88 با افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی هم مسیر شد. بهائیت نیز که حزبی ساخته دست استعمار انگلیس است، پیوند عمیق با صهیونیسم و فراماسونری جهانی دارد و به همین اعتبار مقر خود را در فلسطین اشغالی قرار داده است. حامیان این گروه به جای اشاره به خیانت‌های شبکه‌ای اعضا به ملت ایران و جاسوسی برای آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی، ادعا می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران با بهائیت صرفا مشکل عقیدتی دارد حال آنکه به رغم انحرافی و جعلی بودن بهائیت، اتهام اصلی عناصر بازداشت جاسوسی، اقدام علیه امنیت ملی است. شبکه مالی بهائیت نیز نقش عمده‌ای در اخلالگری و تروریسم اقتصادی ایفا می‌کند.
فائزه هاشمی سال گذشته برای مدتی از سوی کسانی چون عیسی سحرخیز به عنوان رئیس گروهک انجمن دفاع از آزادی  مطبوعات معرفی شد. اعضای این انجمن به دیدار هاشمی رفسنجانی نیز رفتند. سحرخیز ضمن دفاع از بهایی‌ها و همجنس‌بازان، اخیرا در مصاحبه با جرس تصریح کرد اصلاح‌طلبان دیگر مانند اول انقلاب علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند.

بازی سیاسی با افکار عمومی فشار بر مردم به جای حذف یارانه پردرآمدها
برخی مقامات دولتی مشغول بازی سیاسی با افکار عمومی بر سر موضوع یارانه‌ها هستند.
با حذف این طیف از مقامات دولتی در حالی یارانه اقشار مرفه در بودجه سال آینده حذف شد که جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور تصریح می‌کند پرداخت یارانه در سال 94 با 16 هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه خواهد شد. در مقابل بنابر اعلام کارشناسان، حذف دست‌کم 10 میلیون نفر از افراد پردرآمد می‌تواند به صرفه‌جویی 5400 میلیارد تومانی بیانجامد.
پیش از این سخنگوی دولت در توجیه عدم قطع یارانه پردرآمدها مدعی شده بود نمی‌خواهیم مردم را برنجانیم! این در حالی است که دولت برای جبران ماجرا اقدام به افزایش چندباره قیمت برخی حامل‌های انرژی نظیر گاز و آب در سال گذشته کرده و عملا بار تورم را به قاطبه مردم تحمیل کرده است. با این وجود کسانی چون سخنگوی دولت در اظهارنظر پشت تریبون علنی مجلس ژست مخالفت با افزایش قیمت‌ها- نظیر قیمت بنزین و...- می‌گیرند یا حذف نکردن یارانه هیچ‌کس تاکید می‌کنند اما آیا بهتر نیست به جای فشار آوردن بر طبقات متوسط و ضعیف، یارانه اقلیت برخوردار و مرفه که احتیاجی به یارانه ندارند و از آن طرف گران‌شدن خدمات دولتی یا حامل‌های انرژی فشاری بر آنها وارد نمی‌کند، حذف شود؟!

تناقض صفر کردن تورم با گران کردن خدمات دولتی
یک روزنامه اصلاح‌طلب از تصمیم دولت برای آزادسازی قیمت‌ها خبر داد و با لحنی هشدارآمیز پرسید آیا غول تورم بیدار می‌شود؟
آفتاب یزد می‌نویسد: وعده کاهش تورم از مهمترین شعارهایی است که هر روز از زبان دولتمران بازگو می‌شود تا جایی که رئیس‌جمهور به تازگی بیش از پیش به آن افتخار می‌کند و این در صورتی است که مسئولان اقتصادی دولت کاهش تورم را نه به منزله کاهش قیمت‌ها بلکه به منزله کاهش سرعت رو به رشد قیمت‌ها تلقی می‌کنند. همین دو روز پیش بود که مرکز آمار ایران نرخ تورم را در بهمن‌ماه صفر و در کل سال 15/2 درصد اعلام کرد.
این روزنامه با اشاره به گران کردن برق از سوی دولت و صعود قیمت مرغ به 8 هزار تومان که از افزایش تورم حکایت می‌کند، از اولویت دولت برای آزادسازی قیمت‌ها خبر داد و نوشت: دولت بیشتر راغب به افزایش قیمت‌هاست. در اولین اقدام قرار شد که قیمت نان‌های فانتزی آزاد باشد. طوری که پیش از این آزادسازی قیمت نان سنگکی در برخی از مناطق تهران شکل گرفته بود. آزادسازی قیمت‌ها تنها به نرخ نان ختم نمی‌شود بلکه آزادسازی در قیمت خودرو یکی از مهمترین برنامه‌هایی بوده است که وزارت صنعت در دستور اقدام دارد.
آفتاب یزد خاطر نشان کرد: وزیر صنعت از این موضوع پرده برمی‌دارد که اگر قرار بر آزادسازی قیمت‌هاست «بهتر است همه چیز یکباره آزاد شود». جمله‌ای که این روزها در میان مسئولان وزارت صنعت بسیار بازگو می‌شود و می‌تواند دولت را در این راستا قرار دهد که اقدام به آزادسازی قیمت‌ها کند. با این شرایط بازار اقلام مصرفی و انرژی به شدت در نوسان است و می‌تواند این موضوع به قدری ادامه پیدا کند که دولت مجبور به آن شود که سال آینده افزایش قیمت‌ها را رسما اعلام کند اما دولتمردان ارشد تیم تدبیر و امید مخالف آن بوده و تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا با کاهش تورم بتوانند مردم را از خود راضی نگه دارند اما هر چه از عمر دولت یازدهم می‌گذرد، افزایش دوباره تورم می‌تواند زبان مردم را به انتقاد و اعتراض به دولت باز کند.
یادآور می‌شود منطق آزادسازی بی‌رویه قیمت‌ها بدون جبران تبعات آن، سیاست پر اشتباه و آمیخته با آزمون و خطایی بود که در دولت سازندگی تحت عنوان سیاست تعدیل اقتصادی به اجرا درآمد و به تورم 49 درصدی در سال 1374 دامن زد.
پیش از این برخی محافل کارشناسی و رسانه‌ای از غلبه منطق اقتصادی بر دولت خبر داده‌اند.
سیاست‌ گران کردن خدمات دولتی در تناقض با مدعای دولت مبنی بر کاهش 24 درصدی تورم و رساندن آن به 16 درصد است.
تابناک

حمایت یک سایت اصلاح طلب از حداد عادل
موضع منصفانه ی دکتر حدادعادل، در میان موارد مشابه، نادر و البته تحسین برانگیز بود. رییس فراکسیون اصولگرایان بر خلاف رسانه هایی که در دور روز گذشته هجمه ای علیه روزنامه ی اعتماد به راه انداخته اند،‌ در موضعی بسیار هوشمندانه و ظریف گفت:
«من این مطلب را خوانده ام، استنباط من این نیست که خبرنگار مرادش امام حسین(ع) یا حضرت زهرا(س) بوده است؛ بلکه به نظر بنده منظورشان اشاره به اشخاصی بود که در آن مصاحبه از آنها نام برده شده بود. بعید می دانم در جامعه ی ما فردی که اسمش اصلاح طلب است و یا روزنامه ای برای یک جناح خاصی باشد که شاید ما هم با بعضی کارهایشان موافق نباشیم کسی مقام امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) را انکار کند. موضع اخیر حدادعادل از سویی، نگاهی غیرسیاسی به مساله است و از سوی دیگر سعی کرده که اشتباه هجمه آوران را نکند که برای کوبیدن جناح رقیب،‌ کل یک جناح سیاسی را به بی دینی و ستیز با مذهب و مقدسات مشغولند.»
جواب یک خطی استاندار فارس به منتقدانش
استاندار فارس در پاسخ به منتقدانش گفت: مگر می‌شود همراه با دولتی نبود اما در بالاترین پست مدیریتی در راس یک استان، مشغول به فعالیت شد.به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدمحمد احمدی سه‌شنبه 5 اسفند در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران که موضع استاندار فارس را در خصوص تخریب چهره برخی استانداران دولت تدبیر و امید از سوی بعضی رسانه‌ها، سئوال کرد، گفت: اینکه عنوان شود کسی همراه دولت نیست اما در پست استانداری قرار گرفته به نظر عاقلانه نیست.وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از وی در خصوص احتمال دخالت دولتی‌ها در انتخابات اتاق بازرگانی گفت: بحث انتخابات اتاق بازرگانی به من و سیستم دولتی ارتباطی ندارد.
اصلاح طلبان قم: از نجابت مان سوء استفاده می شود
علی رغم اینکه پس از انتخابات روسا و اعضای ستادهای انتخاباتی رقبای شما پست های سیاسی امنیتی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی و... را به صورتی بین خود تقسیم کردند که گویی رقیب جنابعالی پیروز این رقابت بوده است، تا جایی که شائبه ی چینش هدفمند نیروهای رقیب برای انتخابات آینده به شدت به اذهان متبادر گشته است. لیکن باز هم اصلاح طلبان به خاطر منافع استانی و ملی، نجابت و سکوت به خرج دادند، اما به نظر می رسد از این سکوت و مماشات بر اساس تحلیل ها و تعبیرات ناصواب سوء استفاده می شود و به نوعی به جناح پیروز در انتخابات توهین و دهن کجی می شود، چنانچه اخیرا شایع شده است که قصد دارند تا مدیر یکی از سازمان های استانی را برای پست مهم فرمانداری پیشنهاد دهند، مدیری که در هشت سال دولت گذشته به گونه ای عمل کرده است که هم اکنون غالب همکاران ایشان و نیز ابواب جمعی مردمی مرتبط با ایشان از ادامه ی مدیریت ایشان در دولت جدید به شدت گلایه مندند، مدیری که هیچ سابقه ی سیاسی و امنیتی نداشته و وزارت کشوری نیز نبوده است و این در حالی است که گزینه ای متعدد و مناسب با سابقه ی وزارت کشوری که سوابق مدیریت سیاسی، امنیتی در پست های معاونت سیاسی استانداری ها و فرمانداری ها و بخشداری های مختلف را داشته اند به دلایل واهی کنار گذاشته و می شوند.
حمله گاف دار عباسی به صالحی
میزگرد هسته ای «تجربه تلخ اعتماد» با حضور سیدمحمود نبویان و فریدون عباسی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد. در این میزگرد؛ فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در انتقادی به علی اکبر صالحی گفت :مهمترین دستاورد ما راکتور اراک است و زحماتی که در دولت هشتم و اوایل دولت احمدی نژاد در این خصوص انجام شد اعتماد به بخش خصوصی کشور بود و آنها ساخت محفظه اصلی را به عهده گرفتند اما متاسفانه رئیس سازمان انرژی اتمی وقت گاف سیاسی می‌دهد و می گوید که ما میزان تولید پلوتیوم را پایین آورده‌ایم که این حرف درستی نیست بلکه ما فقط باید نظارت آژانس را بپذیریم.
شروط هاشمی برای ریاست خبرگان
سرپرست دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی موضع برادر خود اکبر هاشمی رفسنجانی را در رابطه با انتخابات ریاست مجلس خبرگان اعلام کردمحمد هاشمی در این باره اظهار داشت که رفسنجانی تاکنون برای کسب این مقام اعلام آمادگی نکرده، اما تاکید کرده است که به تکلیف عمل می‌کند.

محمد هاشمی ضمن بیان اینکه «من در این زمینه تا کنون صحبتی با آیت‌الله هاشمی نداشته‌ام» افزود: «باید منتظر بمانیم و ببینیم که تکلیف ایشان در روز انتخابات ریاست مجلس خبرگان چیست.پیشتر پایگاه اطلاع‌رسانی اکبر هاشمی رفسنجانی به نقل از "یک منبع نزدیک به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام" نوشته بود، رفسنجانی در پاسخ به سؤالی گفته است: «درصورتی که بعضی افراد که آنها را برای ریاست خبرگان صالح نمی‌دانم قصد کاندیدا شدن داشته باشند، آمادگی خود را برای کاندیداتوری ریاست این مجلس اعلام خواهم کرد.»
یک استاندار و پیام صوتی دردسر ساز
در پی سفر حسن روحانی به قم، ساکنین این شهر حال و هوای قم را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند. از میان تمام بحث ها، آنچه جالب توجه به نظر می رسد اعتراض اکثر قمی ها به انبوه پیامک های تبلیغاتی توسط شماره های ارسال پیامک انبوه و همچنین از طرف اپراتورهای تلفن همراه است که مردم را به مراسم استقبال از رئیس جمهور دعوت می کنند.

اما از همه جالبتر شاید، صدای ضبط شده آقای استاندار باشد که با شماره ۱۱۱ یا همان شماره نهاد ریاست جمهوری با شهروندان قمی تماس می گیرد و هنگامی که مردم به تلفن ثابت یا همراه خود پاسخ می دهند، این عبارات را می شنوند: «باسلام، صالحی منش هستم؛ استاندار قم. بدینوسیله از شما دعوت می کنم در مراسم استقبال از رئیس جمهور محبوب حضرت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و کاروان دولت تدبیر و امید در روز چهارشنبه ششم اسفندماه از سه راه بازار قم تا حرم حضرت معصومه (س) شرکت بفرمایید.
معاون فرهنگی قوه قضائیه: «م.ه» هم مثل رحیمی «خودیِ متهم» است
حجت الاسلام هادی صادقی در پاسخ به اینکه برخی رسانه‌ها با برجسته سازی جمله‌ای از صحبت‌های نشست خبری روز گذشته مبنی بر خودیِ متخلف بودن آقای رحیمی، این مطلب را نوعی دسته بندی جناحی تلقی کردند، گفت: در مورد این دو پرونده مهمی که در حال حاضر مطرح هست (پرونده آقای رحیمی و پرونده م. ه)، نسبت به آقای رحیمی گفتیم که ایشان یک خودی متخلف است و مقصود از خودی، نه خودی به معنای دسته بندی‌های جناحی و اختلافات درون نظام، بلکه مقصود از خودی یعنی فردی که در درون و شهروند این کشور بوده و مسئولیت‌هایی داشته است. خودی متخلف هم یعنی فردی در درون کشور و نظام بوده که تخلف کرده است و بنده مطلقا کاری با دسته بندی‌های سیاسی مانند اصلاح طلب و اصولگرا و امثالهم ندارم.

معاون فرهنگی قوه قضائیه خاطر نشان کرد: همچنانی که او را خودی متخلف می‌دانم، آقای «م. ه» را نیز خودی متهم می‌دانم؛ چراکه فعلا از نظر قضایی متهم محسوب می‌شود و نمی‌توانیم بگوییم متخلف است. وی اضافه کرد: اما به هرحال او هم در درون کشور بوده و مسئولیت هایی داشته است، بنابراین او هم از این حیث خودی حساب می‌شود و نباید کسانی این را به عنوان مسائل جناحی مورد سوء استفاده قرار دهند.
تفاوت تسلیت رهبری به دو رئیس جمهور پیشین
وب‌سایت بخش فارسی بی بی سی در گزارشی تسلیت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای، برای دو رئیس جمهور پیشین ایران را مورد توجه قرار داد و به تفاوت‎های آن پرداخت.رسانه دولتی انگلیس پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‎مناسبت درگذشت” فاطمه‌سادات خاتمی”(خواهر رئیس جمهور اسبق ایران) خطاب به مادر آن مرحومه، همزمان با پیام‌های تسلیت دکتر” حسن روحانی” رئیس جمهور و حجت الاسلام و المسلمین” اکبر هاشمی رفسنجانی” خطاب به رئیس دولت اصلاحات را دارای تفاوت دانست.
لولیتا سخنگوی وزارت ارشاد را به درد سر انداخت
انتشار کتابی به عنوان لولیتا، وزارت ارشاد را به درد سر انداخت.و سخنگوی وزارت ارشاد را مجبور به واکنش کرد.
نوش آبادی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر برنامه وزارت ارشاد برای جمع آوری کتاب «لولیتا» از کتابفروشی‌های تهران گفت: خبری که در رسانه‌ها منتشر شده بود مبنی بر اینکه ارشاد به این کتاب مجوز داده، جزو خبرهای دروغی بود که بعضی‌ها آن را مطرح می‌کنند البته معاونت فرهنگی این وزارتخانه نسبت به این افراد پاسخ داد. لولیتا خارج از ایران و توسط یک ناشر خارجی و آن هم بدون مجوز از وزارت ارشاد منتشر شده و متاسفانه از طریق مجاری غیررسمی و غیرقانونی نیز وارد کشور شده و از سوی برخی افراد در بعضی از کتابفروشی‌ها عرضه شده است. البته این کتابفروشی‌ها نیز این کتاب را در ویترین‌های خود به نمایش گذاشتند؛ بدون اینکه به این مسئله توجه داشته باشند که لولیتا فاقد مجوز از سوی وزارت ارشاد است.

سخنگوی وزارت ارشاد با بیان اینکه به محض شنیدن این خبر موضوع را بررسی کرده و گزارش‌های کاملی درباره آن دریافت کردیم اظهار داشت: وزارت ارشاد مراکز توزیع و عرضه کتاب را شناسایی کرده از این رو توصیه ما این است که کتابفروشی‌ها و مراکز فرهنگی که محصولات فرهنگی را عرضه می‌کنند از دریافت و عرضه محصولاتی که از مراکز توزیع غیررسمی به دستشان می‌رسد خودداری کنند؛ همچنین به کتابفروشی‌هایی که کتاب لولیتا را در ویترین خود دارند می‌گوییم که سریع‌ترین نسبت به جمع آوری این اثر که به هیچ وجه مجوز ارشاد را ندارد و به صورت قاچاق در کشور توزیع شده اقدام کنند. اگر کتاب فروشی‌ها از جمع آوری کتاب لولیتا خودداری نکنند، از طریق مجاری قانونی نسبت به جمع آوری آن اقدام می‌کنیم.
توقف دوساله چمن کاری در تهران برای صرفه جویی آب
بحران آب در حالی جدی تر از قبل شده که ظاهراً تامین آب برای محیط زیست تهران نیز دشوار شده است. در همین رابطه معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: با توجه به نیاز چمن به آبیاری زیاد چمن کاری در پایتخت دو سال است که متوقف شده و تاکنون در این خصوص زمین چمنی توسعه نیافته است.
سه عامل اصلی مرگ و میر غیرمنتظره در کشور
تصادفات، مواد مخدر و سوختگی سه عامل مرگ و میر غیرمنتظره درکشور هستند. سالانه 25 تا 30 هزارنفر براثر سوختگی دربیمارستانهای کشور بستری می شوند و در حدود 3 هزار تن از ایشان فوت می‌‌کنند که سه برابر متوسط آمار کشورهای پیشرفته نظیر آمریکا است.
جیرانی: از وزارت اطلاعات پول نگرفته‌ایم
فریدون جیرانی فیلمنامه نویس و کارگردان سریال «تعبیر وارونه یک رویا» گفت: ازیگر اصلی ما امیر جعفری به عنوان مامور امنیتی نیز به زبان ارمنی صحبت می کند. زمان پخش سریال نیز بهار سال آینده خواهد بود. ما تلاش می کنیم تا پایان زمستان بخش هایی از کار را که متکی به این فصل است تصویربرداری کنیم و بعد از آن در لب مرز، خیابان، صحنه های درگیری و صحنه های داخلی خانه ها، کار خود را ادامه می دهیم.

این کارگردان با بیان اینکه فیلمنامه سریال را بر اساس اطلاعات واقعی نوشته است، تاکید کرد: سازمان اطلاعات موساد وسایل صنعتی آلوده ای به ایران فرستاده است که جوانان ایرانی آلوده بودن آنها را کشف کرده اند و نگذاشته اند ضایعه ای به وجود بیاید. آنها جوانان حاضر در پشت صحنه هستند که ما هیچ وقت آنها را نمی بینیم اما سعی کردیم تصویری واقعی از آنها بسازیم؛ افرادی که جوان و باهوش هستند و در رابطه با سازمان جاسوسی موساد فعالیت هایی انجام داده اند.

جیرانی در پاسخ به مهر در این باره که آیا این کار به شما سفارش داده شده و نمی ترسید انگ سفارشی کار کردن به شما زده شود؟ تصریح کرد: این کار به هیچ عنوان سفارشی نیست، ما هیچ سفارشی نگرفته ایم و خودمان خواستیم به این موضوع بپردازیم. مشاوران خوبی هم داشته ایم اما صریحا اعلام می کنم اصلا سریالی نمی سازیم که از سازمان انرژی هسته ای پول گرفته باشیم یا وزارت اطلاعات بودجه ای به ما داده باشد. با این حال سریال ما خلاف واقعیت نیست و اساس داستان را از واقعیت گرفته ایم و با ذهن خودمان تلفیق کرده ایم و به آن پر و بال داستانی داده ایم. شما هم اگر سریال را دنبال کنید به جذابیت آن پی خواهید برد.
اکران دوباره «روز رستاخیز» با نمایش چهره حضرت ابوالفضل
احمدرضا درویش کارگردان خوش نام سینمای ایران با وجود تمام فشارهایی که پیرامون اکران عمومی فیلم مواجه شد، راضی نشد که حتی یک فریم از صحنه های مربوط به حضرت عباس را حذف کند، گرچه دیشب 5 اسفند در اکران فیلم در جشنواره رویش نسخه اصلاح شده این فیلم با كوتاه شدن 5 دقیقه آن به نمایش درآمد.
رشد اقتصادی سال بعد ۲ درصد است
 فرشاد مومنی در تحلیل فضای سال آینده کشور گفت: با کمال تاسف در سال ۹۴ بر اساس تمهیداتی که در لایحه بودجه قابل مشاهده است، قرار نیست تغییرات مثبت محسوسی در اقتصاد کشور اتفاق بیفتند. آنچه برای سال آینده می توان پیش بینی کرد این است که ما هم چنان فاقد رشد با کیفیت، به عنوان رشد متکی بر بخش های مولد خواهیم بود.

وی بیان داشت: رشدهای حاصله نیز بیشتر جنبه صوری داشته، و ناظر بر تغییرات غیر موثر در بهبود وضعیت کلی اقتصاد با خصلت پایداری خواهد بود. مانند آنچه امسال اتفاق افتاد و ۴ درصد رشد اقتصادی برای ۶ ماهه اول امسال اعلام شد که احتمالاً برای کل سال ۲ درصد خواهد بود. اگرچه در محاسبات آماری واقعاً این رشد اتفاق افتاده، اما رشد با کیفیتی که مبتنی بر افزایش تولید و رونق بنگاه های تولیدی باشد، نبوده و بیشتر به رشد نقدینگی دلالت داشته. در سال آینده نیز در سند بودجه ۲٫۵ درصد رشد اقتصادی برآورد شده، اما در صورت حصول این نتیجه هم رشد اقتصادی با کیفیتی نخواهیم داشت و صرفاً شاهد بالا رفتن کمیت اعداد و ارقام بوده ایم. مسعود خوانساری رئیس کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق تهران نیز، میزان رشد اقتصادی سال آینده را دو درصد پیش بینی کرده بود. موسسه اکونومیست، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول نیز رشد اقتصادی سال ۹۴ را عددی بین ۲ تا ۲٫۵ درصد پیش بینی کرده اند.
روایت جلیلی از چرایی مذاکره با آمریکا
سعید جلیلی با حضور در مراسم افتتاحیه اردوی راهیان نور دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه قابل اعتماد نبودن آمریکا براساس تجربه واقعی در تاریخ انقلاب ما است، گفته: اگر اجازه‌ای از طرف رهبری برای مذاکرات داده شده است برای نشان دادن بی‌منطقی آمریکاست.
پنج سال فاصله کره جنوبی تا اینترنت 7.5 گیگا
کمپانی های سامسونگ و SK Telecom قصد دارند در کنگره جهانی موبایل بارسلون از فناوری شبکه G5 خود رونمایی کنند. سامسونگ و SK Telecom در تلاش هستند تا شبکه اینترنتی G5 را که سرعتی ۷.۵ گیگابایت بر ثانیه فراهم می آورد، تا ۲۰۲۰ در کره جنوبی راه اندازی کنند.
مسائلی در باره هاشمی شاهرودی وجود دارد که نمی‌خواهم باز شود
ناصر قوامی رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ششم درباره احتمال حضور و انتخاب هاشمی شاهردوی برای ریاست مجلس خبرگان و ایجاد دوقطبی هاشمی رفسنجانی، هاشمی شاهرودی به آفتاب گفته: فکر می‌کنم اگر آیت الله هاشمی رفسنجانی کاندیدا شوند، آقای هاشمی شاهرودی خود را برای ریاست کاندیدا نخواهند کرد. چون مباحثی درباره آقای هاشمی شاهرودی مطرح است که این موضوع در مجلس ششم هم مطرح بود و من نمی‌خواهم درباره آن صحبت کنم. به همین منظور فکر نمی‌کنم که ایشان رای خبرگان را داشته باشد، مگر اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به نفع ایشان کناره‌گیری کنند و کاندیدا نشوند. مانند ریاست آقای مهدوی کنی که آیت الله هاشمی رفسنجانی به ایشان واگذار کردند.
روحانی برای افتتاح پروژه عمرانی احمدی نژاد به قم رفت
در حالی که وزیر راه و شهرسازی در روزهای گذشته چندین بار برنامه‌های تبلیغی در باره افتتاح بخشی از آزادراه حرم تا حرم را از شبکه سوم سیما پخش کرده است، حامیان احمدی‌نژاد نگاه متفاوتی به این پروژه دارند. یکی از رسانه‌های این جریان نوشته: پروژه آزادراه قم – گرمسار یکی از مهم ترین پروژه های مهر ماندگار دولت خدمتگزار می باشد که فاز اول آن توسط رییس جمهور سابق افتتاح و به بهره برداری رسید. احداث و تکمیل جاده قم ـ گرمسار به طول ۱۵۸ کیلومتر از جمله مصوبات سفرهای ریاست جمهوری به استان قم در سالهای ۸۴ و ۸۷ است که بیش از ۷۰ کیلومتر از این پروژه بزرگ ملی در محدوده استان قم واقع شده است.
تحریف سخنان احمدی‌نژاد توسط یک خبرگزاری
احمدی نژاد در سفر اخیر خود به تبریز جملاتی به زبان آورده که خبرگزاری فارس با تغییر دادن آن، تیتر خود را نیز از این متن تحریف شده انتخاب کرده است. تیترهایی از قبیل: «صدها احمدی نژاد فدای انقلاب و رهبری»، «صدها امثال احمدی نژاد فدای یک لحظه عزت و عظمت ملت ایران و رهبری» و … در صورتیکه مراجعه به فیلم این مراسم نشان می دهد، جمله ای که احمدی نژاد بیان کرده است از این قرار است: «صدها امثال احمدی نژاد، فدای یک لحظه عزت و عظمت ملت ایران» ، یعنی خبرگزاری فارس ، عبارت «رهبری» را خودش اضافه کرده است.
مرعشی: اظهارات فائزه هاشمی به خودش مربوط است
امروز متني از ترجمه مصاحبه فائزه هاشمي با فيگارو روي خروجي سايتها قرار گرفته بود. در بخشي از اين مصاحبه به نقل از فائزه هاشمي آمده است: فائزه هاشمي در قسمتي از صحبت هاي خود به دوران زنداني بودن خود اشاره مي کند. او در اين بخش از صحبت هاي خود از طرفداران گروهک مجاهدين به عنوان انسان هايي بزرگ ياد مي کند! وي البته اين نکته را هم متذکر مي شود که در زندان با او همانند سايرين رفتار مي شد: «من نيز به مانند بسياري از زندانيان به اتهام تبليغ عليه نظام به زندان افتادم. من در بخش سياسي زندان اوين بودم و با من نيز، با اينکه فرزند يکي از بنيانگزاران جمهوري اسلامي هستم، درست به مانند ديگر زندانيان رفتار مي‌شد. در اين مورد با سيد حسين مرعشي،سخنگوي حزب کارگزاران تماس گرفت.مرعشي درگفتگو با آريا با بيان اينکه نمي تواند صحت ترجمه و مطلب منتسب به فائزه هاشمي را تاييد کند افزود هر چه هست اين مطلب چه توسط خانم هاشمي بيان شده باشدو چه بيان نشده باشد موضع حزب کارگزاران نيست و ما چنين عقيده اي نداريم.
پول عمران و آبادانی را به مردم ندهید
آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: پول‌های بیت‌المال که باید صرف کارهای تولیدی و عمرانی شود صرف یارانه نقدی می‌شود و در این عرصه کشور دچار خسارت‌هایی در ابعاد اجتماعی و فرهنگی شده است.این مرجع تقلید در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، به موضوع یارانه نقدی اشاره و اظهار کرد: یارانه نقدی اگر چه متعلق به همه است، ولی تبدیل به یک موضوع حساس در جامعه شده و دولت باید تمام قوای خود را جمع کند تا به 70 میلیون نفر یارانه نقدی پرداخت کند. آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: اساس نحوه پرداخت یارانه نقدی از ابتدا کار اشتباهی بود؛ معنا ندارد پول‌هایی که باید خرج عمران و آبادی کشور شود جذب این موضوع شود. موضوع یارانه نقدی در کشور تبدیل به یک غده چرکین شده که نیازمند به عمل جراحی است و قطعا هم این جراحی عوارضی خواهد داشت.
جهانگیری رقیب جدید روحانی!
فردي كه سالها سابقه نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي را داشته، از اقوام يكي از مقامات عالي نظام و عضو موثر يك حزب محوري جريان اصلاحات است تحليلي راجع به وضعيت حسن روحاني ارايه و نسبت به آينده سياسي، كاهش قابل توجه محبوبيت اجتماعي وي، ناكارامدي در حوزه اقتصاد و كاهش چسبندگي وي به آيت الله هاشمي رفسنجاني، بهترين گزينه براي انتخابات آينده رياست جمهوري را اسحاق جهانگيري ذكر كرده است. این فرد دلیل این ادعای خود را این گونه می داند که يکي از راه‌ها و علايم مهمي‌ که اسحاق جهانگيري مي خواهد خود را به نظام عرضه کند اين است كه تاكيد نمايد: «عدالت‌خواه و ضد فساد است.»
جایگزین مشایی مشخص شد
الهام که این روزها با فعال‌شدن دوباره احمدی‌نژاد نقش دست‌راست او را بازی‌ می‌کند، جای مشایی و رحیمی ‌را گرفته است. غلامحسین الهام در سال 1338 در اندیمشک متولد شد. دارای مدرک کارشناسی حقوق قضایی از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه تربیت مدرس و دکترای حقوق جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه تربیت مدرس است. او عضو هیأت علمی‌ دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*