اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3862
تاریخ انتشار: 1393/12/07 00:53
خبرچینی پسربچه‌، راز رابطه پنهانی مادرش را فاش نمود- اجساد پسر 25 ساله به همراه همسر موقتش در یک میهمانپذیر پیدا شد.-گم شدن فلش مموری عکس‌های خصوصی یک زن جوان وی را به دردسر انداخت- نقشه شوم چهار پسر برای تعرض به دختر جوان-راز عجیبی که یک مرد قبل از مرگ با باجناقش در میان گذاشت

عصرجهان:مروری بر حوادث گزارش شده در رسانه های روز پنجشنبه ایران (منابع بسته خبری:سایت های خبری- مطبوعات)


گم شدن فلش مموری عکس‌های خصوصی یک زن جوان وی را به دردسر انداخت.
در حالی که یک‌سال از گم شدن فلش مموری این زن می‌گذشت او از طریق یکی از دوستانش در جریان وجود چند شبکه اجتماعی در فضای مجازی قرار گرفت که با نام و تصاویر وی طراحی شده بود.
این زن که از دیدن چنین اتفاقاتی بشدت شوک‌زده شده بود در مراجعه به مأموران پلیس فتا با ارائه شکایتی گفت: مدتی پیش یک از دوستانم ادعا کرد یک شبکه اجتماعی در فضای مجازی به نام و با عکس‌های خصوصی من راه‌اندازی و ادعاهای سیاهی مطرح شده و آبرویم در خطر است.
با توجه به این ادعاها مأموران فتای مازندران تجسس در این باره را آغاز کرده و در مدت کوتاهی رد عامل راه‌اندازی شبکه اجتماعی را به دست آوردند.
 سرهنگ رستمی رئیس پلیس فتای مازندران درباره نحوه دستگیری متهم گفت: با شناسایی متهم، مأموران و کارآگاهان با هماهنگی قضایی وی را در یک عملیات هماهنگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.
 در تحقیقات فنی و پلیسی مجرم با اقرار به جرم خود گفت: حدود یک سال پیش در مسیر راه فلش مموری پیدا کردم که حاوی تصاویر خصوصی یک زن بود و مدتی بعد با ساخت صفحه‌ای با تصاویر خصوصی زن جوان و نسبت دادن این صفحه به وی با وعده مختلف به کاربران از آنها شارژ تلفن همراه و پول دریافت می‌کردم.
سرهنگ رستمی ادامه داد: با بررسی مأموران پلیس فتا در فضای مجازی و اعتراف متهم پرونده، مشخص شد وی علاوه بر ساخت صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام در kik و Facebook نیز با مشخصات زن جوان اقدام به ساخت چنین صفحه‌ای با هدف کلاهبرداری از کاربران کرده بود و توانست از افراد شارژ تلفن همراه با وعده‌های شیطانی دریافت کند.
هشدار‌های پلیسی:
- از اطلاعات محرمانه خانوادگی خود بخوبی محافظت کنید و اطلاعات روی فلش مموری خود را به‌صورت رمز شده نگهداری کنید.
- از قرار دادن تصاویر خصوصی و اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی جداً خودداری کنید.

خبرچینی  پسربچه‌، راز رابطه پنهانی مادرش را فاش نمود
پسر بچه از راز رابطه پنهانی مادرش پرده ‌برداشت و دعوایی را میان زن‌وشوهر رقم ‌زد که منجر به قتل زن و بازداشت مرد شد.
به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل ازشرق، پرونده قتل این زن افغان که مریم نام داشت، سه‌سال قبل روی میز بازپرس جنایی قرار گرفت و شوهر مریم ادعا کرد همسرش در دماوند تصادف کرده است اما پزشکان گزارش دادند ضربات وارده به سر این زن به دلیل تصادف نبوده و مریم مورد ضرب‌و‌جرح قرار گرفته و ١٠روز بعد از بستری‌شدن جانش را از دست داده ‌است.
احمد - همسر مقتول- بعد از مشخص‌شدن این موضوع بازداشت شد. او اتهام قتل را قبول کرد و گفت:«مدتی قبل از این حادثه پسر شش‌ساله‌ام با زبان کودکانه به من گفت وقتی خانه نیستم مادرش مردانی را به منزل می‌آورد.
سر این موضوع با همسرم اختلاف پیدا کردم و درگیری داشتیم. به او گفتم اگر می‌خواهی طلاقت می‌دهم، اما حق نداری با مرد دیگری رابطه برقرار کنی. بداخلاقی‌های همسرم بیشتر شد. من هم نمی‌توانستم خیلی با او برخورد کنم. چون خودم اعتیاد داشتم: همسرم می‌دانست من روی بچه‌ها حساس هستم، برای اینکه مرا اذیت کند آنها را کتک می‌زد. روز حادثه وقتی به خانه رفتم، دیدم دوباره به جان بچه‌ها افتاده‌ است، عصبانی شدم. اول با مشت و بعد با کفگیر و چوب او را زدم، بیهوش که شد، پشیمان شدم و او را به بیمارستان بردم اما زنم فوت شد و پدر و مادرش جسد او را با خود بردند.
بعد از تکمیل تحقیقات به دلیل اینکه پدر‌ومادر مقتول نبودند و فرزندانش هم صغیر بودند، دادستان دماوند از سوی والدین مقتول و رییس قوه‌قضاییه از سوی فرزندان مقتول برای متهم درخواست قصاص کردند. روز گذشته در جلسه محاکمه احمد، بعد از اینکه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و خواستار مجازات متهم شد، این مرد در جایگاه حاضر شد. او اتهام قتل را قبول کرد و گفت: «زنم به‌خاطر اینکه از من انتقام بگیرد، بچه‌ها را کتک می‌زد من هم عصبی شدم، واقعا اشتباه کردم و درخواست کمک دارم.»
متهم گفت: «سال گذشته برادر و پدرم برای جلب رضایت والدین همسرم به افغانستان رفتند اما آنها گردن برادرم را زدند و او فوت شد و ما نمی‌دانیم جسدش را چه کرده‌اند حالا منتظریم تکلیف این پرونده روشن شود تا به افغانستان برویم و جسد برادرم را پیدا و شکایت کنیم.»
هیات قضات با پایان جلسه رسیدگی، برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.

در اسلامشهر رخ داد؛ نقشه شوم چهار پسر برای تعرض به دختر جوان
دو پسر شرور كه دو سال پيش دختري جوان را مورد آزار و اذيت قرار داده بودند در دادگاه كيفري تهران به اعدام محكوم شدند.
 تيرماه سال ٩٠ دختري جوان به پليس آگاهي تهران مراجعه و به ماموران گفت كه چهار پسر شرور او را مورد آزار و اذيت قرار داده‌اند. به دليل حساسيت موضوع به سرعت پرونده‌اي در اين خصوص تشكيل و تيمي از كارآگاهان، رسيدگي به آن را آغاز كردند.
شاكي در اظهاراتش به پليس گفت: «مدتي بود كه با پسري جوان به نام فريد آشنا شده بودم. من با او بيرون مي‌رفتم. يك روز فريد از من خواست تا به خانه‌اش در اسلامشهر بروم و به حرف‌هايش گوش كنم. من در ابتدا مخالفت كردم و قصد نداشتم كه به خانه‌اش بروم اما فريد گفت كه يكي از دوستانش به نام سهيل نيز با نامزدش در آنجا حضور دارد. بنابراين قبول كردم و به خانه او رفتم.»
دختر جوان گام در خانه‌اي گذاشته بود كه قرار بود سرنوشتي شوم براي او رقم بزند. او ادامه داد: «وقتي به خانه فريد رفتم، سهيل و نامزدش هم در خانه بودند. لحظاتي بعد فريد براي تهيه غذا به بيرون رفت اما وقتي به خانه برگشت چهار پسر غريبه هم همراهش بودند. خيلي ترسيده بودم و اصلا نمي‌دانستم كه چرا فريد دوستان خود را به آنجا آورده است.»
فريد دوستان خود را به خانه‌اش آورده بود تا نقشه شومي كه براي دختر جوان كشيده بودند عملي شود. شاكي ادامه داد: «چهار پسري كه همراه فريد آمده بودند مرا مورد آزار و اذيت قرار دادند. آنها حتي قصد داشتند به نامزد سهيل هم تجاوز كنند كه سهيل با آنها درگير شد و يكي از آنها با قمه او را مجروح كرد پس از آن همه آنها پا به فرار گذاشتند.» شاكي به ماموران گفت كه حتي قصد داشت خود را از پنجره به پايين پرتاب كند اما چون خانه فريد در طبقه سوم بود او از ارتفاع ترسيد و نتوانست اين كار را انجام دهد.
با ثبت شكايت دختر جوان در پليس آگاهي، به سرعت شناسايي متهمان در دستور كار پليس قرار گرفت كه در جريان آن مخفيگاه سه نفر از متهمان پرونده شناسايي شد.
ماموران پليس در چند عمليات جداگانه سرانجام متهمان را دستگير و براي انجام بازجويي‌ها به پليس آگاهي منتقل كردند. آنها كه با مدارك و اسناد پليسي مواجه شده بودند پس از رويارويي با دختر جوان به جرم خود اعتراف كردند. به اين ترتيب پرونده براي سير مراحل قانوني به دادگاه كيفري ارجاع شد.
با اين حال متهمان كه در جلسه دادگاه قصد داشتند با انكار اعترافات خود مسير رسيدگي به پرونده را با ابهام روبه‌رو سازند، جرم خود را به فريد نسبت دادند و به قاضي گفتند: «فريد ما را مجبور كرده بود به شاكي تجاوز كنيم.»
پس از پايان رسيدگي به پرونده، قاضي هر چهار متهم پرونده را تبرئه كرد كه با شكايت دختر جوان روبه‌رو شد. اين حكم پس از نقض در ديوان عالي كشور بار ديگر در جريان رسيدگي قرار گرفت و به شعبه هم عرض ارجاع داده شد. اين در حالي بود كه تحقيقات بيشتر ماموران نشان مي‌داد كه يكي از متهمان پرونده پيش از اين به علت سرقت مسلحانه ١٥ سال از عمر خود را در زندان بوده است. به اين ترتيب دستور بازداشت دوباره متهمان از سوي شعبه ٧٨ دادگاه كيفري صادر شد و بار ديگر پرونده در جريان رسيدگي قرار گرفت.
در جلسه دادگاه، متهمان كه در دادگاه بدوي، با اظهارات خود حكم تبرئه گرفته بودند حرف‌هاي خود را تكرار كردند اما اين‌بار حكم متفاوتي انتظار آنها را مي‌كشيد. قاضي اين شعبه پس از شنيدن اظهارات متهمان و شاكي پرونده سرانجام دو متهم اصلي پرونده را به اعدام محكوم كرد. اين حكم در ديوان عالي كشور تاييد و قرار است به زودي اجرا شود.
جزییات تصادف خونبار اتوبوس مسافربری در جاده نطنز/ 29تن کشته و مجروح شدند
رئیس پلیس راه استان اصفهان از برخورد مرگبار یک دستگاه اتوبوس ولوو با کامیون هوو خبر داد.
تصادف خونبار اتوبوس مسافربری در جاده نطنز/ 29تن کشته و مجروح شدندسرهنگ رضایی رئیس پلیس راه استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حادثه تلخ شب گذشته گفت: در آزادراه امیرکبیر در ساعت 19:30دقیقه شب گذشته یک دستگاه کامیون هوو که از کاشان به نطنز در حال حرکت بود با یک دستگاه اتوبوس مسافربری ولوو که از نطنز به کاشان در حال حرکت بود، برخورد کرد.
این مقام مسئول پلیس در ادامه عنوان کرد: متاسفانه در پی وقوع این حادثه راننده کامیون و اتوبوس به همراه 8سرنشین کشته شدند و 19تن از مسافران دچار مجروحیت شده که توسط نیروهای امدادی مجروحان به بیمارستان منتقل شدند.
سرهنگ رضایی در پایان به علت وقوع این حادثه اشاره کرد و اظهار داشت: کارشناسان پلیس را حضور در صحنه حادثه علت این حادثه را انحراف به چپ از جانب راننده کامیون اعلام  کرد که پس از منحرف شدن کامیون با گاردریل برخورد کرده و در ادامه به لاین مخالف رفته و با اتوبوس برخورد کرده است.
اسامی تلفات این حادثه بر اساس اعلام پزشکی قانونی استان اصفهان به شرح زیر است:
1- یوسف خاکی - راننده تریلر

2- شهرام محمدی - راننده اتوبوس

3- وحید الله دادیان فلاورجانی

4- آقای کرمی راد

5- پژمان میرحسینی هزاوه

6- فخری شادکام

7- مریم ثابت مهر جردی

8- منصور محمد جعفر

9- فاطمه مطهر

10- امیررضا پنجی پور
مصدومان متواری شدند؛ کارگاه "تولید شیشه" منفجر شد
این حادثه منجر به مصدوم شدن دو نفر شده بود که آنان قبل از رسیدن نیرو‌های آتش نشانی از محل متواری شدند.
به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، انفجار کارگاه ساخت مواد مخدر شیشه در شهریار شب گذشته سه شنبه پنجم اسفندماه نود و سه ساعت 19:54 به سامانه 125 آتش نشانی شهریار گزارش شد.
به دنبال این موضوع،‌ بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های 101 مرکزی و 401 شهریار به همراه مدیر عامل و مسئولین حراست و پیشگری سازمان در محل حضور یافتند.
بر اساس گزارش پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، انفجار  کارگاه ساخت مواد مخدر شیشه در زیر زمین یک باب منزل مسکونی واقع در شهریار بر اثر فعل و انفعالات مواد شیمیایی در هنگام ساخت مواد مخدر رخ داد.
به گفته شاهدان عینی، این حادثه منجر به مصدوم شدن دو نفر شده بود که آنان قبل از رسیدن نیرو‌های آتش نشانی از محل متواری شدند.
سرانجام با تلاش آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل محیط و جمع آوری مواد شیمیائی بر جای مانده محل تحویل نیروی انتظامی مستقر در محل حادثه گردید.
طلاق زن به خاطر حمل چاقو توسط شوهرش
زن جوان زمانیکه دید شوهرش با خودش چاقو حمل می‌کند تصمیم به جدایی گرفت.
به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران، چندی پیش زوج جوانی راهی دادگاه خانواده شدند و درخواست طلاق توافقی دادند.
زن جوان در خصوص علت این درخواست به قاضی گفت: آقای قاضی شوهرم مرتب در جیبش یک چاقو می‌گذارد و به بیرون می‌رود. هرچه به او می‌گویم که چاقو وسیله خطرناکی است و ممکن است فاجعه به بار بیاورد فایده‌ای ندارد.
وی ادامه داد: به او می‌گویم تو که چاقوکش نیستی پس چرا آن را در جیبت می‌گذاری، می‌گوید برای اطمینان اینکار را می‌کنم. راستش من اصلا از اینکار او خوشم نمی‌آید و ما سر این موضوع هر روز با هم جنگ داریم. دیگر از زندگی با جنگ و دعوا خسته شدم و تصمیم به جدایی گرفتیم.
مرد جوان نیز به قاضی گفت: آقای قاضی من فقط به خاطر امنیت این چاقو را در جیبم می‌گذارم و برای اینکه مشکلی پیش نیاید آن را با خودم حمل می‌کنم. ولی همسرم هر شب و هر روز سر مساله به این کوچکی با من دعوا می‌کند و زندگی را برایم جهنم کرده است. برای همین تصمیم به جدایی گرفتیم.
بعد از صحبت‌های این زن و شوهر قاضی دلایل آن‌ها برای طلاق را کافی ندانست و سعی کرد این زوج را با هم آشتی دهد.
در ‌‌نهایت نیز قاضی از مرد جوان قول گرفت که دیگر با خودش چاقو حمل نکند و این زوج پس از آشتی دادگاه را ترک کردند.
سرهنگ قنبری گفت:راز عجیبی که یک مرد قبل از مرگ با باجناقش در میان گذاشت
رییس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از افشای راز قتل پسر توسط پدر پس از هفت سال خبر داد.
به گزارش سرویس حوادث جام نیوز، سرهنگ محمد قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: چند روز پیش فردی با مراجعه به کلانتری کرمانشاه عنوان کرد باجناقش یک روز قبل از مرگش اعتراف کرده که پسرش را هفت سال پیش به قتل رسانده و در حیاط خانه دفن کرده است.
وی افزود: در پی صحبت‌های این فرد ماموران با گرفتن مجوز قضایی به منزل باجناق این فرد رفته و با کندن حیاط خانه استخوان‌های مقتول که طنابی دور سر آن پیچیده شده بود را کشف کردند.
قنبری اظهار کرد: درپیگیری‌ها مشخص شد خانواده مقتول هفت سال پیش با مراجعه به پلیس اعلام می‌کنند پسرشان گم شده و پرونده مفقود‌شدن برای پسر خانواده تشکیل می‌شود که تاکنون مسکوت مانده بود.
وی افزود: پدر مقتول لحظات پایانی مرگ، پس از هفت سال جنایت خود را به باجناقش می‌گوید و باجناق نیز پس از مرگ او موضوع را با پلیس درمیان می‌گذارد.
قنبری تصریح کرد: در تحقیقات به عمل‌آمده سایر اعضای خانواده مقتول نسبت به این قتل اظهار بی‌اطلاعی کرده‌ و عنوان کردند پسر خانواده فردی معتاد بوده که موجب آزار خانواده بود و با ناپدیدشدن او تصور کردند مفقود شده و به نیروی انتظامی مراجعه و برای او تشکیل پرونده دادند.
پس از انتقال از شیراز و برای ادامه درمان پلنگ زخمی در تهران بستری می‌شود
پلنگ آسیب دیده شیراز به تهران منتقل می‌شود. ماده پلنگی که چهارشنبه گذشته در محور شیراز – خرامه بر اثر برخورد با خودرو آسیب دیده بود برای درمان به تهران منتقل می‌شود.
بر اساس تصاویر رادیوگراف و سایر اقدامات تشخیصی انجام شده در دانشکده دامپزشکی شیراز، ضایعه خاصی مشاهده نشده است اما پلنگ از شرایط جسمی مناسبی برخوردار نیست.
دامپزشک اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس در مورد آخرین وضعیت پلنگ گفت: تمام اقدامات لازم برای تشخیص و درمان ماده پلنگ جوان صورت پذیرفته است اما جهت تکمیل اقدامات درمانی در روزهای آینده به تهران منتقل می‌شود تا سی تی اسکن سه بعدی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران انجام و ضایعات احتمالی طبق نظر استادان بررسی شود.
دکتر فربد هومن افزود: در حال حاضر پلنگ آسیب دیده در شرایط و جایگاه مناسبی تحت مراقبت قرار دارد اما اشتهای خوبی ندارد و کم غذا می‌خورد که این می‌تواند متعاقب وجود درد در ناحیه فک و زبان آسیب دیده باشد.  به این منظور برای تغذیه این پلنگ از جگر و گوشت تازه و چرخ شده استفاده می‌شود تا به دلیل نرم بودن گوشت، با احساس درد کمتری هنگام غذا خوردن روبه‌رو شود.
چهارشنبه شب گذشته ماده پلنگ جوانی که در جاده شیراز به خرامه در حاشیه پارک ملی بمو احتمالاً بر اثر برخورد با خودروهای عبوری دچار آسیب دیدگی شده بود با تلاش محیط بانان، همیاران محیط زیست و دامپزشکان زنده‌گیری شده و تحت اقدامات درمانی قرار گرفت.
خبر بد
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از کشف یک قلاده پلنگ تاکسیدرمی شده در شهرستان اسلامشهر خبر داد.
نقی میرزاکریمی گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر نگهداری غیرمجاز یک قلاده پلنگ تاکسیدرمی شده در نمایشگاه خودروهای سنگین در شهرستان اسلامشهر، موضوع در دستور کار واحد اطلاعات یگان حفاظت محیط زیست استان تهران قرار گرفت.
وی افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان تهران برای بررسی نامحسوس موضوع و تکمیل تحقیقات به محل اعزام شده و در هماهنگی به‌عمل آمده با رئیس و فرمانده یگان شهرستان اسلامشهر و کسب دستورات لازم از مراجع قضایی، برای ورود به نمایشگاه و بازرسی کامل از محل با همکاری مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان تهران و همچنین پلیس امنیت شهرستان اسلامشهر اقدام شد.
میرزا کریمی با اشاره به اینکه در بازرسی مأموران یک قلاده پلنگ تاکسیدرمی شده از نمایشگاه پیدا شد، افزود: ابتدا مالک نمایشگاه اعلام کرد دو یا سه سال پیش پلنگ را در یکی از جاده‌های شمالی کشور خریداری کرده ولی در ادامه بررسی‌ها مشخص شد این شخص دارای سلاح شکاری است که با دستور دادستان اسلامشهر سلاح شکاری وی نیز توقیف شد.  فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان افزود: در این راستا پرونده قضایی تشکیل شد و در دادسرای شهرستان اسلامشهر در حال پیگیری است.
 زمین‌لرزه در چهارمحال و بختیاری
شهرکرد- ایرنا:‌ زلزله‌ای به قدرت 4/6 ریشتر پیش از ظهر دیروز بخش‌هایی از شهرستان‌های لردگان، بروجرد و شهرکرد را لرزاند.مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت این زمین‌لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین و در فاصله 160 کیلومتری شهرکرد رخ داد.ستار فرهادی افزود: این حادثه خسارت جانی نداشت اما در شهرستان لردگان به برخی مراکز مسکونی خسارت زد.
مرگ قاچاقچی در جریان رزمایش
جیرفت- فارس: فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت دیروز گفت: در جریان رزمایش فجر 93 در جنوب کرمان در یک درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در حوالی منطقه بین ساردوئیه و راین، چهار قاچاقچی مواد مخدر به هلاکت رسیدند.مهریار سعیدی افزود: در جریان این عملیات یک تن مواد مخدر و 3 قبضه سلاح و یک آر.پی‌چی از این افراد کشف شده است.
اعدام 2 شرور
کرمانشاه- واحد مرکزی خبر: روز گذشته 2 متجاوز به عنف در کرمانشاه اعدام شدند.دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: 2 فرد شروری که حکم اعدام آنها در میدان آزادی و منطقه جعفرآباد کرمانشاه اجرا شد، زنای عنف مرتکب شده بودند.ملکی افزود:‌ پس از اخذ شکایت شاکی در دادسرای کرمانشاه پرونده در شعبه اول دادگاه کیفری کرمانشاه بررسی شد و مرتکبان این جرم پس از بازداشت به گناه خود اقرار کردند.
سوخت قاچاق مرگ‌آفرین شد
بندرعباس- باشگاه خبرنگاران:‌ برخورد دو دستگاه خودروی نیسان و پراید در غرب بندرعباس دو کشته و یک زخمی برجای گذاشت.فرمانده پلیس راه هرمزگان گفت: در این حادثه که در جاده اصلی گچین، روبه‌روی روستای کلمتلی رخ داد خودرو نیسان حامل گازوئیل قاچاق آتش گرفت.سرهنگ مجیدزاده افزود: راننده و سرنشین نیسان جان باختند و راننده پراید به بیمارستان منتقل شد. وی ادامه داد: سرعت زیاد خودرو نیسان علت این حادثه بود.
مرگ دردناک کارگر
سمنان- خبرنگار کیهان: سقوط کارگر معدن به داخل دستگاه سنگ‌خرد کن در شهرستان شاهرود مرگ وی را رقم زد.این کارگر 45 ساله هنگام تخلیه کیسه شن در دستگاه سنگ خردکن تعادل خود را از دست داده، داخل دستگاه افتاد و بر اثر شدت ضربات وارده در دم جان باخت.
درگیری خونین در جنگل
شوش- باشگاه عصرجهان:‌ دادستان عمومی و انقلاب شوش از وقوع درگیری و تیراندازی در جنگل‌های حومه هفت تپه خبر داد.توفیق پوردراوی در تشریح این خبر گفت: پس از درگیری و تیراندازی در جنگل‌های حومه هفت‌تپه شخصی با هویت م.ح هدف گلوله قرار گرفت که بر اثر شدت جراحات وارده و در مسیر انتقال به بیمارستان فوت کرد.وی افزود: ‌پس از تحقیقات صورت گرفته توسط نیروی انتظامی دو نفر با هویت ج.ش و ز.ش دستگیر شدند.به گفته پوردراوی تیراندازی دیگری نیز در زمین‌های کشاورزی اطراف روستای بیت لوسی شوش رخ داد که در پی آن دو نفر به هویت الف.ب و ح.ب زخمی شدند که یکی از آنها در مسیر بیمارستان درگذشت.گفتنی است متهم با هویت ر.ب با همکاری خانواده ضارب دستگیر و تا تشکیل دادگاه برای صدور حکم بازداشت شد.
قصاص 2 قاتل در جیرفت
جیرفت- باشگاه خبرنگاران:‌ رئیس کل دادگستری استان کرمان از صدور حکم قصاص در محل وقوع جرم، و در ملأ عام برای 2 فرد قاتل در شهرستان جیرفت خبر داد.یدالله موحد گفت: یکی از قاتلان دانش‌آموز که دختر نوجوان 17 ساله‌ای را به هویت «ز.س» در منزل پدری‌اش با ضربات چاقو به قتل رسانده بود و قاتل دیگر با برنامه‌ریزی قبلی توسط خودرو پیکان وانت و با سرعت بالا پس از برخورد با دو خواهر دوقلو باعث مرگ هر دو نفر شده بود.
توقیف 602 کیلو مواد افیونی در یزد
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان یزد گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد در راستای مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، از بارگیری و انتقال یک محموله سنگین مواد مخدر از سمت شرق کشور به استان‌های مرکزی مطلع شدند.ایرج کاکاوند افزود: عوامل پلیس با شناسایی خودروهای قاچاقچیان در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه آنها را در محورهای مواصلاتی ورودی استان متوقف و دستگیر کردند.کاکاوند با اشاره به کشف 602 کیلو مواد مخدر از خودروهای قاچاقچیان تصریح کرد: در بازرسی پلیس، 364 کیلو حشیش و 238 کیلو تریاک کشف و 6 تن از سوداگران مرگ دستگیر شدند.
انهدام باند توزیع مشروبات الکلی
ماهشهر- باشگاه خبرنگاران: دادستان عمومی و انقلاب ماهشهر گفت: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر فعالیت یک باند خرید و فروش مشروبات الکلی در این شهر، موضوع مورد پیگیری قرار گرفت.علیرضا آقاجری افزود: با کنترل مسیرها و ورودی شهر، اعضای این باند شناسایی و در دام پلیس افتادند.وی تصریح کرد: در بازرسی از خودرو متهمان، 41 بطری مشروبات الکلی خارجی و 65 لیتر مشروبات الکلی دست‌ساز کشف و ضبط و در این ارتباط 3 نفر بازداشت شدند.
زن جن‌نما دستگیر شد
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان گفت: در پی ارسال یک فقره پرونده سرقت منزل به ارزش 35 میلیارد ریال به پلیس آگاهی، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت وارد عمل شدند.سرهنگ ابراهیم ملاشاهی افزود: شاکی در اظهارات خود به پلیس گفت ساعت 22 شب که از مهمانی به خانه برگشته متوجه شده که منزل وی مورد دستبرد قرار گرفته و مقادیری طلاجات، وجه نقد و ارز به ارزش 35 میلیارد ریال به سرقت رفته است.وی ادامه داد: با توجه به گزارش اکیپ صحنه جرم و بررسی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد که هیچ گونه آثار تخریب روی درب و روی قفل‌ها وجود ندارد و احتمال دارد سرقت توسط یکی از بستگان شاکی انجام شده باشد.این مسئول تصریح کرد: مأموران در ادامه رسیدگی به این پرونده متوجه شدند زنی با شاکی تماس گرفته و با معرفی خود به عنوان «جن»، عنوان داشته من جای طلاها را به شما نشان می‌دهم و شما باید در همان مکان مبلغ 340 میلیون ریال بگذارید وگرنه بر سر شما و خانواده‌ات بلا نازل می‌کنم و این زن ساده نیز از ترس با مراجعه به محل، مبلغ خواسته شده را گذاشته و مقادیری طلاجات را از آن مکان برداشته است، بدون اینکه موضوع را به پلیس اطلاع دهد.
ملاشاهی یادآور شد: پس از گذشت مدتی مجدداً همان فرد (جن) با شاکی تماس گرفته و مبلغ 3 میلیارد ریال تقاضای وجه نقد کرده که مأموران با آگاهی از این موضوع، بلافاصله وارد عمل شدند و زنی 60 ساله را که مسئول گرفتن پول‌ها بوده شناسایی و مخفیگاه او را نیز کشف کردند.وی اعلام کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم که مشخص شد خاله شاکی است، مأموران با هماهنگی مقام قضایی وارد این مکان شدند و این زن را به همراه 3 نفر دیگر که در محل بودند، دستگیر کردند.
انفجار گاز هنگام حفاری معدن
قصر شیرین- ایرنا: فرماندار گیلانغرب گفت: هنگام حفاری در یکی از معادن قیر طبیعی در 30 کیلومتری جنوب غربی گیلانغرب در منطقه شک میدان، گاز از عمق 50 متری زمین منتشر و بلافاصله منجر به انفجار شد. به گفته فرامرز اکبری این انفجار صبح روز چهارشنبه به شبکه افق با حضور قهرمانان گمنام افتتاح می‌شود.
مرگ مرموز در یک میهمانپذیر
 اجساد پسر 25 ساله به همراه همسر موقتش در یک میهمانپذیر پیدا شد.
به گزارش شوک، حدود دو ماه قبل بود که خانواده‌ای در جریان دلباختگی پسر25 ساله به یک زن 39 ساله قرار گرفتند. اختلاف‌های فرهنگی و تفاوت سنی 14 ساله باعث شد خانواده پسر جوان و همچنین خانواده این زن مخالفت خود را با ازدواج آنها اعلام کنند اما جوان 25 ساله به طور مخفیانه زن مورد علاقه‌اش را به عقد موقت خود درمی‌آورد و این در حالی بود که در برابر سؤالات پدران و مادران سکوت می‌کردند و جوابی نمی‌دادند.
علیرضا و همسر موقتش به‌خاطر درگیری‌های بین دو خانواده به یکی از میهمانپذیرهای مشهد رفتند و اتاقی کرایه کردند اما غروب روز یکشنبه گذشته مدیر میهمانپذیر متوجه وقوع حادثه‌ای هولناک در مرکز اقامتی شد.
وی موضوع را به پلیس 110 و نیروهای امدادی اعلام کرد. تیم‌های اورژانس پزشکی 115 مشهد و مأموران انتظامی در محل حاضر شدند و با انجام معاینات نخست، مرگ مرموزانه این زن و مرد جوان تأیید شد.
با گزارش موضوع به بازپرس ویژه قتل دستورات لازم برای انتقال اجساد به پزشکی قانونی صادر شده است.
کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی در محل کشف اجساد به دو وصیت نامه دست یافتند که به نقل از علیرضا و زن 39 ساله در آن نوشته شده بود که خودشان به زندگی‌شان پایان داده‌اند.
با توجه به شواهد و ادله موجود، تحقیقات علمی پلیس آگاهی درباره مرگ مرموزانه این زن و مرد جوان تا زمان اظهارنظر کارشناسی پزشکی قانونی درباره علت مرگ ادامه دارد.
نجات مادر و کودک 50 روزه از گازگرفتگی هولناک
آتش‌نشان های فداکار تهرانی مادری با کودک 50 روزه‌اش را از گازگرفتگی مرگبار نجات دادند.
جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: ساعت 6 صبح یک حادثه گازگرفتگی در ساختمانی واقع در بلوار مرزداران و بعد از خیابان ناهید به 125 مخابره شد و بلافاصله مأموران ایستگاه 10 آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.
وی گفت: محل حادثه در یک مجتمع مسکونی چهار طبقه 16 واحدی بود که همه آن را گاز منواکسیدکربن فرا گرفته و آتش‌نشانان تلاش‌های خود را برای نجات افراد حاضر در این مجتمع مسکونی با توجه به ناایمن بودن محل به کار گرفتند و آنها را به بیرون هدایت کردند.
ملکی افزود: در طبقه چهار این ساختمان در یکی از واحدها دو زن دچار مسمومیت شده بودند و در طبقه سه این ساختمان نیز یک مادر 31 ساله همراه کودک 50 روزه که دچار مسمومیت شده بودند با اقدام‌های شجاعانه از خطر مرگ نجات یافتند.
وی گفت: آتش‌نشانان این زن و کودکش را به امدادگران اورژانس تحویل دادند و ساعت 5/6 صبح عملیات امداد و نجات آنان به پایان رسید.
ملکی علت وقوع این حادثه را نشت گاز از قسمت موتورخانه به‌دلیل نقص دودکش اعلام کرد و افزود: این مشکل موجب تولید و انتشار گاز منواکسیدکربن در این ساختمان شده بود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*