اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3874
تاریخ انتشار: 1393/12/09 00:18
اجرای مصوبه «افزایش فوق‌العاده شغل کارکنان دولت» مورد اعتراض تعداد زیادی از فرهنگیان کشور قرار گرفته است و دیوان عدالت اداری طی روزهای اخیر شاهد حضور گسترده فرهنگیان برای ثبت دادخواست و اعتراض نسبت به اعمال امتیاز فوق‌العاده شغل توسط وزارت آموزش‌وپرورش است.

عصرجهان: یکی از این فرهنگیان، در خصوص مراجعه به دیوان عدالت اداری، عنوان کرد: هم اکنون آموزش و پرورش امتیاز فوق‌العاده شغل برای فرهنگیان را کمتر از مصوبه تعیین شده از سوی دولت اعمال می‌کند. این درحالی است که طبق مصوبه دولت برای مدرک کاردانی  700 امتیاز، کارشناسی 1500 امتیاز و فوق لیسانس و دکتری 2000 امتیاز باید اعمال شود اما آموزش و پرورش برای فرهنگیان دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد 700 امتیاز را لحاظ می‌کند.
فرهنگی دیگری متذکر شد وی با 20 سال سابقه کار و داشتن مدرک کارشناسی ارشد هم‌اکنون از امتیاز فوق العاده شغل 800 برخوردار است در حالی که طبق مصوبه دولت این امتیاز باید برای وی 2000 اعمال شود و اگر این امتیاز به درستی اعمال شود میزان حقوق دریافتی‌اش با توجه به سابقه کار20 ساله، افزایش خوبی می‌یابد. ادارات آموزش و پرورش نیز در پاسخ به مشکل معلمان عنوان می‌کنند به دیوان عدالت اداری شکایت کنید.
به گزارش تسنیم، این رویه که موجب اعتراض بخشی از فرهنگیان کشور شده، به حضور روزانه آنها در دیوان عدالت اداری منجر شده که واکنش مسئولان دیوان عدالت اداری را نیز به همراه داشته است.
معاون قضایی دیوان عدالت اداری با اشاره به ثبت روزانه ۲۰۰ شکایت علیه آموزش‌ و پرورش در روزهای اخیر به دلیل عدم اجرای صحیح مصوبه امتیاز فوق‌العاده شغل، از تماس با معاون راهبری ریاست‌جمهوری برای حل این مشکل خبر داد.
موسی‌ قربانی، با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر با حجم انبوهی از حضور معلمان مواجه شده‌ایم، گفت: هم اکنون بحث معلمان این است که آموزش و پرورش این مصوبه را اعمال کرده است ولی امتیازی که در این مصوبه ذکر شده را رعایت نمی‌کند و آن را یک درجه پایین‌تر در نظر می‌گیرد به گونه‌ای که برای افراد دارای مدرک کارشناسی امتیاز 700 را اعمال می‌کند درحالی که آنها باید از امتیاز 1500 بهره‌مند شوند.
علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش نیز هفته گذشته در پاسخ به اعتراض فرهنگیان مبنی بر اینکه هم‌اکنون امتیاز فوق‌العاده شغل برای افراد دارای مدرک کارشناسی 800 اعمال می‌شود در حالی که طبق مصوبه دولت این امتیاز 1500 است، گفت: هم اکنون درحال بررسی این موضوع هستیم و تلاش می‌کنیم درسال 94 این روند اصلاح شود.
گفتنی است کم‌توجهی به حقوق شغلی معلمان و مسائل استخدامی آنها در چند ماه اخیر، موجی از اعتراضات و نارضایتی‌ها را در بخشی از این قشر فرهیخته ایجاد کرده که می‌تواند بسترساز سوء‌استفاده گروه‌ها و تشکل‌های غیرقانونی شود. اطلاعات بدست آمده از تماس‌های گروهی از جامعه فرهنگیان کشور با کیهان حاکی از این است که  هم‌اکنون در سایه فضادهی برخی از مدیران وزارت آموزش و پرورش به تشکل‌های غیر قانونی فرصت‌طلب، آنها خود را تنها پرچمدار مطالبات صنفی و به حق فرهنگیان جا زده‌اند و برای ایجاد ناآرامی در روزهای آتی برنامه‌ریزی نموده‌اند.
در همین رابطه فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش چندی پیش در مصاحبه با کیهان با پرده‌برداری از اجرای مجدد تاکتیک‌های اجرا شده در دولت هشتم در دوره فعلی توسط عده‌ای گفته بود: «تعبیر من از تاکتیک مذکور این است که «فشار اقتصادی» و «تحریک سیاسی» به مثابه دو تیغه یک قیچی عمل می‌کنند. در حقیقت از طرفی کسانی که مسئول تامین معیشت مردم هستند به دلایل مختلف به وظایف خود آن‌گونه که شایسته است عمل نمی‌کنند و از طرف دیگر ممکن است از اطراف دولت، عده‌ای با اهداف قابل بررسی به تحریک معلمین برای ایجاد ناآرامی اجتماعی اقدام کنند.»
وی تاکید کرد: «در دولت هشتم، ما این موضوع را دیدیم که همان نامه‌بری که بخشنامه‌های اداری را می‌رساند، دعوت‌نامه‌های اعتصاب را نیز جابجا کرد! به این ترتیب کادر مدرسه گمان می‌کردند که این یک حرکت درون نظام است و مثلا اداره گفته که برای پیگیری مطالبات مقابل مجلس تحصن کنند. به هر‌حال مطالبات به حق زیادی هم در طرف معلمین وجود دارد.»



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*