اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3905
تاریخ انتشار: 1393/12/11 00:50
بازداشت خواهرزاده جنایتکار -مرد ۳۵ ساله،‌‌ همان دختر عاشق پیشه بود-قتل فجیع زن جوان به طمع ثروت-سوء مصرف مواد مخدر 34 قربانی گرفت-مرگ 4 عضو یک خانواده-کشف 10 کیلو شیشه در فارس-حمل هروئین در پوشش خانواده

عصرجهان:مروری بر حوادث گزارش شده در رسانه های روز دوشنبه ایران (منابع بسته خبری:سایت های خبری- مطبوعات)

 

مرگ راننده ۷۰ ساله در اتوبان 

 

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف مرگبار یک دستگاه خودروی پراید با پژو ۴۰۵ در اتوبان همت خبر داد. سید جلال ملکی در گفت‌وگو با مهر درباره جزئیات این تصادف اظهار داشت: در ساعت ۲۳و ۳ دقیقه شنبه  ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران از حادثه برخورد دو دستگاه خودرو در غرب به شرق اتوبان همت بعد از نیروگاه برق مطلع شدند و بلافاصله ایستگاه  ۸۰عازم محل حادثه شد. وی ادامه داد: در این حادثه یک دستگاه خودروی پراید با یک دستگاه پژو ۴۰۵ برخورد می‌کند به طوری که جهت خودروی پراید به سمت خلاف جهت بزرگراه تغییر می‌کند. راننده پراید در خودرو محبوس شده بود که آتش نشانان با تجهیزات هیدرولیکی راننده ۷۰ ساله را خارج کردند و تحویل عوامل اورژانس دادند که متاسفانه به علت شدت جراحات مرگ وی تایید شد.

 

 مرگ خاموش یک خانواده

 

سرپرست ایستگاه 29 سازمان آتش نشانی مشهد از مرگ اعضای یک خانواده چهار نفری در این شهر به دلیل گازگرفتگی خبر داد. ایوب خجسته در گفت و گو با ایرنا افزود: این حادثه در منزلی واقع در بلوار 22 بهمن رخ داده است. وی گفت: بررسی‌های اولیه آتش نشانان مشخص کرد مادر، پدر و دو فرزند دختر یک خانواده به دلیل نشت گاز دچار گازگرفتگی شده بودند. سرپرست ایستگاه 29 سازمان آتش نشانی مشهد افزود: جسد این افراد برای بررسی بیشتر و تشخیص دقیق زمان مرگ به پزشک قانونی منتقل شد.

 

 قتل پایان درگیری دو مرد

 

فرمانده انتظامی نیشابور از درگیری دو مرد میانسال در این شهر و جان باختن هر دو آنها بر اثر شلیک گلوله خبر داد. فرماندهی انتظامی خراسان رضوی روز شنبه به نقل از سرهنگ سید حسن حسینی گزارش داد: مردی 52 ساله که از مشهد میهمان مرد 55 ساله در نیشابور بود بر اثر اختلافات قبلی درگیر شدند و طی آن هر دو نفر بر اثر شلیک گلوله زخمی شدند. وی افزود: یکی از این افراد در دم جان باخت و دیگری در بیمارستان نیشابور به علت خونریزی زیاد و شدت صدمات وارده فوت کرد. فرمانده انتظامی نیشابور گفت: پلیس در این پرونده دو مرد 39 و 42 ساله دیگر را که شاهد درگیری دو مقتول در منزل مسکونی بودند، بازداشت کرد. 

 

 بازداشت خواهرزاده جنایتکار 

 

فرمانده انتظامی شهرستان نور استان مازندران از دستگیری فردی که در پی یک اختلاف مالی با دایی خود وی را با شلیک گلوله، به کام مرگ فرستاده بود، خبرداد. سرهنگ نوروز علی شالیکار، فرمانده انتظامی شهرستان نور استان مازندران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در تشریح جزییات این خبر گفت:  ماموران انتظامی پاسگاه ناتل کنار برای بررسی موضوع به محل وقوع حادثه اعزام شدند. در این درگیری فردی به نام  سجاد – ح  ۲۵ ساله با شلیک گلوله دایی ۳۵ ساله خود به نام  مظلوم – ح  را از ناحیه گردن مجروح و روانه بیمارستان کرد. سرهنگ شالیکار تصریح کرد: مصدوم در حین انتقال به بیمارستان جان باخت و قاتل نیز در اقدام ضربتی پلیس دستگیر شد. فرمانده انتظامی شهرستان نور، دلیل درگیری دایی و خواهر‌زاده را بنا به اظهارات فرد قاتل، اختلاف مالی اعلام  کرد.

 

 

بازداشت قاتل فراری بعد از ١٣سال
شرق: فردی که ١٣سال قبل مرتکب قتل شده بود، سرانجام بازداشت شد. سرهنگ «حسین خلیفه»، فرمانده انتظامی شهرستان «لارستان» استان فارس با اعلام این خبر افزود: «١٣سال پیش شب‌هنگام درحالی‌که مقتول در پشت‌بام منزلش خوابیده بود، توسط شخصی به‌وسیله سلاح گرم به قتل رسید و قاتل متواری شد.» وی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات و کارهای فنی مشخص شد متهم در شیراز مخفی شده است به همین دلیل اکیپی از ماموران به محل موردنظر رفتند و پس از شناسایی قاتل فراری او را دستگیر کردند. سرهنگ خلیفه خاطرنشان کرد: «متهم برای طی مراحل قانونی به مقر انتظامی منتقل شد و در تحقیقات به جرمش اقرار کرد.»

اعدام ٣ قاچاقچی موادمخدر
حکم اعدام سه قاچاقچی بین‌المللی موادمخدر در اردبیل اجرا شد. به گزارش روابط‌عمومی دادگستری استان اردبیل، این قاچاقچیان بین‌المللی قصد داشتند به‌صورت مسلحانه حدود ٢٧کیلوگرم موادمخدر از نوع هروئین را به خارج از کشور منتقل کنند. این افراد که همراه موادمخدر و مقدار قابل‌توجهی سلاح و مهمات دستگیر شده بودند، در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اردبیل محاکمه و حکم اعدام آنان در دادستانی کل کشور تایید و تمامی مراحل قانونی آن سپری شده بود.

نجات قاتل از چوبه‌دار
واحدمرکزی‌خبر: قاتل ٣٨ساله با گذشت اولیای‌دم از اعدام رهایی یافت. رییس دادگستری سلماس گفت: این قاتل ٣٨ساله به اتهام قتل عمد به قصاص نفس محکوم شده بود که دیروز با گذشت اولیای‌دم بخشیده شد و از اعدام رهایی پیدا کرد. اله‌وردیان افزود: رضایت اولیای‌دم با تلاش‌های رییس دادگستری و دادستان عمومی، امام‌جمعه و فرمانده سپاه و سایر مسوولان اخذ شد. وی گفت: با تشریفات قانونی طی‌شده و جلسات متعدد رسیدگی و دفاعیات متهم، حکم قصاص نفس قاتل صادر شده بود و با تایید مراجع مرتبط قرار بود قاتل هفته آینده اعدام شود. این قاتل که فردی ٢٠ساله را در روستای درشک سلماس به‌علت اختلاف و با شلیک گلوله به قتل رسانده، مدت سه‌سال در زندان سلماس منتظر قصاص بود.

 


سرهنگ کمان کش؛ قتل فجیع زن جوان به طمع ثروت
به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، روز ۱۲ بهمن ماه سال جاری برابر اعلام کلانتری ۱۱شهید قدوسی ورامین مبنی بر وقوع یک فقره قتل در یکی از محلات قدیمی و مهاجرخیز شهرستان، بلافاصله تیمی از عوامل پلیس آگاهی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشاهده شد، خانمی ۲۱ ساله از اتباع بیگانه بی‌جان بر روی زمین افتاده و آثار ضربات متعدد چاقو روی سینه، پهلو‌ها و پشت کمر و دیگر قسمت‌های بدن مشهود است.
این مقام انتظامی تصریح کرد: همسر مقتول در اظهارات خود عنوان داشت؛ هنگامیکه سرکار بودم یکی از بستگانم تماس گرفته و گفت همسرت قرار بود به خانه ما بیاید اما تاکنون نیامده و تلفن همراهش نیز خاموش می‌باشد که بنده بلافاصله خود را به خانه رسانده و دیدم وسایل خانه بر هم ریخته و جسد غرق به خون همسرم روی زمین افتاده است.
سرهنگ کمانکش با اشاره به اینکه انگیزه قاتل سرقت بود، ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع جرم، در چند مرحله جلسه کار‌شناسی و بررسی دقیق و کنترل دوربین‌های مدار بسته واحدهای تجاری اطراف محل، یکی از اقوام مقتول که روز حادثه به منزل متوفی مراجعه و هنگام بازگشت با صورت بسته در حالیکه لباسهای همسر مقتول را روی لباسهای خود پوشیده بود، شناسایی شد.
وی افزود: با راهنمایی شاکی اکیپی از عوامل اداره مبارزه با جرایم جنایی این پلیس به محل سکونت متهم مورد نظر واقع در شهر ری عزیمت کردند که در تحقیقات انجام شده آشکار می‌شود متهم که اعتیاد شدید به انواع موادمخدر دارد مدتی است به منزل مراجعه نکرده است.

رئیس پلیس آگاهی ویژه شرق استان تهران اظهار داشت: در این راستا پس از اقدامات تکمیلی و ثبت تصویر متهم در سامانه جامع اطلاعاتی مشخص شد وی به علت تزریق مواد مخدر فوت کرده است.

مرد ۳۵ ساله،‌‌ همان دختر عاشق پیشه بود/ روشی جدید برای کلاهبرداری از مردان مجرد
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری مردی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی خود را زن معرفی و از کاربران کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: ‌ در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در فضای مجازی از وی مبلغی پول کلاهبرداری کرده است موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ‌ شاکی در اظهارات خود به ماموران گفت که در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی با دختری آشناشدم و بعد از مدتی از او تقاضای ازدواج کردم، او از من در خواست کرد که مبلغی پول به حساب وی واریز کنم، که پس از واریز وجه، دیگر خبری از وی نشده و جواب گوی پیام‌های من نیست.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه با انجام تحقیقات و اقدامات تخصصی در فضای مجازی متهم که مردی ۳۵ ساله بود شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی دستگیرشد، گفت: این فرد پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

مرگ 4 عضو  یک خانواده
مشهد - ایرنا: سرپرست ایستگاه 29 سازمان آتش‌نشانی مشهد دیروز از مرگ تمامی اعضای یک خانواده 4 نفری در این شهر به علت گازگرفتگی خبر داد.ایوب خجسته افزود: بامداد یکشنبه به سازمان آتش‌نشانی گزارش شد که در منزلی واقع در بلوار 22 بهمن حادثه‌ای روی داده است.وی ادامه داد: بررسی‌های اولیه آتش‌نشانان مشخص کرد مادر، پدر و 2 فرزند دختر یک خانواده یک هفته پیش به دلیل نشت گاز دچار گازگرفتگی شدند.سرپرست ایستگاه 29 سازمان آتش‌نشانی مشهد تصریح کرد: جسد این افراد برای بررسی بیشتر و تشخیص دقیق زمان مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.
سوء مصرف مواد مخدر 34 قربانی گرفت
قزوین - فارس: مدیرکل پزشکی قانونی قزوین از مرگ 34 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر طی 10 ماهه سال جاری در این استان خبر داد و گفت از این تعداد 28 نفر مرد و 6 تن زن بودند.مهرداد تائبی افزود:این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل که 46 نفر و همگی مرد بودند کاهش بیش از 26 درصدی نشان می‌دهد.
اعدام 3 سوداگر
اردبیل - فارس: به گزارش روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، حکم اعدام 3 قاچاقچی بین‌المللی مواد مخدر که به صورت مسلحانه قصد انتقال حدود 27 کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین به خارج از کشور را داشتند به مرحله اجرا گذاشته شد.این افراد که به همراه مواد مخدر و مقدار قابل توجهی سلاح و مهمات دستگیر شده بودند، در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اردبیل محاکمه شدند و حکم اعدام آنها در دادستانی کل کشور تایید و کلیه مراحل قانونی آن سپری شد.
واژگونی مینی‌بوس با 16 مصدوم
کرمانشاه - فارس: مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمانشاه از واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در روستای سررود جوانرود این استان خبر داد.
صائب مقدسی افزود: در این حادثه 16 نفر مصدوم شدند که تعدادی از آنها به جوانرود و برخی دیگر به بیمارستان طالقانی شهر کرمانشاه انتقال یافتند.
ناکامی سوداگران مرگ
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر هرمزگان گفت: با انجام کار اطلاعاتی گسترده ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یک باند بزرگ سوداگران مرگ که قصد انتقال محموله سنگین مواد مخدر به خارج از استان را داشتند، شناسایی کردند.سرهنگ خدایی افزود: در همین راستا با تشکیل اکیپ‌های ویژه عملیاتی و اعزام نیروها به محدوده تردد سوداگران، پژو 405 قاچاقچیان که به عنوان خودرو پوششی این محموله را همراهی می‌کرد شناسایی و در اقدام ضربتی پلیس متوقف و راننده آن دستگیر شد.
وی ادامه داد:‌ به دنبال متوقف شدن خودرو اول، راننده پژو پارس حامل محموله مواد مخدر که با فاصله از این خودرو در حرکت بود، از محل گریخت که ماموران موفق شدند طی تعقیب و گریزی کوتاه با شلیک گلوله خودرو را متوقف و راننده را دستگیر کنند.خدایی با اشاره به اینکه در این عملیات 501 کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، خاطرنشان کرد: 2 متهم  دستگیر شده با تشکیل پرونده به همراه مواد مکشوفه برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شدند.
کشف 10 کیلو شیشه در فارس
شیراز - واحد مرکزی خبر: فرمانده انتظامی فارس گفت: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس، محموله 10 کیلوگرمی شیشه در بازرسی از یک دستگاه خودرو پژو پارس در محور شیراز - اصفهان کشف شد.
گودرزی افزود: در این ارتباط 2 نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند.
کشف 50 کیلو هروئین
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در راستای مقابله با سوداگران مرگ، ماموران مستقر در ایستگاه بازرسی شهید میرزایی بندرعباس، حین کنترل خودروهای عبوری در مسیر خروجی شهرستان به یک دستگاه پراید مشکوک شدند و جهت بررسی خودرو دستور ایست صادر کردند.
سرتیپ محمدی یگانه افزود: راننده این خودرو بدون توجه به ایست پلیس با سرعت بالا به سمت جاده‌های خاکی اطراف متواری شد که ماموران بلافاصله به تعقیب خودرو پرداختند و در ادامه پس از طی مسافت چند کیلومتری حوالی منطقه قطب‌آباد در حالی که راننده این خودرو با حرکات خطرناک و انحرافی قصد واژگونی خودرو ماموران را داشت، با  اصابت گلوله به لاستیک‌های پراید، خودرو مذکور واژگون شد.فرمانده انتظامی هرمزگان ضمن دستگیری راننده پراید اظهار داشت: در بازرسی به عمل آمده از این خودرو 3 کیسه حاوی 47 بسته موادمخدر هروئین به وزن 50 کیلو و 180 گرم که پشت صندلی‌های پراید جاسازی شده بود، کشف شد.
حمل هروئین در پوشش خانواده
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهربابک گفت: ماموران انتظامی این شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی دریافتند یک باند قاچاق مواد مخدر قصد وارد کردن مواد افیونی را از شرق به مرکز کشور دارد.
سرهنگ زمانی افزود: در این راستا پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان طی ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودرو ویتارا مشکوک شده و آن را متوقف کردند.وی ادامه داد: خودرو توقیف شده شامل یک زن و شوهر و 2 دختر بچه یک و 2 ساله بود که پوششی بر حمل مواد باشند.فرمانده انتظامی شهربابک  خاطرنشان کرد: پلیس از خودرو مذکور، مقدار 9 کیلوگرم موادمخدر از نوع هروئین را کشف کرد و یک دستگاه خودرو توقیف و متهمان دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.
برخورد با شکارچیان متخلف
رودسر- خبرنگار کیهان:رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودسر از دستگیری 4 شکارچی متخلف در منطقه شکار ممنوع اشکورات این شهرستان خبر داد.
علی درویشی افزود: این 4 شکارچی متخلف با استفاده از سلاح‌های شکاری و نورافکن در منطقه شکارگاهی «یاسور اشکورات رودسر» مبادرت به شکار کبک و خرگوش می‌کردند که توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان دستگیر شدند. به گفته وی متهمان برای سیر مراحل قانونی به حوزه قضایی بخش رحیم‌آباد رودسر معرفی شدند.
مهار آتش‌سوزی در شناور
آبادان- واحد مرکزی خبر: یک فروند شناور باری که شنبه شب در گمرک شهرستان آبادان دچار آتش‌سوزی شده بود با کمک مأموران آتش‌نشانی، اطفای حریق شد. رئیس سازمان آتش‌نشانی آبادان گفت: این حادثه تلفات جانی در برنداشت و در حین مأموریت 2 آتش‌نشان به علت استنشاق دود، دچار گاز گرفتگی شدند که در محل، تحت درمان قرار گرفتند. فرحانی نژاد افزود: علت آتش‌سوزی و میزان خسارت وارد شده به این شناور باری هنوز مشخص نشده است.
پوشاک قاچاق داخل بار ام دی اف
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان خاتم گفت: مأموران پلیس آگاهی با همکاری عوامل ایستگاه بازرسی «هرات» هنگام کنترل خودروهای عبوری به یکدستگاه تریلی «کشنده» ولوو که با محموله چوب «ام‌دی‌اف» از میناب عازم اصفهان بود مشکوک شدند.
سرهنگ صالحی افزود: مأموران پلیس ضمن متوقف کردن خودرو مذکور، اقدام به بازرسی از این خودرو کردند که موفق به کشف 246 کیلوگرم انواع لباس‌های خارجی قاچاق به صورت جاساز از داخل بار «ام‌دی‌اف» شدند.
وی ارزش برآورد شده این محموله را 350 میلیون ریال اعلام و یادآوری کرد در ارتباط با این کشفیات یک متهم دستگیر و تحویل مراجع قانونی شد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*