اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3911
تاریخ انتشار: 1393/12/11 15:38
جلسه کمیسیون تنظیم بازار استانداری خوزستان تصویب نمود:
عبدالحسن مقتدایی افزود: این تصمیم بر مبنای کاهش سود حداکثری تولید کننده گرفته شده که در آیین نامه، ۱۰ درصد است اما ما این نرخ را به پنج درصد کاهش داده تا التهاب قیمت را کنترل کنیم.

عصرجهان:ظهر امروز جلسه کمیسیون تنظیم بازار استانداری خوزستان، با حضور استاندار و جمعی دیگر از مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزار و مصوباتی برای کاهش قیمت مرغ در استان تنظیم شد.

استاندار خوزستان در این جلسه اظهار کرد: سه محور که شامل؛ پشتیبانی، عرضه و نظارت برای کنترل قیمت در همه اقلام مصرفی از جمله قیمت مرغ است را تعیین کرده‌ایم و از همه فرمانداران و دست اندرکاران می‌خواهیم آن‌ها را اجرا کنند تا بتوانیم قیمت‌ها را کنترل کنیم.

عبدالحسن مقتدایی افزود: در زمینه قیمت مرغ که مدتی است در کشور و همچنین استان افزایش یافته نیز مقرر کردیم تا قیمت نهایی ۷ هزار و ۸۰۰ تومان باشد.

وی ادامه داد: این تصمیم بر مبنای کاهش سود حداکثری تولید کننده گرفته شده که در آیین نامه، ۱۰ درصد است اما ما این نرخ را به پنج درصد کاهش داده تا التهاب قیمت را کنترل کنیم.

استاندار خوزستان افزود: هر محصولی یک عرضه و تقاضایی دارد و در صورتی که عرضه متناسب با تقاضا باشد و نظارت درست هم اعمال شود دیگر شاهد افزایش نه تنها در قیمت مرغ نخواهیم بود بلکه این مشکل در هیچ محصول دیگری پیش نخواهد آمد.

مقتدایی ادامه داد: بر همین اساس، معاونت برنامه ریزی استان در بخش قیمت کارهایی انجام داده که قیمت مرغ را بتوانیم در بازار کاهش دهیم.

وی همچنین عنوان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده برای کنترل قیمت بازار، دایر کردن نمایشگاه‌هایی است که کالا به طور مستقیم به مصرف کننده عرضه می‌شود و قیمت‌ها را ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر به فروش می‌رسانند تا مردم دغدغه افزایش قیمت نداشته باشند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در این نمایشگاه‌ها علاوه بر کالاهای خوراکی که هر سال عرضه می‌شود امسال غرفه‌هایی برای فروش پوشاک نیز در نظر گرفته شده است.

مقتدایی با اشاره به اینکه ۵ میلیون مسافر برای تعطیلات عید وارد استان خواهند شد، گفت: این امر، فشار مضاعفی را بر امکانات استان وارد می‌کند بنابراین در همه جنبه‌ها نیاز به پشتیبانی داریم.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان و اصناف همکاری خوبی برای کنترل قیمت‌ها با استانداری داشته‌اند گفت: سختگیری‌ها در این زمینه موقتی است و قطعا بعد از گذشت تعطیلات عید فشار بر تولیدکنندگان و اصناف کاهش خواهد یافت.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*