اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3927
تاریخ انتشار: 1393/12/14 15:17
صبح پنجشنبه:
صبح امروز و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی قطعه سوم از باند دوم بزرگراه بابامیدان ـ گچساران ـ بهبهان کلنگ‌زنی شد.

به گزارش عصرجهان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد، ظهر امروز طی مراسمی با حضور علی نورزاد معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون عمرانی استاندار، تاجگردون نماینده مردم باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی عملیات راه‌سازی قطعه سوم از باند دوم بزرگراه بابامیدان - گچساران –بهبهان کلنگ‌زنی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد ضمن اشاره به اینکه محور باند دوم بزرگراه بابا میدان – گچساران- بهبهان در دامنه رشته کوه‌های زاگرس بصورت شرقی- غربی سه شهر مهم استانهای فارس- کهگیلویه وبویراحمد- خوزستان را بهم وصل می‌کند افزود: بدلیل عملکرد این محور کیفیت تردد این مسیر از اهمیت بسیاری برخوردار می‌باشد این محور علاوه بر ایجاد ارتباط بین دو قطب اقتصادی و استراتژیک کشور نقش مهمی در توسعه و بهبود شبکه راه‌های اصلی کشور و استان دارد.

ممتاز جهانگیری تصریح کرد: بطور کلی احداث این محورارتقای راه ارتباطی بین استان کهگیلویه وبوراحمد و استان خوزستان و فارس، ارتقای شبکه ارتباطی شهرستان نفت خیز گچساران به عنوان یکی از مهم‌ترین نواحی تولید و بهره برداری ازنفت و گاز، ارتقای رده عملکرد راه موجود، کاهش زمان تردد، توسعه اشتغال و ارتقای شاخصهای حمل و نقل جاده‌ای را در بر خواهد داشت.

وی افزود: قطعه سوم بزرگراه بابامیدان، گچساران – بهبهان حد فاصل گچساران تا پل خیر آباد به طول ۳۷ کیلومتر واعتبار ۷۷ میلیارد تومان، در برنامه اجرایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار گرفته که امروز عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.

ممتاز جهانگیری تصریح کرد: از مراحل مختلف عملیات اجرای این طرح ۲ دستگاه پل‌ بزرگ، ۱۴۳هزار تن آسفالت، خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: با توجه به این‌که محور بابامیدان به گچساران و بهبهان به طول ۱۴۵ کیلومتر در واقع شاهراه ارتباطی پنج استان فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و خوزستان محسوب می‌شود لذا احداث باند دوم این محور می‌تواند نقش بسزایی در کاهش مرگ ‌و میر ناشی از تصادفات داشته باشد.

 این مسئول با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه عنوان کرد: حجم بالای تردد و بار ترافیکی سنگین در این محور ‌و قرار گرفتن گچساران در حوزه نفتی و مسیر جنوب و جنوب غرب کشور از دلایل مهم عملیاتی کردن این بزرگراه است.

وی بیان کرد: کاهش بار ترافیکی محور بابامیدان به گچساران و بهبهان، کاهش زمان و هزینه سفر، افزایش سرعت، ایمن‌سازی محور و رفع نقاط حادثه‌خیز از مهم‌ترین مزایای احداث بزرگراه محور بابامیدان، گچساران به بهبهان است



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*