اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3953
تاریخ انتشار: 1393/12/18 00:23
استاندار خوزستان:
عبدالحسن مقتدایی با اشاره به نوع ارتباط استان با مرکز گفت: متاسفانه این ارتباط به شکلی است که به نامه‌های استانی در مرکز با تأخیر پاسخ داده می‌شود، جلسات مربوط به استان که ضرورت دارد، تشکیل نمی‌شود و در واقع راهگشایی برای استان‌ها بیانگر این است.

عصرجهان: عبدالحسن مقتدایی ظهر امروز در نخستین نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان خوزستان که در محل استانداری تشکیل شد اظهار کرد: من به عنوان یک مسئول اجرایی هر چقدر هم تلاش می‌کنم می‌بینم اتفاق خاص و تغییر محسوس در استان نمی‌افتد و دلیل آن تضعیف دو وزارتخانه نیرومند به نام نفت و نیرو در استان خوزستان است.

وی افزود: در طول سالیان گذشته هرکسی به فراخور اختیارات خودش تصمیماتی گرفته و باعث الحاق یا جدایی محلی از سازمان‌ها و حذف ساختار قدیم شده که همین باعث شده به شکل ناگهانی سه وزارتخانه‌های اصلی و تاثیرگذار در هم ادغام شوند، یعنی صنعت و معدن و تجارت تبدیل به یک وزارتخانه و راه و شهرسازی هم از دو وزارتخانه تبدیل به یک وزارتخانه شدند.

استاندار خوزستان با اشاره به نوع ارتباط استان با مرکز گفت: متاسفانه این ارتباط به شکلی است که به نامه‌های استانی در مرکز با تأخیر پاسخ داده می‌شود، جلسات مربوط به استان که ضرورت دارد، تشکیل نمی‌شود و در واقع راهگشایی برای استان‌ها بیانگر این است.

مقتدایی ادامه داد: قبل از اینکه کاری در استان‌ها انجام شود باید در مرکز یک بازنگری صورت بگیرد. وی با ابراز ناخرسندی از تصمیمات گرفته شده در مرکز عنوان کرد: حوزه‌ نفت که سیستم یکپارچه به نام مناطق نفت‌خیز را تشکیل می‌داد با تصمیمات گرفته شده در مرکز تجزیه شد در حالیکه فقط یک مدیر داشت، همچنین یک سازمان ریشه‌دار همچون آب و برق در استان خوزستان هم گرفتار همین بلا می‌شود طوری که هم اختیاراتش هم قدرت تصمیم گیری‌اش به مرکز منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در وزارت نیرو در مرکز، به شکل ناگهانی ده‌ها شرکت ایجاد می‌شود.

مقتدایی اضافه کرد: من در ساختار اداری قبل از انقلاب استخدام و تربیت شده و در حال حاضر با این وضعیت موجود رنج می‌برم، یا باید اصولی و علمی گام برداریم یا همه کار اصلاحات ساختار اداری را تعطیل کنیم!

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: مشاهده می‌شود به جای اینکه همیت ملی وجود داشته باشد همیت قسمتی است، یعنی کسانی هستند که فقط در محدوده‌ جغرافیایی خودشان فعالیت می‌کنند و با ضرب و زور صنعت را در جایی که هستند، ایجاد می‌کنند در حالیکه ما در اینجا آنقدر کمبود اختیار داریم که مطمئن نیستیم اگر تصمیمی بگیریم در مرکز آن را تحت‌ شعاع قرار ندهند!

وی افزود: نیاز به توجیه داریم که آیا اقداماتی مانند تجمیع و تفکیک مثبت است؟ و چه اصولی دارد! در صورت تشخیص مثبت یا منفی بودن، این اقدامات باید به شکل یکپارچه انجام شوند نه اینکه در مرکز به شکلی و در استان‌ها به شکلی دیگر اجرا شوند!

مقتدایی با اشاره به نحوه‌ اداره‌ استان در گذشته گفت: در گذشته تولید برق، سد‌ها و رودخانه‌ها، بخش کشاورزی و توسعه صنعت به بهترین نحو در استان اداره می‌شد بنابراینجای این سوال باقی می‌ماند که چرا همه‌ اختیارات در زمینه نفت و خدماتش از استان گرفته شده و در اختیار مرکز قرار گرفته است طوری که هم‌اکنون بانک‌ها قادر به ارائه‌ امکانات برای استان نیستند؟

استاندار خوزستان در پایان افزود: برای خوزستان پس از انقلاب، دفاع مقدس پیش آمد و بعد از آن هم دوره‌ بازسازی را سپری کرد که در طول همه‌ این مدت هم به ساختار، هم به فرهنگ و هم انگیزه‌ها لطمه وارد شد در حالیکه اگر برای جوان خوزستانی فرصت فعالیت اجتماعی در استان فراهم شود همین‌جا می‌ماند.

لینک خبر



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*