اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3956
تاریخ انتشار: 1393/12/18 01:01
کتک خوردن پسر مزاحم به دست دختر رزمی کار-«مهمانی زنانه» یکی از عوامل گرایش دختران به اعتیاد-«پیشنهاد ازدواج» شیوه دکتر قلابی برای کلاهبرداری از دختران رشت-دختر خارجی؛ طراح زورگیری‌های خیابانی-مرگ کودک ۴ ساله در شکنجه‌های مادر معتاد-

عصرجهان:مروری بر حوادث گزارش شده در رسانه های روز یک شنبه ایران (منابع بسته خبری:سایت های خبری- مطبوعات)
کتک خوردن پسر مزاحم به دست دختر رزمی کار
با صدای کمک خواهی مرد جوان، اهالی متوجه درگیری شده و با رساندن خود به محل درگیری او را نجات داده و مانع کتک خوردن پسر جوان شدند.
کتک خوردن پسر مزاحم به دست دختر رزمی کاربه گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، دو روز پیش زن رزمی کاری خانه‌اش را در حوالی سی متری جی ترک کرد تا برای خرید به فروشگاهی حوالی خانه‌اش برود. در میانه راه متوجه مردی شد که سایه به سایه تعقیبش می‌کند.
او چند بار مسیرش را تغییر داد، اما مرد مزاحم دست بردار نبود و همچنان سایه به سایه او حرکت می‌کرد. زن جوان زمانی که متوجه شد، مرد مزاحم دست بردار نیست تصمیم گرفت او را تنبیه کند تا دیگر هوس مزاحمت به سرش نزند.
او یک بار دیگر مسیرش را تغییر داد، اما مرد مزاحم دست بردار نبود، به همین خاطر به طرف او حمله ور شد و با چند ضربه رزمی، پسر جوان را زمین گیر کرد.
با صدای کمک خواهی مرد جوان، اهالی متوجه درگیری شده و با رساندن خود به محل درگیری او را نجات داده و مانع کتک خوردن پسر جوان شدند.
در همین زمان مرد کتک خورده قصد فرار داشت که زن جوان مانع این کار او شد و در تماس با پلیس موضوع را گزارش کرد. دقایقی بعد با حضور ماموران در محل حادثه، مرد مزاحم دستگیر و همراه زن رزمی کار به کلانتری منتقل شد.
زن جوان در اظهاراتش به افسر بازجو گفت: چند بار از متهم خواستم دست از مزاحمت‌هایش بردارد، اما او همچنان سایه به سایه من می‌آمد و باعث عصبانیت من شد. من هم تصمیم گرفتم درسی به او بدهم تا دیگر مزاحم کسی نشود.
مرد جوان نیز گفته‌های شاکی را تایید کرد و گفت: این زن درست می‌گوید و هر چه کتک خوردم حقم بود. در خانه یکی از اقوام مه‌مان بودم که روز حادثه آنجا را ترک کردم تا به خانه خودمان بروم. در میانه راه زن جوان را دیدم و وسوسه شدم با او دوست شوم بنابراین تعقیبش کردم و می‌خواستم شماره تلفنم را به او بدهم که آن زن کتک مفصلی به من زد.
متهم روز گذشته به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۴ تهران منتقل شد و به بازپرس عموزاد گفت: اشتباه کرده و از شاکی پرونده تقاضای بخشش دارم. تصور نمی‌کردم به خاطر تعقیب کردن زن جوان کتک بخورم و راهی بازداشتگاه شوم.
برای متهم قرار قانونی صادر شده است. /جام جم

مردانی که اجازه ترک اعتیاد به همسرانشان نمی‌دهند/ «مهمانی زنانه» یکی از عوامل گرایش دختران به اعتیاد
یک کار‌شناس آسیب‌های اجتماعی گفت: حدود ۸۰ درصد از زنان معتاد به دلایل مختلف همچون انگ اجتماعی به مراکز ترک اعتیاد مراجعه ‏نمی‌کنند.
مردانی که دوست دارند همسرشان معتاد باشد/ به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، کیانوش جلالیان گفت: در جامعه امروزی زنان بیشتر از مردان در معرض آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و روانگردان‌ها قرار گرفته‌اند، بطوریکه آنان به لحاظ جسمی ضیعف‌تر شده و حتی پس از مدتی با آشکار شدن اعتیادشان از خانواده طرد می‌شوند و کارتن خوابی و آوارگی را تجربه می‌کنند.

وی با بیان اینکه توجه به این قشر از ضروریات اجتماعی کردن مقابله با اعتیاد است، ادامه داد: متاسفانه حدود ۸۰ درصد از زنان معتاد به دلایل مختلف از جمله انگ اجتماعی برای درمان به مراکز ترک اعتیاد مراجعه نمی‌کنند و به رفتارهای نابهنجار روی می‌آورند.

این کار‌شناس آسیب‌های اجتماعی، آزادی‌های بی‌حد و اندازه به دختران در معاشرت با دوستان، فاصله گرفتن از خانواده (تحصیل در شهری دیگر)، اعتیاد یکی از اعضای خانواده، مشکلات روحی و روانی، ارتباطات و مهمانی‌های زنان خارج از چهار چوب ارزش‌های خانوادگی، عدم داشتن مهارت‌های لازم برای زندگی و باورهای غلط در خصوص مواد مخدر به ویژه شیشه در مورد تناسب اندام را از عوامل مهم گرایش زنان به اعتیاد عنوان کرد.

جلالیان بیان داشت: زنان مهم‌ترین محور خانواده را تشکیل می‌دهند و دست اندرکاران ستاد مبارزه با مواد مخدر و مسوولان ذیربط باید اعتیاد این قشر را مورد توجه قرار دهند و اقدامات اساسی و پیشگیرانه در ابتدا باید معطوف به زنان شود.

این کار‌شناس آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد: با نظر به نقش زنان در تعلیم و تربیت فرزندان و نقش کلیدیشان در خانواده، باید راهکارهایی برای شناسایی مشکلات و دلایل اعتیاد آنان اتخاذ شود.

 جلالیان گفت: آموزش اعتماد به نفس در دختران، پاسخگویی صحیح به نیازهای جوانان و رفع تبعیض جنسیتی و خود باوری در درمان ریشه‌ای اعتیاد در زنان موثر است و توجه به عوامل عاطفی در زنان جوان و نوجوان، افزایش آگاهی خانواده‌ها از مسایل بلوغ به ویژه در مورد دختران جوان، توجه به بحران‌های موجود در خانواده‌ها، آشنایی مادران با انواع مواد و عوارض سریع آن، آموزش مهارت‌های زندگی به مادران و دختران نیز از عوامل مهم در پیشگیری از اعتیاد زنان است.

 وی خاطرنشان کرد: در تحقق رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر لازم است این نگاه و نگرش تغییر یابد که زنان معتاد همانند مردان معتاد به‌عنوان بیمار و نه به‌عنوان یک فرد مجرم دچار انواع انحراف‌های اجتماعی می‌شوند، از سوی دیگر اغلب زنان جهت درمان با مخالفت همسران معتادشان مواجه هستند و همسران به واسطه سوء استفاده‌هایی که می‌توانند از زنان خود داشته باشند به آنان اجازه درمان نمی‌دهند که باید راهکارهایی در این باره اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه حفاظت از نوجوانان و جوانان در برابر اعتیاد، به آموزش نیاز دارد، افزود: باید نظام آموزشی و فرهنگی کشور آگاهی‌های لازم را در اختیار جامعه هدف قرار دهد تا اطلاعات نوجوانان افزایش یابد و به جای حفظ محوری پایه نظام آموزشی کشور، به سمت مهارت آموزی سوق یابد.

جلالیان ادامه داد: آغاز آموزش‌های لازم از مهد کودک و پیش‌ دبستانی، برخورد مناسب با افرادیکه (بویژه زنان) دچار آسیب اعتیاد شدند و دادن امید به نوجوانان و جوانان از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید مورد توجه مسوولان و برنامه‌ریزان قرار بگیرد و از سوی دیگر رسانه ملی هم بتواند وظیفه خطیر خود را در این زمینه انجام دهد.

«پیشنهاد ازدواج» شیوه دکتر قلابی برای کلاهبرداری از دختران رشت
رئیس پلیس فتا استان گیلان از شناسایی و دستگیری دکتر قلابی شبکه‌های اجتماعی موبایلی که ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، در رشت خبر داد.
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرهنگ «ایرج محمدخانی» رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع چندین فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با معرفی خود به عنوان دکتر متخصص ارتودنسی در شبکه‌های اجتماعی موبایلی از آنان کلاهبرداری نموده، موضوع در دستورکار این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان افزود: با تحقیقات از شاکیان پرونده و پی جویی‌های فنی و پلیسی، کارآگاهان پلیس فتا موفق شدنددکتر قلابی شبکه‌های اجتماعی موبایلی را که مردی ۳۲ ساله، اهل و ساکن مشهد بودرا شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی وی را در رشت دستگیر نمایند.

سرهنگ محمدخانی اظهار داشت: با توجه به ادله کشف شده از متهم، به صراحت به بزه انتسابی و اینکه با سوء استفاده از عنوان یک پزشک متخصص با مالباختگان در شبکه‌های اجتماعی موبایلی آشنا شده و با پشنهاد کار در مطب به آن‌ها اعتمادشان را جلب کرده بعد با ابراز علاقه و پیشنهاد ازدواج از آنان حدود ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری نموده، اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا استان گیلان در پایان با بیان اینکه متهم پس از معرفی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت روانه زندان شده و پرونده متهم برای شناسایی سایر مالباختگان در پلیس فتا مفتوح و درحال رسیدگی می‌باشد، از شهروندان خواست چنانکه توسط دکتر قلابی شبکه‌های اجتماعی موبایلی مورد سوء استفاده و کلاهبرداری قرار گرفته باشند، می‌توانند با مراجعه به پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان موضوع شکایت خود را پیگیری نمایند.


مرگ کودک ۴ ساله در شکنجه‌های مادر معتاد
زن‌شیشه‌ای که به‌مدت ۲ هفته کودک ۴ ساله‌اش را با استفاده از فندک شکنجه می‌کرد، سرانجام باعث مرگ او شد.
 
به گزارش همشهری، شامگاه جمعه، زن ۲۹ساله‌ای در حالی‌که پیکر بی‌جان کودک ۴ساله‌ای را در آغوش داشت وارد بیمارستان نیروی ‌هوایی بوشهر شد و درخواست کمک کرد. کودک او به بخش اورژانس منتقل و در‌‌ همان معاینات اولیه مشخص شد که او پیش از رسیدن به بیمارستان جانش را از دست داده است.
 
وجود آثار سوختگی متعدد روی بدن و کف پای کودک خبر از جنایتی هولناک می‌داد و ماجرا به پلیس گزارش شد. زن ۲۹ساله که اعتیاد شدیدی به مخدر شیشه دارد دستگیر شد و در بازجویی‌ها پرده از شکنجه‌های هولناک کودکش برداشت. این زن گفت: چند سال قبل شوهرم با زن دیگری ازدواج و مرا ترک کرد.
 
پس از آن، او پسرمان را به خانه مادرش برد تا وی از او مراقبت کند. من هم در این مدت تنها زندگی می‌کردم تا اینکه مادر همسرم بیمار شد و زیر تیغ جراحی رفت. شوهرم که می‌خواست به سفر ترکیه برود، فرزندمان را نزد من آورد تا در این مدت از او مراقبت کنم.
 
چون ابوالفضل مدت‌ها از من دور بود، مرا نمی‌شناخت و حرف‌شنوی نداشت. من هم که به‌دلیل مصرف شیشه تمرکز نداشتم، به‌خاطر بهانه‌گیری‌هایش مرتب عصبانی می‌شدم. تحمل گریه و بازیگوشی‌های پسرم را نداشتم و برای همین چندبار برای ساکت کردن او، با استفاده از فندک، بدنش را سوزاندم تا اینکه روز حادثه او قصد داشت از خانه بیرون برود و هر چه مانعش می‌شدم، اصرار داشت که برود.
 
من هم فندک را برداشتم و سراغش رفتم تا دستش را بسوزانم که با دیدن آن از حال رفت. او را به بیمارستان منتقل کردم اما پیش از رسیدن به آنجا جانش را از دست داد. در همین حال سردار عباس‌زاده، رئیس پلیس استان بوشهر نیز گفت: این زن جوان غیربومی و ساکن شهر بوشهر است و در حال حاضر با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برد.

دختر خارجی؛ طراح زورگیری‌های خیابانی

دختر ۱۸ ساله اهل ارمنستان و یک پسر ایرانی بعد از آشنایی در شبکه اجتماعی واتس آپ، باند سرقت تشکیل دادند.
 
به گزارش همشهری، دختر جوان به‌عنوان مسافر سوار ماشین‌های مدل بالا می‌شد و همدستش بعد از تعقیب آن‌ها در فرصتی مناسب دست به زورگیری می‌زد. نخستین برگ این پرونده دی‌ماه سال‌جاری ورق خورد. در آن زمان مردی نزد پلیس رفت و خبر از سرقت خونین توسط یک دختر و پسر جوان داد.

وی گفت: ساعتی قبل در یکی از خیابان‌های شرق تهران بودم که دختر جوانی دست بلند کرد. او که معلوم بود خارجی است از من خواست تا به‌صورت دربستی وی را به خیابانی در‌‌ همان حوالی ببرم.
 
من هم قبول کردم و با راهنمایی او وارد کوچه‌ای خلوت شدم و دختر جوان خواست مقابل خانه‌ای توقف کنم. به‌محض توقف، پسرجوانی به سمت ماشین آمد و به من حمله کرد. آنجا بود که دختر جوان دست به سرقت کیف‌پول، ضبط، موبایل و دوربین عکاسی که داخل داشبورد ماشین بود زد و در یک چشم برهم زدن هردو سوار موتور شدند و پا به فرار گذاشتند.
 
من هم با سرو صورتی خونی خودم را به کلانتری رساندم تا شکایت کنم. با این شکایت، تیمی از مأموران با دستور قاضی شعبه دهم دادسرای ناحیه۴ تهران، تحقیقات خود را در این زمینه شروع کردند.

درحالی‌ که کارآگاهان سرگرم تحقیق در این پرونده بودند چند شکایت مشابه دیگر پیش روی تیم تحقیق قرار‌گرفت که نشان می‌داد دختر و پسر جوان و کم‌سن و سال وقتی آفتاب غروب می‌کرد در تاریکی شب به‌صورت سریالی دست به سرقت از راننده‌ها می‌زدند.
 
با اطلاعات به‌دست آمده، ‌کارآگاهان به‌صورت نامحسوس محل‌هایی که سرقت در آنجا صورت گرفته بود را تحت کنترل قرار دادند تا اینکه هفته گذشته دختر و پسری را دیدند که سوار یک پراید بودند و شباهت زیادی به دزدان تحت تعقیب داشتند. آن‌ها خودروی پراید را کنار خیابان پارک کردند و هردو پیاده شدند. مأموران وقتی پلاک خودروی پراید را استعلام کردند معلوم شد که سرقتی است. این درحالی بود که همه وسایل و لوازم داخل پراید سرقت شده بود.
 
مأموران که مطمئن شده بودند دختر و پسر جوان دزدان تحت تعقیب هستند همچنان آن‌ها را زیرنظر داشتند تا در فرصتی مناسب وارد عمل شوند و دستگیرشان کنند. سارقان بی‌خبر از همه جا به سراغ خودروی پرایدی که‌‌ همان حوالی پارک شده بودند رفتند و در تلاش بودند تا در خودرو را باز کنند. آنجا بود که پلیس وارد عمل شد و دختر و پسر جوان به‌محض دیدن مأموران به سمت‌‌ همان پراید سرقتی که کنار خیابان‌‌ رها کرده بودند دویدند و سوار بر آن پا به فرار گذاشتند. همین اتفاق آغاز عملیات تعقیب و گریز بود تا اینکه سرانجام هردو متهم در جریان تیراندازی و شلیک‌های هوایی پلیس به دام افتادند.
 
عشق سرقت
دختر و پسر جوان که هردو اعتیاد به ماده‌مخدر شیشه دارند برای بازجویی در اختیار تیم تحقیق قرار گرفتند. در بررسی‌ها معلوم شد که دختر جوان اهل ارمنستان است که از سال‌ها قبل در ایران زندگی می‌کند. آن‌ها مدتی قبل از طریق شبکه اجتماعی واتس آپ با یکدیگر آشنا شده و پس از آن تصمیم به دزدی گرفته بودند.
 
دخترجوان گفت: ما برای سرقت ۲‌شگرد داشتیم؛ شیوه نخستمان این بود که من سد راه رانندگان شده و بعد از اینکه به‌عنوان مسافر سوار ماشین می‌شدم همدستم علی به تعقیب ما می‌پرداخت. من راننده را به کوچه‌ای خلوت می‌کشاندم و وقتی توقف می‌کرد، علی به او حمله کرده و وی را به باد کتک می‌گرفت.
 
من هم دست به سرقت اموالش می‌زدم. شگرد دوم هم این بود که خودروهای پارک شده کنار خیابان را می‌دزدیدیم و لوازم داخلشان را سرقت می‌کردیم. دختر جوان که تبحر خاصی در سرقت دارد در ادامه گفت: من عاشق هیجان سرقت هستم و در این زمینه استعداد خاصی دارم. در حقیقت پیشنهاد سرقت را من به علی دادم و او نیز پذیرفت. به گزارش همشهری، تحقیقات از دختر و پسر شیشه‌ای ادامه دارد تا زوایای پنهان ماجرا آشکار شود.

دستگیری کلاهبردار میلیاردی
اهواز- واحد مرکزی خبر: مدیران یک شرکت در دزفول که اقدام به تولید محصول ورمی کمپوست نوپاش که نوعی کود کشاورزی است می‌کرد در سال‌های گذشته اقدام به دریافت سرمایه از مردم کرده بود، نتوانست به تعهدات خود عمل کند و پس از ورشکست شدن، مدیران شرکت متواری شدند.
دادستان عمومی و انقلاب دزفول گفت: ۲ نفر از مته‌مان اصلی از جمله مدیر عامل شرکت به همراه شریک وی دستگیر شدند.
احمد قهرمانی با اشاره به اینکه این شرکت حدود ۱۰ میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده است، افزود: تاکنون ۶۰۰ نفر در این مورد از این شرکت شکایت کرده‌اند.

امروز بعد از ظهر رخ داد: تصادف محور یاسوج ـ سپیدان چندین کشته و زخمی بر جای گذاشت
عصرجهان: جلال پوران‌ فرد عنوان نمود: امروز بعد از ظهر گزارشی مبنی بر تصادف در محور یاسوج به سپیدان دریافت کردیم، در این تصادف که در ۴۵ کیلومتری شهر یاسوج در این محور رخ داد، ۳ نفر کشته و ۵ نفر مجروح شدند.

وی بیان کرد: دو خودرو سواری پژو ۴۰۵ و پراید در این حادثه با یکدیگر برخورد داشتند که در آن راننده و سرنشین پراید مجروح شدند و در خودرو دیگر که پنج تبعه افغانستان و راننده ایرانی حضور داشتند، سه نفر از افغانی‌ها جان سپردند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تیم اورژانس مرکب از ۵ دستگاه آمبولانس در حادثه حضور پیدا کردند که توانستیم مجروحان حادثه را بلافاصله به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج در کمترین زمان ممکن انتقال دهیم.

پورا‌ن‌فرد تصریح کرد: سه نفر از اتباع افغانستان پیش از رسیدن امدادگران اورژانس بر اثر شدت جراحات وارده جان سپرده بودند.
تصادف رانندگی ۵ قربانی گرفت
ابهر - خبرنگار کیهان: بر اثر برخورد شدید یک دستگاه پژو پارس با کامیون کشنده هیوندا در کمربندی خرم‌دره - ابهر ۴ عضو یک خانواده به همراه یکی از بستگان آن‌ها در دم جانشان را از دست دادند.
رئیس پلیس راه استان زنجان علت وقوع این تصادف را انحراف به چپ از جانب راننده سواری پژو‌پارس عنوان کرد.
اعدام ۳ قاچاقچی
اردبیل - فارس: به دنبال مبارزه بی‌امان با مواد‌مخدر، حکم اعدام سه نفر دیگر از سوداگران مرگ در اردبیل اجرا شد.
این ۳ نفر در پرونده‌های جداگانه‌ای به ترتیب به جرم حمل و نگهداری مواد مخدر از نوع شیشه به میزان بیش از دو کیلو و ۹۰۰ گرم، نفر دوم به جرم حمل و نگهداری مواد مخدر از نوع هروئین فشرده به میزان بیش از یک کیلو و ۹۰۰ گرم و نفر سوم به جرم خرید مواد مخدر از نوع هروئین به میزان بیش از ۲ کیلوگرم به اعدام محکوم شده بودند.
مرگ مادر و دختر
ساری - فارس: به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، بی‌احتیاطی در استفاده نادرست از وسایل گازسوز، جان مادر و دختری را در بهشهر گرفت. این مادر و فرزند که برای گرم کردن خود در کلبه زمین کشاورزی روستای زینه‌وند بهشهر از پیک‌نیک استفاده کرده بودند بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن جان خود را از دست دادند.
با توجه به اینکه هنوز هویت فوت‌شدگان شناسایی نشده و مدارک شناسایی به همراه نداشتند بررسی‌ها نشان می‌دهد سن مادر حدود ۲۰ تا ۲۵ سال و دختر حدود دو تا سه سال بوده است.
دستگیری سوداگر مرگ
یزد - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید مدنی این استان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلی هوو که از مسیر بندرعباس عازم تهران بود مشکوک شدند و خودرو را برای بازرسی و بررسی بیشتر به پارکینگ منتقل کردند. سرهنگ ستوده‌نیا افزود: در بازرسی از این کامیون ۱۳ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک از جاسازی داخل تریلی کشف شد.
وی تصریح کرد: در این ارتباط یک تن از سوداگران مرگ دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.
سقوط جوشکار در چاه
شیراز - خبرنگار کیهان: یک جوشکار ۴۰ ساله هنگام عملیات جوشکاری بر روی اسکلت فلزی ساختمان تعادلش را از دست داد و داخل چاه مجاور اسکلت فلزی سقوط کرد و به شدت مصدوم شد.
وی توسط عوامل آتش‌نشانی از چاه خارج و به مرکز درمانی منتقل شد.
پلمب مرکز زیبایی
شیراز - واحد مرکزی خبر: نماینده وزیر بهداشت در کمیسیون ماده ۱۱ گفت: در پی گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت غیرمجاز اشخاص بدون اخذ مجوزهای لازم در یکی از مراکز پوست و مو در غرب شهر شیراز بازرسان ویژه کمیسیون به این مرکز متخلف مراجعه و ضمن بازرسی از محل افراد خاطی را شناسایی و به مقام قضایی معرفی کردند.
بازداشت ۶ تبعه غیرمجاز
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی گلستان گفت: در پی کسب اخبار و اطلاعات مختلف از منابع خبری در خصوص استفاده غیرمجاز اتباع کشور افغانستان که از شناسنامه جعلی استفاده می‌کنند، ماموران پلیس امنیت عمومی در سطح استان، شناسایی و دستگیری این افراد را در دستور کار خود قرار دادند.
سرتیپ می‌رفیضی افزود: در این راستا و پس از مدت‌ها اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، ماموران موفق شدند در ۲ عملیات جداگانه، ۶ تبعه افغانی غیرمجاز که از شناسنامه افراد فوت شده سوءاستفاده می‌کرده و حتی برای فرزندان خود با شگردهای گوناگون شناسنامه جعلی را اخذ کرده بودند را شناسایی و دستگیر کردند. وی ادامه داد: همچنین در این دو عملیات ۳۲ جلد انواع اسناد هویتی جعلی کشف و ضبط شد.
انهدام باند جعل اسکناس
قزوین- فارس: فرمانده انتظامی بوئین زهرا گفت: مأموران انتظامی این شهرستان به دنبال اطلاع از فعالیت افرادی در زمینه جعل اسناد دولتی در این شهرستان به بررسی موضوع پرداختند.
رسول حسین‌آبادی افزود: مأموران پس از تحقیق و اطمینان از صحت خبر در اقدامی محل فعالیت اعضای باند جعل اسکناس را شناسایی و با هماهنگی قضایی، مورد بازرسی قرار دادند.
وی ادامه داد: در بازرسی از مکان استقرار این باند، تعداد ۱۶ دستگاه ابزار و ادوات جعل اسکناس، ۳۷۱ برگ اسکناس ۵۰۰ هزار ریالی در حال چاپ و ۵۳۳ قطعه اسکناس ۵۰۰ هزار ریالی چاپ شده آماده عرضه به بازار کشف شد.
حسن آبادی تأکید کرد: جاعلان چک پول دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
کشف ۶۸۵ کیلو مواد افیونی
زاهدان- فارس: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف ۶۵۰ کیلوگرم تریاک و ۳۵ کیلوگرم مرفین در شهرستانهای جنوبی این استان خبر داد. حسین مجرب گفت: ۴۰۰ کیلوگرم تریاک و ۳۵ کیلوگرم مرفین در شهرستان‌های سیب سوران و سراوان و ۲۵۰ کیلوگرم تریاک در ایرانشهر کشف و یک نفر را دستگیر کردند.
۴ قاچاقچی حرفه‌ای در چنگال عدالت
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: تیم‌های اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از تکمیل مطالعات می‌دانی و تحقیقات گسترده دو خودرو سواری حامل مواد مخدر را تحت کنترل نامحسوس خود قرار دادند. سرتیپ بهمن امیری مقدم افزود: ۳ اکیپ ورزیده پلیس مبارزه با مواد مخدر صبح روز گذشته در ۵۰ کیلومتری مشهد برای دستگیری قاچاقچیان وارد عمل شدند. پلیس خودرو پژو ۴۰۵ را متوقف و راننده ۳۱ ساله این خودرو را دستگیر کرد. اما ۳ سرنشین خودرو پژو پارس که راه پاک کن محموله مواد مخدر بودند با سرعت از محل متواری شدند.
مأموران انتظامی با شلیک تیر هوایی و سپس شلیک گلوله به سمت خودرو ۳ سوداگر مرگ را به ضرب گلوله زخمی کردند.
راننده ۳۵ ساله و ۲ سرنشین ۲۵ و ۱۷ ساله که به ضرب گلوله پلیس زخمی شده بودند به مرکز درمانی منتقل و در بازرسی دقیق از خودرو پژو ۴۵۰ کیلوگرم حشیش و ۲۲۲ کیلوگرم تریاک کشف شد.
واژگونی تانکر سوخت
همدان- واحد مرکزی خبر: رئیس پلیس راه استان همدان گفت: ساعت ۲۰ شنبه یک دستگاه تریلی دانگ فنگ با یک دستگاه تانکر حامل سوخت بنزین برخورد کرد و موجب سرنگونی آن شد.
سرهنگ شاکری افزود: حادثه در جاده ملایر- همدان رخ داد و راننده هر دو خودرو مصدوم شدند.

رانش کوه در گردنه حیران
اردبیل- فارس: رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نمی‌ن از وقوع رانش و ریزش کوه در دو نقطه از محور گردنه حیران واقع در مسیر اردبیل- آستارا خبر داد. بهرام سرش خیاوی گفت: پس از بارش‌های سنگین برف در مناطق کوهستانی ویژه گردنه حیران احتمال وقوع این پدیده بیشتر می‌شود که اوایل صبح روز جمعه در حوالی پاسگاه مرزی آقچای در دو نقطه رانش با گل و درخت و سنگ اتفاق افتاد. وی با اشاره به اینکه رانش‌ها تلفات جانی و مالی به دنبال نداشت، افزود: طول این ریزش‌ها به ۲۰ متر می‌رسید که با عکس‌العمل سریع و به موقع عوامل راهداری نسبت به پاکسازی مسیر اقدام و از انسداد جاده ممانعت شد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*