اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3992
تاریخ انتشار: 1393/12/22 23:56
دفن شبانه جسد زن جنایتکار را لو داد-اسکان اضطراری ۵۰۰ نفر به دلیل سیل و آبگرفتگی-۴خودرو و یک موتورسیکلت طعمه حریق شدند-۴ کشته و ۷ مصدوم در دو تصادف فارس

عصرجهان:مروری بر حوادث گزارش شده در رسانه های روز شنبه ایران (منابع بسته خبری:سایت های خبری- مطبوعات)

اسکان اضطراری ۵۰۰ نفر به دلیل سیل و آبگرفتگی/ امداد رسانی به ۱۷۰۰ نفر
سرپرست سازمان امداد ونجات از اسکان اضطراری ۵۰۰ نفر به دلیل سیل و آبگرفتگی در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.
اسکان اضطراری ۵۰۰ نفر به دلیل سیل و آبگرفتگی/ امداد رسانی به ۱۷۰۰ نفر
ناصر چرخ‌ساز، سرپرست سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۱۷۰۰ نفر طی ۴۸ ساعت گذشته به دلیل سیل و آبگرفتگی در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان توسط نیروهای هلال احمر امداد رسانی شدند.

وی ادامه داد: ۲۴۰ واحد مسکونی نیز از آب تخلیه شد و بیش از ۵۰۰ نفر در مناطق امن اسکان موقت یافتند.

چرخساز با اشاره به آسیب ۲۰ روستا و دو شهر بندعباس و رودان به دلیل سیل و آبگرفتگی طی دو روز گذشته، بیان داشت: ۴۷ تیم امدادی جهت ارائه خدمات به مردم حادثه دیده در سه استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان بکار گیری شده‌اند.

آتش سوزی در پارکینگ ساختمان مسکونی/ ۴خودرو و یک موتورسیکلت طعمه حریق شدند
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی ۴دستگاه خودرو و یک موتورسیکلت در پارکینگ یک ساختمان مسکونی خبر داد.
آتش سوزی در پارکینگ یک ساختمان مسکونی/ ۴خودرو و یک موتورسیکلت طعمه حریق شدند
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، در تشریح جزئیات این حریق اظهار داشت: ساعت ۴۷دقیقه بامداد امروز ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران از آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی ۵ طبقه در خیابان نازی آباد، خیابان بدلی گیوی مطلع شدند و بلافاصله ۴ایستگاه آتش نشانی به همراه نردبان هیدرولیکی، تشک نجات و خودروی تنفسی عازم محل حریق شدند.

وی ادامه داد: در پارکینگ یک ساختمان مسکونی ۵طبقه ۱۰واحدی یک دستگاه خودروی سمند به دلیل نامشحصی طعمه حریق شده بود که آتش به یک دستگاه خودروی ۴۰۵ نیز سرایت کرده و همچنین دو دستگاه خودروی رانا و پراید و یک دستگاه موتورسیکلت نیز در پی این حادثه دچار آتش سوزی و خسارت شدند.

ملکی افزود: دود غلیظی طبقات بالایی را فرا گرفته بود و تعدادی از ساکنان در طبقات محبوس بودند که آتش نشانان بلافاصله به ۲ گروه تقسیم شدند، گروهی حریق خودرو‌ها را مهار کردند و گروه دیگر ۸ تن از ساکنان را به پشت بام منتقل و پس از اطفای کامل حریق و تخلیه دود به سلامت به خارج از ساختمان انتقال دادند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی؛ آتش نشانان پس از اطفای حریق در پارکینگ یک مرد ۵۰ساله را که به شدت دچار دودگرفتگی شده بود به بیرون انتقال و تحویل عوامل اورژانس دادند.

ملکی خاطر نشان کرد: علت این حریق توسط کار‌شناسان آتش نشانی در دست بررسی است و آتش نشانان پس از اطفای کامل حریق و ایمن سازی عملیات را در ساعت ۲و ۴۳ دقیقه بامداد به پایان بردند.
خواب ابدی شوهر بداخلاق با نقشه شوم همسر/ دفن شبانه جسد زن جنایتکار را لو داد
رییس پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی از قتل یک مرد به دست همسرش به علت داشتن اختلافات خانوادگی در مرکز استان خبر داد.
خواب ابدی شوهر بداخلاق با نقشه شوم همسر/ دفن شبانه جسد، زن جنایتکار را لو داد
سرهنگ رسول النقی‌پور رییس پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در تشریح جزییات این خبر گفت: دایره جنایی مرکز استان در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه دو فرد شبانه جسدی را با خودرو به اطراف شهر منتقل و در جای نامعلومی دفن نموده‌اند، با تشکیل اکیپی موضوع را به صورت نامحسوس مورد بررسی قرار داده که صحت خبر مورد تائید قرار گرفت.

رییس پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در ادامه هر دو متهم دستگیر و با راهنمایی آنان جنازه در بیرون از شهر کشف شد.

وی افزود: مته‌مان در تحقیقات فنی بیان داشتند همسر مقتول وی را به قتل رسانده که بلافاصله متهمه به هویت «افسانه» در منزل خود دستگیر که وی با ارائه دلایل و مدارک در تحقیقات به عمل آمده به صراحت به قتل همسر خود با انگیزه بد اخلاقی و فحاشی مقتول معترف شد.

سرهنگ النقی‌پور اظهار داشت: متهمه در اعترافات خود بیان داشت با همسرم به علت اینکه وی مریض احوال بود اختلاف داشتیم تا اینکه نقشه قتل وی را کشیدم و چاقویی را از پسر عموی خود گرفته و پس از صرف شام وقتی همسرم خوابید، من با چاقویی که از قبل تهیه نموده بودم ضربه‌ای را به گردن و قسمت‌های مختلف بدن وی زدم.

رییس پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی هشدار داد: در خانواده‌هایی که یکی از اعضا دارای بیماری اعصاب و روان می‌باشد دیگر اعضاء بایستی کلیه برخورد‌ها با شخص بیمار را بر پایه و اساس رفتارهای روان‌شناختی انجام داده و همیشه از یک روانپزشک مشاوره گیرند و خود بیمار را تحت درمان قرار دهند و خود نیز آستانه تحمل را در برخورد با وی بالا ببرند تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

۴ کشته و ۷ مصدوم در دو تصادف فارس
تلفات جاده‌ای ایران به طور کلی مربوط به نقص فنی خودرو‌ها، اشکالات فنی جاده‌ها و خطاهای انسانی ربط داده می‌شود.
مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس روز جمعه اعلام کرد: در دو حادثه رانندگی که طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان روی داد، چهار نفر کشته و هفت نفر مصدوم شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از محمدرضا عالی منش مدیرحوادث و فوریت‌های پزشکی فارس حاکی است: در حادثه نخست که در محور فیروزآباد – جم و بین یک دستگاه پراید و یک دستگاه پژو ۴۰۵ روی داد، سه نفر کشته و سه نفر دیگر مصدوم شدند.

وی ادامه داد: واژگونی یک دستگاه پژو ۴۰۵ در محور محور شیراز – دست ارژن نیز یک کشته و چهار مصدوم در پی داشت.

او اظهار کرد: ماموران اورژانس ۱۱۵ شیراز و فیروزآباد، به محل اعزام شدند و مصدومان را پس از دریافت اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان منتقل کردند.

دلایل دو حادثه یاد شده در این مطلب مشخص نشده است.

محورهایی که دو حادثه رانندگی در آن رخ داده، راه‌های دسترسی جنوب و غرب استان فارس به استان بوشهر است.

پیش‌تر، کامران باقری لنکرانی رییس مرکز سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: استان فارس در بحث تلفات جاده‌ای در سال ۹۲ رتبه اول و در ۹ ماه امسال رتبه دوم کشور را در اختیار دارد.

اوبیان کرد: روزانه ۵۰ نفر در ایران در سوانح رانندگی جان می‌سپارند که در این زمینه در بین کشورهای خاورمیانه جایگاه دوم را داریم.

تلفات جاده‌ای ایران به طور کلی مربوط به نقص فنی خودرو‌ها، اشکالات فنی جاده‌ها و خطاهای انسانی ربط داده می‌شود.
منبع: ایرنا/عصرایران

قاتل خاموش ۸ قربانی گرفت
بجنورد- فارس: مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: مرگ خاموش جان ۸ نفر را در این استان در چند حادثه جداگانه گرفت. بابک سلحشور افزود: از این تعداد ۵ نفر مرد و سه نفر زن بودند.
۴ کشته در ۲ سانحه رانندگی
شیراز- ایرنا: مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: در ۲ حادثه رانندگی که در این استان روی داد، ۴ نفر کشته و ۷ نفر مصدوم شدند. محمدرضا عالی‌منش افزود: در حادثه نخست که درمحور فیروزآباد- جم بین یک دستگاه پراید و یک دستگاه پژو ۴۰۵ روی داد، ۳ نفر کشته و ۳ نفر دیگر مصدوم شدند. وی ادامه داد: واژگونی یک دستگاه پژو ۴۰۵ در محور شیراز- دشت ارژن نیز یک کشته و چهار مصدوم در پی داشت. عالی‌منش تصریح کرد: ماموران اورژانس ۱۱۵ شیراز و فیروزآباد، به محل اعزام شدند و مصدومان را پس از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان منتقل کردند.
سانحه رانندگی در زنجان
زنجان- فارس: مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: حادثه رانندگی در محور زنجان- ارمغانخانه یک کشته و ۹ مجروح برجای گذاشت. مسعود خوشکام افزود: این تصادف در کیلومتر ۲۵ محور یاد شده رخ داد و در اثر آن یک دستگاه خودرو پژو با یک دستگاه تاکسی پژو ۴۰۵ برخورد کرد. وی علت این حادثه را سرعت غیرمجاز اعلام کرد.
برخورد خودرو سواری با قطار
تبریز- خبرنگار کیهان: یک دستگاه خودرو سمند که وارد حریم راه‌آهن شده بود، با قطار تبریز- مشهد برخورد کرد و ۲ سرنشین خودروی سمند به شدت مصدوم شدند. در پی این حادثه راننده و سرنشین خودرو با اورژانس هوایی به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز انتقال یافتند.
حمل ۳۹ کیلو مواد مخدر با پراید
می‌اندورود- فارس: فرمانده انتظامی می‌اندورود گفت: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر عبور یک خودرو حامل مواد مخدر از این شهرستان یگان‌های عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان می‌اندورود بلافاصله خودرو فوق را شناسایی و پس از انجام مقدمات پلیسی آن را توقیف کرد. هادی نصیری افزود: با بررسی مقدماتی از این خودرو ۳۹ کیلوگرم ماده مخدر از نوع حشیش کشف شد. وی با اشاره به اقدامات پلیسی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران و شهرستان سوادکوه شمالی تصریح کرد: ۴ نفر شامل ۲ زن و ۲ مرد در این ماجرا دستگیر و به همراه خودرو و مواد مکشوفه تحویل مقامات قضایی شدند.
کشف ۲۸ کیلو تریاک در هویزه
هویزه- فارس: فرمانده انتظامی هویزه از کشف و ضبط ۲۸ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان خبر داد.
حسین عیدی گفت: این میزان مواد مخدر در یک کامیون جاسازی شده بود که با مشکوک شدن ماموران نیروی انتظامی و تفتیش کامیون، علاوه بر کشف مواد مخدر، دو نفر در این رابطه دستگیر شدند.
برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر
شهرکرد- خبرنگار کیهان: معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری از دستگیری ۳ نفر در این استان به اتهام تهیه و توزیع مواد مخدر خبر داد.
سرهنگ فضل‌الله برزویی افزود: از این عده ۹۹۵ گرم هروئین، ۱۴۹ بطری شربت متادون و ۹ قبضه قمه و چاقو کشف شد.
کلاهبردار فضای مجازی شناسایی شد
شیراز- فارس: رئیس پلیس فتای فارس گفت: با تلاش ماموران این پلیس شخصی که در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد. سیدموسی حسینی افزود: متهم اعتراف کرد با هویت‌های جعلی وارد چت‌روم‌ها و سایت‌های مختلف می‌شده و بعد از پیدا کردن قربانی خود با صحبت‌های اغواکننده درباره وام‌های بانکی با سود پایین آن‌ها را فریب داده و پول دریافت می‌کرده است.
جمع‌آوری مواد آتش‌زا در شیراز
شیراز- فارس: فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: ماموران کلانتری‌های آزادگان، گلدشت، گلشن و ابوذر شیراز، طرح جمع‌آوری مواد محترقه را در سطح حوزه استحفاظی به اجرا گذاشتند. سرهنگ بهادر اسماعیلی ادامه داد: ماموران در مجموع موفق به کشف ۴۰ هزار و ۱۸۴ عدد انواع مواد محترقه در بازرسی از چند مغازه شده و در این راستا ۵ نفر متهم دستگیر شدند.
دستگیری وکیل قلابی
اصفهان- فارس: فرمانده انتظامی شهرستان برخوار گفت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با حضور در مقابل اماکنی مانند دادسرا و زندان تحت عنوان وکیل و مشاور حقوقی و اعمال نفوذ می‌تواند آرای پرونده‌ها را تغییر دهد و از این طریق اقدام به اغفال شاکیان و دریافت مبالغی از آن‌ها کرده است بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت. علی صادقی افزود: ماموران تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و با انجام یک‌سری اقدامات پلیسی موفق به شناسایی متهم شدند و پس از هماهنگی با مقام قضایی وی را دستگیر کردند. وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸ نفر از شکات با حضور در پلیس آگاهی متهم را شناسایی کردند، تصریح کرد: این کلاهبردار با اغفال شاکیان توانسته ۲ میلیارد ریال از آنان دریافت کند. صادقی ادامه داد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.
عتیقه‌فروشان قلابی به دام افتادند
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی رشت گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر اینکه فردی غیربومی قصد فروش سکه‌های عتیقه در بخش خمام شهرستان رشت را دارد، موضوع را مورد بررسی قرار دادند که طی آن پس از اطمینان از صحت گزارش در عملیاتی غافلگیرانه موفق شدند این فرد عتیقه‌فروش و همدستش را که در حال معامله سکه‌ها بودند دستگیر کنند. سرهنگ رحیم شعبانی با اشاره به اینکه این افراد هر سکه را مبلغ ۴ میلیون ریال می‌فروختند گفت: ماموران در بازرسی از این افراد تعداد ۳۷ سکه با طرح دوران هخامنشی کشف کردند.
توقیف محموله پتوی قاچاق
شهرکرد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از کشف یک هزار و ۲۷۴ تخته پتوی قاچاق در این استان خبر داد. سرتیپ پاسدار نورعلی یاری افزود: این محموله به ارزش یک میلیارد ریال در محور لردگان- بروجن از یک دستگاه کامیون کشف شد. به گفته وی در همین ارتباط راننده کامیون دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*