اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4033
تاریخ انتشار: 1393/12/27 09:51
آقای فرماندار شما که در جلسه دوشنبه 1 آذر شورای سلامت دستور دادید، آبیاری سبزیجات و صیفی جات با آب فاضلاب در برخی از نقاط شهرستان گچساران از سوی متولیان امر هرجه زود‌تر پایان یابد. پس چه شد آن دستور؟

بنا به گزارش ارسالی یکی از مخاطبان آگاه پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان در جلسه دیروز شورای سلامت شهرستان گچساران در خصوص ادامه کشت سبزیجات با آب و فاضلاب رودخانه کمبل بین شبکه بهداشت و فرمانداری و برخی دیگر از دستگاه ها مشاجراتی در گرفت.

بنا به این گزارش شبکه بهداشت مدعی بود زمین، چشمه و مالکان زمین مشخص است و ما  قبلا آنها را معرفی نمودیم ولی متاسفانه این اقدام غیر بهداشتی که سلامت شهروندان گچسارانی را به خطر میاندازد همچنان ادامه دارد. دستگاه های متولی سعی  داشتند، تقصیر را به گردن دستگاه دیگر بندازند.

کاشت سبزی‌های خوردنی با آب رودخانه روستای کمبل  که سرچشمه و مبدأ آن آب‌های آلوده ی فاضلاب است، سال‌هاست که ادامه دارد

یکی از  کار‌شناس شبکه بهداشت و درمان گچساران در این خصوص گفت:از آب رودخانه کمبل آزمایشات متعددی گرفته شده است، گفت: بر اساس نرم و عددی که آزمایشگاه اعلام کرده است کشت سبزیجات و محصولات کشاورزی با آب این رودخانه قابل قبول نبود.
وی افزود: آب استفاده شده در کاشت سبزیجات از محل رودخانه کمبل از آلودگی میکروبی و فلزات سنگین برخوردار است که این مواد خاصیت تجمعی داشته و سبب بیماری‌های از جمله سرطان در انسان می‌شود.

این کارشناس بهداشتی ادامه داد: فاضلاب‌های شهری گچساران و فاضلاب انسانی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز این شهرستان نیز در رودخانه کمبل تخلیه می‌شود و هیچ‌گونه تصفیه‌ای در این رودخانه صورت نمی‌گیرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*