اخبار عمومی
اعلام وصول 2
42408
تاریخ انتشار: 1395/05/11 23:16
پرسپولیس 1 - فولاد 1
توقف خانگی شاگردان برانکو مقابل فولاد بهترین فرصت برای صدرنشینی را از پرسپولیس گرفت.

عصرجهان- فولاد با بازی بسته و تدافعی خود نیز نتوانست مانع از رسیدن گل شاگردان برانکو شود و آنها اگر کمی خوش شانس و البته بادقت عمل می کردند می توانستند به گل های بیشتر نیز دست یابند. با این حال فولاد که در بازی اول در خانه شکست خورده بود به یک امتیاز ارزشمند از آزادی رسید تا نعیم سعداوی به تیمش در بازی های آینده امیدوار شود.
استادیوم آزادی                      تماشاگر: 50 هزار نفر
داور: سید مهدی سیدعلی  کمک داوران: آرمان اسعدی و مهدی عالیقدر
پرسپولیس:علیرضا بیرانوند، محمد انصاری، سیدجلال حسینی، محسن ربیع خواه، حسین ماهینی، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان، امید عالیشاه، وحید امیری، فرشاد احمدزاده (پریمیوف 87) و علی علیپور (مهدی طارمی 67)
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ
فولاد:مهرداد طهماسبی، مهرداد جماعتی، عبدالله کرمی، محمد اهل شاخه،یوسف وکیا، اکبرایمانی، ماتیاس چاگو، حمید بوحمدان، میلاد بدرقه (عبدالله ناصری 64)، محمود مطلق زاده (میلاد پاک پرور  57) و بهرام رشید فرخی
سرمربی: نعیم سعداوی
اخطار:کمال کامیابی نیا (52) - مهدی طارمی (73) از پرسپولیس--مهرداد طهماسبی (70) - میلاد پاک پرور (93) از فولاد


شرح گل
پرسپولیس 0 فولاد 1: (دقیقه 67، عبدالله ناصری): روی اشتباه بازیکنان پرسپولیس در خط حمله و از دست دادن توپ، ضد حمله برنامه ریزی شده فولاد شکل گرفت و عبدالله ناصری که تنها سه دقیقه قبل وارد زمین شده بود، در اولین فرار خود با عبور از ربیع خواه  و اشتباه این بازیکن موفق شد با ضربه ای دقیق بیرانوند را تسلیم کند.
پرسپولیس1 فولاد1: (وحید امیری، 74) : روی ارسال کمال کامیابی نیا و اشتباه مدافعان فولاد در دفع توپ، موقعیت فوق العاده ای نصیب امیری شد که این بازیکن با دیدی عالی اولین گل خودش و پرسپولیس را به ثمر رساند و بازی را به تساوی کشاند.
شرح بازی:
پرسپولیس در حالی که برای سه امتیاز این بازی و حضور در صدر جدول نقشه کشیده بود با بازی سراسر تدافعی فولاد کاملا غافلگیر شد و نتوانست از سد لایه های دفاعی تیم نعیم سعداوی عبور کند و در نهایت روی اشتباه بازیکن این تیم به گل دست یافت. با این حال فرصت سوزی های تیم برانکو از فصل گذشته به این فصل نیز منتقل شده و اینبار وحید امیری در کنار مهدی طارمی، امید عالیشاه و پریمیوف فرصت های این تیم را یکی پس از دیگری در کنار فرشاد احمدزاده از دست دادند.
فولاد اما با استفاده از بازیکنان سرعتی و استفاده از طول زمین در ضدحملات در نیمه دوم موفق عمل کرد و به چیزی که مورد نظرش بود نیز دست یافت تا این پرسپولیس باشد که نه برای گل برتری که برای به تساوی کشاندن بازی بجنگدد و در نهایت روی اشتباه مدافع حریف به گل دست یابد.
فولاد با این تساوی به اول امتیاز فصل خود رسید و پرسپولیسی ها نیز چهارمین امتیاز فصل خود دست یافتند تا در هفته سوم در تبریز گسترش فولاد را پیش روی خود ببینند و ذوب نیز برای نعیم سعداوی نقشه جدید در ذهن داشته باشد.
بازیکن برتر:
عبدالله ناصری که در دقیقه 74 به زمین آمد تمام معادلات را به سود تیم خود پایان داد و فولاد که در نیمه اول حتی موفق به نزدیک شدن به دروازه پرسپولیس نشده بود با حضور این بازیکن نه تنها لحظاتی به گل برتری نیز دست یافت، که در دقایق بعدی با ضدحملات خود مدافعان این تیم را با مشکل مواجه کرد. تکنیک و سرعت این بازیکن در دقایق پایانی موجب شد تا فولاد از زیر فشار پرسپولیسی ها کاملا خارج شود و فرصت هایی نیز داشته باشد.
اتفاق ویژه:
خریدهای پر سر و صدای پرسپولیس در این بازی عملکرد ناموفقی داشتند تا هجمه ها به سوی مدیران این تیم بیشتر شود. محسن ربیع خواه که یکی از خریدهای پرحاشیه این تیم محسوب می شود روی گل فولاد کاملا مبتدیانه عمل کرد و در باقی صحنه ها نیز ضعف بزرگ خودش را نمایان کرد. پریمیوف نیز با حضور خود نتوانست کارگشای این تیم باشد و دو موقعیت فوق العاده گلزنی را در دقایق پایانی از دست داد تا این تیم در رسیدن به گل برتری ناکام باشد. پر شدن استادیوم آزادی با توجه به ظرفیت اعلامی مدیران این مجموعه یکی از اتفاقات خوبی بود که با توجه به برگزاری این دیدار در روز وسط هفته رخ داد و نوید لیگ پرتماشاگر را داد.
دقایق حساس
دقیقه 3: ارسال ضربه ایستگاهی از سوی مسلمان با پاس ماهینی در محوطه جریمه برای کامیابی نیا همراه شد که ضربه این بازیکن با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه 5: ارسال امید عالیشاه از جناح چپ در حالی که فرشاد احمدزاده در تیر دو در انتظار توپ بود با مهار طهماسبی بی نتیجه ماند.
دقیقه 5: محسن مسلمان به دلیل مصدومیت باعث قطع بازی شد. هافبک جوان پرسپولیسی ها بعد از مداوا توسط کادرپزشکی به زمین بازی بازگشت.
دقیقه 7: ارسال بلند حسین ماهینی بعد از عبور از بالای سر مدافعان فولاد در موقعیتی مناسب در اختیار عالیشاه قرار گرفت که ضربه سر این بازیکن به زیر توپ باعث شد توپ با اختلاف زیاد به بیرون رود.
دقیقه 10: ارسال بلند با پرتاب اوت دستی از سوی حسین ماهینی بار دیگر فرصت سرزنی را در اختیار عالیشاه قرار داد که ضربه او به راحتی در اختیار طهماسبی قرار گرفت.
دقیقه 13: حمید بوحمدان از میانه میدان به قصد دروازه شوت زد که ضربه بی رمق این بازیکن به راحتی در اختیار بیرانوند قرار گرفت.
دقیقه 19: شوت از راه دور و از فاصله 30 متری را ربیع خواه به سمت دروازه فولاد نواخت که طهماسبی با دفع ناقص خود فرصت را در اختیار امیری قرار داد اما ضربه شماره 19 پرسپولیس از زاویه تقریبا بسته راهی به دروازه نیافت و از کنار تیرک دوم به بیرون رفت.
دقیقه 24: ارسال ضربه ایستگاهی مسلمان به محوطه جریمه بعد از دفع ناقص طهماسبی در شش قدم نصیب وحید امیری شد و این بازیکن در حالتی نامتعادل ضربه اش را نواخت که توپ به بیرون رفت. این در حالی بود که به نظر می رسید بوحمدان از پشت سر این بازیکن را شارژ کرده است و می توانست خطای پنالتی اعلام شود.
دقیقه 27: ارسال قطری و زمینی امید عالیشاه به قصد استفاده وحید امیری می توانست فرصت مناسبی برای سرخپوشان باشد که مدافع فولاد در آخرین لحظه توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 28: پاس عرضی مسلمان به شش قدم، با ضربه علیپور و برخورد به طهماسبی در یک رفت و برگشت و در حالی که موقعیت فوق العادهی ای برای گلزنی پرسپولیس محسوب می شد با دخالت و مهار طهماسبی همراه شد.
دقیقه 29: یک حرکت تمرین شده در ضربه ایستگاهی در ادامه با ارسال بیرون پای مسلمان در شش قدم و اشتباه طهماسبی فرصت خوبی نصیب علیپور کرد که این بازیکن نتوانست ضربه نهایی را به خوبی بزند و توپش به بیرون رفت.
دقیقه 33: ضربه ایستگاهی به دلیل خطا روی امید عالیشاه را مسلمان به محوطه جریمه فرستاد که در ادامه محمد انصاری از پشت محوطه جریمه با شوتی روی پا دروازه طهماسبی را هدف قرار داد که ضربه اش با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه 34: ضربه وحید امیری از کنج محوطه جریمه در حالی که طهماسبی نیز به سمت توپ شیرجه رفته بود با اختلاف کمی از تیرک افقی به بیرون رفت.
دقیقه 36: بوحمدان به قصد نفوذ از جناح راست با تکل ماهینی متوقف شد که این ضربه ایستگاهی را مهرداد جماعتی به سمت دروازه ارسال کرد اما بیرانوند با خروجی مطمئن آن را مهار کرد.
دقیقه 42: روی خطایی که جماعتی روی فرشاد احمدزاده مرتکب شد، سرخپوشان صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند که این فرصت نیز سودی برای آنها نداشت.
دقیقه 48: ارسال مواج امید عالیشاه با اشتباه طهماسبی در دفع توپ فرصت را در اختیار امیری در شش قدم قرار داد که این بازیکن در حالتی نامتعادل به توپ ضربه زد که با برخورد به مدافع فولاد تبدیل به کرنر شد.
دقیقه 49: ارسال کرنر به بیرون محوطه جریمه برای استفاده محسن مسلمان با ضربه پای راست این بازیکن توپ را با اختلاف به بیرون فرستاد.
دقیقه 52: یک اشتباه از سوی پرسپولیسی ها توپ را در فضای مناسب ضد حمله در اختیار مطلق زاده قرار داد که این بازیکن با خطای کامیابی نیا متوقف شد و داور یک کارت زرد به هافبک تدافعی پرسپولیس داد.
دقیقه 54: ارسال مناسب از سوی امید عالیشاه با ضربه فرشاد احمدزاده همراه شد که توپ به تور کناری دروازه برخورد کرد و راهی به دروازه نیافت.
دقیقه 55: فرار محسن مسلمان به عمق خط دفاعی فولاد و پاس در عمق او برای امید عالیشاه با ضربه این بازیکن از روی خط هجده قدم همراه شد که طهماسبی این بار توپ را بخوبی مهار کرد.
دقیقه 58: ارسال دیدنی حسین ماهینی با ضربه سر فوق العاده امید عالیشاه از روی خط دروازه با واکنشی فوق استثنایی از سوی طهماسبی همراه شد تا این تیم بهترین فرصت گلزنی اش را اینگونه از دست بدهد.
دقیقه 62: ضربه راه دور میلاد بدرقه بدون اینکه دروازه علیرضا بیرانوند را با خطر مواجه کند از خط عرضی عبور کرد.
دقیقه 69: مهدی طارمی در اولین ضربه اش به توپ از پشت محوطه جریمه شوت بی دقتی به سمت دروازه زد که با اختلاف زیاد به بیرون رفت.
دقیقه 71: باز هم ناکامی مهدی طارمی و اینبار هم در حالی که قصد پاس از پشت محوطه جریمه به امیری را توپش توسط مدافعان فولاد بلاک شد.
دقیقه 73: در حالی که مهدی طارمی در سومین حرکت خود در زمان حضورش توپ ارسالی امید عالیشاه را به بدن مدافع فولاد کوبیده بود در برگشت قصد گرفتن پنالتی داشت که سیدعلی، داور این بازی به او کارت زرد نشان داد.
دقیقه 82: امید عالیشاه بعد از یک توپ ربایی در محوطه جریمه از گوشه سمت راست ضربه اش را نواخت که توپ موازی با خط دروازه در نهایت   به بیرون رفت.
دقیقه 87: مهدی طارمی با یک سر توپ خوب مدافع روبرویش را از پیش برداشت و ضربه فنی اش را به سمت دروازه زد که توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.
دقیقه 88: پرتاب اوت وحید امیری موقعیت مناسبی در اختیار پریمیوف قرار داد که این بازیکن فرصت فوق العاده را از شش قدم با ضربه سر به بیرون زد.
دقیقه 2+90: روی اشتباه مهرداد طهماسبی در مهار توپ، مهدی طارمی در شش قدم و زاویه بسته صاحب توپ شد و آن را برای عالیشاه ارسال کرد که ضربه سر شماره 2 پرسپولیس از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 3+90: روی خطایی که در گوشه خط طولی روی امیری انجام شد پرسپولیسی ها صاحب ضربه ایستگاهی شدند که ارسال مسلمان بعد از دخالت مدافعان حریف با ضربه سر کامیابی نیا راهی به دروازه نیافت.
دقایق حساس
* مطابق همیشه و بعد از درگذشت هادی نوروزی، هواداران این تیم در دقیقه 24 یاد و خاطره کاپیتان شماره 24 ابدی خود را زنده نگه داشتند.
* در میانه های زمان نیمه دوم تماشاگران با اعتراض به نعیم سعداوی عملکرد تدافعی او را در این بازی مورد انتقاد قرار دادند.
منبع/ورزش سه


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*