اخبار عمومی
اعلام وصول 2
42429
تاریخ انتشار: 1395/05/12 04:09
مادر "رزاموند پایک" نوازنده ویولن و پدرش خواننده اوپرا بود به همین دلیل رزاموند در دوران کودکی به نقاط مختلف اروپا سفر کرد تا شاهد اجراهای مختلف پدر و مادرش باشد.

عصرجهان–رزاموند پایک متولد ۲۸ ژانویه ۱۹۷۹ در لندن، بازیگری انگلیسی است. وی که نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن برای فیلم « دختر گمشده» شده، مادرش نوازنده ویولن و پدرش خواننده اوپرا بود به همین دلیل رزاموند در دوران کودکی به نقاط مختلف اروپا سفر کرد تا شاهد اجراهای مختلف پدر و مادرش باشد.
وی فعالیت بازیگری‌اش را از دوران مدرسه آغاز کرد و طولی نکشید که به تئاتر ملی جوانان انگلستان پیوست و در نمایش‌های معروفی از جمله « رومئو و ژولیت » روی صحنه رفت. وی از دانشگاه آکسفورد در رشته ادبیات انگلیسی فارغ التحصیل شد و بعد با حضور در چندین مجموعه تلویزیونی از جمله « همسران و دختران » تبدیل به چهره‌ای آشنا برای مخاطبان شد و با بازی در فیلم « روزی دیگر بمیر» از مجموعه فیلم‌های «جیمز باند» اولین حضور سینمایی خودش را تجربه کرد. بازی در آثار مطرحی از جمله « غرور و تعصب» ، «خشم تایتان‌ها» و «جک ریچر» از دیگر تجربه‌های سینمایی اوست.
سال ۲۰۱۳ دیوید فینچر با دیدن آثار وی در طول این سالیان او را برای نقش اول فیلم خود به نام «دختر گم‌شده» که اقتباسی از رمان پرفروش گیلیان فلین بود انتخاب کرد. این بازیگر که به زبان فرانسوی و آلمانی تسلط دارد، برای بازی در این فیلم بازیگران مطرحی چون ناتالی پورتمن، شارلیز ترون، امیلی بلانت، ابی کورنیش و اولیویا وایلد را کنار زد. این بازیگر چند فیلم در دست ساخت یا اکران دارد که عبارتند از:
«یک پادشاهی متحد» ساخته اما آسانته/ A United Kingdom
زمان اکران: ۲۵ نوامبر ۲۰۱۶
داستان این درام زندگینامه‌ای فیلم زندگی شاهزاده بوتسوانا، سرتسه خاما و زن بریتانیایی سفیدپوستش، روث ویلیامز است که ازدواج بین نژادی آنها در دههٔ ۱۹۴۰ باعث بحث و اعتراض‌های بسیاری شد. تام فلتون، لورا کارمایکل دیگر بازیگران این فیلم هستند.
«HHhH» ساخته سدریک خیمنز
زمان اکران: ۲۰۱۶
این فیلم اکشن زندگینامه‌ای در سال ۱۹۴۲ می‌گذرد. رایش سوم در اوج است و جنبش مقاومت چک در لندن تصمیم می‌گیرد تا برای عملیات نظامی بزرگی برنامه ریزی کند.و جوان که بیست و چند سال دارند، به این منظور انتخاب می‌شوند. «HHhH» نخستین اثر بلند لوران بینه نویسنده جوان فرانسوی، سال ۲۰۱۰ جایزه گنگور را برد. عنوان این کتاب برگرفته از جمله آلمانی «Himmlers Hirn heisst Heydrich» (مغز هیملر هایدریش نامیده می‌شود) است. مردم لهستان هایدریش را به نام «قصاب پراگ» می‌شناختند و هیتلر او را به عنوان «مردی با دل آهنی» می‌شناخت. این فیلم برمبنای فیلمنامه آدری دیوان با اقتباس از رمان لورن بیان ساخته شده است. رزاموند پایک و جیسون کلارک دیگر بازیگران این فیلم هستند.
«منحنی‌ها» به کارگردانی ژان لوک هربلوت/ The Bends
زمان اکران: ۲۰۱۶
کول یک تفنگذار سابق نیروی دریایی حرفه‌سیاهی دارد؛ او از طریق اعماق اقیانوس‌ها دست به قاچاق می‌زند تا از گذشته فرار کند. در جریان یک ماجرا او به هلن می رسد که انگار دوباره زنده شده تا او را با گذشته تاریک و خشن خود، پیوند بزند. این فیلم بر مبنای فیلمنامه اولیور لئو ساخته شده و جز رزاموند پایک از دیگر بازیگران آن هنوز نامی برده نشده است.
«مخالف ها» ساخته اسکات کوپر/ Hostiles
زمان اکران: ۲۰۱۷/ دردست فیلمبرداری
این درام ماجراجویانه در سال ۱۸۹۲ می‌گذرد. یک کاپیتان مشهور ارتش با اسکورت رییس شایان‌ها موافقت می کند تا او و خانواده‌اش از قلمرویی پرخطر عبور کنند. این فیلم با بازی کریستین بیل و جسی پلمونز در کنار رزاموند پایک ساخته می‌شود.
منبع: بانی فیلم  به نقل از سایت آی ام دی بی

برچسب ها:
رزاموند پایک ؛ سینما ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*