اخبار عمومی
اعلام وصول 2
42512
تاریخ انتشار: 1395/05/15 16:36
نومی راپاس بازیگری را وقتی شروع کرد که ۷ سال داشت و پس از بازی در نقش لیزبت سالاندر به شهرت رسید.

عصرجهان-نومی راپاس متولد ۲۸ دسامبر ۱۹۷۹ بازیگری سوئدی است. او پس از بازی در نقش لیزبت سالاندر در فیلم سوئدی که با اقتباس از کتاب مشهور «دختری با خالکوبی اژدها» نوشته ساخته شد و دو قسمت بعدی آن به شهرت رسید.
او برای بازی در نقش آنا در «دیزی دیاموند» در سال ۲۰۰۷، لنا در «در ورای» در سال ۲۰۱۰ انان در «مونیتور» در سال ۲۰۱۱ با تحسین روبه رو شده است. وی بازیگر نقش اصلی فیلم «پرومتئوس» ساخته ریدلی اسکات در سال ۲۰۱۲ نیز بود.


او بازیگری را وقتی شروع کرد که ۷ سال داشت و در فیلمی سوئدی بدون ادای کلامی ظاهر شد. این تجربه او را به صرافت این انداخت که بازیگری را دنبال کند و به همین دلیل در ۱۵ سالگی راهی استکهلم شد تا در مدرسه نمایش ثبت نام کند. در سال ۱۹۹۶ او نخستین نقشش را برای تلویزیون کسب کرد و در یک مجموعه دنباله‌دار جلوی دوربین رفت. از ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹ او در مدرسه بازیگری اسکارا اسکولسن درس خواند و بعد عضو تئاتر پلازا شد.
او برای بازی در فیلم دانمارکی «دیزی دیاموند» در سا ل۲۰۰۷ در نقش مادر دختر نوجوان پردردسری ظاهر شد که توسط سیمون استاهو کارگردانی شد و برای او دو جایزه از جوایز سینمای دانمارک را همراه آورد.
سال ۲۰۱۰ او بازیگر فیلم جدید گای ریچی یعنی «شرلوک هولمز: بازی سایه‌ها» شد و به این ترتیب به هالیوود راه یافت. او پیش از آن در فیلم فرانسوی «کولی» که سال ۲۰۱۱ اکران شد، بازی کرده بود.
او چندین فیلم در دست ساخت یا اکران دارد که عبارتند از:
«گسیختگی» ساخته اسیتون شینبرگ/ Rupture
زمان اکران: ۲۰۱۶
این تریلر علمی-تخیلی درباره یک مادر تنهاست که تلاش دارد تا خودش را از دست سازمانی اسرارآمیز رها کند. پیتر استورمار و کری بیشه دیگر بازیگران این فیلم هستند.
«گشوده» ساخته مایکل آپتد/ Unlocked
زمان اکران: ۲ نوامبر ۲۰۱۶
این تریلر اکشن که بر مبنای فیلمنامه پیتر اوبراین ساخته شده درباره یک بازجوی سیا است که متوجه می شود لندن در معرض خطر یک حمله بیولوژیکی است. اورلاندو بلوم و مایکل داگلاس دیگر بازیگران فیلم هستند.
«چه اتفاقی دوشنبه افتاد؟» ساخته تامی ویرکولا/ ?What Happened to Monday
زمان اکران: ۱۵ نوامبر ۲۰۱۶
در دنیایی که خانواده‌ها تنها اجازه دارند یک فرزند داشته باشند تا با ازدیاد جمعیت جهان مبارزه شود، درگیری‌هایی دولتی رخ می‌دهد که در حین آن یکی از اعضای مهم ناپدید می‌شود… مکس بوتکین و ویلم دفو دیگر بازیگران این فیلم هستند.
«کالاس» ساخته نیکی کارو/ Callas
زمان اکران: ۲۰۱۷/ در مرحله پیش تولید
این فیلم بیوگرافی زندگی ماریا کالاس ستاره اپرا را که شهرتی جهانی داشت به تصویر می‌کشد. فیلمنامه را کارگردان بر مبنای داستان زندگی کالاس به قلم آلفونسو سیگنورینی نوشته است. نومی راپاس در نقش این ستاره موسیقی بازی خواهد کرد.
«بیگانه : میثاق» ساخته ریدلی اسکات/ Alien: Covenant
زمان اکران: ۴ آگوست ۲۰۱۷/ در مرحله پس از تولید
راپاس درسال ۲۰۱۲ به عنوان دکتر الیزابت شاو در فیلم «بیگانه پرومتئوس» ریدلی اسکات حضور پیدا کرد و تنها انسانی بود که زنده از آن بیرون آمد. مایکل فاسبندر، بیلی کرودامپ، دنی مک براید و دمیان اژدرسانان، از دیگر بازیگران این فیلم هستند.
«پسر» ساخته جوناس آلکساندر آرنبی/ Boy
زمان اکران: نامشخص
این درام داستان پسری با قدرت‌های ویژه است که پس از مرگ تصادفی پدرش، با مادرش زندگی می‌کند.

منبع: سایت آی ام دی بی

برچسب ها:
نومی راپاس ؛ سینما ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*