اخبار عمومی
اعلام وصول 2
42627
تاریخ انتشار: 1395/05/21 18:05
فرماندار اندیمشک خبر داد
فرماندار اندیمشک گفت: 2 فروند بالگرد آب‌پاش از استان کرمانشاه به منطقه حادثه دیده اعزام شده و پیس‌بینی می‌شود که آتش تا ساعات آینده مهار خواهد شد.

عصرجهان-پیمان جهانگیری‌نژاد ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در اندیمشک اظهار کرد: با توجه به آتش‌سوزی جنگل‌های بلوط در منطقه ریت کوه بخش الوار گرمسیری این شهرستان که از چهارشنبه آغاز شده، همه اقدامات لازم برای مهار آن از ساعات اولیه وقوع از سوی ستاد مدیریت بحران شهرستان انجام شده است.
وی با بیان اینکه آتش تا حدودی مهار شده است افزود:تلاش برای اطفای آتش در حال انجام بوده ، اما وزش باد و صعب العبور بودن منطقه عملیات مهار کامل آتش را سخت کرده است.
رئیس ستاد بحران شهرستان ادامه داد: به همین منظور و با تماس و هماهنگی‌های لازم دو فروند بالگرد آب‌پاش از استان کرمانشاه برای مهار آتش از اوایل صبح به منطقه اعزام شده و در حال انجام مأموریت هستند.
فرماندار اندیمشک گفت: همچنین یک فروند بالگرد هوانیروز از مسجدسلیمان برای انتقال نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر و بسیج به شهرستان اعزام و نیروهای امدادی راه به محل حادثه انتقال داده است.
چهانگیری‌نژاد یادآور شد: به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و همچنین وزش باد شدید تاکنون مهار آتش مقدور نبوده است.
وی در پایان بیان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط ستاد مدیریت بحران شهرستان و تلاش نیروهای جمعیت هلال احمر، بسیج و همچین اهالی منطقه پیش‌بینی می‌شود که این آتش‌سوزی تا ساعات آینده مهار شود.
در شهرستان اندیمشک 80 هزار هکتار جنگل وجود دارد که با توجه به شرایط آب و هوایی و کمبود امکانات و تجهیزات این جنگل ها همواره در معرض تهدید ناشی از آتش قرار دارند.
بخش الوار گرمسیری اندیمشک در شمال استان خوزستان دارای 187 روستا و حدود 25هزار نفر جمعیت است.

برچسب ها:
اندیمشک ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


اندیمشک
|
Denmark
|
1395/05/22 03:59
  +0

  -0
پاسخ
رئیس دادگاه بخش الوار گرمسیری اندیمشک:
بررسی دلیل آتش سوزی جنگل‌های بخش الوار از سوی دستگاه قضایی/ عامل آتش‌سوزی سال گذشته دستگیر شد
رحمان عمادی امشب در حاشیه نشست ستاد مدیریت بحران اندیمشک اظهار کرد: تحقیقات ابتدایی برای بررسی دلیل آتش سوزی جنگل‌های این بخش از سوی دستگاه قضایی آغاز شده و عمدی یا غیر عمدی بودن این آتش سوزی بعد از انجام تحقیقات مشخص خواهد شد.
وی افزود: عامل اصلی آتش‌سوزی سال گذشته در این منطقه از سوی دستگاه قضایی دستگیر و در حال حاضر در زندان به سر می‌برد.
رئیس دادگاه بخش الوار گرمسیری اندیمشک اضافه کرد: افراد از اظهار نظر در شبکه‌های اجتماعی در خصوص دلایل آتش سوزی تا بعد از تکمیل تحقیقات از سوی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی خوداری کنند.
عمادی یادآور شد: خوشبختانه با حضور خوب مسؤولان و نیروهای امدادی روند مهار آتش به خوبی در جریان است و امیدواریم که این آتش سوزی به زودی به طور کامل مهار شد.
وی در پایان بیان کرد: دستگاه قضایی با کسانی که به هر دلیلی موجب از بین رفتن منابع طبیعی و ملی شوند برخورد قانونی و محکم خواهد کرد.

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*